Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi teitä lapsettomia, minä olen jo mummi 43-vuotiaana ja te vielä pohditte

Vierailija
04.05.2019 |

Elämä menee ohitsenne ja te vain odotatte oikeaa hetkeä. Eihän sitä koskaan teille tule. Näin se vaan on.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos luojan, että ole mennyt tekemään lapsia. Elämä on aika ihanaa, ilman niitä. Viittäkymppiä kohten mennään ja nautin jokaisesta päivästä, ilman niitä lapsia. Oma ura, työ, yritys ja unelma elämä kaikinpuolin. Ja se vapaus, sitä ei pilaa mikään. Jos mies haluaisi lapsia, niin saisi mennä samantien.

Vierailija
42/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoito on kyllä jo nyt niin surkealla tolalla, että pelottaisi olla hoidokkina ilman että jälkikasvuni olisi vahtimassa hoitoni tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen 33-v, ikinä ei ole ollut vakituista työpaikkaa, pätkätyöstä pätkätyöhön ja nyt vieläpä opiskelen ja olen siksi köyhä. Kolmekymppisiä miehiä taas ei kiinnosta nainen joka vieläkin opiskelee, pitäisi katsos olla varaa matkustella, asuntolainaan jne. Joten taitaa jäädä meikäläiseltä lisääntymispuuhat köyhyyden ja kumppanittomuuden vuoksi kokonaan väliin. 

N33

Oikea aika hankkia lapset on juuri nyt. Ymmärrätkö? Juuri nyt.

Ap

Vierailija
44/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla elämässä muuta sisältöä kuin mummius?

Kyselee saman ikäinen 10-vuotiaan äiti, opettaja

Vierailija
45/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella oli tyttö, jonka äiti oli 15-vuotias hänet saadessaan.

Kyseinen tyttö kuului sukuun, jossa ilman rahaa tai koulutusta hankittiin lapsi, joten hän synnytti yhdeksännellä luokalla oman vauvansa.

Vähävarainen kolmekymppinen mummo hoiti usein lapsenlastaan.

Fiksummissa perheissä hankitaan ensin koulutus, kerätään varallisuutta ja lapset syntyvät kunnollisiin perheisiin, jotka eivät elä yhteiskunnan tuella

Vierailija
46/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että. Minä olen kohta 55, enkä vielä ole ollut niin tylsää, että olisi pitänyt ruveta lapsia tekemään. :)

Ei ole lapsia ja roikut vauva-sivustolla eikä ole tylsää?

Hmm. 

En roiku, vaan käyn katselemassa, mistä täällä puhutaan.

Ani harva keskustelu täällä edes sivuaa lapsia millään tavalla. Tämä, katsos, on maan suurin ja vilkkain keskustelupalsta, jossa aihe on vapaa. Tuossa sivun ylälaidassa on "raskaus" ja "vanhemmuus" tarjolla niille, joilla on lapsista asiaa.

Vierailija
47/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.Lapset on ihania. Itsekkin olisin halunnut lapsia ja lapsenlapsia, mutta kaikki eivät niitä voi saada

T.Nainen 51

Vierailija
48/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos luojan, että ole mennyt tekemään lapsia. Elämä on aika ihanaa, ilman niitä. Viittäkymppiä kohten mennään ja nautin jokaisesta päivästä, ilman niitä lapsia. Oma ura, työ, yritys ja unelma elämä kaikinpuolin. Ja se vapaus, sitä ei pilaa mikään. Jos mies haluaisi lapsia, niin saisi mennä samantien.

Sama täällä. Olen saanut kaiken haluamani ja voin nauttia siitä. Perheellisillä ystävillä tuntuu olevan enemmän huolta ja surua omista lapsistaan, yksi vetää huumeita, toinen on ajautunut varastelemaan, opiskelu ja ns normaalielämä ei kiinnosta. Lapsiperhearjen, työn ja parisuhteen pyörittäminen on käynyt monelle raskaaksi, erotaan ja aletaan sitten elämään omaa elämää. Onneksi olen itse välttynyt tuolta. Kun aikuisuuden kynnyksellä oleva jälkikasvu on vienyt vanhemmiltaan kaikki eikä näistä ole odotetavissa mitään vanhuuden turvaa, tuskin tulee ensimmäisenä mieleen että kylläpä kannatti!

Vierailija
49/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen 33-v, ikinä ei ole ollut vakituista työpaikkaa, pätkätyöstä pätkätyöhön ja nyt vieläpä opiskelen ja olen siksi köyhä. Kolmekymppisiä miehiä taas ei kiinnosta nainen joka vieläkin opiskelee, pitäisi katsos olla varaa matkustella, asuntolainaan jne. Joten taitaa jäädä meikäläiseltä lisääntymispuuhat köyhyyden ja kumppanittomuuden vuoksi kokonaan väliin. 

N33

ihanaa että miehilläkin on nykyään standardeja eikä pariudu luusereiden kanssa.

Vierailija
50/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa oli teiniäitiydestä juttua. Sain itse 19-vuotiaana lapsen. Joo, kivittäkää vaan. Kaikkein rankinta kuitenkin on se, miten muut ihmiset suhtautuivat asiaan. Vauvan kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa koskaan, mutta se satuttaa, ettei äitiyttäni arvosteta, vaikka olen täysin kunnollinen (lukio käyty hyvin paperein ja selkeät jatkosuunnitelmat äitiysloman jälkeen, en käytä päihteitä koskaan, edelleen yhdessä lapsen isän kanssa, jne.)

