Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön 1800 kcal päivässä ja nälkä on karsea! Silti paino putoaa hitaasti

Vierailija
02.05.2019 |

Laihduttaminen on perseestä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko yhtään? Kun liikun itse, se laskee ruuan himoa. + tietysti kuluu kaloreita. En ikinä pystyisi laihduttamaan pelkällä ruokavaliolla. 

Vierailija
2/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se 1800kcal koostuu? Kuinka suuri osa on protskua, hiilaria, rasvaa? Millaisia kasviksia tai hedelmiä syöt, ja lasketko niiden kaloreita mukaan? Syötkö joka päivä saman määrän (1800kcal)? Mihin tuon määrän perustat, oletko käynyt esim kehonkoostumusmittauksessa tai ravinto-ohjauksessa tms? Urheiletko tai harrastatko hyötyliikuntaa?

Noilla antamillasi tiedoilla hankala sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 800-1000kcal, alle 50g hiilareita päivässä. Proteiiniä 0.8g per kilo oma painoa.

Meet ketosiin parissa päivässä joten nälkä ei ole yhtä paha. Paino putoaa 2kg viikossa.

Vierailija
4/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikutko yhtään? Kun liikun itse, se laskee ruuan himoa. + tietysti kuluu kaloreita. 

Eikös liikkuva ihminen toisaalta tarvitse enemmän ruokaa?

Vierailija
5/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se 1800kcal koostuu? Kuinka suuri osa on protskua, hiilaria, rasvaa? Millaisia kasviksia tai hedelmiä syöt, ja lasketko niiden kaloreita mukaan? Syötkö joka päivä saman määrän (1800kcal)? Mihin tuon määrän perustat, oletko käynyt esim kehonkoostumusmittauksessa tai ravinto-ohjauksessa tms? Urheiletko tai harrastatko hyötyliikuntaa?

Noilla antamillasi tiedoilla hankala sanoa mitään.

Jos joku syö 1800kcal päivässä, miksi sulle tulee mieleen, ettei tuossa luvussa ole myös kasvikset ja hedelmät?

Vierailija
6/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn crossfitissa 3-4 x viikossa ja syön fiksusti, useimmilla aterioilla sekä proteiinia, hyviä hiilareita että rasvaa. Juuri rankan treenin vuoksi en voi tiputtaa yhtään noita kaloreita. Kävelylenkillä käyn pari kertaa viikossa.

Järki sanoo, että kyllä tämän pitäisi alkaa vaa’alla näkyä, mutta ei näytä mitään tapahtuvan. Kaloreita en pysty tuosta kyllä yhtään vähentämään!

Ap

Vierailija
7/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö 800-1000kcal, alle 50g hiilareita päivässä. Proteiiniä 0.8g per kilo oma painoa.

Meet ketosiin parissa päivässä joten nälkä ei ole yhtä paha. Paino putoaa 2kg viikossa.

Mun pää ei kestä noin rajoittavia dieettejä, kokeiltu on. Arkea on jotenkin vaikea elää, aina pitää säätää ja soveltaa, mieliteot vaivaa ja päädyn ahmimaan hiilareita mahdollisimman huonossa muodossa. Toiveenani on myös se, että nykyinen ruokavalioni mukailisi mahdollisimman hyvin ns. normaalia perusterveellistä syömistä jota on helppo soveltaa painon pudotuksen jälkeenkin. Haluan myös jaksaa treenata ja kehittää lihaksiani -raskas lihaskuntoharjoittelu vaatii niitä hiilareitakin. En hae pikavoittoja, mutta kyllähän tämä nykyinen tilanne kieltämättä koettelee kärsivällisyyttä ...

Ap

Vierailija
8/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee, joku paasaamaan , että lopeta se liikunta. Se voi olla tässä tapauksessa tottakin, mutta nuo jutut on yksilöllisiä itsellä liikunta ei lisää nälkää melkein päinvastoin.Ja pää ei ikinä kestäisi sitä kituuttamista mitä se on niillä kaloreilla mitä voi syödä ilman liikuntaa. Säilytä suurin osa kaloreista liikunnan jälkeiselle ajalle. Jos ei auta niin sitte vähennä liiikuntaa

Vierailija
9/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn crossfitissa 3-4 x viikossa ja syön fiksusti, useimmilla aterioilla sekä proteiinia, hyviä hiilareita että rasvaa. Juuri rankan treenin vuoksi en voi tiputtaa yhtään noita kaloreita. Kävelylenkillä käyn pari kertaa viikossa.

Järki sanoo, että kyllä tämän pitäisi alkaa vaa’alla näkyä, mutta ei näytä mitään tapahtuvan. Kaloreita en pysty tuosta kyllä yhtään vähentämään!

Ap

Jos tuo alle 1000kcal päivässä vinkki ei kelpaa niin kokeile syödä vain kerran päivässä. Veren insuliiniarvot pitää olla alhaalla jotta pystyt polttamaan rasvaa.

Joku valopää meni jo alapeukuttamaan tota mun viime kommenttia. Joo, sori mut mulla on kyllä kokemusta että toi toimii.

Itselläni oli aikoinaan ihan sama ongelma kuin ap:llä. 5x treeniä viikossa eikä paino vähentynyt millään.

Vierailija
10/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näkyykö kropassa muutosta? Kun läski alkaa vaihtua lihaksiksi, vaa'alla ei välttämättä näy mitään, vaikka paljon tapahtuisikin.

Vierailija
11/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko kokeillut hiilarisyklitystä? Kannattaa gooletella ja kokeilla, jos et ole vielä sitä tehnyt. Kroppa tarvii vaihtelua, että muutoksia tapahtuu :) En todellakaan lähtisi tiputtamaan kaloreita tuosta yhtään, mutta syklitystä voisi kokeilla (toki tämä tarkoittaa että joinakin päivinä saattaa tulla vähän alle 1800kcal, mutta tankkauspäivät sit auttaa siihen vajeeseen ja ei oo ainakaan joka päivä nälkä).

Vierailija
12/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa teistä laihduttajista syö liian vähän. Lisätkää ruokaa ja jos stressaa niin lisätkää sitten hieman liikunnan tehoa. Mulla alko muskelit kasvaa ja rasva palaa kun aloin syömään oikeesti. Nostan puntteja ja juoksen. 5 kertaa päivssä syön.

Vierailija
13/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin uskoin etten kestäisi mitään 1000kcal dieettiä mutta kyllä sen kestää kunhan se on korkea rasva matala hiilari.

Jos syö kasvis/hiilaripainotteisesti tuon 1000kcal niin tulee ihan hirvee makean himo ja sortuu helposti.

Jos haluu jonkun valmiin ratkaisun niin valter longon prolon dieetti on hyvä ja huippu terveellinen. Toki kallis on myös.

Vierailija
14/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa teistä laihduttajista syö liian vähän. Lisätkää ruokaa ja jos stressaa niin lisätkää sitten hieman liikunnan tehoa. Mulla alko muskelit kasvaa ja rasva palaa kun aloin syömään oikeesti. Nostan puntteja ja juoksen. 5 kertaa päivssä syön.

Olet oikeassa. Tästä syystä en mihinkään 1200 kcal dieetteihin lähdekään ja otan kalorivajeen lähinnä liikunnasta. Laskitko itse yhtään kalorimääriä? Minäkin syön siis 5 x pvä ja ruokaa on itseasiassa hyvin reilustikin jo tuossa 1800 kalorissa sisällä mutta silti etenkin treenipäivinä tulee illasta kova nälkä . Unohdin muuten että treenipäivinä menee myös palkkari ja 1-2 hedelmää .

Ajattelenkin että tällä ruokavaliolla minulle kävisi kuten sinulla :) Oikeastaan hyvinä päivinä uskon niin. Mutta kai se ihmismieli on sellainen että haikailee niitä tuloksia mahdollisimman nopeasti....

Vierailija
15/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos tuo alle 1000kcal päivässä vinkki ei kelpaa niin kokeile syödä vain kerran päivässä. Veren insuliiniarvot pitää olla alhaalla jotta pystyt polttamaan rasvaa.

Joku valopää meni jo alapeukuttamaan tota mun viime kommenttia. Joo, sori mut mulla on kyllä kokemusta että toi toimii.

Itselläni oli aikoinaan ihan sama ongelma kuin ap:llä. 5x treeniä viikossa eikä paino vähentynyt millään.

Voisitteko alapeukuttavat valopäät kertoa syyn?

Kuten sanottu oon itse kokeillut ja huomannut nää jutut toimiviksi. Puhumattakaan sitten kaikenlaisita tutkimuksia jotka myös tukee niitä.

Vierailija
16/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kaloreilla lihoisin tasaisen varmasti. Tuo on järkyttävä määrä laihduttajalle.

Vierailija
18/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 1800 kcal päivässä enkä meinaa niin paljoa jaksaa syödäkään. Tuo jakautuu 2-3 ateriaan. Sisältää siis myös juomien kaloriat. Pääpaino rasvassa, sopivasti proteiinia, vähän hiilaria. Liikun kohtuullisesti, työpäivinä enempi, vapaalla otan rennommin. Laihdun hitaasti mutta varmasti.

Runsas rasva ja niukka hiilari mahdollistaa pitkät ateriavälit, varastorasva pääsee käyttöön. Vältän ketoosia.

Ennen kun söin hiilarivoittoisesti rasvaa vältellen, tuntui ettei mikään määrä kalorioita riitä ja jatkuvasti oli nälkä tai "nälkä". Hirveää kituuttamista oli yrittää pitää kcal alle 2000:ssa. Aina oli mielitekoja.

Vierailija
19/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, ettei liikunnalla laihdu mutta kyllä mä laihdun. Mulla paino nousi kokoajan, kunnes aloin 5 km sijaan kävellä 10-12 km päivittäin. Alkoi paino pudota hurjaa vauhtia. Tuollainen liikunta ei mulla lisää nälkää yhtään.

Vierailija
20/60 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kaloria juot päivässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi