Syön 1800 kcal päivässä ja nälkä on karsea! Silti paino putoaa hitaasti
Kommentit (60)
Tyydyttynyttä rasvaa ja proteiinia vaan, niin kyllä se siittä. HH:ia minimaalisesti, alle 50g päivässä. Minulla kesti noin kaksi kolme vk., kunnes paino alkoi tippumaan noilla keinoilla. Lopussa kiitos seisoi, kun 4kk kuluttua painoin 5kg vähemmän. Alussa painoin toki vaan 77kg, lopussa lähes pelkkää luuta ja nahkaa enää jäljellä 72kg!!!!! Pituutta löytyy niinkin uskomattomasti, kuin 177cm. t.mies
Paljonko haluat pudottaa painoa?
Oletko käynyt dexassa mittauttamassa sisäelinrasvan?
Paljonko juot vettä päivässä? Olennainen osa painonpudotusta on riittävä määrä vettä päivän mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyydyttynyttä rasvaa ja proteiinia vaan, niin kyllä se siittä. HH:ia minimaalisesti, alle 50g päivässä. Minulla kesti noin kaksi kolme vk., kunnes paino alkoi tippumaan noilla keinoilla. Lopussa kiitos seisoi, kun 4kk kuluttua painoin 5kg vähemmän. Alussa painoin toki vaan 77kg, lopussa lähes pelkkää luuta ja nahkaa enää jäljellä 72kg!!!!! Pituutta löytyy niinkin uskomattomasti, kuin 177cm. t.mies
Niinpä mutta ei mammat usko järkipuhetta. Ihan sama vaikka lukuisat tutkimukset ja omat tulokset.
Rankka treeni lisää lihasmassaa. Se, että painosi putoaa edes hitaasti, on tuossa tilanteessa ihan hyvä asia.
Kun elämässä on jo selvästikin runsaasti liikuntaa, en voi uskoa että kukaan jaksaisi 1000kcal päiväsaannilla crossfit treeniä vetää kunnolla, koostui se 1000kcal mistä vaan ja söi sen kuinka monessa osassa vain. Ja mikä järki siinä edes olisi? Käydä puoliteholla väkisin repimässä treeniä ja lisää loukkaantumisriskiään sillä että ei oo poweria reeniin.
Tosiaan kokeilisin sinuna hiilarisyklitystä. Jos crossfit on sun juttu, niin jatka ehdottomasti sen parissa! Siihenhän voi toki ottaa sitäkin tukemaan lisäksi tai vaikka yhden treenin viikossa korvata punttitreenillä, jonka tarkoituksena on vain kasvattaa lihasta. Tästäkin kroppa saa vaihtelua, ja lihas vaatii kaloreita.
Joka aterialle hiilaria ja proteiinia (50g hiilaria joka aterialla eli 5x päivässä ja vähärasvaista proteiinia kylkeen), rehuja ja vihanneksia sen minkä napa vaan vetää! Saat syödä aivan hillittömän määrän kurkkua ja porkkanaa, että ne kalorit jotenkin vaikuttaisi, joten salaattivermeitä ei kannata laskea kaloreihin ollenkaan. Vain hyvälaatuinen hiilari (esim täysjyväpasta, riisi, kaura), protsku (10% jauheliha, kana, raejuusto, maitorahka) ja rasva. Rasvaakaan harvoin tarvii erikseen lisäillä ruokavalioon, kun sitä tulee huomaamatta muualta. Jos 1800kcal noudatat koko ajan ja nälkä vaan on, kokeile lisätä hillitysti, esim +1 leipäsiivu treenin jälkeiselle aterialle ja siihen siivu juustoa ja vihanneksia päälle. Monesti se ruoan näkeminenkin vaikuttaa nälän tunteeseen, ja vihanneksilla voi huijata aivoja että hei mullahan onkin täysi lautasellinen edessä (esim hapankorppu, johon vedetty lähes näkymätön levite päälle vs. sama jonka päällä on myös salaatinlehti, paprikaa ja kurkkua). Eli vihanneksia ei lasketa kaloreihin ja niitä syöt paljon, saat hyviä kuituja ja vitamiineja. Hedelmät lasketaan kaloreihin ja niitä ei tarvii kuin yhden päivässä, tai no vaikka omenoita voi syödä kaksikin (vrt jos vaikka syö kaksi isoa banaania, tulee jo iso annos hiilaria).
Kehonkoostumusmittausta suosittelen :) Jos ei paino millään muutu, voi kehonkoostumusmittauksesta kuitenkin selvitä että oho, rasvaprosentti onkin pienentynyt ja lihasmassa kasvanut, eli hienoja tuloksia on tullut vaikka paino olisi sama.
Ns. säästöliekki lienee ratkaisu maailman nälänhätään...
Vierailija kirjoitti:
Noilla kaloreilla lihoisin tasaisen varmasti. Tuo on järkyttävä määrä laihduttajalle.
Mun kulutus on 2000-2500 kcal päivässä, en taatusti liho tuolla kalorimäärällä. Johan se ikävä näläntunnekin siitä kertoo. Sinä olet varmaankin paljon pienikokoisempi / vanhempi / passiivisempi kuin minä. Kulutus on yksilöllistä (ja toki myös laskennallista).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Montako kaloria juot päivässä?
Hyvä pointti! Kahviin menee tilkka rasvatonta maitoa. Muuta kaloripitoista en juo.
Ap
Jos on nälkä, syö liian vähän tai vääriä asioita. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa teistä laihduttajista syö liian vähän. Lisätkää ruokaa ja jos stressaa niin lisätkää sitten hieman liikunnan tehoa. Mulla alko muskelit kasvaa ja rasva palaa kun aloin syömään oikeesti. Nostan puntteja ja juoksen. 5 kertaa päivssä syön.
Multa meni 3kg todella hitaasti tuolla tavalla. Sitten painonpudotus pysähtyi kuin seinään. Toki tuo pudotus ei kerro kaikkea kun lihaksiakin tuli enemmän.
Mutta jos haluaa ideaaliseen rasvaprosenttiin (10-12% miehille) ja vähäiseen sisäelinrasvaan niin vähäkalorinen vähähiilari korkearasva taitaa olla ainoa mikä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Noilla kaloreilla lihoisin tasaisen varmasti. Tuo on järkyttävä määrä laihduttajalle.
Minulla kulutus on vähän päivästä riippuen 2500-3000 välillä, jos teen pitkän rankan treenin työpäivän jatkoksi, menee reilusti yli kolmen tuhannen. Kuolisin nälkään tuolla "järkyttävällä määrällä". Yritän pitää kalorivajeena noin 500.
laihduttaja
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä, syö liian vähän tai vääriä asioita. Hyvin yksinkertaista.
Itse ajattelin sen johtuvan kalorivajeesta (oon myös aina ollut kiva syömään, etenkin iltaisin, ja nyt on tilanne muuttunut).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syöt aivan liian vähän ja kehosi on säästöliekillä, jolloin paino ei putoa. Keho päinvastoin pitää kiinni rasvoistaan entistä tiukemmin kun ei saa tarvitsemaansa energiaa ruuasta.
En usko kyllä yhtään tuohon säästöliekkiteoriaan omalla kohdallani. Syön 5 x päivässä aika isoja annoksia, joihin sisältyy kaksi lämmintä, monipuolisesti kostettua ateriaa. Onkohan toi säästöliekki vähän samanlainen läppä näissä laihdutusketjuissa kuin ”jätä se sika” miesvalitusketjuissa ☺️
Laihtumisessa pointti on kuitenkin se, että sille keholle ei voi antaa kaikkea sitä sen ”tarvitsemaa” energiaa tai tilanne on plus miinus nolla. Jos ei olisi tarve laihtua, voisin syödä sen verran kuin kulutan eli antaa keholle sen tarvitsema energia....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko haluat pudottaa painoa?
Oletko käynyt dexassa mittauttamassa sisäelinrasvan?
Kymmenisen kiloa. Ainakin. Viskeraalinen rasva ei ole mulla niinkään ongelma, ennemminkin reidet ja perse kerää läskiä... Ja siitä keskivartalosta mulla lähtee rasva myös ensimmäisenä sulamaan. Kehonkoostumusmittaus olis kyllä kannattanut tehdä, tunnen ja jopa näenkin että voimaa ja lihaksia on tullut lisää. Fakta on kuitenkin sen että kun 173 cm pitkä nainen painaa lähes 80 kg niin kyllä siinä on aika paljonkin ylimääräistä rasvaa silloin kropassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn crossfitissa 3-4 x viikossa ja syön fiksusti, useimmilla aterioilla sekä proteiinia, hyviä hiilareita että rasvaa. Juuri rankan treenin vuoksi en voi tiputtaa yhtään noita kaloreita. Kävelylenkillä käyn pari kertaa viikossa.
Järki sanoo, että kyllä tämän pitäisi alkaa vaa’alla näkyä, mutta ei näytä mitään tapahtuvan. Kaloreita en pysty tuosta kyllä yhtään vähentämään!
Ap
Jos tuo alle 1000kcal päivässä vinkki ei kelpaa niin kokeile syödä vain kerran päivässä. Veren insuliiniarvot pitää olla alhaalla jotta pystyt polttamaan rasvaa.
Joku valopää meni jo alapeukuttamaan tota mun viime kommenttia. Joo, sori mut mulla on kyllä kokemusta että toi toimii.
Itselläni oli aikoinaan ihan sama ongelma kuin ap:llä. 5x treeniä viikossa eikä paino vähentynyt millään.
Voisko ne idi--tit jotka alapeukutti kertoa mitä huonoa tossa neuvossa oli? Kyllähän nyt moni on kokeillut pätkäpaastoa ihan hyvällä menestyksellä ja siihen on ihan hyvät biologiset syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Ns. säästöliekki lienee ratkaisu maailman nälänhätään...
Olet oikeassa. Säästöliekki on syy siihen miksi ne ihmiset pysyy hengissä siellä nälänhätäalueella pitkiäkin aikoja. Puhtaalla kaloriteorialla ne kaikki kuolisivat ihan hetkessä, mutta elimistö menee säästöliekille ja kituuttaa sillä yhdellä riisikupilla uskomattoman pitkälle. Toki lopulta käy sitten huonosti, jos ei sitä ruokaa tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn crossfitissa 3-4 x viikossa ja syön fiksusti, useimmilla aterioilla sekä proteiinia, hyviä hiilareita että rasvaa. Juuri rankan treenin vuoksi en voi tiputtaa yhtään noita kaloreita. Kävelylenkillä käyn pari kertaa viikossa.
Järki sanoo, että kyllä tämän pitäisi alkaa vaa’alla näkyä, mutta ei näytä mitään tapahtuvan. Kaloreita en pysty tuosta kyllä yhtään vähentämään!
Ap
Näkyykö kropassa muutosta? Kun läski alkaa vaihtua lihaksiksi, vaa'alla ei välttämättä näy mitään, vaikka paljon tapahtuisikin.
Läski ei todellakaan vaihdu lihaksiksi. Se on mahdotonta.
Syöt aivan liian vähän ja kehosi on säästöliekillä, jolloin paino ei putoa. Keho päinvastoin pitää kiinni rasvoistaan entistä tiukemmin kun ei saa tarvitsemaansa energiaa ruuasta.