Alle 400 km lennot tulee lopettaa
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006092622.html
Etelä-Suomessa lentely on järjetöntä
Kommentit (20)
Finnairin hinnoittelu on niin järjetöntä, että on edullisempaa usein ottaa kaukolento vaihdolla Tampereelle tai Turkuun kuin vain Helsinkiin.
Nämä lentokoneet lentävät muutenkin kuljettaen tuotteita ja palveluita. Lopetan lentämisen heti kun naapurin lapsiperhe vaihtaa dieselautonsa koiravaljakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Nämä lentokoneet lentävät muutenkin kuljettaen tuotteita ja palveluita. Lopetan lentämisen heti kun naapurin lapsiperhe vaihtaa dieselautonsa koiravaljakkoon!
Tarkoitat kai että potkukelkkaan. Koiratkin pitää kieltää, ja muut lemmikkielukat, kun nyt kieltämisen vauhtiin päästään.
minä en lennä suomen sisäisesti, koska päästöt lisääntyvät. ainoastaan lapin laskettelureissuilla menemme koneella
mutta esim pitkät ulkomaanmatkat kaukokohteisiin on käytännössä pakko tehdä lentäen
opettaja kirjoitti:
minä en lennä suomen sisäisesti, koska päästöt lisääntyvät. ainoastaan lapin laskettelureissuilla menemme koneella
mutta esim pitkät ulkomaanmatkat kaukokohteisiin on käytännössä pakko tehdä lentäen
Haavikkoa vähän miten sattuu siteeraten, parodia alkaa olla mahdotonta.
En ymmärrä miksi täytyy edes olla HKI-Turku-lentoreittiä??!!
Vierailija kirjoitti:
Aika on rahaa.
Testattu on, että Tampereelle pääsee nopeammin junalla kuin lentäen.
Teen kotimaan työreissut pääsääntöisesti junalla, koska voin sen koko ajan käyttää työntekoon. Jos menisin lentokoneella, suurin osa ajasta menisi odotteluun ja jonotteluun jne eikä ole sellaista keskeytyksetöntä aikaa, jolloin voisi keskittyä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä lentokoneet lentävät muutenkin kuljettaen tuotteita ja palveluita. Lopetan lentämisen heti kun naapurin lapsiperhe vaihtaa dieselautonsa koiravaljakkoon!
Järjetöntä. Se koiravaljakko kuluttaa moninkertaisesti dieselautoon nähden.
Kaikki lennot voi puolestani lopettaa. Olen matkustallu jo niin paljon, et eiköhän tuo riitä.
Just niinhän asia on, kuin mitä tuossa jutussa kerrotaan. Asun Jyväskylässä, ja nopeammin olen Hesan keskustassa, jos menen junalla. Lennän vain, jos on tarve vaihtaa Helsingissä jatkolennolle. Esim. euroopan työmatkalle lähtiessä ei ole sellaisia yhteyksiä joilla ehtisi aamun koneisiin, ja lentäminen mahdollistaa yön viettämisen kotona omassa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täytyy edes olla HKI-Turku-lentoreittiä??!!
Et ole kuullut markkinataloudesta etkä kysynnän ja tarjonnan laista?
Vinkki: jos sieltä Helsingistä jatkaa johonkin kauemmaksi voi olla aika paljon näppärämpää lentää Turusta Helsinkiin kuin tetsata golfbägien tai suksilaukkujen kanssa Helsinkiin jollain kälyisellä linja-autolla tai junalla.
1. Lento ulkomailta Helsinkiin. Helsingistä jatkolento kotikaupunkiini. Vaihtoaika 45min + noin 1h lentoaika. = 1h 45 min
vs.
2. Lento ulkomailta Helsinkiin, josta on joutunut ottamaan kalliimman lipun, jotta ehtii vielä viimeiseen Helsingistä lähtevään kotikaupunkiini ajavaan kaukojunaan. Ja pelko siitä, että en ehdi tähän viimeisenkään junaan, koska lento oli hiukan myöhässä. Matkalaukun odotteluineen, kävelyineen ja matkoineen 4,5 h.
En kannata.
Harkitsen muutosta matkustamiseeni heti, kun EU-karavaani lopettaa 400 km:n pelleilyn Brysselin ja Strasbourgin välillä ja budjetoi sen toista sataa miljoonaa euroa vuodessa maksavan sukkuloinnin ilmastonsuojeluun.
Miten sitten matkustaa ympäristöystävällisesti Tallinnaan tai Tukholmaan? Laivamstkustus saastuttaa ihan silana.
Ilmastokiima päällä. Kaikki kynnelle kykevät voivat ehdottaa talouden romuttamista, mitä kukin millä keinoin. Huippua ovat nuo applikaatiot, joiden rahat menevät verottomien säätiöjohtajien palkkoihin. Säätiöt ovat oivallinen tapa saada se 100 000e vuodessa eläkeikään saakka. Tapu tapu.
Ylipäätään ihmisten liikkuminen tulisi kieltää, ainakin rahvaalta. Kyllä netistä nähtyjen kuvien pitäisi riittää lomaksi. Torpparit ja maaorjuus takaisin!
Lennän sitten Helsingistä jonnekin reilun 400km päähän ja sieltä jatkolennon Tampereelle. Raha ei ole ongelma.