Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotias lapseni ilmoitti eilen olevansa poika

Vierailija
06.05.2019 |

Hän on jo pitkään sanonut itseään poikatytöksi ja pukeutunut ja käyttäytynyt kuin poika.

Eilen hän ilmoitti:
”Äiti, mä en oo enää poikatyttö”.
Huokaisin helpotuksesta ja sanoin ”hyvä”.
Lapsi jatkoi:
”Mä oon syntyny tyttövauvana, mut nyt mä oon poika”. Järkytyin!

Oon ihan ihmeissäni! Miten tähän pitäisi suhtautua? Onko vain joku ohimenevä vaihe?

Hän oli pienempänä pikkuprinsessaa. Tykkäsi prinsessamekoista ym. Yhtäkkiä syksyllä, kun koulu alkoi, pukeutuminen muuttui ja myös kaveripiiri ja käytös muuttui. Hänellä oli aiemmin pitkät hiukset, joita tykkäsi laitella. Nyt hän halusi lyhyet hiukset (ei mitään ”poikatukkaa”, mutta lyhyet).

En ole puhunut vielä opettajan tai koulupsykologin kanssa. Mietin miten tässä pitäisi edetä.

Mies suhtautuu tähän kevysti ja on vain tyytyväinen. Itse olen edelleen järkyttynyt.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen olla. Ei tarvitse edetä mitenkään. Kokemus voi hyvin olla ohimenevä, tai voi olla olematta. Kumpikin vaihtoehto on ihan ok. 

Vierailija
42/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien suhtautuminen on mielestäni se mikä vaikuttaa eniten mihin tilanne kehittyy. Jos alat puhumaan sukupuolen vaihdosta mahdollisena toimeenpiteenä, nii tietysti lapsi olettaa, että haluat hänen ryhtyvän tähän.

Jos käytät maalaisjärkeä ja kerrot, että hän on juuri sitä sukupuolta miksi on syntynyt, eikä siihen voi vaikuttaa ja miksi edes pitäisi, sillä tytöt ja pojat ovat täysin yhden vertaisia ja voivat tehdä juuri niitä asioita mistä pitävät, valita itse lelunsa, vaatteensa, tulevan ammatin... Niin uskon lapselle kasvavan itsetuntoa, sen sijaan, että hän ei viihtyisi kehossaan vaan tahtoisi olla toista sukupuolta, vaan koska sen avulla voisi vasta olla sitä mitä häneltä odotaan tai mitä hän olettaa tarvitsevansa tässä ulkoisiin ominaisuuksiin kohdistuvassa ihannoinnissa, mitä nykyään on aivan liikaa.

Ei ei ja vielä kerran ei! Älä missään nimessä kiistä lapsen kokemusta ja väitä, että tämän on pakko elää syntymäsukupuolessaan (olen todistanut vierestä, kuinka tämä voi olla todella haitallista, jos se lapsen sukupuoliristiriita ei olekaan ohimenevää sorttia) . Tietenkään mistään transhoidoistakaan ei pidä alkaa puhua, ellei lapsi itse kysy. 

Pitää suhtautua ihan neutraalisti, antaa lapsen pukeutua niin kuin haluaa, leikkiä mitä haluaa, kutsua lasta sillä nimellä mitä hän haluaa jne. Mitään numeroa ei tarvitse tehdä asiasta. 

Psykologia tarvitaan vain, jos lapsi ilmaisee asiasta ahdistusta ja pahaa oloa. 

Osta kersalle iso strap-on -dildo ja sano että "puepas päälle, olet mies nyt." Homma hoidettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁

Vierailija
44/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mene ohi, kunhan et ala vahvistamaan luuloa. 

Vierailija
45/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapsen olla. Ei tarvitse edetä mitenkään. Kokemus voi hyvin olla ohimenevä, tai voi olla olematta. Kumpikin vaihtoehto on ihan ok. 

Jos ei mene itsestään ohi niin silloin ei asiat ole todellakaan ok. 

Vierailija
46/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali suhtautuminen. Lapsi saa olla sellainen miltä parhaaksi tuntuu. Se saattaa mennä ohi tai se saattaa olla pysyvää, sitä ei voi vielä yhden sanomisen perusteella tietää. Jos teininä oireet pahenevat, sitten viimeistään psykalle, mutta sitä ennen ei välttämättä tarvitse tehdä mitään. Olen nähnyt sekä niitä joilla tämä oli vain vaihe että niitä joilla dysforia oli pysyvää. 

Vierailija
47/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään maailmanloppu, jos on transsukupuolinen. 

Vierailija
48/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin lapselle, että saat olla ihan mitä haluat, mutta ennen kaikkea olet ihminen. 

Vierailija
49/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli pienenä (n. 5v.) ollut vakuuttunut siitä, että hän on poika. Pyysi kutsumaan itseään pojan nimellä ja kieltäytyi osallistumasta mihinkään "liian tyttömäiseen". Nyt 26v. itsensä kanssa sinut oleva heteroseksuaali ja jopa varsin naisellinen nainen joiltain osin. Uskon, että kuten joku tuossa ylempänä sanoikin, tuossa iässä tutkitaan niitä sukupuolirooleja ja pohditaan miten itse niihin sopii. Kun taas ikää tulee lisää, oivaltaa, että sitähän voi olla ihan sellainen mies tai nainen kuin haluaa.

Ajatella että jossain maassa henkilö olisi viety oitis leikkaukseen ja joutuisi syömään lääkkeitä koko lopun ikänsä, vaikka myöhemmin muuttaisikin mieltään. Transhoidot kun ovat peruuttamattomia. 

Vierailija
50/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta fyysisen ja henkisen terveyden ja lisääntymiskyvyn loppu se kyllä on. 

Vierailija
51/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien suhtautuminen on mielestäni se mikä vaikuttaa eniten mihin tilanne kehittyy. Jos alat puhumaan sukupuolen vaihdosta mahdollisena toimeenpiteenä, nii tietysti lapsi olettaa, että haluat hänen ryhtyvän tähän.

Jos käytät maalaisjärkeä ja kerrot, että hän on juuri sitä sukupuolta miksi on syntynyt, eikä siihen voi vaikuttaa ja miksi edes pitäisi, sillä tytöt ja pojat ovat täysin yhden vertaisia ja voivat tehdä juuri niitä asioita mistä pitävät, valita itse lelunsa, vaatteensa, tulevan ammatin... Niin uskon lapselle kasvavan itsetuntoa, sen sijaan, että hän ei viihtyisi kehossaan vaan tahtoisi olla toista sukupuolta, vaan koska sen avulla voisi vasta olla sitä mitä häneltä odotaan tai mitä hän olettaa tarvitsevansa tässä ulkoisiin ominaisuuksiin kohdistuvassa ihannoinnissa, mitä nykyään on aivan liikaa.

Ei ei ja vielä kerran ei! Älä missään nimessä kiistä lapsen kokemusta ja väitä, että tämän on pakko elää syntymäsukupuolessaan (olen todistanut vierestä, kuinka tämä voi olla todella haitallista, jos se lapsen sukupuoliristiriita ei olekaan ohimenevää sorttia) . Tietenkään mistään transhoidoistakaan ei pidä alkaa puhua, ellei lapsi itse kysy. 

Pitää suhtautua ihan neutraalisti, antaa lapsen pukeutua niin kuin haluaa, leikkiä mitä haluaa, kutsua lasta sillä nimellä mitä hän haluaa jne. Mitään numeroa ei tarvitse tehdä asiasta. 

Osta kersalle iso strap-on -dildo ja sano että "puepas päälle, olet mies nyt." Homma hoidettu.

Voisko näin typerät ja mauttomat jutut pitää ihan oman päänsä sisällä vaan. 

Vierailija
52/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi*ervas*areiden aivopesu kouluissa puree. Kai tiedät että jo uusimmat opesukupolvet on alistettu tällä aatteelle ja perinteisten LuKiMat-taitojen sijaan oppilaan sukupuoli-identiteetti sekä seksuaalinen suuntautuminen ovat pääosassa. 

Muutama vuosi sitten Jyväskylän yliopiston opeopiskelijat tekivät nakukalenterin. Siellä oli koko jengi alasti ja vartaloihin kirjoitettu genderfluid, trans, binääri ym. Ei siinä mitään, mutta jutut oli sellaisia että kouluopetuksen pääpaino tuntui olevan näissä sateenkaarikuvioissa. 

Lol.

Ope takavasemmalta

Vierailija
53/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli pienenä (n. 5v.) ollut vakuuttunut siitä, että hän on poika. Pyysi kutsumaan itseään pojan nimellä ja kieltäytyi osallistumasta mihinkään "liian tyttömäiseen". Nyt 26v. itsensä kanssa sinut oleva heteroseksuaali ja jopa varsin naisellinen nainen joiltain osin. Uskon, että kuten joku tuossa ylempänä sanoikin, tuossa iässä tutkitaan niitä sukupuolirooleja ja pohditaan miten itse niihin sopii. Kun taas ikää tulee lisää, oivaltaa, että sitähän voi olla ihan sellainen mies tai nainen kuin haluaa.

Ajatella että jossain maassa henkilö olisi viety oitis leikkaukseen ja joutuisi syömään lääkkeitä koko lopun ikänsä, vaikka myöhemmin muuttaisikin mieltään. Transhoidot kun ovat peruuttamattomia. 

Ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
54/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Sukukaan ei jatku, jos jälkikasvu on päästään vialla. Hävettäisi kertoa tutuille ja sukulaisille.

Vierailija
55/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanosin lapselle, että katsotaan, että miten kehityt seuraavina vuosina ja kutsuisin häntä nimellä, en sukupuolella.

Katsotaan kasvaako sinulle tissit vai ei. Tissit kasvaa vain tytöillä.

...ja liian paljon pikaruokaa syöneille pojille.

Vierailija
56/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta fyysisen ja henkisen terveyden ja lisääntymiskyvyn loppu se kyllä on. 

Hoidot vievät lisääntymiskyvyn mutta transihminen voi olla fyysisesti ja henkisesti terve. 

Vierailija
57/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko näin typerät ja mauttomat jutut pitää ihan oman päänsä sisällä vaan. 

Nyyh

Vierailija
58/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaiset ja muslimit ovat heti saksien kanssa valmiina, jos pikkulapsi sanoo olevansa muuta kuin itse oikeasti on. Tällä tavoin vasemmisto ja islam saavat tekosyyn alkaa toteuttamaan sairasta ideologiaansa ja aloittamaan "oikeutetun" silpomisen ja pedofilian. Vihervassarit, demarit ja kokoomuslaiset ovat tunnettuja pedofiilisesta toiminnastaan, jonka Epstein-hirmuhallinto on kouluttanut heille.

Vierailija
59/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Sukukaan ei jatku, jos jälkikasvu on päästään vialla. Hävettäisi kertoa tutuille ja sukulaisille.

Eikä vika jää vain henkiselle tasolle, vaan kun kohtu amputoidaan, niin sitä ei sitten enää millään takaisin saa. Sen jälkeen henkilö on pysyvästi lisääntymiskyvytön. Älkääkä uskoko valepukkeja, etteikö tällaista Suomessa tehtäisi. Kyllä tehdään.

Vierailija
60/94 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaiset ja muslimit ovat heti saksien kanssa valmiina, jos pikkulapsi sanoo olevansa muuta kuin itse oikeasti on. Tällä tavoin vasemmisto ja islam saavat tekosyyn alkaa toteuttamaan sairasta ideologiaansa ja aloittamaan "oikeutetun" silpomisen ja pedofilian. Vihervassarit, demarit ja kokoomuslaiset ovat tunnettuja pedofiilisesta toiminnastaan, jonka Epstein-hirmuhallinto on kouluttanut heille.

No nyt on sakeeta huttua. Olet ihan harhainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan