Onko joku seurustellut onnellisesti aikuisen mutta täysin persaukisen miehen kanssa?
Alkaa vähitellen nyppimään miehen jatkuva rahattomuus. Alkuun ajattelin, että tilanne oli tilapäinen. Nyt vuoden verran katsellut rahavaikeuksissa rämpivä kaveria.
Hurjan raskasta seurattavaa. En osaa auttaa ja itsekin olen jo kahdesti joutunut vaihtamaan alaa pärjätäkseni taloudellisesti. Mies vain kiukuttelee ja haluaa ehdottomasti jatkaa valitsemallaan polulla.
Muita? Mitä tekisitte? Saako tässä tilanteessa jättää? En toista pysty elättämään ja tällä hetkellä minä maksan osan miehen elämisestä vaikkemme yhdessä asukaan.
Kommentit (72)
En kyllä näitä ketjuja lukevana enää ihmettele, että syntyvyys on laskussa, kaikki eroavat sun muuta. Ja ollaan kateellisia uuden puolison exälle, jolla on rahaa omaan lapseensa, itsellä ei. Jos ei köyhä mies jollekulle sovi, ymmärrän, mutta itse köyhänä olen kyllä löytänyt samanhenkisistä ja myös taloudellisesti köyhistä ihmisistä sitä rikkautta, mitä mieleni vaatii, eli ajatusmaailmat kohtaavat, kulutuskäyttäytyminen myös. Teillä AP ei niin ole, joten etsi heti uusi mies, joka rakastaa kaikkea mitä sinäkin, oli se sitten matkustamista ja ravintoloissa syömistä, mikä syö sitä rahaa, mitä nykykumppanillasi nyt ei ole käytössä. Ja jos edes olisi, olisiko hänellä siltikään kiinnostusta kuluttaa samoin kuin sinä teet valintoinesi?
Olen kyllä. Sitten aloin haaveilemaan rahakkaammasta elämästä ja kokeilin sitten sellasta elämäntyyliä ja tulin huomaamaan vuosien jälkeen että summasummarum, pidin moninverroin enemmän niistä köyhistä miehistä ja köyhästä yhteisestä ajasta.
Surullinen loppu kun piti kantapään kautta oppia.
Tosirakkaus ei katso lompakko tai ulkonäköä koskaan.
vai miten se olikaan jos nainen lihava ja köyhä..
Voihan tuo suhde toimia, jos ette muuta yhteen. Tapailette vaan ja tekemiset valitaan sen mukaan, että kummallakin on rahaa niihin. Eli ei reissuja eikä baareissa tai festareilla käymistä. Ulkoilua, oleilua kotona jne. Tältä pohjalta onnistuu hyvin.
🇺🇦🇮🇱
Olen itsekin ollut köyhä. Voisin elää itseäni persaukisemman kanssa, jos sillä persaukisella olis omaan rahatilanteeseensa sopivat elämäntavat ja -taidot, eli selviäisi köyhänä. Toisaalta jos se elämäntapa olisi sitten tosi erlainen kuin omani, niin en jaksaisi suhdetta. Esim. itselläni on aika pienet menot, mutten köyhäile koko aikaa esim. ruuassa, vaan ostan laadukasta myös välillä ja jos seolis toiselle ongelma, niin en jaksaisi arjessa. Eli jos arki sopis yhteen, niin ok, jos ei niin ei ok.
Elämänhallintaongelmaista en jaksaisi.
Kuka nyt persaukista miestä katselee?!?!? Miehen ainoa arvo on pankkitilin saldo ja jos pankkitilillä ei ole rahaa niin mies on täysin arvoton. Eihönnmiehiä edes oteta vaivoiksi muuta kuin rahallisen hyödyn takia
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin. Kerta miehellä ei ilmeisesti ole aikomustakaan tehdä mitään asian korjaamiseksi. En ala elättäjäksi.
Alatpas!!!
En todellakaan ala elättämään miesta kun vaikka tasa-arvoa vaaditaan niin se on silti miesten tehtävä elättää nainen ja mahdolliset lapset. Naisen pitää aina hyötyä miehestä taloudellisesti mutta mies ei saa koskaan hyötyä naisesta taloudellisesti!!! Ainoa hyväksytty talous ajattelu perheelle on sen että on naisen omat rahat mitkä nainen käyttää vain itseensä ja sitten on ne yhteiset rahat mitä mies tienaa millä maksetaan perheen elämä. Koskaan ei saa tasa-arvo mennä niin pitkälle että nainen ei hyödy miehestä taloudellisesti!!!!
Olen. Olen myös itse persaukinen.
Voisin. Saan hoidettua kaiken omalla palkallani. En tarvitse siihen miestä.
Minä - yli 10 vuotta. Mies ihan persaukinen eronnut mies jonka exä oli ottanut lainoja ja kaikki laitettiin erossa miehelle ja lapset jäivät naiselle. Joku ihan outo nainen.
Ihana mies ja todella hyvännäköinen mutta ei juokse naisten perässä. Meillä oli sellainen järjestely että hän oli siis eron jälkeen mun alivuokralainen ja laitettiin kunnon vuokrasopimus jonka Kela hyväksyi ja hän sai siihen asumistukea.
Ruokatalous meillä oli erillinen mutta niin oli ruoatkin jotka söimme. Hän osti omat safkat vähillä rahoillaan.
Kun 10 vuotta oli kulunut niin juttu kaatui ehkä siihen että hän tajusi että olen hänen äitinsä ikäinen ja halusi irrottautua. Kaipaan hänen seuraansa yhä. Hän oli menettänyt äitinsä noin 2v joten voi olla että tässä oli myös joku psykologinen puoli suhteessamme. Minulla taas on kuollut lapsi. Kaikki vaan kolahti paikoilleen.