Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen lapsen äiti dieettaa ja kärsii - kohtalotovereita nälkään?

Vierailija
04.05.2019 |

Tänä keväänä päätin että perhana karistan nämä viimeisimmästä lapsesta jääneet raskaus, vauva, herkuttelu, laiskuus ja valvomiskilot.

Täytyy todeta ettei kevät todellakaan ole parasta aikaa dieetille ja tulokselliselle treenille! Johan olis pippaloa pippalon perään, koko ajan jotakin herkkua pöytään, synttäriä ja juhlaa, vappua ja mitä lie. Ai että olen nälässä ja haaveilen ruuasta.

Nyt on puolet dieetistä takana, treenattu 4-5 kertaa viikossa ohjatusti rankkaa treeniä ja lihaskuntoa ja pieniä tuloksia alkaa tulla! Hiilarit lepopäivänä minimissä, treenipäivinä mukana. Hyvät rasvat, öljyt ja vitamiinit. Voin hyvin, mutta huomaa että kyllä tämä jollain lailla kärsimyksen kautta täytyy nämä läskit sulattaa, perhana ottaa koville katsella vieressä perheen vapunviettoa ja tänään taas karkkipäivää. Miksi ei vaan voisi herkutella mukana? Noh, herkuttelin sitten xylitol-purkalla sekä sillä että vanhat farkut mahtui jalkaan ilman pahempaa väkivaltaa neljän vuoden jälkeen taas! Tämä motivoi jatkamaan!

Paino on tiukassa ja kyllä tuntuu turhalta miten sitä on herkkuja vetäessä ajatellut, että tiputtelen sitten joskus pois. Ei muuten ota lähteäkseen helpolla. Vinkki, ei kannata vetää sitä viimeistä suklaapalaa tai sipsipussia. Minä tein sen ja jumalaton duuni näitä on poltella pois.

Lähtöpaino oli 73,9, nyt 71,8. Laskusuunnassa on ja selästä läskit on palaneet pois. Onko ketään kohtalotovereita kärsimässä kevään dieetistä? Tarvitsen henkistä tukea, nytkin aivan jäätävä nälkä mutta juon vettä ja teen vatsalihaksia matolla tvtä katsellen ja yritän kohta täyttää mahaa vihreällä teellä ennen iltarahkaa ja marjoja.

Kamalaa hommaa. Mut toivotaan että palkitsee vielä kunnolla! Kesällä mä olen niin tikissä!!!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viiden lapsen äiti tippunu 3kk 10 kiloa ihan koti jumpalla ja yazio sovelluksen avulla, kaikki ruoka puntarin kautta helppoa kun oppii. Muutama ylilyönti herkku päiväkin mahtuu mukaan suosittelen👍

Ja ikää mulla 43v jos aattelin että nuorella kilot lähtee helposti

Vierailija
2/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kun "dieettisi" on ohi, palaudut samoihin mittoihin puolessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella niin, että jos tuntuu epämiellyttävältä, niin hommassa on todennäköisesti silloin myös tehoa. Jos taas ei tunnu epämiellyttävältä, niin tuskinpa on kovin tehokasta.

Mutta vaikeinta on saada pysymään se lopputulos kyllä. Vaatii pysyvän muutoksen elintapoihin.

Vierailija
4/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 2 viikkoa katsonut että kalorit jää 1500 ja 1700 väliin kun mun painolla voisin syödä n. 2000 kaloria vuorokaudessa. Oon syönyt kaikkea ja ei ole ollut nälkä. Jos vedän lounaalla hampurilaisen on päivällinen sitten kevyempi. Karkkeja en ole syönyt mutta esim. Popcornia kyllä. Paino lähtenyt hyvin laskuun. Ehkä tämä hitaasti laihduttaminen olis viimein se mun juttu. Karppaus yms. Pikadiettien jälkeen on paino aina palannut ylös. Nyt tulee muutettu ruokailutottumuksia. Ei ne einesateriat turhaan ole 300g. Sillä pärjää hyvin kun omiakin ruokia olen punninnut. Syö vaan säännöllisesti niin ei ahdista.

Vierailija
5/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä viiden lapsen äiti tippunu 3kk 10 kiloa ihan koti jumpalla ja yazio sovelluksen avulla, kaikki ruoka puntarin kautta helppoa kun oppii. Muutama ylilyönti herkku päiväkin mahtuu mukaan suosittelen👍

Aika mahtavaa, onnea saavutuksesta! Onko sulla ruokavalio tarkemmin tehtynä ja paljonko sulla on kokonaisuudessaan tavoite tiputtaa?

Mulla tavoite olisi ensin päästä 65kg kiinteä lihaksikas olotilaan, se on lähtöpaino josta lähdin odottamaan viimeistäni. Senpä raskauden jälkeen ei mikään tippunutkaan enää itsekseen, aivan järjetön taistelu on ollut saada edes vaa’an viisari heilahtamaan pikkusenkaan alemmaksi, tiukassa on nimittäin! Ap

Vierailija
6/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäkuurissa varmaa on, että kilot palaavat korkojen kera takaisin kun dieetti on ohi.

Ei ole tervettä nähdä nälkää. Opettele pysyvästi terveelliset ruokailutottumukset.

Vierailija
7/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään ja nyt illalla oli pakko ottaa pari leipäsiivua, kun oli nälkä ja paleli. Muuten kalorit tänään 1200, kun käytän Fat secret - sovellusta. Liikkunut olen tässä reippaasti jo pari viikkoa. Parhainpina päivinä 19000 askelta, kun kaksi lenkkiä olen tehnyt vapaapäivinä.

Herkkuja on mennyt ihan liikaa viime kuukausina ja leipäsyöppö olen, joten ruokailutottumukset pitää muuttaa. Paino 80kg. Tavoite on 72 kg.

Vierailija
8/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että kun "dieettisi" on ohi, palaudut samoihin mittoihin puolessa vuodessa.

Samaa mieltä. Ei sinun nälässä kuuluisi tai ainakaan kannattaisi olla. Herkut ja epäterveelliset pois, mutta säännöllisesti ruokaa niin, ettei tule nälkä. Jos treenaat niin parhaan hyödyn siitä saat syömällä oikein! Ja lisäksi itsensä nälkiinnyttäminen ei voi olla pysyvä elämäntapamuutos, joten kilot herkästi tosiaan lähtevät kertymään pikkuhiljaa takaisin.

Vierailija
9/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9vko ja 8kg takana. Ruokavalion muutos takaisin entiseen terveelliseen pääosassa. Lisäksi kalorit rajattu 1500/pv

Vierailija
10/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi laihduttaja kanssa. Sain ensin pari kiloa pois sillä etten syönyt klo 18 jälkeen. Sitten tyssäsi. Nyt laihduttelen Välimeren dieetillä. Siinä syödään n. 1500 kcal päivässä mutta olen lipsuillut välillä niin että olen syönyt 1700-1800 kcal joinakin päivinä. En tiedä vielä onko tehonnut. Kyllä aika kärsimykseltä tuntuu välillä. Tai oikeastaan tylsältä. Siksi nuo lipsuilut. Mullekin tuli ihan hirveästi kiloja raskauden, imetykseen ja valvomisten takia.

Vierailija
11/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tänään ja nyt illalla oli pakko ottaa pari leipäsiivua, kun oli nälkä ja paleli. Muuten kalorit tänään 1200, kun käytän Fat secret - sovellusta. Liikkunut olen tässä reippaasti jo pari viikkoa. Parhainpina päivinä 19000 askelta, kun kaksi lenkkiä olen tehnyt vapaapäivinä.

Herkkuja on mennyt ihan liikaa viime kuukausina ja leipäsyöppö olen, joten ruokailutottumukset pitää muuttaa. Paino 80kg. Tavoite on 72 kg.

Kalorimääräsi on aivan liian pieni. Siinäpä syy liikakiloihinkin. Kun et saa laihiksen aikana tarpeeksi ravintoa, herkuttelet kohta taas senkin edestä.

Vierailija
12/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 2 ensimmäistä viikkoa laihduttamisessa on vaikeita, jos laihduttaminen tapahtuu järkevästi.

Vierailija
13/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Huhtikuun alussa aloitin laihdutuksen ja paino on laskenut 71 kg -> 66,5 kg. Haluan herkutella muun perheen mukana ja syödä mitä huvittaa, joten menetelmänä on pätkäpaasto. En olisi ikinä kuvitellut että laihdutus voisi olla näin helppoa 😄

Vierailija
14/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitättekö huomiota proteiinin saantiin ja paljossako pidätte proteiinit dieetin aikana?

Vierailija
15/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorimääräsi on aivan liian pieni. Siinäpä syy liikakiloihinkin. Kun et saa laihiksen aikana tarpeeksi ravintoa, herkuttelet kohta taas senkin edestä.

Kyllä aikomus on syödä jotain 1700kcal työpäivinä ja lenkkeilypäivänä. Tänään oli sellainen kotipäivä ja muutenkin haluan, että paino olisi huomenna jo alle 80kg, joten siksi nyt vähemmän.

