Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko psykiatrille avautua todenmukaisesti vai voidaanko asioitani käyttää minua vastaan jossain vaiheessa?

Vierailija
02.05.2019 |

Esimerkiksi tiettyjä töitä hakiessa tmv. Voiko joku penkoa niitä lausuntoja ja käyttää minua vastaan? En ole varma uskallanko avautua täysin ja avoimesti psykiatrille. Huomenna olisi aika.. ahdistaa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse SCID testeistä? Niissä seulotaan persoonallisuushäiriöitä.

Vierailija
22/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on lapsia tai aiot niitä hankkia, silloin ainakin voidaan käyttää. Lastensuojelu voi kaivaa vuosiakymmeniä vanhojakin terveystietoja sinua vastaan ja kyykyttää sinua niillä monin tavoin. Heillä on suora pääsy tietoihin ja lupaasi tutkia ne ei kysytä missään vaiheessa. Kokemuksesta puhun.

Mitä :o No, siellä on teini-iästä asti merkintöjä pakko-oireisesta häiriöstä ja keskivaikeasta masennuksesta. Nyt pelkään, että minulle diagnosoidaan epävakaa persoonallisuus tai kaksisuuntainen. Haluan jossain vaiheessa lapsia, nyt olen vielä suht nuori ja vasta rakentamassa elämää. En kestä jos jotain noista käytettäisiin joskus minua vastaan. Jos joskus edes saan lapsia, haluan olla heille paras mahdollinen äiti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse SCID testeistä? Niissä seulotaan persoonallisuushäiriöitä.

Kyllä. Juuri siitä.

Ap

Vierailija
24/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalityöntekijä kirjoitti:

voitte keskustella elämänne huolista sosiaalityöntekijöiden ja psykiatrien kansssa täysin luottamuksellisesti ja rauhasssa

he tekevät parhaansa auttaaksenne teitä

Miksi laitoit kolme s-kirjainta?

Vierailija
25/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä todellakaan kerro psykiatrille mitään, minkä et halua koskaan päätyvän työnantajan tietoon. Tietoja lukevat ristiin rastiin koko terveyden hoitohenkilöstö. Pidä omana tietonasi lapsuuden traumat jos meinaat mennä eteenpäin elämässä.

Vierailija
26/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksisuuntainen todetaan, kannattaa uskoa heti suosiolla, että elämäntavoilla on valtava merkitys. Stressi, valvominen, alkoholi kaikki pahentaa todella paljon.

Vierailija
27/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, jos epäilet että psykiatri käyttää tietoja hyväksi niin vaiha ihmeessä psykiatria!

Vierailija
28/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä luottaisi.

Paras taho jolle kertoa henkilökohtaiset asiasi ja pyytää apua: Jeesus.

Vierailija
29/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon että käynnit tullaan kirjaamaan Omakanta-palveluun ja voidaan hyvinkin yksityiskohtaisesti kuvailla, mitä käynnillä on puhuttu joten tietyllä varauksella suhtautuisin psykiatreihin...Voihan ne käynnit piilottaa mutta aina niistä joku jälki jää ja järjestelmät ovat haavoittuvaisia, helppoja hakkeroida, joten ihan kaikkea en käynnillä kertoisi jos on jotain tosi arkaluontoista

Vierailija
30/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kantaan. Valitettavasti. Vielä pystyy kieltämään niiden katsomisen muilta lääkäreiltä. Sieltä pystyy ruksimaan käynnit jotka salaa tai voi salata kaikki tiedot. Jossain vaiheessa kuulemma poistuu se mahdollisuus ja kaikki tiedot näkyy kaikille.

Vierailija
31/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria sitoo vaitiolovelvollisuus, hän ei saa ulkopuoliselle kertoa edes sitä, että olet käynyt vastaanotolla. Jos kuitenkin olet niin sekaisin, että hän katsoo, että et pysty esim. kuljettamaan ajoneuvoa, hän voi pistää ajokorttisi hyllylle tai samoin ilmoittaa poliisille, jos arvelee, että olet liian holtiton aseenkantoluvan haltija. Näissäkään tapauksissa diagnoosia ei kerrota poliisille tai muillekaan ulkopuolisille. Ainoastaan se, että olet terveydentilasi vuoksi kykenemätön. Jos olet vaaraksi itsellesi tai muille, voit päätyä pakkohoitoon.

Voit myös pyytää psykiatria salaamaan sairauskertomuksesi, jolloin se ei näy esim työterveyslääkärillä.

Eri asia on kyllä se, milloin KANTA hakkeroidaan ja meidän kaikkien yksityisasiat valuvat julkisuuteen...Sitä odotellessa

Vierailija
32/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on lapsia tai aiot niitä hankkia, silloin ainakin voidaan käyttää. Lastensuojelu voi kaivaa vuosiakymmeniä vanhojakin terveystietoja sinua vastaan ja kyykyttää sinua niillä monin tavoin. Heillä on suora pääsy tietoihin ja lupaasi tutkia ne ei kysytä missään vaiheessa. Kokemuksesta puhun.

Mitä :o No, siellä on teini-iästä asti merkintöjä pakko-oireisesta häiriöstä ja keskivaikeasta masennuksesta. Nyt pelkään, että minulle diagnosoidaan epävakaa persoonallisuus tai kaksisuuntainen. Haluan jossain vaiheessa lapsia, nyt olen vielä suht nuori ja vasta rakentamassa elämää. En kestä jos jotain noista käytettäisiin joskus minua vastaan. Jos joskus edes saan lapsia, haluan olla heille paras mahdollinen äiti.

Ap

Jos saisit diagnoosit nyt, sinulla olisi selkeitä oireita joita olisi parempi alkaa hoitaa ennen kuin lapsia tai edes niihin johtavaa suhdetta on.

Lapset ovat lisärasite ja pahentavat mielenterveyden vaivoja. Tiedän kokemuksesta.

Hoida nyt itseäsi niin ehkäpä joku päivä sinusta on hoitamaan jälkikasvuakin.

Vierailija
33/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö terveydenhuollossa ole tehty sitäkin, että jos valittaa fyysistä sairautta, niin se laitetaan mielenterveysongelmien piikkiin?

Jos on joskus ollut masennusta, niin aina ollaan tarjoamassa lääkettä, vaikka rasitusvamman takia pyytää apua tms.

Vierailija
34/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömien psykiatriset tiedot tulevat jatkossa näkyviin KELA:lle

Vierailija
35/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon että käynnit tullaan kirjaamaan Omakanta-palveluun ja voidaan hyvinkin yksityiskohtaisesti kuvailla, mitä käynnillä on puhuttu joten tietyllä varauksella suhtautuisin psykiatreihin...Voihan ne käynnit piilottaa mutta aina niistä joku jälki jää ja järjestelmät ovat haavoittuvaisia, helppoja hakkeroida, joten ihan kaikkea en käynnillä kertoisi jos on jotain tosi arkaluontoista

Eikai käyntjeä voi piilottaa saman sairaanhoitopiirin sisällä? Ne näkyvät sairaalan omassa järjestelmässä. Tietenkin jos kyse yksityisestä psykiatrista niin silloin joo.

Vierailija
36/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömien psykiatriset tiedot tulevat jatkossa näkyviin KELA:lle

on tärkeää että työttömien psykiatriset rajoitteet otetaan huomioon koulutukset suunnittelussa.

esim mielialahäiriöstä kärsivää sekopäätä ei tule päästää opettajan ammattiin

Vierailija
37/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitäisikö mun sitten olla vastaamatta kahteen kysymykseen tuossa testissä. Mä en todellakaan halua, että niitä kirjataan erikseen jonnekin omakantaan josta ne voi vuotaa vääriin käsiin.

Ap

Vierailija
38/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee kantaan. Valitettavasti. Vielä pystyy kieltämään niiden katsomisen muilta lääkäreiltä. Sieltä pystyy ruksimaan käynnit jotka salaa tai voi salata kaikki tiedot. Jossain vaiheessa kuulemma poistuu se mahdollisuus ja kaikki tiedot näkyy kaikille.

Mistä olet kuullut, että tuo salaus poistuu?

Vierailija
39/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitäisikö mun sitten olla vastaamatta kahteen kysymykseen tuossa testissä. Mä en todellakaan halua, että niitä kirjataan erikseen jonnekin omakantaan josta ne voi vuotaa vääriin käsiin.

Ap

Vastaamatta jättäminen on myös vastaus....

Vierailija
40/86 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vastaamatta jättäminen on myös vastaus....

Mulla on nyt ihan sutussa noi kaksi vastausta. Oon sotkenut molemmat kyllä ja ei kohdat. Ahdistaa mielettömästi.

Ap