Meidän sukupolvi tulee näkemään maailmanlopun.
Miljoonaa lajia uhkaa sukupuutto. Hyönteiset määrä vähenee joka vuosi 2,5 %:lla. Metsiä hakataan koko ajan vaan lisää, vaikka pitäisi suojella. Merissä on kohta enemmän muovia kuin kalaa. Mikromuovia on kaikkialla! Ilmasto lämpenee nopeammin kuin koskaan. Ihmiset vaan lisääntyvät koko ajan lisää ja lisää....
Mitään ei tehdä? :( Eiköhän tää homma ollut tässä. Ahneella on pas kanen loppu. Kiitos kaikille.
YHdessä voisimme vielä pelastaa maailman
Kommentit (48)
Hohhoijaa! Eikö nämä höpinät vois jo lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Urpåt. Maailmanloppu ei tule tästä ilmastonmuutoksesta eikä muutenkaan vielä kymmeniintuhansiin vuosikn. Lasten tekemättä jättö ”maailmanloåin takia” on naiiveinta mitä olen kuullut. Olette vähän yksinkertaisia?
Eliöitä kuolee joo aina kin ilmasto muuttuu mutta uusia tulee tilalle. Syntyvyys vähenee joten väestöräjähdys ei ole lainkaan niin paha kuin luulette.
Nyt jus PITÄIS tehdä kolututettuken ohmisten lapsia ja kannustaa niitä opiskelemaan, tarvitaan tulevaisuuden tutkijoita ja insinöörejä kehittämään elologista sähköä ja petrimalja-lihaa ja muita kelsintöjä.
Viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana maapallon väestö on yli kaksinkertaistunut / kasvanut melkein 4 000 000 000 ihmisellä.
En tiedä oikeastaan mitään naiivimpaa, kuin sulkea silmänsä tältä tosiseikalta. Väestö on jo räjähtänyt.
voivvoi kirjoitti:
Kyllä minua ainakin pelottaa tulevaisuus. Ihminen tuhoaa maapalloa järkyttävällä tahdilla. Monet ovat vain innoissaan esim. ilmastonmuutoksesta. Heittävät vaan, että kiva kun suomeenkin tulee lämmin!
Koko maapallo on kohta sekaisin. Yhteiskunta romahtaa hyvinkin helposti.
Se on Suomelle hyvä, että tulee lämmin. Lämmityskulut ja maanviljely.
Suomessa on ollut hankalaa asua kylmyyden takia. On vaan reilua, että tänne tulee välillä parempaa ilmastoa.
Niiden kansojen muualla pitää sopeutua ja etsiä elinkeinoja muuttuvissa olosuhteissa.
Eritysieseri monessa paikassa on ongelmana Liikakansoitus.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa! Eikö nämä höpinät vois jo lopettaa?
ahistaako?
Vierailija kirjoitti:
voivvoi kirjoitti:
Kyllä minua ainakin pelottaa tulevaisuus. Ihminen tuhoaa maapalloa järkyttävällä tahdilla. Monet ovat vain innoissaan esim. ilmastonmuutoksesta. Heittävät vaan, että kiva kun suomeenkin tulee lämmin!
Se on Suomelle hyvä, että tulee lämmin. Lämmityskulut ja maanviljely.
Suomessa on ollut hankalaa asua kylmyyden takia. On vaan reilua, että tänne tulee välillä parempaa ilmastoa.
Niiden kansojen muualla pitää sopeutua ja etsiä elinkeinoja muuttuvissa olosuhteissa.
Eritysieseri monessa paikassa on ongelmana Liikakansoitus.
Tulee myös tulvat, myrskytuulet ja kasvitaudit- ja tuholaiset. Ei se lämpeneminen lempeästi tapahdu. Mutta tottakai minäkin olen tyytyväinen, että satun asumaan juuri Suomessa. Sitä ihmettelen näissä uutisoinneissa, että miksi juuri Suomi ja Islanti hyötyvät eniten, miksi ei muut samoilla leveysvyöhykkeillä olevat alueet.
Eipä taida uusia eläinlajeja syntyä ihan samaa tahtia, kuin mitä niitä vanhoja nyt kuolee. Hyönteiskato on aika suuri juttu, kun ovat niin ravintoketjun alkupäässä. Kohta häviää paljon lintulajeja.
Saatetaan olla viimeinen sukupolvi, joka vielä ylipäätään syö merestä nostettua kalaa.
Uskon myös, että maapallo kyllä ajastaan elpyy, kun ihmislaji tuhoutuu. Toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin. Onneksi ei tosiaan ole lapsia. Synkältä näyttää.
Ihan sama, en minä tätä elämää kohtaa järin suurta kiintymystä tunne. Eli ihan sama vaikka kuolisin ja kaikki muutkin kuolisivat samalla. Eipä ainakaan jäädä kitumaan.
voivvoi kirjoitti:
Niinpä onneksi ei ole lapsia, ahdistaisi kyllä kovin, jos olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, en minä tätä elämää kohtaa järin suurta kiintymystä tunne. Eli ihan sama vaikka kuolisin ja kaikki muutkin kuolisivat samalla. Eipä ainakaan jäädä kitumaan.
Eiköhän se juurii hitaalla kitumisella tapahdu eikä kertapamauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpåt. Maailmanloppu ei tule tästä ilmastonmuutoksesta eikä muutenkaan vielä kymmeniintuhansiin vuosikn. Lasten tekemättä jättö ”maailmanloåin takia” on naiiveinta mitä olen kuullut. Olette vähän yksinkertaisia?
Eliöitä kuolee joo aina kin ilmasto muuttuu mutta uusia tulee tilalle. Syntyvyys vähenee joten väestöräjähdys ei ole lainkaan niin paha kuin luulette.
Nyt jus PITÄIS tehdä kolututettuken ohmisten lapsia ja kannustaa niitä opiskelemaan, tarvitaan tulevaisuuden tutkijoita ja insinöörejä kehittämään elologista sähköä ja petrimalja-lihaa ja muita kelsintöjä.
Viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana maapallon väestö on yli kaksinkertaistunut / kasvanut melkein 4 000 000 000 ihmisellä.
En tiedä oikeastaan mitään naiivimpaa, kuin sulkea silmänsä tältä tosiseikalta. Väestö on jo räjähtänyt.
Mitä sitten,väestöräjähdys on kans yksi vitsi.
Koko väestö katoaa maapallolta noin 110 vuodessa jos uusia ei synny,väestöräjähdyksestä vaahtoaminen on älyn vähäisyyttä.
En tiedä. Mutta minä en hanki lapsia ikinä. En ikinä! piste.
Aikas isosti sanottu. Sanosin ennemmin että sukupolvemme saattaa nähdä ihmiskunnan lopun mutta ei maailmanloppua. Maapallo on ja pysyy vielä kauan ihmisen jälkeenkin. Ja kun tuo Aurinko hotkaisee joskus tulevaisuudessa maapallon niin elämä jatkuu jollain muulla planeetalla.
Milloin sitten pitää varata popcornit valmiiksi?
Toivottavasti PS pääsee valtaan. Ajetaan tyylikkäästi täyttä höyryä karille. Laastarikin lähtee paremmin nopealla nykäisyllä kuin hiljaa hivuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppua meidän aikanamme on ennustettu ehkä muutamia tuhansia kertoja kirjoitetun historian aikana, joten sanon tähän että Kanada.
Sama. Tajusin asian jo lapsena. Tiesin, että olen liin herkkä, etten tule kestämään maailmantuskaa ja ahdistusta, minkä oma lapsi olisi tuonut. Täysin poissuljettu ajatus oli siis lasten hankkiminen, en olisi voinut katsoa itseäni peiliin.
Maailmanloppu tulee suursotien seurauksena suurelle osalle väestöä. Jonkunverran väkeä jää henkiin ydinsodan raunioille luomaan uutta uljasta maailmaa.
Nyt ollessani viisikymppinen mieleeni muistuu äkkiseltään ainakin kolme aiempaa maailmanloppua: 80-luvulla oli ydinsota tekemässä meistä lopun, vuoden 2000 ensisekunneilla piti maailman tietojärjestelmien romahtaa ja perikato odotti, vuonna 2012 oli maya-kalenterin mukaan luvassa niin messevä joukkotuho ettei paremmasta väliä. Ja mitähän kaikkia muita niitä nyt olikaan.
On mainio juttu, että tällaisella planeetalla on jotenkin ihmeen kaupalla ollut elämä mahdollinen, mutta aivan yhdentekeväähän se on, palloillaanko me ihmiset tai muutkaan luontokappaleet täällä vai ei. Maailmankaikkeus ei lopu meidän loppuessamme. Yksilöinä me jokainen kuolemme vain kerran, ja yksilölle tuskin on eroa siinä, tapahtuuko se maailmanlopun yhteydessä vai ihmiskunnan elämän vielä jatkuessa. Ihan nykyisellään jo on ihmiselle yllin kyllin tarjolla aivan kammottavia tapoja kuolla, vaikea kuvitella että maailmanlopun kuolintavat olisivat valtavan paljon hirmuisempia.
Turha toivo. Sukupolvemme tulee näkemään tempauksen ja pedon ajan. Jesus is coming back
Jaaha, täällä onkin sitten taas Pissi-Liisien kokoontumisajot.
Äly hoi älä jätä, tai no, nämä täällä se on kyllä jättänyt jo aikapäivää.