Esimerkkitapaus: olin kyläreissulla vaihtamassa vaippaa ja eräs sukulainen tuli kommentoimaan "tämä ei olekaan mikään nukke". Kiva juttu, enpä tiennyt. Ärsyttää, että minun kohdallani vauvan hoitoa pidetään leikkimisenä. Olen saanut lisänimen "pikkuäiti", siihen lastenkirjaan viitaten.

Nuorikin äiti voi olla ihan yhtä vastuullinen ja hyvä äiti siinä missä vanhakin. Ja vanhakin äiti voi olla vastuuton. Stereotypiat satuttavat.

Vierailija
51/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se teiniäitiys periintyy. Lisääntymiseen ne taidot sitten jääkin.

Enemmän minä teiniäitiä arvostan kuin käsienheiluttelijamaisterivelaa.

Mutta et kovin onnelliselta vaikuta, kun halusit tulla tänne haastamaan riitaa! Ei tuollainen lesottelu vaikuta kovin aikuiselta.

Vierailija
52/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Oikea aika hankkia lapset on juuri nyt. Ymmärrätkö? Juuri nyt.

Ap

Oletko lukutaidoton? Ei ole kumppania eikä vakituista työpaikkaa. Ja kun ei ole sitä työpaikkaa, niin ei myöskään varaa lapsettomuushoitoihin. Toki sitä voisi vaan mennä panemaan jotain randomia ilman ehkäisyä, mutta en pidä eettisesti oikeana vaihtoehtona, sen lisäksi kaikki tautiriskit jne. 

Toki minua harmittaa kumppanittomuus ja lapsettomuus, sekä tietysti tämä köyhyys. 

N33

Vierailija
53/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää opiskella - suoritettu

Sitten päästä töihin - puuttuu

Sitten löytää mies, joka hoitaa puolet lapsista ja kotitöistä - puuttuu

= Ei toimi

Näinhän se teillä höpsöillä menee. Itse sain kaiken.

Ap

Taas siellä joku keskenkasvuinen vedättää ihan täysillä! 

Vierailija
54/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 v enkä ole koskaan "odotellut oikeaa hetkeä", koska olen aina tiennyt etten halua lapsia. Partneri on samanlainen, ja vuosikymmeniä oltu yhdessä.

Vierailija
55/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

ihanaa että miehilläkin on nykyään standardeja eikä pariudu luusereiden kanssa.

No, tilastojen mukaan me korkeasti koulutetut naiset saamme vähemmän lapsia kuin matalasti koulutetut. Ja kyllä minullekin toivottavasti joku työ löytyy kun saan maisterinpaperit ulos, opiskelemallani alalla kun on onneksi töitä. 

N33

Vierailija
56/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.Lapset on ihania. Itsekkin olisin halunnut lapsia ja lapsenlapsia, mutta kaikki eivät niitä voi saada

T.Nainen 51

Tämä!

Vierailija
57/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se teiniäitiys periintyy. Lisääntymiseen ne taidot sitten jääkin.

Enemmän minä teiniäitiä arvostan kuin käsienheiluttelijamaisterivelaa.

Mutta et kovin onnelliselta vaikuta, kun halusit tulla tänne haastamaan riitaa! Ei tuollainen lesottelu vaikuta kovin aikuiselta.

Ap on oikeasti katkera, kun ei ole omaa elämää.

Vierailija
58/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukakin sitten on ylpeä... :D

Mä menen mieluummin hautaan kuin lisäännyn.

Vierailija
59/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella oli tyttö, jonka äiti oli 15-vuotias hänet saadessaan.

Kyseinen tyttö kuului sukuun, jossa ilman rahaa tai koulutusta hankittiin lapsi, joten hän synnytti yhdeksännellä luokalla oman vauvansa.

Vähävarainen kolmekymppinen mummo hoiti usein lapsenlastaan.

Fiksummissa perheissä hankitaan ensin koulutus, kerätään varallisuutta ja lapset syntyvät kunnollisiin perheisiin, jotka eivät elä yhteiskunnan tuella

Meillä on tuttavapiirissä myös tällaisia.

Oma äitini oli 22v kun minä synnyin. Hänen ystävänsä sai esikoisensa 17-vuotiaana. Olemme syntyneet samana vuonna ja olimme samassa koulussa. Tuo tyttö tuli raskaaksi 9.luokalla ja sai lapsensa 16-vuotiaana. Äitini ystävä hehkutti kuinka hänestä tuli mummo 33-vuotiaana.

Siis 33-vuotiaana mummoksi!! Äitini onnitteli, mutta salaa kauhisteli.

Äitini ystävällä on 6 lasta (3 eri miehen kanssa) ja tuolla esikoisellaan on 4 lasta (3 eri miehen kanssa) eikä kummallakaan mitään koulutusta. Eikä kyllä koskaan ollut työpaikkaakaan.

Vierailija
60/67 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset aloitukset satuttaa kyllä niitä, jotka kärsivät tahattomasta lapsettomuudesta.

Yrittivätkö nämä henkilöt lisääntyä 21-vuotiaana?

Ap

Useimmat eivät haluakaan lisääntyä noin nuorena! Tuohon ikään kuuluu opiskelu, matkustelu ja toisten nuorten tapailu.  Usein se nuoruuden "elämättömyys" tulee sitten myöhemmin pakkona riekkua joka kapakassa. Säälittäviä sellaiset yli 4-kymppiset, jotka elävät nuoruuttaan tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi