Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku seurustellut onnellisesti aikuisen mutta täysin persaukisen miehen kanssa?

Vierailija
03.05.2019 |

Alkaa vähitellen nyppimään miehen jatkuva rahattomuus. Alkuun ajattelin, että tilanne oli tilapäinen. Nyt vuoden verran katsellut rahavaikeuksissa rämpivä kaveria.

Hurjan raskasta seurattavaa. En osaa auttaa ja itsekin olen jo kahdesti joutunut vaihtamaan alaa pärjätäkseni taloudellisesti. Mies vain kiukuttelee ja haluaa ehdottomasti jatkaa valitsemallaan polulla.

Muita? Mitä tekisitte? Saako tässä tilanteessa jättää? En toista pysty elättämään ja tällä hetkellä minä maksan osan miehen elämisestä vaikkemme yhdessä asukaan.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisilla ei ole tasoja , eikä hypergamiaa! Tärkeintä on rakkaus!" 

Vierailija
2/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies kuvataiteilija vai omaa musiikkiaan luova muusikko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miehellä pitää olla sen verran rahaa ettei koirat kuse kintuille.

Vierailija
4/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajansa kaikella. Tai ehkä mies ei vain ole niin taitava rakastaja, että haluaisin hänen elämisensä kustantaa?

Tuskin kovin moni aikuinen haluaa suhdetta henkisesti kypsymättömältä tuntuvan ihmisen kanssa. Minusta ihminen on jollakin tavalla epäkypsä (tai sairas) silloin, kun ei pysty hankkimaan itselleen riittävää elantoa.

Vierailija
5/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvataiteilija.

Vierailija
6/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIin, onko? Jos on, se on vähän parempi juttu kuin muuten vain sekoiltu rahatilanne. Ja onko lapsia, joihin menee rahaa? (vanhempi, jonka rahaa ei kulu omaan lapseen, on umpimunapää, joten jos on tuloja, mutta ei maksa elatusmaksuja ja osallistu muuten kuluihin kuten harrastukset ja suuremmat hankinnat, on empatiakyvytön ihmishirviö, josta kannattaa suoriutua eroon)

JOs rahat menee päihdeongelmaan, älä edes mieti, vaan hiihdä kauas pois, heti.

Vierailija
7/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ne pari suhdetta kaatuivat omaan mahdottomuuteensa. Siitä vain ei tule yhtään mitään pidemmän päälle, jos toisella ei ole varaa poistua neljän seinän sisältä, eikä minullakaan ole varaa eikä halua elättää aikuista työkykyistä ihmistä. Sen sijaan ne suhteet ovat toimineet, joissa mies on ollut pienituloinen, mutta pärjännyt kuitenkin itsenäisesti palkallaan. Samassa tilanteessa olen itsekin.

Vierailija
8/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvataiteilija.

Minkä alan kuvataiteilija? Tietyissä hommissa ymmärtää, että rahaa menee esim työtilaan ja työkaluihin ja materiaaleihin. Onko näyttelyitä, tulossa tai juuri ollut vai onko tää vain haaveilua? Onko opiskellut alalle? Elääkö vaan taiteilijaelämää vai tekeekö taidetta oikeasti?

Ja heti toisena, juoko? Meneekö rahaa juomiseen? Jos, niin munkin mielestä ei kuin heitä menemään. Juoppo taiteilija on pelkkä ongelma ennemmin tai myöhemmin.

Sitten tää aina varma vinkki: onko alkoholiongelmaa ja puhuuko silti pahaa edellisestä parisuhteesta? Että syy exässä, hirveä ihminen, onko omituisia tarinoita, vaikka muut tuntuvat pitävän exästä? Silloin on alkoholismi jo pitkällä, pakene vielä kun voit, sillä alkoholisti syyttää aina exäänsä ihan kaikesta.

Vierailija
9/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että luovan alan ammattilaista on tullut katsottua vähän sormien läpi. Hyvä tyyppi mutta koen tulevani itse hyväksikäytetyksi rahallisesti. Ei mies sitä tarkoita niin mutta niin se käytännössä menee.

Olen ihan loppu. Rahattomuus vaikuttaa todella rajusti miehen mielialoihin enkä jaksaisi hänen huoliaan puida päivittäin.

Vierailija
10/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Me säästettiin ja sijoitettiin yhdessä. 15 vuotta takana, ei olla enää vuosiin oltu persaukisia.

Vierailija
11/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Kerta miehellä ei ilmeisesti ole aikomustakaan tehdä mitään asian korjaamiseksi. En ala elättäjäksi.

Vierailija
12/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan osaava mutta jonkinlaisen masennuksen vuoksi oli pitkään poissa kuvioista. Nyt yrittää uutta ”nousua” mutta rehellisesti sanottuna en tiedä, voiko se olla mahdollista.

Päihteitä menee enemmän, kuin minusta pitäisi.

Vierailija
13/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo muutaman vuoden. Ei haittaa, minulla on hyvät tulot. Tietenkin saat jättää koska haluat.

Vierailija
14/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajansa kaikella. Tai ehkä mies ei vain ole niin taitava rakastaja, että haluaisin hänen elämisensä kustantaa?

Tuskin kovin moni aikuinen haluaa suhdetta henkisesti kypsymättömältä tuntuvan ihmisen kanssa. Minusta ihminen on jollakin tavalla epäkypsä (tai sairas) silloin, kun ei pysty hankkimaan itselleen riittävää elantoa.

Ja minusta nainen on epäkypsä, jos ei halua lapsia, ei hoida kotia ja ole pullantuoksuinen, tai harrastaa irtosuhteita.

Vierailija
15/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet ei auta uran teossa.

Vierailija
16/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mutta mies oli onnettomasti aikuinen

Vierailija
17/72 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIin, onko? Jos on, se on vähän parempi juttu kuin muuten vain sekoiltu rahatilanne. Ja onko lapsia, joihin menee rahaa? (vanhempi, jonka rahaa ei kulu omaan lapseen, on umpimunapää, joten jos on tuloja, mutta ei maksa elatusmaksuja ja osallistu muuten kuluihin kuten harrastukset ja suuremmat hankinnat, on empatiakyvytön ihmishirviö, josta kannattaa suoriutua eroon)

JOs rahat menee päihdeongelmaan, älä edes mieti, vaan hiihdä kauas pois, heti.

Millä tapaa parempi?

Vierailija
18/72 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäinen rahattomuus on varmasti turhauttavaa kenelle vain. Sitten on kroonista rahattomuutta, esim. jos mies haluaa olla oman elämänsä intiaani eikä elätä sillä itseään, vaan odottaa joko yhteiskunnalla tai muilla ihmisillä olevan vastuu hänen elämäntapansa ylläpidosta.

Ja juu, toiset haluavat olla taiteilijoita, muusikoita, runoilijoita tai harrastaa kukkien keräämistä, mutta on täysin arvovalinta, miten suhtautuu vaikka ihmisen omaan vastuuseen huolehtia itsestään ja toisaalta oikeuteen valita juuri hänelle tärkeä tie.

En kyllä itse tilanteessasi elättäisi miestä, jos tilanne ei välttämättä muutu. Mieshän voi hakeutua toimeentulotuen piiriin tai eläkkeelle, jos ajattelee muiden olevan elatusvastuussa.

Vierailija
19/72 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmoteltu ainoa lapsi? Suuri taiteilija? Eikö voisi mennä johonkin tehdastöihin ja harrastaa hänelle tärkeää asiaa vapaa-ajallaan?

Vierailija
20/72 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvataiteilija.

Minkä alan kuvataiteilija? Tietyissä hommissa ymmärtää, että rahaa menee esim työtilaan ja työkaluihin ja materiaaleihin. Onko näyttelyitä, tulossa tai juuri ollut vai onko tää vain haaveilua? Onko opiskellut alalle? Elääkö vaan taiteilijaelämää vai tekeekö taidetta oikeasti?

Ja heti toisena, juoko? Meneekö rahaa juomiseen? Jos, niin munkin mielestä ei kuin heitä menemään. Juoppo taiteilija on pelkkä ongelma ennemmin tai myöhemmin.

Sitten tää aina varma vinkki: onko alkoholiongelmaa ja puhuuko silti pahaa edellisestä parisuhteesta? Että syy exässä, hirveä ihminen, onko omituisia tarinoita, vaikka muut tuntuvat pitävän exästä? Silloin on alkoholismi jo pitkällä, pakene vielä kun voit, sillä alkoholisti syyttää aina exäänsä ihan kaikesta.

Tyo alkoholistivinkki pitää täysin paikkansa. Olin 15 v. kimpassa alkoholistin kanssa. Hän syytti minua uudelle naiselleen siitä, että luottotietonsa olivat menneet eromme jälkeen, vaikka liiton aikana maksoin vuokran, ja suurimman osan lasten menoista ja muista laskuista sekä ruuasta. Eromme jälkeen ei maksanut vuokriaan, ja joutui muuttamaan, silloin oli tosin jo uusi elättäjä valmiina. Täällä palstalla syytetään yleensä naisia siipeilystä, mutta itse hyysäsin varsinaista siipiveikkoa 15 vuotta.