Kesälomaan vielä 4 viikkoa
Miten jaksaa vielä, nyt on loman tarpeessa. Viimeksi talviloma 23 ja sit vaihdoin työpaikkaa. Onneks on edes täysi talviloma
Kommentit (17)
AP:lla hyvä tilanne, minulla on kesälomaan noin 52 viikkoa, koska aloitin tällä viikolla uudessa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomaa vielä 6 viikkoa jäljellä eli kolmaosa takana. Mitähän sitä oikein keksisi?
Miten tämä vastasi Ap:n kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesälomaa vielä 6 viikkoa jäljellä eli kolmaosa takana. Mitähän sitä oikein keksisi?
Kysyikö ap jotain?
Selkokielellä sulle: miten jaksaa olla töissä, kun lomaan vielä matkaa.
7 viikkoa jo lomalla, vielä kolmisen kuukautta jäljellä. Matkalla ollaan ja paluu TE toimiston kirjoihin työnhakijaksi ehkä lokakuussa.
Kyllä ahdistaa pelkkä ajatuskin 4-5 viikon kesälomasta oravanpyörästä.
2vkoa täällä, sitten olisi 6vkon kesäloma. Viimevuotisiakin oli jäljellä sen verran, että silti jää 5vkoa myöhemmäksi, pidän sitten 1vkon syysloman ja joulun aikaan 2vkoa.
En tiiä, en jaksais edes ensiviikkoa ennen loman alkua.
Nopeasti se menee, itselläkin kanssa neljä viikkoa lomaan ja sit nautitaan. Onhan tää viimeinen lomaporukka syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyikö ap jotain?
Kysyi. Että miten jaksaa.
On teillä ongelmat.
Mulla loma vasta elokuussa. Kyllä ei aika menee nopeasti, vaikka nyt tuntuukin vielä kaukaiselta. Pidän vain neljä viikkoa, loput jätän talveksi.
Koita ne vapaa-aikasi työn jälkeen ja viikonvaihteet elää siten kuin olisit jo lomalla. Laittele terassi, piha tai parveke lomakuntoon. Sunnittele tulevaa lomaasi tai tee nojatuolimatka, tai oikea lyhyt matka viikonloppuna. Tai mene suoraan töistä jonnekin paikkaan, mikä tuntuu lomailulta, vaikka jäätelölle tai uimaan.
Keinoja on monia, miten siitä vapaa-ajastaan saa rennompaa. Miksi odottaa siihen viralliseen lomaan asti, jos kerran on tarve lepoon ja rentoutumiseen jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Selkokielellä sulle: miten jaksaa olla töissä, kun lomaan vielä matkaa.
Mahtaakohan olla oikea työpaikka, jos töissä olemista täytyy erityisesti jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyikö ap jotain?
Vaikka kysymysmerkki puuttui, niin kyllä kysyi, että "miten jaksaa".
Et ainakaan ole yksin. Moni ei jaksaisi odottaa siihen lomaansa asti. Itsellä on hermot menneet jo monta kertaa, jopa työnantajaan, kun on niin stressaantunut ja viikot tuntuu matelevan. Viimeinen viikko ennen lomaa alkaa huomenna maanantaina, mutta eikös vaan tullut jotain raskasta vielä siihen viimeiseenkin viikkoon työpaikalla. Joskus elämä lyö päin pläsiä lujaa. Ja lomallakin saattaa olla häiriötekijöitä luvassa. Kyllä kannattaa ottaa jokaisesta vapaahetkestään kaikki hyöty irti, eikä ainoastaan siitä kesäloma-ajasta. Itse olisin pimahtanut jo lopullisesti, jos en pyrkisi nauttimaan myös työajan jälkeen olostani, mukavuudestani ja hyvinvoinnistani, vaan odottaisin johonkin lomaan asti.
Mulla kaksi viikkoa loman alkuun. Hiukan tahmealta tuntuu työskentely, mutta eiköhän se tästä. Suunnittelen mielessäni tulevaa lomaa. Tousaalta olen tyytyväinen siihen,että lomani ei ala vielä, koska on luvattu hellettä. Lomailen mieluummin viileällä säällä, kun ei tarvitse kärvistellä paahteessa.