Tiputetaan kivi sydämeltä ja kerrotaan mitä asioita kadehditaan!!!
Kannattaa kertoa. Se helpottaa kovasti. Auttaa pääsemään yli kurjista tunteista. Saa voimaa jatkaa eteenpäin reppu keveänä.
Kommentit (123)
Kadehdin mun naapuria, joka elättää itsensä verkostomarkkinoinnilla. Jätti päivätyönsä ja matkustelee jatkuvasti.
Pahinta tässä on se, että minä olisin voinut lähteä siihen mukaan. Nyt vaan haukun kaikki vm-yrittäjät, ihan vaan sen takii kun v*tuttaa kun en lähteny mukaan. No nyt hän on rikas ja minä edelleen köyhä. Että silleen...
- Ihmisiä, joilla on pieni ja sievä nenä
- Ihmisiä, jotka tulevat helposti raskaaksi
- Ihmisiä, jotka tietävät perivänsä siinä määrin omaisuutta, ettei raha-asioista tarvitse ikinä stressata
- Ihmisiä, jotka ovat luonnostaan sellaisia liikkuvaisia ja eläväisiä, täysiä vastakohtia kaltaiselleni sohvaperunalle
- Osittain edelliseen liittyen ihmisiä, jotka aidosti nauttivat liikunnasta. Itse en suoranaisesti voi sanoa nauttivani mistään hikiliikunnasta (joogasta kyllä), vaikka monenlaista on kokeiltu
- Ihmisiä, joilla on sievät ja sirot jalat (mulla on karseat pottumaiset varpaat)
- Ihmisiä, joilla on luonnostaan esteettistä silmää
- Ihmisiä, jotka oppivat vieraita kieliä helposti
- Ihmisiä, joilla on niin vahva itsetunto, etteivät he tunne syyllisyyttä joka ainoasta irtokarkista (terveys), Euroopan-lomasta (ilmasto) tai ei ehdottoman välttämättömästä t-paidasta (raha)
- Ihmisiä, jotka viihtyvät yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa luetelluista kateuden kohteista on sellaisia, jotka ovat kyllä lähes jokaisen saavutettavissa. Miksi siis vain kadehditte, ettekä suuntaa energiaa sen sijaan ko asioiden saamiseen? Tuntuu että moni haluaisi kyllä sen lopputuloksen mutta ei siihen vaadittavaa työtä. Lopputuloksen kadehtiminen on kuitenkin typerää jos ei samalla olisi valmis näkemään vaivaa sen suhteen - esim ei ne korkeakoulututkinto, hyvä työ, omistusasunto, puhujan taidot, ulkomailla asuminen, jne jne kenellekään taivaasta ole tippuneet.
Joskus se omistusasunto ja varallisuus tulee kyllä aika taivaasta tippuen, jos ihmiset perivät rahaa. Siihen kun ei voi itse vaikuttaa, syntyykö rikkaaseen vai köyhään sukuun.
Onkohan minussa joku vika, kun en osaa olla kateellinen tuollaisesta? Aina joku syntyy rikkaaseen sukuun ja raha tipahtaa ilmaiseksi. Tai joku saa lottovoiton. Olen kateellinen niille, ketkä omilla saavutuksilla saavat hirveät rikkaudet. Tulee sellainen olo, että olisi voinu kyetä samaan, mutta en onnistunut. Olen samassa sarjassa, mutta huono.
Kadehdin sellaisia puuhaihmisiä, joilla on tosi hyvät kädentaidot ja etenkin viitsimistä siihen, että ylipäänsä ryhtyvät tekemään milloin pääsiäiskoristeita, milloin kestorättejä ja milloin lasten kevätjuhlamekkoja.
-Sosiaalisia, hauskoja ihmisiä joista kaikki pitävät. Itse olen introvertti, kömpelö möläyttelijä
-Voimakastahtoisia, vahvoja ihmisiä jotka tietävät mitä haluavat ja miten saada se. Itse olen lapanen
Kauniita ja seksikkäitä silmiä. Yhdellä työkaverillani on sellaiset suuret, mantelinmuotoiset jäätävän siniset silmät, siis sellaiset ihmeelliset "lumoavan eteeriset" joita en ole nähnyt kenelläkään. Tuntuu että kaikki miehet ovat aivan lääpällään hänen katseestaan. Eikä tämä työkaverini edes tajua sitä.
En sinänsä ole katellinen luonne, en tunne koskaan että voi kun tuolla ei olisi tuota kivaa juttua vaan mulla olis. Ajattelen vaan että voi kun mullakin olis, ilman mitään pahansuopuutta niitä kohtaan joilla on.
