Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha. Nuori opiskelija tulossa meille kesätöihin ja heti alettiin vaatimaan, että pitäisi saada vapaata "silloin ja silloin"

Vierailija
06.05.2019 |

Alkoi puhumaan, että pitäisi niille ja niille päiville, varsinkin heinäkuulle, saada vapaata, kun silloin on mm. festareita ynnä muuta "kivaa".

Voi jumalauta, että osaa ihmisellä olla otsaa! Tämäkö on kiitos siitä, että tarjosin tälle nuorelle töitä, jolloin hän saa arvokasta työkokemusta ja myös rahaa seuraavaa opiskeluvuotta varten? Tässäkö on kiitos, että aletaan kinuamaan vapaata/lomaa jo ennen kuin työt ovat edes alkaneet? Lisäksi meillä on heinäkuussa aivan ymmärrettävästi isoin osa työntekijöistä lomalla, jolloin kesätyöntekijää tarvitaan kaikkein eniten.

Ei taida tällä nuorella olla elämän realiteetit vielä oikein hallussa. Töitä tehdään silloin kun töitä on, eikä silloin aleta millään "kun pitäis päästä kavereiden kaa bilettään" syillä pyytämään vapaata. No, sen siitä saa kun on niin helpolla elämässään päässyt.

Mutta alkaa vähän vaikuttamaan siltä, etten ensi vuonna ainakaan tule tätä nuorta palkkaamaan.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä kirjoitit pari vastaavanlaista juttua nuorista kesätyöntekijöistä.

Vierailija
2/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.V. ap.

Juu, sinä aikoinasi otit saikkua tuollaista varten. Kyllä jokaisen, myös kesä-Keijon, pitää joskus saada vapaata pitää. Tietenkin kohtuus kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä työntekijä saa esittää toivomuksia vapaapäiviksi? Viikossa niitä kuitenkin on kaksi. Ja hyvähän se on mahdollisimman aikaisin pyytää, niin työvuorolistoja tehdessä toiveet voidaan mahdollisesti ottaa huomioon.

Vierailija
4/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli ainakin itsestään selvää, että aikanaan kesätöissä olin esim. juhannuksen töissä. Sehän kesätyöntekijöiden idea juuri on, että paikkaavat vakkareiden lomia.

Vierailija
5/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viime kesänä kirjoitit pari vastaavanlaista juttua nuorista kesätyöntekijöistä.

Just tulin sanomaan samaa!

Vierailija
6/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palkkaan kesätyöntekijöitä ja koetan ottaa myös heidän toiveensa huomioon, vaikka olenkin keski-ikäinen kääkkä. Totta kai duunit ensin, mutta kyllähän minä voin vähän järjestellä, että saavat nuoret pitää hauskaakin. Ei minun tarvitse opettaa heille elämän realiteetteja kyykyttämällä.

Vierailija
7/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi minunkin luonani vuosia sitten nuoria poikia töitä kyselemässä.

Yleensä torstaina puoliltapäivin ilmestyivät rehvakkaina kyselemään "Mitä me tänään tehdään?"

Perjantaina viimeistään kahdelta hanskat putosivat ja palkka piti saada käteen.

Vierailija
8/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko vuoden opiskellut on ihan kiva olla kesälläkin pari päivää reissussa varsinkin jos kesätyö on kesä-elokuu ja toukokuussa loppuu opinnot. Mieluiten ajoissa kysyy niin parhaitenhan se sopii sullekkin, kuin viimetingassa tullut tieto. Jos nuori ei tiennyt kesätyöpaikkaa saavansa ja on jo ostanut 6kk sitten jonkun 200e lipun itselleen joululahjaksi, tekisihän se mieli käyttää

Kesätyöt on kivoja mutta kesätöissä yleensä myös laitetaan se harkkaaja tekemään ne "kivat" määräaikaistyöt, kaappien pyyhkimiset ja papereiden järkkäämiset joita vakituiset ei tee mistään hinnasta. JA olemaan yksin vastuussa usein kovassa kiireessä kun se vakkariporukka istuu lomalla.

Työ ei myöskään ole vakituinen - kuinka kovasti itse sitoutuisit työhön, jos tiedät että se päättyy parin kk päästä, etkä aio mennä sinne töihin koulun päätyttyä? Mitään hyvää kuvaa ei siis tarvitse antaa?

Jep.

Vierailija
9/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä palkkaan kesätyöntekijöitä ja koetan ottaa myös heidän toiveensa huomioon, vaikka olenkin keski-ikäinen kääkkä. Totta kai duunit ensin, mutta kyllähän minä voin vähän järjestellä, että saavat nuoret pitää hauskaakin. Ei minun tarvitse opettaa heille elämän realiteetteja kyykyttämällä.

Tämä.

Versus oma kurja marjankeruunuoruus.

Meillä aina sanottiin että ku teet sisään saat lähteä vaikka torstaina klo 14, enjoy.

Veikkaan et jää hyvä kuva työnantajasta joustavana ja kaikkia arvostavana. Heitäkin.

Vierailija
10/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yks tai kaks viikonloppua kesässä haluaa mennä festareille niin miksi et voisi ottaa toiveita huomioon? On kuitenkin kesän kaikki loput päivät käytettävissäsi.

Vierailija
11/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne kauheita

Vierailija
12/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
13/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat herneen nenään siitä, että pyytää vapaata? Onko kiellettyä pyytää? Tiesitko, että sinä voit / hän joka vastaa näistä asioista voi ihan asialliseen kysymykseen vastata "Ei" tai "Kyllä" ilman draamaa ja uhriutumista?

Kysyä saa, kieltäytyä saa. Ei tehdä työelämästä liian monimutkaista draamaa, sitä riittää vapaa-ajalla.

Vierailija
14/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiminen ei ole ok, mutta mielestäni on hyvä, että toiveista kerrotaan hyvissä ajoin. Ja itse niitä myös mahdollisuuksien mukaan pyrkisin toteuttamaan

Vierailija
15/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa kesätyöpaikoissa puhuttiin jo haastattelussa noista loma-/vapaatoiveista ja miten ne mahdollisesti järjestyis. Entisessä työpaikassa kesätyöläiset ei ikinä ollu vaatimassa mitään, mutta esittivät (kohtuullisesti) toiveita ja ne parhaan mukaan pyrittiin toteuttaan.

Vierailija
16/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt kauhean kohtuutonta antaa muutama päivä parhaaseen aikaan? Tyytyväinen työntekijä on hyvä työntekijä. Mulkku pomo syö motivaatiot.

Vierailija
17/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos yks tai kaks viikonloppua kesässä haluaa mennä festareille niin miksi et voisi ottaa toiveita huomioon? On kuitenkin kesän kaikki loput päivät käytettävissäsi.

No monesti se nuori ei ole työpaikan ainoa nuori, joka haluaa mennä samoille festareille tai vapaan just juhannuksena. Joskus ehkä ne vakkaritkin haluais mennä sinne Ruissiin, vaikka vanhoja ovatkin. Enkä ole ap, mutta eihän heinäkuun listojakaan ole vielä varmaan tehty, niin voisi ehkä ensin yrittää tehdä niitä töitä. Ei kesätyöt ole vain nuorille helppoa rahaa, vaan työpaikka oikeasti tarvitsee sen työpanoksen.

Vierailija
18/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, tuskin se nuori edes hakee teille kesätöihin ensi kesänä 😂😂

Nuorilla on varaa mistä valita.

Vierailija
19/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, tuskin se nuori edes hakee teille kesätöihin ensi kesänä 😂😂
Nuorilla on varaa mistä valita.

Voi, niinhän sitä luulisi! Tiedän vaikka kuinka paljon nuoria, jotka eivät aktiivisesta hakemisesta huolimatta päässeet minnekkään kesätöihin. Nuori saa ennemminkin olla kiitollinen, että joku on ottanut hänet kesätöihin.

Vierailija
20/102 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko ollu parempi että tää työntekijä olis ollu vaan "saikulla" ne päivät? Meillä keski-ikäiset vakkarit harrastaa saikuttelua, tunnin ruokiksia, 40min kahvitaukoja ja tottakai aina myöhässä ja lähtevät etuajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän