MINKÄLAINEN ihminen ei ole facebookissa?
Ekaa kertaa tuli tällainen vastaan. Ei ole facebookissa tämä eilisillan treffi, minkälainen ihminen ei ole facebookissa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen nainen, töissäkäyvä ja perheenäiti. Oikeassa elämässä olen tarkka omista rajoistani ja olisi näinollen omituista jakaa henkilökohtaisuuksia verkossa puolivieraille. Viihdyn yksin tai perheeni kanssa joten edelleen olisi kummallista jos facessa olisi "laaja ystäväpiiri". Lisäksi olisi todella ahdistavaa jos joutuisin lähettämään ja vastaanottamaan työkavereilta, naapureilta tms kaveripyyntöjä. Saa pitää omituisena tämän takia, mutta tällainen olen, muu olisi teeskentelyä.
Samaa mieltä. Enkä jaksaisi nähdä vaivaa yksityisyysasetusten määrittelemisessä, jotta tietäisin kuka näkee mitäkin. Olen isolla työpaikalla ja meillä on kaveripyyntöjä lähettäviä ihmisiä joiden kanssa ei yhdistä mikään muu kuin työpaikka. Olisi todella raskasta miettiä miten tällaisten kanssa toimitaan. Näen haitat suurempina kuin hyödyt, joten ei kiitos kun muutenkaan en koe tarvetta jakaa elämääni kenellekään. Harrastan, laitan ruokaa ja matkustan ihan ilman lentokentän skumppakuvan jakamistakin.
Facebookia käyttää enää vain vanhukset. Eli vastauksena kysymykseen, me nuoret emme ole facebookissa.
Olin Facebookissa vuodesta 2007. Kuitenkin viimevuosina huomasin että henki muuttui huonoksi.
Ihmiset purkivat pahaa oloaan, ainaista valitusta joka asiasta. Päivitysten tärkein pointti oli saada mahdollisimman suuri näkyvyys negatiivisille asioille. Vihapuhetta, rasismia, junttiutta niin omia kuin vieraita kohtaan.
Jos joku yritti väliin olla positiivinen, hänet tyrmättiin porukalla.
Saman piirteen näin omassa kaveripiirissäni, sekä muissa ryhmissä, joissa oli kymmeniä tuhansia ihmisiä.
En halunnut ympäröidä itseäni negatiivisilla asioilla, joten lopetin facen käytön muutama vuosi sitten. Muissa somealustoissa ei ole tilejä.
Mielestäni olen ihan tavallinen suomalainen, koulutettu, perheellinen, työelämässäoleva 36v mies.
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä mene,ei kiinnosta tämä some-elämä yhtään.
Veit sanat suustani, näin parempi 👍
45-vuotias mies, jolle muilla ei ole mitään annettavaa.
Vähän niinkuin kokovalkoinen sisustus. Kun se oli muotia, nyrpisteltiin nenää ihmisten värikkäille kodeille, jotka olivat niin mauttomia. Nyt kun värikäs on taas muotia, ne samat ihmiset haukkuvat valkoista :D
Sama facebookissa. Moni on jaksanut vuodesta toiseen epäillä ei-facebookilaisten normaaliutta, jokin aika sitten ei kuulemma edes työpaikkaa voinut saada ilman facebook-aktiivisuutta. Kohta se kääntyy päinvastaiseksi ja kaikki kuorossa taas kauhistelemaan, kuinka sekin siellä facebookissa postaa kuviaan, kuka on ylipäätään jossain facebookissa enää nykypäivänä jne.jne.
Kammoan laumasieluisuutta.
Kuka enää on? Eikö se ole jo ihan mennyt juttu jo?
Enää amikset on facessa, akateemiset lähteneet pois
Viime päivinä on tullut ilmi, että lähes kaikki on siellä.
Hassua on että isl*mistit on siellä niin ahkeraan, vaikka väittävät vihaavansa juutalaisia.
Esim poikaystäväni, joka kyllästyi koko hommaan ja poisti profiilinsa muutama kk sitten. Ihan normaali, sosiaalinen ihminen, käy töissä, urheilee ja harrastaa, tapaa ystäviä jne.
Itsekin olen ajatellut poistaa fb-tilini kun ei siellä tuu enää käytyä saati päivitettyä mitään
Sellainen ihminen jolla on huonot välit useampaan suuntaan; alkoholistiperhe, riitaisia sukulaisia. Pelkäävät tulevansa nolatuksi/paljastetuksi.
Ihminen joka on peruskatkera; ei kestä muiden onnea. Fb perustuu positiiivisiin juttuihin. Jos ottaa aivoon kun muilla on hyvä päivä niin on helpompi olla poissa ja kehua omaa viisauttaan.
Sosiaalisesti kömpelöt ihmiset. Eivät suostu menemään mihinkään mukaan koska se on itseltä poissa. Pitävät kiinni vanhoista kuvioista ja elämänrytmistä. Sunnuntaina päiväkävely ystävän kanssa jne. Elämä ei ole sen rikkaampaa/köyhempää kulluut faceen tai ei.
Toiset ovat sosiaalisesti joustavampia ja pysty ät kommunikoimaan eri tavoilla.
Assburger kirjoitti:
Minä. Mies, 47v naimisissa, 5 lasta.
En ole siis koskaan ollut naamakirjassa.
Rouvan olan yli kun olen hommaa kurkkinut, touhu näyttää minulle tosi vieraalta.
Tykkäämiset, oman elämän esittely, kaveripyynnöt puolitutuilta ja tuntemattomilta...
Toki tiedän, että profiiliaan voi rajoittaa, mutta ihmisten lajitteluun pitäisi käyttää hirveästi eforttia...
Harmittaa, kun mm. yhdistystoiminnassa tuntuu face usein olevan ainoa tiedotuskanava, samoin monille firmoille.
Sellainen, joka ei usko saavansa Facebookista itselleen mitään eli ei tarvitse Facebookia yhtään mihinkään. Eihän kaikki ole Instagramissa eikä Whatsappissakaan.
Mä just lopetin facen käytön. Ihan siitä syystä, että yksikään ei tykännyt kuvasta, jonka sinne postasin. Tuli tosi paha mieli, vaikka te nyt varmaan ajattelette, että olen lapsellinen. Olen huomannut, että jotenkin on nyt parempi ja vapautuneempi olo. Ehkä tämä olikin hyvä juttu.
En ole facebookissa tai missään muussakaan vastaavassa palvelussa. Yhteydenpitovälineenäni toimii puhelin. Sukulaiset ja tuttavat ovat pyydelleet faceen, mutta ei kiinnosta liittyä ja jakaa elämääni amerikkalaisyhtiölle. Jos sukulaisia ja tuttavia ei kiinnosta pitää suoraan yhteyttä niin ei tarvitse olla tekemisissä ollenkaan.
Ikä 35, maisteri, harrastuksena keramiikka, valokuvaus, agility ja vaellus.
Sellaiset, jotka käyttävät paljon lauseita "nykyäänhän ihmiset ---", "nykyäänhän ei tehdä enää ---", "kaikki ovat nykyään ---", "kukaan ei enää ----" eli kokevat voimakasta tarvetta elää oikein sillä yhdellä virallisesti hyväksytyllä oikealla tavalla ja tarkkailevat valppaasti, että muutkin tekevät juuri näin. Tällaiset ihmiset eivät muuta maailmaa, vaan kuuluvat siihen suureen massaan, jota on helppo liikutella. Mainonta suunnataan heille, he ovat helppoja kohteita, kun osataan käyttää oikeita sanoja. Heidän energiansa menee siihen, että tekevät kaiken oikealla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka käyttävät paljon lauseita "nykyäänhän ihmiset ---", "nykyäänhän ei tehdä enää ---", "kaikki ovat nykyään ---", "kukaan ei enää ----" eli kokevat voimakasta tarvetta elää oikein sillä yhdellä virallisesti hyväksytyllä oikealla tavalla ja tarkkailevat valppaasti, että muutkin tekevät juuri näin. Tällaiset ihmiset eivät muuta maailmaa, vaan kuuluvat siihen suureen massaan, jota on helppo liikutella. Mainonta suunnataan heille, he ovat helppoja kohteita, kun osataan käyttää oikeita sanoja. Heidän energiansa menee siihen, että tekevät kaiken oikealla tavalla.
Siis sellaiset ihmiset OVAT facebookissa.
Jotka eivät ole, haluavat elää omannäköistä elämää, eivät ole riippuvaisia muiden mielipiteistä.
Yksi syy siihen, että en esimerkiksi itse ole lärvikirjassa, johtuu juuri näissä komenteissakin mainitusta "positiivisesta" ajattelusta ja erityisesti sen puuttumisesta. Siis ehdottomasta sellaisesta. Jos jotakin joksikin muuksi kuin "positiiviseksi" tulkittua saa kuulla, on kaikki heti ihan perseestä. Oikeaan ja NORMAALIIN elämään ei kuulu mikään pelkkien positiivisten tapahtumien sarja, josta mussutetaan paskaa jollakin naamakirjan sivuilla.
Minkälainen ihminen kuten sä, näet asiasta vaivaa? Anna ihmisten tehdä mitä tekevät, ja huolehdi sä vain omista asioistasi.
En ole enkä mene,ei kiinnosta tämä some-elämä yhtään.