Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöpähoidot alkaa ja miehen mielestä minun pitäisi laihduttaa

Blastooma
04.05.2019 |

Minulta löytyi aiemmin tänä vuonna kasvain, joka leikattiin onnistuneesti, mutta nyt alkaa vielä loput syöpähoidot. Tänään mies tokaisi minulle että minun pitäisi laihtua. Samasta aiheesta on toki ollut aiempina vuosina kiistaa. Olen harrastanut aktiivisesti kuntoilua eri muodoissa ja nyt sairastamisen aikanakin pyrkinyt liikkumaan jaksamisen rajoissa. Paino on pysynyt samana vuosia, mutta miehen silmää miellyttääkseni pitäisi olla 10 kg kevyempi. Tämä tokaisu tähän elämäntilanteeseen on tympeintä ja tunteettominta puolisolta tähän mennessä. Hän on muutenkin suhtautunut todella välinpitämättömästi koko syöpä asiaan, koska henkeni nyt ei ainakaan välittömästi ole vaarassa. Moitti myös minua kuukausi sitten kun "olen ollut niin masentunut". Mitä sanotte, eikö tämä ole viimeinen tikki ja kerro suhteemme laadusta kaiken tarvittavan?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on viimeinen tikki jos omaa puolisoa ei edes hetkauta että olet sairastunut vakavasti.

Vierailija
2/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle. Sanoi minunkin mieheni että olisi parempi jos nukkuisin ikiuneen koska mulla on kroonisia sairauksia jotka haittaa perheemme elämää. Miehet nyt sanoo kaikenlaista. Ei kannata välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan siltä että miehesi ei sinua ap aidosti rakasta eikä arvosta joten ei kannata tuhlata loppuelämäänsä noin tunteettoman otuksen kanssa joka ilmeisesti välittää vain ulkonäöstäsi...

Vierailija
4/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylyä missä tilanteessa tahansa ja saati sitten kun on vakava sairastuminen kohdalla.

Vähintään keskustelun paikka tai sotten sun on vaan mietittävä haluatko jatkaa elämääsi tuon törpön kanssa

Vierailija
5/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu olisi traaginen, jos ei olisi provo.

Vierailija
6/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jo eronnut aikoja sitten.

Vierailija
7/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulta varmaankin kiloja karisee hoidon ja mielipahan takia.Sano hänelle että jos ei tukea tule lähteköön vetään.

Vierailija
8/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne myrkyt pudottaa painoa.

Vierailija
9/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan elävästi kun olin syöpäleikkauksen ja -hoitojen jälkeen ensimmäisessä ratkaisevassa kontrollissa. Kun tulin tulosten kuulemisesta kotiin, mies tiuskaisi närkästyneenä "ai et muistanutkaan hakea vessapaperia".

Vierailija
10/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata laihduttaa nyt, koska tulet tarvitsemaan kaiken energian syöpähoitojen aikana. Voihan olla, että ruoka ei silloin edes maistu. Silloin kannattaa syödä sitä, mikä maistuu. Priorisoi oma terveytesi.

Vierailija
11/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkimuksen mukaan vaimon vakava sairastuminen on riski avioliitolle.

Sen sijaan miehen sairastuminen ei lisää avioeroriskiä, toteavat yhdysvaltalaisen Iowa State Universityn tutkijat.

Tutkimusryhmää johtanut apulaisprofessori Amelia Karraker kertoo, etteivät tilastot selitä, mistä eroriskin kasvu johtuu. Hänen mukaansa on kuitenkin olemassa useita mahdollisia syitä, miksi sairaus aiheuttaa paineita liitolle. Terve puoliso voi joutua esimerkiksi pitämään huolta sairastuneesta sekä ottamaan vastuun kotitaloudesta. Tämä voi muuttaa parisuhteen dynamiikkaa valtavasti"

Vierailija
12/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK mieheltä tahditon kommentti mutta jos tarkkoja ollaan niin paasto sytostaattihoitojen aikana kuulema vähentää haittavaikutuksia. Hyvät solut osaavat mennä paastoja jonkinlaiseen kivikaudelta peräisin olevaan säästötilaan (mitä nykyisessä ylellisessä yhteiskunnassa harvoin tarvitsee) mutta syöpäsolut eivät osaa. Tällöin myrkky ei niin paljoa vahingoita hyviä soluja.

Vierailija
13/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata kieltäytyä hoidoista eli s.yt.aateista. taistelulippu korkealle. Positiivinen mieli. Nujerra se pirullinen..

Kyllä arvot sanoo, milloin hoidot pitää lopettaa, kun ei keho kestä. Ei tarvi itse päättää.

Vierailija
14/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK mieheltä tahditon kommentti mutta jos tarkkoja ollaan niin paasto sytostaattihoitojen aikana kuulema vähentää haittavaikutuksia. Hyvät solut osaavat mennä paastoja jonkinlaiseen kivikaudelta peräisin olevaan säästötilaan (mitä nykyisessä ylellisessä yhteiskunnassa harvoin tarvitsee) mutta syöpäsolut eivät osaa. Tällöin myrkky ei niin paljoa vahingoita hyviä soluja.

Sytostaattihoitojen aikaan ei todellakaan saa paastota! Elimistö on jo muutenkin koetuksella.

Vierailija
15/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytostaattihoitojen aikaan ei todellakaan saa paastota! Elimistö on jo muutenkin koetuksella.

No en ala asiasta väitellä mutta katsoin asiasta joskus dokumentin jossa todettiin paaston hyvät puolet ainakin niillä potilailla joita siinä seurattiin. En tiedä sopiiko esim kaikkiin hoitoihin.

Vierailija
16/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne myrkyt pudottaa painoa.

Mutta kortisoni, jota monet syöpäpotilaat syö (jos ei kaikki), nostaa painoa ja turvottaa todella paljon.

Vierailija
17/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se syöpäkasvain*, ansaitset paljon, paljon paremman loppuelämän! (*miehesi)

Voimia hoitoihin!

Vierailija
18/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, joka palvoo ukkoaan, menetti edellisestä liitosta peräisin olleen esikoisensa. Mies tokaisi lopulta, että voisit lopettaa tuon suremisen, kun hän ei jaksa.

Tämä nainen myös sairastui vaikeasti. Mikään hormoniehkäisy ja sterilisaatio ei tullut kyseeseen. Kondomista sai hiivan. Mies kieltäytyi itse vasektomiasta. Nainen syö vakavista riskeistä huolimatta pillereitä.

Ja olen kuulemma kateellinen heidän onnelleen.

Vierailija
19/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle. Sanoi minunkin mieheni että olisi parempi jos nukkuisin ikiuneen koska mulla on kroonisia sairauksia jotka haittaa perheemme elämää. Miehet nyt sanoo kaikenlaista. Ei kannata välittää.

Miksi tätä alapeukutatte?

Vierailija
20/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle !

Toivottavasti aloituksesi ei ollut valhetta, sillä jos Sinulla on loput syöpähoidot sytostaatit tai sädehoito, niin omasta kokemuksesta voin sanoa, että laihdut jo niiden takia.

On Sinulla uupelo ukko.

Tsemppiä kuitenkin.