Yksi asia josta tunnen katkeruutta nykyään tämän tästä on se, että muut ihmiset saa olla töissä ja minä en pääse vaikka mitä tekisin. Tiedän että moni ei tykkää työstään tai ei välitä mistään, tekee työnsä niin ja näin ja odottaa vaan että pääsee kotiin, kun minä taas nauttisin siitä työstä ja tekisin sen hyvin. Moni joka ei ole työttömyyttä kunnolla kokenut ei osaa arvostaa sitä helvetin hyvää tuuriaan että on saanut vakituisen työpaikan. En tiedä onko sekään varsinaista kateutta vai yleistä katkeruutta elämälle, mutta ei tunnu kivalta.
Kadehdin naisia, joilla on kumppaneinaan komeat pitkät miehet. Ja naisia, joilla on joutsenmaisen pitkä kaula, hoikka keskivartalo, tuuheat hiukset ja isot symmetriset kauriinsilmät.
Kaikki muut asiat mulla onkin. Ja eipä nuo niin tärkeitä juttuja loppujen lopuksi ole.
Kadehdin ystäväni kykyä juosta huonosta suhteesta toiseen silti lainkaan katkeroitumatta.
Ihmisiä, joilla on asiat niin hyvin että kateuden kohteena mieleen nousee *ensimmäisenä* jokin ulkonäköön liittyvä asia.
Minä olen kateellinen rahasta, kuinkas muuten. Itse en tarvitse, mutta haluaisin antaa lapsilleni niin paljon! - Olisi mahtavaa kun saisi ostaa asunnot nuorille ja turvata heidän tulevaisuuttaan. Kateeksi käy nämä kultalusikka suussa syntyneet jotka matkailevat jo vauvana Dubaissa ja vanhempien varallisuuden vuoksi ovat suosittuja ja haluttua seuraa jo alakoulu ikäisestä saakka. Helppo elämä heillä kun kaikki on valmiina kaikilla herkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kateellinen rahasta, kuinkas muuten. Itse en tarvitse, mutta haluaisin antaa lapsilleni niin paljon! - Olisi mahtavaa kun saisi ostaa asunnot nuorille ja turvata heidän tulevaisuuttaan. Kateeksi käy nämä kultalusikka suussa syntyneet jotka matkailevat jo vauvana Dubaissa ja vanhempien varallisuuden vuoksi ovat suosittuja ja haluttua seuraa jo alakoulu ikäisestä saakka. Helppo elämä heillä kun kaikki on valmiina kaikilla herkuilla.
Huomautan nyt kuitenkin, että myös näillä "kultalusikka suussa syntyneillä" voi olla elämässään vaikeuksia, suuriakin, vaikka ulospäin voisi vaikuttaa toiselta.
Kadehdin ihmisiä jotka uskaltavat erota jos eivät ole onnellisia. Kadehdin sitä rohkeutta!
Kadehdin niitä joilla vakituinen työsuhde.
Kadehdin tiedenaisia, jotka tutkivat pyramideja tai kuvaavat mustia aukkoja tai lähettävät luotaimen marsiin.
Normaalia elämää. Normaalia tervettä lapsuutta ja normaalia kohtelua lapsena.
Sellaisia ihmisiä käy kateeksi, jotka ovat saaneet hyväksyntää ja ovat saaneet olla heikkojakin.
Kaikkia ketä ei ole kiusattu vuosikausia.
Kaikkia kenellä on normaali itsetunto ja kaikkia ketkä kokevat olevansa yhtä arvokkaita kuin muutkin ihmiset.
Kaikkia työkykyisiä ja kaikkia kenellä on työ.
Jokainen joka saa tienata omat rahansa ja on turvassa pummi syytöksiltä ansaitsee kateuteni.
Olen kateellinen kaikille ketkä eivät ole niin vastenmielisen näköisiä kuin minä.
Kadehdin kaikkia älykkäitä ja viisaita.
Olen kateellinen ihmisille ketkä eivät joka ainoa aamu herätessään ajattele itsemurhaa, tai ole kuoleman väsyneitä.
Jos ihminen omaa normaalin vireystason, ja ei ole joka päivä väsynyt, olen hänelle kateellinen.
Tässä nyt ei ole kaikki kateuteni aiheet, mutten jaksa kirjoittaa enempää.
Kivi ei tippunut sydämeltä vaan alkaa vain vtuttamaan kahta kauheammin.
Vierailija kirjoitti:
No mutta hyvä ihminen!
Jos ostaisit lapsillesi asunnot ja kaikki valmiiksi nenän eteen, niin eivätkö he sitten olisi itsekin niitä "kultalusikka persiissään syntyneitä"?
Ehjää mieltä. Traumatisoituneen mielen kanssa on aika haasteellista elää. Toimintakyky on mikä on.
Kaunista ihoa.
Elämänhalua, keveyttä, energiaa.