Kolmen lapsen äiti dieettaa ja kärsii - kohtalotovereita nälkään?
Tänä keväänä päätin että perhana karistan nämä viimeisimmästä lapsesta jääneet raskaus, vauva, herkuttelu, laiskuus ja valvomiskilot.
Täytyy todeta ettei kevät todellakaan ole parasta aikaa dieetille ja tulokselliselle treenille! Johan olis pippaloa pippalon perään, koko ajan jotakin herkkua pöytään, synttäriä ja juhlaa, vappua ja mitä lie. Ai että olen nälässä ja haaveilen ruuasta.
Nyt on puolet dieetistä takana, treenattu 4-5 kertaa viikossa ohjatusti rankkaa treeniä ja lihaskuntoa ja pieniä tuloksia alkaa tulla! Hiilarit lepopäivänä minimissä, treenipäivinä mukana. Hyvät rasvat, öljyt ja vitamiinit. Voin hyvin, mutta huomaa että kyllä tämä jollain lailla kärsimyksen kautta täytyy nämä läskit sulattaa, perhana ottaa koville katsella vieressä perheen vapunviettoa ja tänään taas karkkipäivää. Miksi ei vaan voisi herkutella mukana? Noh, herkuttelin sitten xylitol-purkalla sekä sillä että vanhat farkut mahtui jalkaan ilman pahempaa väkivaltaa neljän vuoden jälkeen taas! Tämä motivoi jatkamaan!
Paino on tiukassa ja kyllä tuntuu turhalta miten sitä on herkkuja vetäessä ajatellut, että tiputtelen sitten joskus pois. Ei muuten ota lähteäkseen helpolla. Vinkki, ei kannata vetää sitä viimeistä suklaapalaa tai sipsipussia. Minä tein sen ja jumalaton duuni näitä on poltella pois.
Lähtöpaino oli 73,9, nyt 71,8. Laskusuunnassa on ja selästä läskit on palaneet pois. Onko ketään kohtalotovereita kärsimässä kevään dieetistä? Tarvitsen henkistä tukea, nytkin aivan jäätävä nälkä mutta juon vettä ja teen vatsalihaksia matolla tvtä katsellen ja yritän kohta täyttää mahaa vihreällä teellä ennen iltarahkaa ja marjoja.
Kamalaa hommaa. Mut toivotaan että palkitsee vielä kunnolla! Kesällä mä olen niin tikissä!!!
Kommentit (33)
Heippa ap!
Minä tiputin 4kk aikana n. 5kg painoa normaalipainon sisällä. Katsoin ruokavalion kuntoon, mutta en tehnyt mitään ihan dramaattisia. Suurin muutos oli kasvisten, veden ja proteiinijuoman lisääminen päivään (riisiproteiinia kaura- tai mantelijuomaan). Treenaan 2-3x viikossa salilla ja juoksen sen verran kuin huvittaa, pyöräilen töihin kahdesti viikossa 20-30km.
Nälkää en ole nähnyt vielä kertaakaan :) Ruokahalu on pienentynyt kilojen lähtiessä. Muista, että proteiinia pitää syödä oikeasti aika paljon jos treenaa! Lue esim. Lihastohtorin kirjasta urheilijan ruokavaliosta.
Itsellä alkaa vatsapalkit jo näkymään kunnolla kun vyötäröltä on lähtenyt 10cm.
Ihminen ei laihdu liikkumalla, vaan syömällä vähemmän, mitä kuluttaa. liikkumalla kiinteytyy ja saa lihasmassaa, mutta läskien sulattamiseen se on toivoton tie.
Vierailija kirjoitti:
Heippa ap!
Minä tiputin 4kk aikana n. 5kg painoa normaalipainon sisällä. Katsoin ruokavalion kuntoon, mutta en tehnyt mitään ihan dramaattisia. Suurin muutos oli kasvisten, veden ja proteiinijuoman lisääminen päivään (riisiproteiinia kaura- tai mantelijuomaan). Treenaan 2-3x viikossa salilla ja juoksen sen verran kuin huvittaa, pyöräilen töihin kahdesti viikossa 20-30km.
Nälkää en ole nähnyt vielä kertaakaan :) Ruokahalu on pienentynyt kilojen lähtiessä. Muista, että proteiinia pitää syödä oikeasti aika paljon jos treenaa! Lue esim. Lihastohtorin kirjasta urheilijan ruokavaliosta.
Itsellä alkaa vatsapalkit jo näkymään kunnolla kun vyötäröltä on lähtenyt 10cm.
En ole myöskään totaalikieltäytynyt mistään, vähentänyt kyllä turhia kaloreita! Mutta pala suklaata kuuluu joka päivään ja edelleen juon viikonloppuna hieman kuohuvaa :) Ja nukkuminen on tosi tärkeää!
Ei mitään dieettejä vaan ELÄMÄNTAPAMUUTOS!!!!! Jos haluaa pysyviä tuloksia ja ei halua kaikkea triplana takaisin, niin ELÄMÄNTAPAMUUTOS eikä mitään dieettejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään dieettejä vaan ELÄMÄNTAPAMUUTOS!!!!! Jos haluaa pysyviä tuloksia ja ei halua kaikkea triplana takaisin, niin ELÄMÄNTAPAMUUTOS eikä mitään dieettejä.
Joo mutta monien dieettien on tarkoitus vaikuttaa elämäntapoihin. Esim. mun Välimeren dieetti on opettanut sen että syön aina lounaaksi salaatin. Olen myös oppinut uusia proteiinin lähteitä välipalalle. Uusia reseptejä olen oppinut ja koko perhe syö nyt enemmän kasviksia ja hedelmiä kuin ennen. Lapsetkin on oppinut syömään enemmän kasviproteiineja. Tässä dieetissä syödään tosi monipuolisesti eikä sitä ole pakko missään vaiheessa lopettaa.
Kun elämäntapamuutos toteutetaan oikein voi unohtaa nälän ja kärsimyksen. Ihan käsittämätöntä miten paljon tästäkin asiasta on tietoa saatavilla näitä kirjoituksia saa vieläkin vaan lukea. Toki tiedon käsitteleminen ja suodattaminen on haastellista, mutta ei se sentään mitään amerikantiedettä ole.
-2,6 kg kuinka pitkässä ajassa? Kahdessa viikossa?
Kohta 3 kk tiukkaa 1000-1200 kalorin päivävauhtia, paino pudonnut 7 kiloa. Vielä 4 kiloa pudotettavana. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä hitaammin laihtuminen etenee. Olen siis 56-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 3 kk tiukkaa 1000-1200 kalorin päivävauhtia, paino pudonnut 7 kiloa. Vielä 4 kiloa pudotettavana. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä hitaammin laihtuminen etenee. Olen siis 56-vuotias.
Ja sitä nopeammin lihot takaisin tuollaisen kituuttamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiantarve vähenee ikääntymisen myötä, jos et tiennyt. Normaalipainoisena kulutan 1600-1800 kcal päivässä. Ilman kituutusta ei laihdu, usko nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiantarve vähenee ikääntymisen myötä, jos et tiennyt. Normaalipainoisena kulutan 1600-1800 kcal päivässä. Ilman kituutusta ei laihdu, usko nyt!
Aivan varmasti laihtuu, vieläpä pysyvästi. Toisin kuin tuollaisella rääkillä, joka väistämättä johtaa lopulta ylensyömiseen ja lihomiseen.
Täällä Ap ja treenipäivä! Pari lepopäivää olen kituuttanut minimihiilareilla eli aamulla rahkaa ja marjoja, lounaaksi 10%jauhelihaa ja kasviksia, illalliseksi kalkkunamunakas ja salaatti. Välipalat ja iltapala marjoja, lesitiiniä ja rahkaa/raejuustoa. Kevyt kävelylenkki illalla päälle.
Mutta tänään on teeenipäivä! Ai että sitä osaa arvostaa ruokaa kun sai aloittaa aamun kaurapuurolla, raejuustolla ja marjoilla! Ja illallinen treenin jälkeen täysjyväriisiä, kanaa ja salaattia! Luksusta!
Epäilijöille jotka meinasi että lihon tämän jälkeen takaisin alkuperäisiin mittoihin niin sen usko, yritän tällä dieetillä nyt nimenomaan saada kehoa kiinteytymään sekä lisätä lihasmassaa, jolloin peruskulutukseni nousee lihasmassan myötä ja keho sallii enemmän välillä myös rennomman syömisen päiviä. Olen ollut aiemmin tosi hoikka, joten sen painon ylläpitäminen siihen saavuttua kyllä onnistuu. Vaikeinta minusta tässä on ollut jättää pois leivän syönti ja satunnaiset herkuttelut makealla, esim tumma suklaa ja hunaja. Olen vähän sellainen nautiskelija ollut pikkulapsiaikana kaikkien tavallistenkin ruokien suhteen ja nälkääni syönyt vähän mitä sattuu, muroja, jogurttia yms. jotka nyt sitten jääneet kokonaan pois.
Dieettini kokonaiskesto ohjatusti on 2kk joista nyt on mennyt 5vkoa. Pääsiäisenä repsahdin suklaaseen todella pahasti, tuli syötyä muiden mukana. Sen jälkeen kurinpalautus oli taas Aila hankala, mutta uskon että tämä tästä helpottaa taas kun saa homman vietyä loppuun saakka.
Tsemppiä muille dieettaajille, pysytään tiukkana mielitekoja vastaan!