Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman kondomia irtosuhteessa?

Mies77
02.05.2019 |

Rehellisiä vastauksia toivoisin kysymykseen. Olen nyt ollut parisen vuotta sinkkuna ja tapaillut naisia mukavan yhdessä olon merkeissä.

Kuinka yleistä oikeesti on kondomin käyttö irtosuhteissa kolme-nelikymppisillä?

Itse olen päätynyt reilun kymmenen naisen kanssa sänkyyn ja vain yksi ehdotti kumia. Tosin hänkin lopuksi halusi ilman.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa vanha viisaus: aina kun harrastatte suojaamatonta seksiä, makaatte myös kumppaninne edellisten seksikumppaneiden kanssa.

Vierailija
42/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin avioliitossa kumi ehkäisynä ja molemmat siihen tyytyväisiä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yhtä typerää kohtaa aina, kun toista tuntematta touhuillaan tyytyväisenä ilman kumia. Mikäs siinä. Kumpikaan osapuoli ei voi syyttää kuin itseään, jos tulee epämieluisia seurauksia.

Jos kumpikaan ei ole typerä ja molemmat tietävät tämän toisistaan, seuraamuksia tuskin tulee. 

Eihän siihen taudin kantaniseen tarvi typeryyttä. Sen voi saada keneltä vaan seksikumppanin jonkun aiemman seksikumpannin seksikumppanin kumppanilta. Vaikka aiemman tyttöystävän ex-miesystävän salapanon exä:n välityksellä. Jos testeissä ei ole käyty, ei voi tietää.

Kyse onkin siitä, että valikoi seuransa niin, että kumppani on luotettava. Toisin sanoen, että tämä on käynyt testeissä tai ei ole hässinyt suojaamattomasti ekxien nyksien tuksujen kanssa miten sattuu. Kun fiksut ihmiset paneksii lähinnä keskenään ja typerykset toisaalla keskenään, niin fiksujen populaatioon ne taudit eivät juurikaan pääse leviämään. Fiksuna muuten pitämäsi ihminen on todennäköisesti fiksu myös seksin suhteen. Fiksut ymmärtävät käyttää kumia riskitapausten kanssa ja vetelevät paljaalla ainoastaan turvallisina pitämiensä kanssa. Typeryksillä tällainen harkinta ei ole käytössä tai ei toimi oikein ja sattuu niitä tartuntoja enemmän. Kun sama kaava pätee läpi koko eri suhteiden ketjun, niin se nyt vaan toimii hyvin voimakkaana suojaavana tekijänä. 

Jos tuntee ihmisen ja voi luottaa tämän käyneen testeissä ilman sen jälkeisiä kumppaneita niin tuossa on vähän eri tilanne kuin juurikin tuntemattoman satunnaisen baaripanon yms. kanssa. Onhan parisuhteen alussakin se tilanne, että pitää luottaa toiseen tai siihen, että tämä käy testeissä.

Pitäisi totta kai tämän kondomin käytön suhteen erotella, millä tasolla kumppanien luottamus ja tuntemus toisiaan kohtaan on.

Vierailija
44/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaisi jos AP:lle tulisi jossain vaiheessa vaikkapa 5 naista ilmoittamaan että tuleppas tapaamaan lastasi :D! Siinä sitten makselisit elareita lapsistasi joita kenties joskus näkisit, halusit tai et.

Vierailija
45/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sinkkuna en vaatinut kumin käyttöä, olin sen verran humalassa aina sänkyyn päätyessäni ettei paljon järki leikannut. Saldona on herpes, kondylooma ja oireeton klamydia löytynyt x 5. Noita random-panoja kertyi ehkä 20 kertaa. Eli todellakin vaatikaa se kumi, helvetin monilla noita tauteja on ja harva käy testeissä ilman oireita. Naisilta sentään testataan sillon tällön muiden gynekologisten tutkimusten yhteydessä, mutta miehiltä ei.

Vierailija
46/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa vanha viisaus: aina kun harrastatte suojaamatonta seksiä, makaatte myös kumppaninne edellisten seksikumppaneiden kanssa.

Kun käytätte ovenkahvaa jossain yleisellä paikalla, kättelette samalla tuhansia ihmisiä ja heidän edellisiä ihmiskontaktejaan kaikkine eritteineen ja tauteineen. Siihen päälle kun vielä haukkaatte samalla kädellä leipää tai hieraisette kutiavaa silmää, niin noiden kymmenien tuhansien ihmisten kädet ja eritteet kohtaavat limakalvonne. 

Elämä on sellaista.

Vierailija
47/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden yön jutuilta haetaan kiihkeää seksiä. Minusta on kyllä kiihkeys kaukana jos on käytettävä kondomia. Minä haluan että mies tulee minuun eikä mihinkään muovipussiin!

Hiukan vaikea uskoa naisen kirjoittamaksi. Hänellä olisi sitten jo kuppa ja kuusi muuta.

Ei tarvitse kaikenlaisten kuppanuijien häntäheikkien kanssa yhtyä. Kypsien ja täyspäisten aikuisten kesken on aika helppo päätyä paneksimaan turvallisen, taudittoman henkilön kanssa. Jos kummallekin tässä viiteryhmässä sopii ilman kumia, niin luultavasti se on myös kummallekin turvallista. 

Voi hyvä tavaton. Klamydiasta 30 - 40 % on oireetonta.

Ihminen ei siis edes tiedä sairastavansa ja tartuttavansa.

Mitä tuohon kuuluu, onko kypsä ja täyspäinen aikuinen? Jos hän on koskaan ollut yhdenkäöän ihmisen kanssa ilman kumia, eikä ole sen jäkeen käynyt testeissä, hänellä voi olla tauteja.

Eikä muuten laannu kiinnostus kumiin vanhemmiten. Itse 50+ ja kumi ehdoton.

Olen vain kyllästynyt siihen, että on miehiä, jotka yrittävät suostutella ja painostaa olemaan ilman, tai sitten suostuvat nihkeästi vaikka asia on puhuttu etukäteen ja huomauttelevat "kuinka kumi vie tuntoa" ym.

Kumppaneita minulla ei ole ollut paljoa, yhtäkään tautia ei koskaan. Eikä tule.

Onnea sulle, mutta nyt emme puhuneet sinun henkilökohtaisesta asenneilmastostasi tai ylipäänsä frigideistä neurootikoista. Jokainen saa tietenkin tehdä kuten parhaaksi näkee.

1) rakastan seksiä, harrastan sitä mieluiten joka päivä, paljon ja pitkään

2) tauteja en halua, eikä ole tullutkaan, koska uusien kanssa aina kumi, sitten testit --> nautinnot paljaalla

3) taudit voivat olla oireettomia ja tarttua silti

4) osaa taudeista, kuten herpestä, ei pysty parantamaan, eli se on ikuinen kaveri

5) esim. klamydia aiheuttaa naisille todella paljon lapsettomuutta

Jos itse olet joku pubiruusu, jota ei pikku kuppa hetkauta, tai äijä, joka levittää tauteja ja laittaa pari ohimennen raskaaksi ja haluaa maksaa elareita lopun ikäänsä, niin jatka ihmeessä samaan malliin.

Minulle kertoo, että kumppani on luotettava ja välittää myös minusta, jos suhtautuu myönteisesti kondomiin.

Kuminkäytöstä kannattaa puhua etukäteen eikä vasta, kun on jo tilanne päällä.

Vierailija
48/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden yön jutuilta haetaan kiihkeää seksiä. Minusta on kyllä kiihkeys kaukana jos on käytettävä kondomia. Minä haluan että mies tulee minuun eikä mihinkään muovipussiin!

Hiukan vaikea uskoa naisen kirjoittamaksi. Hänellä olisi sitten jo kuppa ja kuusi muuta.

Ei tarvitse kaikenlaisten kuppanuijien häntäheikkien kanssa yhtyä. Kypsien ja täyspäisten aikuisten kesken on aika helppo päätyä paneksimaan turvallisen, taudittoman henkilön kanssa. Jos kummallekin tässä viiteryhmässä sopii ilman kumia, niin luultavasti se on myös kummallekin turvallista. 

Mitä tuohon kuuluu, onko kypsä ja täyspäinen aikuinen? Jos hän on koskaan ollut yhdenkäöän ihmisen kanssa ilman kumia, eikä ole sen jäkeen käynyt testeissä, hänellä voi olla tauteja.

Olen vain kyllästynyt siihen, että on miehiä, jotka yrittävät suostutella ja painostaa olemaan ilman, tai sitten suostuvat nihkeästi vaikka asia on puhuttu etukäteen ja huomauttelevat "kuinka kumi vie tuntoa" ym.

Onnea sulle, mutta nyt emme puhuneet sinun henkilökohtaisesta asenneilmastostasi tai ylipäänsä frigideistä neurootikoista. Jokainen saa tietenkin tehdä kuten parhaaksi näkee.

2) tauteja en halua, eikä ole tullutkaan, koska uusien kanssa aina kumi, sitten testit --> nautinnot paljaalla

4) osaa taudeista, kuten herpestä, ei pysty parantamaan, eli se on ikuinen kaveri

Jos itse olet joku pubiruusu, jota ei pikku kuppa hetkauta, tai äijä, joka levittää tauteja ja laittaa pari ohimennen raskaaksi ja haluaa maksaa elareita lopun ikäänsä, niin jatka ihmeessä samaan malliin.

Minulle kertoo, että kumppani on luotettava ja välittää myös minusta, jos suhtautuu myönteisesti kondomiin.

Emme edelleenkään keskustele nimenomaan sinusta, joten neuroottiset listauksesi ovat kaikesta hellyyttävyydestään huolimatta täysin yhdentekeviä. Kukaan ei kiellä sinua elämästä juuri kuten haluat, mutta sinä et nyt vaan välttämättä edusta valtavirtaa.

Vierailija
49/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen aina miehille että mulla on kondomiallergia. Näin saan aina paljaalla sykkivää suonikasta. <3

Vierailija
50/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme edelleenkään keskustele nimenomaan sinusta, joten neuroottiset listauksesi ovat kaikesta hellyyttävyydestään huolimatta täysin yhdentekeviä. Kukaan ei kiellä sinua elämästä juuri kuten haluat, mutta sinä et nyt vaan välttämättä edusta valtavirtaa.

Eli sinulle olisi jostain syystä tärkeää, että kaikki suostuisi painamaan paljaalla? No, noinhan ne taudit leviää. En vain olisi uskonut, että aikuiset ihmiset voi olla niin typeriä. Kuvittelin, että nuoret ehkä ei kehtaisi ostaa kumeja tms. Oli yllättävää jos tuo on totta, että yli 40-vuotiailla tauteja on enemmän, mutta kyllä sen toisaalta uskon tämän ketjun luettuani.

Vierailija
51/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku nainen kertoa millä tavalla kondomi tuntuu eri tavalla kuin ilman kondomia?

T: mies

Vierailija
52/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kumpikaan sukupuoli uskaltaa ottaa riskin tautien suhteen, mutta naiset itse ainakin tietävät mitkä riskit raskauteen on ja onko joku muu ehkäisy käytössä. Mutta en tajua miten miehet uskaltavat ventovieraisiin laskea lastinsa vai onko se paljaalla pano tosiaan yllärielätettävienkin arvoista?

Vierailija
53/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha dissata nuoria! Teidän aikana ei varmaan koulussa ollut seksuaalivalistusta vai? Ei ole yksikään jätkä ilman kumia halunnut ja itellä on mukana varmuuden vuoksi. Mun kaveripiirissä tää on selviö, olkaa te vanhukset vain ällöjä tautikasoja. Hieno kun vanhat ukot muutenkin ällöttää kun ne tulee baarissa vonkaan nyt kun tajuaa, että ne vielä luulee, että oltais ilman suojausta. Hyi rutto.

Vierailija
55/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yhtä typerää kohtaa aina, kun toista tuntematta touhuillaan tyytyväisenä ilman kumia. Mikäs siinä. Kumpikaan osapuoli ei voi syyttää kuin itseään, jos tulee epämieluisia seurauksia.

Jos kumpikaan ei ole typerä ja molemmat tietävät tämän toisistaan, seuraamuksia tuskin tulee. 

Eihän siihen taudin kantaniseen tarvi typeryyttä. Sen voi saada keneltä vaan seksikumppanin jonkun aiemman seksikumpannin seksikumppanin kumppanilta. Vaikka aiemman tyttöystävän ex-miesystävän salapanon exä:n välityksellä. Jos testeissä ei ole käyty, ei voi tietää.

Kyse onkin siitä, että valikoi seuransa niin, että kumppani on luotettava. Toisin sanoen, että tämä on käynyt testeissä tai ei ole hässinyt suojaamattomasti ekxien nyksien tuksujen kanssa miten sattuu. Kun fiksut ihmiset paneksii lähinnä keskenään ja typerykset toisaalla keskenään, niin fiksujen populaatioon ne taudit eivät juurikaan pääse leviämään. Fiksuna muuten pitämäsi ihminen on todennäköisesti fiksu myös seksin suhteen. Fiksut ymmärtävät käyttää kumia riskitapausten kanssa ja vetelevät paljaalla ainoastaan turvallisina pitämiensä kanssa. Typeryksillä tällainen harkinta ei ole käytössä tai ei toimi oikein ja sattuu niitä tartuntoja enemmän. Kun sama kaava pätee läpi koko eri suhteiden ketjun, niin se nyt vaan toimii hyvin voimakkaana suojaavana tekijänä. 

Harmi ettei biologia toimi niin, että luotettavuuden kokemus suojaisi taudeilta. Eihän maailmassa silloin mitään tauteja olisikaan.

Ihminen, joka haluaa seksiä ilman kumia, haluaa sitä todennäköisesti myös muiden kumppaneidensa kanssa. Eli turha kuvitella, että kun itse vedät paljaalla niin olet ensimmäinen ja ainut.

Kannattaa käydä testeissä mahd. pian.

/12

Vierailija
56/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät välitä itsestään tai ovat itsekkäitä eivätkä välitä kumppanistaan, eivät ole valmiita käyttämään kumia.

Vierailija
57/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumi pilaa nautintosi, älä käytä sitä. Sano reilusti, että nautintosi vuoksi olet valmis ottamaan suuremman tautiriskin.

Älä perustele typeryyksillä, joita ovat: olen vain luotettavien/siistien/pitkässä parisuhteessa olevien tai olleiden/itsestään huolehtivien/korkeakoulutettujen yms. kanssa. Perustelut ovat naurettavia. 

Olin sinkkuaikanani monen varatun miehen kanssa, joista kukaan ei kumia ehdottanut, mistä olin pöyristynyt. Itse sitä aina vaadin ja jokaisen kanssa käytin. Miehet siis tekivät muuten kaikkensa, ettei vaimo varmasti saisi tietää syrjähypystä, mutta kumille nyrpisteltiin, vaikka seksiä siis oli siellä kotonakin.  Miehet sanoivat aina, että luottavat minuun. Ja olettivat, että kiitokseksi tästä luottamuksesta suostun kumitta. Kaikki kuitenkin kumin päällensä pukivat, kun tajusivat, että muuten jäävät ilman.

Vierailija
58/80 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman vanhempi, reilu 50- kymppinen mies.

Erosin 5 vuotta sitten pitkästä liitosta ja sitten sinkkuna aloin katselemaan ympärilleni.

Kahden ja puolen vuoden aikana harrastin seksiä 34 eri naisen kanssa.  En ole koskaan ollut oikein sinut noiden kondomien kanssa. Joskus juniorina noita oli toisinaan pakko käyttää jos halusi saada. 

Vain yksi 34::stä naisesta otti puheeksi kondomin ennen yhdyntää, mutta harrastimme hänenkin kanssa seksiä ilman kondomia.

P.S. olen hänen kanssaan nykyisin parisuhteessa, kondomin kysymisellä ei kuitenkaan ole sen kanssa mitään tekemistä

Vierailija
59/80 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nainen kertoa millä tavalla kondomi tuntuu eri tavalla kuin ilman kondomia?

T: mies

Kitkaa tulee nopeammin, jotenkin se kondomin liukaste ainakin mulla kuivattaa paikkoja jos yhdynta kestaa vahankin pidempaan (so. yli 5 minuuttia), vaikka olenkin keskimaaraista kosteampi. Ihan selkeasti siis tunnen etta siina on "jotain valissa". 

En siis tykkaa yhtaan :( 

Vierailija
60/80 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina noinkaan mene. Itse olen nainen ja harrastanut seksiä usean kanssa ilman kondomia. Koko ajatus kondomeista inhottaa, mielummin olen vaikka ilman seksiä kuin käytän niitä. Kondomin kanssa nautinto nolla. Ikinä en ole saanut yhtäkään tautia enkä ole myöskään vahingossa tullut raskaaksi. En usko, että pelkästä tuurista kyse.

No, jos venalaista rulettia pelaat harrastuksena, niin mikas siina.

Newsflash: ei siita kondomista kukaan tykkaa (poislaskien ehka hygieniafriikit, joille miehen s1emenneste on alloa). Sita vaan jarkevat ihmiset kayttaa ihan oman turvallisuutensa takia siihen asti etta on molemmat testattu. 

Itse inhoan kanssa ko. kapistusta mutta own health first. Ehtii sita sitten nautiskella enemman turvallisin mielin testien jalkeenkin.

Ilmeisesti. Koen, että osaan valita aika hyvin taudittomia kumppaneita. Ja kun ei ne kumppanit muutenkaan vaihdu tiuhaan, voi olla jopa vuosia välissä, niin olen valmis ottamaan tämän pienen riskin.

Itse uskon kylläkin, että joistakin ihmisistä kondomi tuntuu pahemmalle kuin toisista. Jotkut eivät kuulemma edes huomaa sen olemassaoloa, kun itseäni se lähinnä alkaa sattua...

Taikasana on liukkari! Itsellänikin limakalvot ärtyvät usein kumin kanssa, sillä jotenkin kumilla on kuivattava vaikutus down there. Olenkin ottanut tavaksi kanssa käyttää lubea, niin pysyy tuntuma parempana eikä kumit hajoilekaan niin helposti.

Ap:n kysymykseen. Käytän isrtosuhteissa lähes aina kumia. Pari kertaa nuoruudessa on "jäänyt välistä" ja muutaman kerran on kumi hajonnut, mutta ne kyllä kadutti ihan älyttömästi jälkeenpäin. Ja tulevat kalliiksikin kun pitää hakea monen kympin jälkiehkäisy myöhemmin.