Voiko psykiatrille avautua todenmukaisesti vai voidaanko asioitani käyttää minua vastaan jossain vaiheessa?
Esimerkiksi tiettyjä töitä hakiessa tmv. Voiko joku penkoa niitä lausuntoja ja käyttää minua vastaan? En ole varma uskallanko avautua täysin ja avoimesti psykiatrille. Huomenna olisi aika.. ahdistaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on lapsia tai aiot niitä hankkia, silloin ainakin voidaan käyttää. Lastensuojelu voi kaivaa vuosiakymmeniä vanhojakin terveystietoja sinua vastaan ja kyykyttää sinua niillä monin tavoin. Heillä on suora pääsy tietoihin ja lupaasi tutkia ne ei kysytä missään vaiheessa. Kokemuksesta puhun.
Mitä :o No, siellä on teini-iästä asti merkintöjä pakko-oireisesta häiriöstä ja keskivaikeasta masennuksesta. Nyt pelkään, että minulle diagnosoidaan epävakaa persoonallisuus tai kaksisuuntainen. Haluan jossain vaiheessa lapsia, nyt olen vielä suht nuori ja vasta rakentamassa elämää. En kestä jos jotain noista käytettäisiin joskus minua vastaan. Jos joskus edes saan lapsia, haluan olla heille paras mahdollinen äiti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse SCID testeistä? Niissä seulotaan persoonallisuushäiriöitä.
Kyllä. Juuri siitä.
Ap
sosiaalityöntekijä kirjoitti:
voitte keskustella elämänne huolista sosiaalityöntekijöiden ja psykiatrien kansssa täysin luottamuksellisesti ja rauhasssa
he tekevät parhaansa auttaaksenne teitä
Miksi laitoit kolme s-kirjainta?
Älä todellakaan kerro psykiatrille mitään, minkä et halua koskaan päätyvän työnantajan tietoon. Tietoja lukevat ristiin rastiin koko terveyden hoitohenkilöstö. Pidä omana tietonasi lapsuuden traumat jos meinaat mennä eteenpäin elämässä.
Jos kaksisuuntainen todetaan, kannattaa uskoa heti suosiolla, että elämäntavoilla on valtava merkitys. Stressi, valvominen, alkoholi kaikki pahentaa todella paljon.
Apua, jos epäilet että psykiatri käyttää tietoja hyväksi niin vaiha ihmeessä psykiatria!
En välttämättä luottaisi.
Paras taho jolle kertoa henkilökohtaiset asiasi ja pyytää apua: Jeesus.
Kannattaa ottaa huomioon että käynnit tullaan kirjaamaan Omakanta-palveluun ja voidaan hyvinkin yksityiskohtaisesti kuvailla, mitä käynnillä on puhuttu joten tietyllä varauksella suhtautuisin psykiatreihin...Voihan ne käynnit piilottaa mutta aina niistä joku jälki jää ja järjestelmät ovat haavoittuvaisia, helppoja hakkeroida, joten ihan kaikkea en käynnillä kertoisi jos on jotain tosi arkaluontoista
Menee kantaan. Valitettavasti. Vielä pystyy kieltämään niiden katsomisen muilta lääkäreiltä. Sieltä pystyy ruksimaan käynnit jotka salaa tai voi salata kaikki tiedot. Jossain vaiheessa kuulemma poistuu se mahdollisuus ja kaikki tiedot näkyy kaikille.
Psykiatria sitoo vaitiolovelvollisuus, hän ei saa ulkopuoliselle kertoa edes sitä, että olet käynyt vastaanotolla. Jos kuitenkin olet niin sekaisin, että hän katsoo, että et pysty esim. kuljettamaan ajoneuvoa, hän voi pistää ajokorttisi hyllylle tai samoin ilmoittaa poliisille, jos arvelee, että olet liian holtiton aseenkantoluvan haltija. Näissäkään tapauksissa diagnoosia ei kerrota poliisille tai muillekaan ulkopuolisille. Ainoastaan se, että olet terveydentilasi vuoksi kykenemätön. Jos olet vaaraksi itsellesi tai muille, voit päätyä pakkohoitoon.
Voit myös pyytää psykiatria salaamaan sairauskertomuksesi, jolloin se ei näy esim työterveyslääkärillä.
Eri asia on kyllä se, milloin KANTA hakkeroidaan ja meidän kaikkien yksityisasiat valuvat julkisuuteen...Sitä odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on lapsia tai aiot niitä hankkia, silloin ainakin voidaan käyttää. Lastensuojelu voi kaivaa vuosiakymmeniä vanhojakin terveystietoja sinua vastaan ja kyykyttää sinua niillä monin tavoin. Heillä on suora pääsy tietoihin ja lupaasi tutkia ne ei kysytä missään vaiheessa. Kokemuksesta puhun.
Mitä :o No, siellä on teini-iästä asti merkintöjä pakko-oireisesta häiriöstä ja keskivaikeasta masennuksesta. Nyt pelkään, että minulle diagnosoidaan epävakaa persoonallisuus tai kaksisuuntainen. Haluan jossain vaiheessa lapsia, nyt olen vielä suht nuori ja vasta rakentamassa elämää. En kestä jos jotain noista käytettäisiin joskus minua vastaan. Jos joskus edes saan lapsia, haluan olla heille paras mahdollinen äiti.
Ap
Jos saisit diagnoosit nyt, sinulla olisi selkeitä oireita joita olisi parempi alkaa hoitaa ennen kuin lapsia tai edes niihin johtavaa suhdetta on.
Lapset ovat lisärasite ja pahentavat mielenterveyden vaivoja. Tiedän kokemuksesta.
Hoida nyt itseäsi niin ehkäpä joku päivä sinusta on hoitamaan jälkikasvuakin.
Eikö terveydenhuollossa ole tehty sitäkin, että jos valittaa fyysistä sairautta, niin se laitetaan mielenterveysongelmien piikkiin?
Jos on joskus ollut masennusta, niin aina ollaan tarjoamassa lääkettä, vaikka rasitusvamman takia pyytää apua tms.
työttömien psykiatriset tiedot tulevat jatkossa näkyviin KELA:lle
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon että käynnit tullaan kirjaamaan Omakanta-palveluun ja voidaan hyvinkin yksityiskohtaisesti kuvailla, mitä käynnillä on puhuttu joten tietyllä varauksella suhtautuisin psykiatreihin...Voihan ne käynnit piilottaa mutta aina niistä joku jälki jää ja järjestelmät ovat haavoittuvaisia, helppoja hakkeroida, joten ihan kaikkea en käynnillä kertoisi jos on jotain tosi arkaluontoista
Eikai käyntjeä voi piilottaa saman sairaanhoitopiirin sisällä? Ne näkyvät sairaalan omassa järjestelmässä. Tietenkin jos kyse yksityisestä psykiatrista niin silloin joo.
Vierailija kirjoitti:
työttömien psykiatriset tiedot tulevat jatkossa näkyviin KELA:lle
on tärkeää että työttömien psykiatriset rajoitteet otetaan huomioon koulutukset suunnittelussa.
esim mielialahäiriöstä kärsivää sekopäätä ei tule päästää opettajan ammattiin
En tiedä pitäisikö mun sitten olla vastaamatta kahteen kysymykseen tuossa testissä. Mä en todellakaan halua, että niitä kirjataan erikseen jonnekin omakantaan josta ne voi vuotaa vääriin käsiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Menee kantaan. Valitettavasti. Vielä pystyy kieltämään niiden katsomisen muilta lääkäreiltä. Sieltä pystyy ruksimaan käynnit jotka salaa tai voi salata kaikki tiedot. Jossain vaiheessa kuulemma poistuu se mahdollisuus ja kaikki tiedot näkyy kaikille.
Mistä olet kuullut, että tuo salaus poistuu?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitäisikö mun sitten olla vastaamatta kahteen kysymykseen tuossa testissä. Mä en todellakaan halua, että niitä kirjataan erikseen jonnekin omakantaan josta ne voi vuotaa vääriin käsiin.
Ap
Vastaamatta jättäminen on myös vastaus....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastaamatta jättäminen on myös vastaus....
Mulla on nyt ihan sutussa noi kaksi vastausta. Oon sotkenut molemmat kyllä ja ei kohdat. Ahdistaa mielettömästi.
Ap
Onko kyse SCID testeistä? Niissä seulotaan persoonallisuushäiriöitä.