MINKÄLAINEN ihminen ei ole facebookissa?
Ekaa kertaa tuli tällainen vastaan. Ei ole facebookissa tämä eilisillan treffi, minkälainen ihminen ei ole facebookissa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen jolla on huonot välit useampaan suuntaan; alkoholistiperhe, riitaisia sukulaisia. Pelkäävät tulevansa nolatuksi/paljastetuksi.
Ihminen joka on peruskatkera; ei kestä muiden onnea. Fb perustuu positiiivisiin juttuihin. Jos ottaa aivoon kun muilla on hyvä päivä niin on helpompi olla poissa ja kehua omaa viisauttaan.
Sosiaalisesti kömpelöt ihmiset. Eivät suostu menemään mihinkään mukaan koska se on itseltä poissa. Pitävät kiinni vanhoista kuvioista ja elämänrytmistä. Sunnuntaina päiväkävely ystävän kanssa jne. Elämä ei ole sen rikkaampaa/köyhempää kulluut faceen tai ei.
Toiset ovat sosiaalisesti joustavampia ja pysty ät kommunikoimaan eri tavoilla.
Yritätkö nyt jotain käänteispsykologiaa vai mikä tän viestin tarkoitus on?
Totuus kirpaisee yleensä.
Olen niin täynnä tätä suomalaista katkeruutta ja sosiaalisen elämän vähättelyä.
Hienointa tuntuu olevan kun kuolee saappaat jalassa yksin kotona jonkun kirjan ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Hienointa tuntuu olevan kun kuolee saappaat jalassa yksin kotona jonkun kirjan ääreen.
Mutta onko tämä paljon mainostettu SOSIAALISUUS nyt sitten tuonut jotain hyvää ihmisten elämään?
Facebookissa kulissit on komeasti pystyssä, nettipapstoilla sitten puretaan katkeroituneisuutta anonyymisti. Tuntuu, ettei tämä amerikkainen yhtiö ole yhtään auttanut suomalaista muuta kuin huonoon suuntaan.
Facebook oli kova juttu vuosina 2010-2013.
6 vuotta sitten lopettanu naamakirjan. En tiedä ees monta kuka käyttää facee enää.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten fb on tehnyt suomalaisista iloisen sosiaalisia, positiivisia, toinen toistaan kannustavia rakastavia lähimmäisiä? Voi sitä ankea aikaa ennen fb:n tuomista sosiaalisen kanssakäymisen positiivisuutta suomalaisten arkeen.
Vai mites tää nyt menikään...
Tällainen aivan tavallinen nainen.
En oo kännykkä, enkä someriippuvainen, enkä muutenkaan riippuvainen :)
Olen kyllä suht sosiaalinen, tosin haluan olla ja olen välillä yksinkin.
En lue kenenkään blogeja, enkä nettikirjoituksia, en katso tositv ohjelmia .
En halua olla tavoitettavissa 24/7. En aina edes 10/5. Riippuu monista seikoista.
Olen tekevä ja kuunteleva, en mielestäni elä "toisten elämää" seuraamallani heidän kirjoituksiaan.
Mielestäni some ja kaikki sen muodot ovat jo aikansa eläneet ( keille nyt ovatkaan). Historiaa.
Tulevaisuus on läsnäolossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienointa tuntuu olevan kun kuolee saappaat jalassa yksin kotona jonkun kirjan ääreen.Mutta onko tämä paljon mainostettu SOSIAALISUUS nyt sitten tuonut jotain hyvää ihmisten elämään?
Facebookissa kulissit on komeasti pystyssä, nettipapstoilla sitten puretaan katkeroituneisuutta anonyymisti. Tuntuu, ettei tämä amerikkainen yhtiö ole yhtään auttanut suomalaista muuta kuin huonoon suuntaan.
Mun elämääni ainakin on tuonut. Kuulun siihen ikäluokkaan, jossa edellinen sukupolvi on pääasiassa jo mullan alla, mutta serkkuja vielä aika runsaasti elossa. Ei heitä ennenkään tullut tavattua kuin hautajaisissa ja nyt, kun ei ole juurik enää vanhempien, setien, tätien ja enojen hautajaisiakaan, ilman Facebookia ei oltaisi enää missään tekemisissä toistemme kanssa. Facebookin avulla tulee pidettyä yhteyttä ihmisiin, jotka muuten olisivat jo kadonneet kokonaan elämästäni.
Enemmänkin on positiivinen piirre nykypäivänä, jos ei ole facessa. Face on niin menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka oikeasti tekee eikä vain esittele muille miten muka tekee elämässä asioita.
Minkätakia niitä ei vilpittömästi voi yhdistää keskenään, asioiden oikeasti tekemistä ja niiden jakamista kavereille?
Eikö jaettu ilo oo paras ilo?
Vai onko useimmilla vastaajila vaan huono itsetunto ja täten olettaa, että muillakin on, jonka takia pelkästään he niitä päivityksiä someen julkaisevatkin?
Olen aina luullut, että vain social outcast kaverittomat luuserit eivät ole facebookissa.
Esimerkiksi minä:
28-vuotias nainen, päivätöissä liikunta-alalla, teen myös mallin hommia. Pienen lapsen äiti, harrastukset vaihtelee käsitöistä urheilujoukkueiden valmennukseen ja elokuviin.
Ei kiinnosta facebook koska siellä on kaikki vanhempieni ikäiset ihmiset, hrrrrrr 😬
Minä, mummoikäinen nainen. Ei ole koskaan kiinnostanut face. Olen aikamoisen introvertti eikä minulla ole juurikaan sukulaisia ja/tai kavereita. Viihdyn mieheni ja kissamme kanssa kotona parhaiten ja näin on aina ollut.
Mitä se kenellekään toiselle kuuluisi, mitä olen tehnyt/ostanut/syönyt etc.?
Aloittajan viestistä jo huomaa, että stalkkaukseen facea ainakin käytetään.
N 25, huomasin lukevani päivässä varmaan tunnin verran aivan ääliömäisiä iltalehtiuutisten kommenttiosioita ja päätin että tähän ei ole enää aikaa noin puoli vuotta sitten. Olen omasta mielestä ihan normaali, kavereita ja perhettä omaava työssäkäyvä nuori.
Siellä ei kukaan ikäiseni enää ollut päivitellyt mitään vuosiin, joten siellä tuli luettua vaan oikeastaan noita feediin tulevia uutislinkkejä, arvontoja yms.
Olen myös tosi tarkka yksityisyydestä, mulla oli jo valmiiksi joku 50 kaveria (vain ystävät joihin olen vähintään kuukausittain yhteydessä ja suku) enkä itsekkään jakanut sinne enää mitään joten poistuin. Olen sen tyylinen ollut aina, että avaudun vain lähi-ihmisille, joten some ei tuntunut luontevalta, enkä osannut sinne oikein mitään laittaa. Olen vain whatsapissa. Kännykkää tulee kyllä silti valitettavasti käytettyä päivässä paljon, esimerkiksi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että vain social outcast kaverittomat luuserit eivät ole facebookissa.
Minun kohdallani tuo pitää paikkansa, mutta ei silti pidä lähteä yleistelemään. En muutenkaan pidä ihmisistä, enkä heidän tavoistaan olla niin sanotusti "sosiaalisia". Täysi juntti on ja pysyy junttina, vaikka hän olisi facessa, tai ihan missä vain. Itse asiassa junttimaisuus on vain korostunut näinä someaikoina. No, yleensähän kaikki pahimmat taudit ovat niitä, jotka myös säilyvät ja kehittyvät parhaiten.
Miksi naama pitäisi loistaa somessa ja elämän tapahtumat?
Sellainen joka ei halua Valitun Kansan karjarekisteriin.
Nuorisoa ei paljon facebookissa näe.
Mä en ole. 46 v olen. Twitterissä ja Instassa on tili. Mä en tykkää facesta koska olen stalkkeripelkoinen.
Kokeilin facea joskus alkuaikoina ja heti ehdotettiin että saatan tuntea toimarimme. Pelästyin niin että lopetin käytön.
Minä en ole fasessa. Treffailen kavereita kasvotusten.
Sellainen joka oikeasti tekee eikä vain esittele muille miten muka tekee elämässä asioita.