Mulla on 12 muumimukia, joista yhtään en ole ostanut (tai toivonut) itse.
Olen saanut ne kaikki lahjaksi vuosien mittaan.
Ihan kivoja lasten kaakaomukeja ne ovat, mutta erikoinen lahjavalinta aikuiselle :o
Kommentit (12)
Sillä tavalla erikoinen lahjavalinta aikuiselle, että niissä on lapsille tarkoitettuja piirroskuvituksia muumeista.
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla erikoinen lahjavalinta aikuiselle, että niissä on lapsille tarkoitettuja piirroskuvituksia muumeista.
Miksi ajattelet, että muumit ovat vain lapsille tarkoitettuja?
No, sanotaan nyt vaikka sitten niin, että on ok ostaa muumimuki lahjaksi aikuiselle, jonka erityisesti tietää pitävän muumeista. Muille ei ehkä kannata.
Hahaha, voit laittaa ne pikkuhiljaa kirpparille, jos et pidä.
Olen pahoillani, mutta tilanne huvittaa suuresti. :D Kuvittelen ne 12 mukia rivissä viemässä tilaa astiakaapissa ja äkäinen AP niitä välillä katsoo tympääntyneen näköisenä, muttei kehtaa laittaa pois. Toivoo ehkä, että olisi saanut jotain kivempia mukeja, olisi oikein kätevä rivistö tuolla määrällä.
Samaan aikaan toisaalla pariskunta Perttinen miettii, mitä antaa AP:lle lahjaksi. "Sillähän on ainakin niitä muumimukeja, niitä näyttää kerävään, jos vietäisiin tämä uusin! Ilahtuu takuuvarmasti!"
No, voit ajatella että se on osa osaasi suomalaisena. Muumimukit.
Kuinkahan paljon voisi olettaa saavansa tavallisista Muumi-mukeista vaikka iltatorilla? Uskaltaako niitä jättää kirpputorille myyntiin (ovat ihan tavallisia mukeja)?
T. Toinen lahjottu, jolla ei ole niille käyttöä
Muumimukit ovat mielestäni rumia ja lapsellisia. Anoppi kyllä tiesi mielipiteeni niistä, ja arvatkaa mitä osti häälahjaksi? Harrastan haulikkoammuntaa, joten kyllä niille käyttöä keksitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon voisi olettaa saavansa tavallisista Muumi-mukeista vaikka iltatorilla? Uskaltaako niitä jättää kirpputorille myyntiin (ovat ihan tavallisia mukeja)?
T. Toinen lahjottu, jolla ei ole niille käyttöä
Monella kirpparilla on mahdollisuus laittaa vitriiniin.
Omalla isovanhemmallani oli myös tapana kantaa minulle pelkkiä muumikuppeja merkkipäivälahjoiksi,vaikka yritin toivoa ihan vain rahaa tai vaatteita. Kun muutin kotoa, mulla oli 20 muumikuppia, joista ei edes saanut juoda tai käyttää kukkaruukkuina, ettei tarrat kulu. Opiskelijakaksion kaapit eivät meinanneet riittää tärkeämmillekään tavaroille, joten lahjoitin mukit äidilleni lähtiessäni. Isoäidillä oli varmaan ajatuksena ostaa jotakin, minkä arvo nousee ja voi sitten myydä kolmikymppisenä, mutta itse lasken rahassa myös sen hankaluuden ja vaivan, kun joudun 30 vuotta katselemaan nurkissa pyöriviä kuppeja. Sijoittamalla tuon rahan olisi saletisti saanut paremmat tuotot.
Mistä tämä muumimuki-innostus oikein alkoi? Aika kalliita nuo olivat mukeiksi alun alkaenkin, mutta milloin alettiin joistakin kuvista maksaa enemmän kuin muista?
Mua ottaisi päähän jos joku lahjoittaisi muumimukeja, tai yleensä mitään astioita valmiiseen huusholliin. Tuollainen määrä on jo ihan älytön säilöä kaapeissa, jos ei niistä tykkää. Eikä kaikki ehdi tai jaksa mitään kirpparipöytiä pitää, tai alkaa nettiin pistää myyntiin. Mä laittaisin todennäköisesti roskiin, koska en viitsi alkaa niitä raahata mihinkään. Älkää ostako sisustustavaraa lahjaksi!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä muumimuki-innostus oikein alkoi? Aika kalliita nuo olivat mukeiksi alun alkaenkin, mutta milloin alettiin joistakin kuvista maksaa enemmän kuin muista?
On niitä kausimukeja ja sitten sellaisia, joita on ollut myynnissä pitemmän ajan. Meillä on aika iso kasa muumimukeja, mutta käytössä ovat kaikki. En ihan ymmärrä keräilyä, varsinkaan tätä, että jostain valmistusvirheisestä kiposta maksetaan tuhansia euroja.
Millä tavalla erikoinen lahjavalinta aikuiselle?