Nälkä tulee oleen hankala ongelma. Lenkkeilypäivänä se tuntuu kurjalta, mutta syödä ei voi mitään 2000kcal määrää, kun sitten ei laihdu. Vaikea juttu tuo liikunta laihduttamisessa.

Vierailija
16/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mahtavaa, onnea saavutuksesta! Onko sulla ruokavalio tarkemmin tehtynä ja paljonko sulla on kokonaisuudessaan tavoite tiputtaa?

Mulla tavoite olisi ensin päästä 65kg kiinteä lihaksikas olotilaan, se on lähtöpaino josta lähdin odottamaan viimeistäni. Senpä raskauden jälkeen ei mikään tippunutkaan enää itsekseen, aivan järjetön taistelu on ollut saada edes vaa’an viisari heilahtamaan pikkusenkaan alemmaksi, tiukassa on nimittäin! Ap

Kiitos.Ei ole mitään varsinaista ruokavaliota n. 1500 kaloria päivässä toki pyrin saamaan kalorit terveellisesti mutta syön välillä myös sen pullan. Lähtöpaino oli kamala 80 kiloa tavoite on 62kg eli vielä on matkaa. Normi kulutus tuon koti jumpan lisäksi on noin 10000 askelta päivässä ja tarkoitus on aloittaa lenkkeily myös nyt sään lämmitessä.

Vierailija
17/33 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös laihdutan tänä keväänä. Vedän nälkäkuurin ja elämäntapamuutoksen yhdistelmän. Olen vielä nuori ja normipainoinen ja mulla on hyvä pohjakunto, joten olen laihtunut vajaa kuukaudessa 3 kiloa. Aion jättää pysyvästi pois einekset, leivän ja vaalean viljan, maidon, margariinin, karrageenin ja palmuöjyt jne, ja jättää sokerituotteet herkkupäivälle, joka on kerran viikossa. Kevyttuotteisiin en koske pitkällä tikullakaan, vaan tahdon toteuttaa elämäntaparemontin annoskokoja pienentämällä, mutta aitoja raaka-aineita käyttäen. Lisäksi lisään kasviksia ruokavaliooni pastan/perunan sijaan ja karsin huonolaatuiset rasvaiset lihat. Olen siitä onnekas, että en ole ikinä oikein kärsinyt nälästä tai verensokerin heilahteluista, esim.lapsena remusin pitkiäkin aikoja ulkona tuntematta nälkää. En myöskään ole allerginen tai intolerantti millekään paitsi pähkinöille, ja yritänkin välttää "turhaan" erityisruoan syömistä, esim laktoosittomien.

Vierailija
18/33 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi dieetissä vaan nautiskelen elämäntapamuutoksesta, niin imelältä kuin se kuulostaakin. Haastetta saa olla, mutta suoranainen kärsimys on turhaa. Aikovatko kärsijät myös kärsiä koko loppuelämänsä tulostensa ylläpitoon vai onko tuskallinen kituutus jonkinlainen alkupotku? Itselleni raivokkaat keväiset läskinsulatuskuurit eivät sopineet ollenkaan, koska nälkäinen mieli ailahteli vuoroin jääkaapin ja vuoroin tyhjänpäiväisen kiukuttelun puoleen. Kynnys jatkaa dieettaamista oli korkea aina kun sattui tekemään jonkin virheen.

Vierailija
19/33 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystytte niin nukkukaa vähintään 8 tuntia yössä. Auttaa yllättävän paljon painonhallinnassa!

Vierailija
20/33 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kärsi dieetissä vaan nautiskelen elämäntapamuutoksesta, niin imelältä kuin se kuulostaakin. Haastetta saa olla, mutta suoranainen kärsimys on turhaa. Aikovatko kärsijät myös kärsiä koko loppuelämänsä tulostensa ylläpitoon vai onko tuskallinen kituutus jonkinlainen alkupotku? Itselleni raivokkaat keväiset läskinsulatuskuurit eivät sopineet ollenkaan, koska nälkäinen mieli ailahteli vuoroin jääkaapin ja vuoroin tyhjänpäiväisen kiukuttelun puoleen. Kynnys jatkaa dieettaamista oli korkea aina kun sattui tekemään jonkin virheen.

Mun kärsimykseni ainakin johtui siitä että dieettiin kuului sellaista leipää josta en pidä. Lisäksi olin unohtanut syödä proteiinia aamupalalla. Ihan turhaan kärsin. Ja lipsumiset olikin ihan ok eli kalorimäärä pysyikin siinä 1500 hujakoissa koska olin unohtanut ne aamupala kananmunat.

T: Välimeren diettaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme