Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ruotsin kirjoittamisesta hyötyä?

Vierailija
06.05.2019 |

Aikeena on jättää ruotsi pois kirjoitusaineistani. Kirjoitan kuitenkin 3 muuta kieltä + äidinkielen, joten olisiko ruotsin pois jättämisestä niin paljon haittaa? Tarvitseeko sitä missään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihkä tarvitset noita kolmea muuta kieltä? Englanti ok, mutta muut yhtä turhia kuin ruotsi.

Vierailija
2/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuus hukassa kirjoitti:

mihkä tarvitset noita kolmea muuta kieltä? Englanti ok, mutta muut yhtä turhia kuin ruotsi.

Ryhdyn kääntäjäksi/tulkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut valittiin virkaan ruotsin kielen taitoni vuoksi vaikken sitä todellisuudessa osaa :P

Vierailija
4/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta tulipa tehtyä.

Vierailija
5/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietenkin kirjoitan reaaleja myös ja matikan.

Vierailija
6/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej.

Vierailija
7/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin sinun omien mielikuvien vallassa. Vaikka itse jo olen 45v, ja töissä ruotsalaisella työnantajalla niin me puhutaan aina keskenämme englantia. Ruotsia et todennäköisesti tarvitse kuin omaksi iloksesi tai tulkin töihin.

Vierailija
8/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täysin sinun omien mielikuvien vallassa. Vaikka itse jo olen 45v, ja töissä ruotsalaisella työnantajalla niin me puhutaan aina keskenämme englantia. Ruotsia et todennäköisesti tarvitse kuin omaksi iloksesi tai tulkin töihin.

Sen verran korjaan, että oli minunkin tehtävä virkamiesruotsi jotta sain opinnot loppuun. Tosin sen jälkeen ei ole tarvinnut sanaakaan ruotsia puhua, vaikka firman omistaa ruotsalaiset ja kerran kuukaudessa Tuhkolmassa kävinkin.

Vierailija
9/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli tarvitset yliopistotutkinnon. siellä tulis sitte vastaan pakollinen virkamiesruotsi. saattasit joutua johonkin ylimääräiseen (joissakin yliopistoissa käytössä) kielitestiin, kun kerran et oo suorittanut ja jos se testi menee huonosti niin ylimääräiselle kertauskurssille. mutta jos kirjoitat ruotsin hyvin, ei tartte osallistua tohon extratestiin ja kertauskurssille. 

Vierailija
10/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieli häviää 10 vuodessa ja tilalle tulee jokin múslimien kielistä.

Vierailija
11/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkamiesruotsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli tarvitset yliopistotutkinnon. siellä tulis sitte vastaan pakollinen virkamiesruotsi. saattasit joutua johonkin ylimääräiseen (joissakin yliopistoissa käytössä) kielitestiin, kun kerran et oo suorittanut ja jos se testi menee huonosti niin ylimääräiselle kertauskurssille. mutta jos kirjoitat ruotsin hyvin, ei tartte osallistua tohon extratestiin ja kertauskurssille. 

Enköhän minä testin läpäise kun olen ruotsissa melko hyvä. Sen kirjoittaminen tuntuu nyt vain mahdottomalta lähes täyden lukujärjestyksen takia.

Vierailija
12/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virkamiesruotsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä testin läpäise kun olen ruotsissa melko hyvä. Sen kirjoittaminen tuntuu nyt vain mahdottomalta lähes täyden lukujärjestyksen takia.

jos olet ruotsissa hyvä niin kirjota siitä ällä, se auttas eteenpäin.

Vierailija
13/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on helppo kieli, kannattaa kirjoittaa.

Vierailija
14/14 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on kiistatonta hyötyä moneen paikkaan hakiessa, sen jälkeen merkitys lähes häviää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi