Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri tilailee Kiinasta krääsää, josta melkein puolet on rikki

Vierailija
02.05.2019 |

Tilailee tosi paljon kaikkea turhaa, esim. jotain värikkäitä muovitikkuja, jotain outoja pidikkeitä ym. Osa on jo valmiiksi rikki. Hän tilasi kengät, jotka olivat rikki. Jos joku tavara tulee rikkinäisenä, hän vain nauraa ja sanoo: ”No se makso vaan euron/kympin” jne.

Hän on tilannut paljon vaatteita, jotka oli liian pieniä. Hän heitti ne roskiin. Hän on myös tilannut nukkekodin huonekaluja, jotka hän heitti suoraan roskiin. Mua ärsyttää!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alone Maloney kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ylipäätään kaikki teollisuus. Nykyinen elektroniikka. Älypuhelimet, tietokoneet jotka eivät kestä kuin kaksi-kolme vuotta. Koko ajan jatkuvalla syötöllä tulee uutta markkinoille ja ihmiset ostavat.

Huolehdi vaan omista ostoistasi.

Mutta kun ei pysty huolehtimaan edes omistaan. Minä ostan uuden älypuhelimen ja tabletin vasta, kun edellinen alkaa hajoamaan ja harmittaa hirveästi, kun kaikki laitteet hajoavat heti takuuajan umpeuduttua eli kahden käyttövuoden jälkeen. Jos hyvin käy, päästään lähemmäs kolmea vuotta. Sehän on yleisesti tiedossa, että laitevalmistajat pystyisivät tekemään kestävämpiä tuotteita, mutta kun se ei ole heidän intresseissään, niin eivät tee.

Ei pidä paikkaansa.

Asiassa on paljon muitakin muuttujia kuin tuo kestävyys,kuten esim.hinta. Hinta ei myöskään ole tae mistään.

Vierailija
42/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tilannut kaksi mattoa ja kahdet kengät. Kaikkien hinta oli 10-15e/kpl. Olen ollut tosi tyytyväinen. Toiset kengät myin pois kun oli vähän liian pienet. Ne maksoi 11e, myin kympillä. Mitään ripsiliimoja ei kukaan täysijärkinen sieltä tilaakaan. 

Miksi mä maksaisin täällä jonkun kymmenkertaisen hinnan samantyylisistä tuotteista? En ole tyhmä. 

Niin no mitä järkeä sitten pitää Suomessa myymälöitä tai tehtaita joiden tuotteita ei osteta kun saadaan halvalla Kiinasta. Turha sinuakaan on töissä pitää tai maksaa sinulle palkkaa tai tukia koska ei ole millä rahoittaa niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kiinasta roudataan tänne joka tapauksessa tavaraa. Harvaa suomalaista desing-tuotettakaan enää Suomessa valmistetaan. Kaikki tuotanto on siirretty halvemman tuotannon maihin, josta roudataan sitten Suomeen ja myydään hyvällä katteella. Ei mielestäni hirveästi eroa noista ebay/wish tilauksista. Ainakaan mitä tulee ympäristövaikutuksiin.

Onhan siinä valtava ero, että ostaako pääasiassa toimivia ja käyttööntulevia esimeitä, vai rikkinäisiä ja liian pieniä, jotka lentää heti roskikseen. Kivijalkamyymälöissä ja kotimaisisissa verkkokaupoissa on kuitenkin jonkunsortin standardit, että mitä saa myydä. Kiinasta voi tulla mitä vaan, ja kun todetaan että ei ollutkaan hyvä, niin se sama kama ostetaan toiseen kertaan jostain muualta ja toivotaan että nyt toimisi.

Tokikin iso osa siitä, mutä ostetaan, on ihan turhaa. Sisustuskamat, miljoonat erilaiset vaatteet, lelut ja rihkamat, tosiasiahan se on että ei ihminen niitä tarvitse. Mutta se on sitten eri keskustelu.

Et ole mikään puhumaan toisten puolesta että mitä kukin tarvtsee. Tiedät vain omat tarpeesi, jos niitäkään.

Mikään logiikka ei puolla sitä että tietäisit toisten tarpeet, joten olet vaan ottanut oikeudeksi tämän, vaikka sinulla ei mitään edellytyksiä toisetn tarpeiden määrittelyyn ole. Vaikuttaa itsekkään mielen tekosilta.

Vierailija
44/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alone Maloney kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ylipäätään kaikki teollisuus. Nykyinen elektroniikka. Älypuhelimet, tietokoneet jotka eivät kestä kuin kaksi-kolme vuotta. Koko ajan jatkuvalla syötöllä tulee uutta markkinoille ja ihmiset ostavat.

Huolehdi vaan omista ostoistasi.

Mutta kun ei pysty huolehtimaan edes omistaan. Minä ostan uuden älypuhelimen ja tabletin vasta, kun edellinen alkaa hajoamaan ja harmittaa hirveästi, kun kaikki laitteet hajoavat heti takuuajan umpeuduttua eli kahden käyttövuoden jälkeen. Jos hyvin käy, päästään lähemmäs kolmea vuotta. Sehän on yleisesti tiedossa, että laitevalmistajat pystyisivät tekemään kestävämpiä tuotteita, mutta kun se ei ole heidän intresseissään, niin eivät tee.

Älä osta niitä tuotteita sitten.

Vierailija
45/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tilannut kaksi mattoa ja kahdet kengät. Kaikkien hinta oli 10-15e/kpl. Olen ollut tosi tyytyväinen. Toiset kengät myin pois kun oli vähän liian pienet. Ne maksoi 11e, myin kympillä. Mitään ripsiliimoja ei kukaan täysijärkinen sieltä tilaakaan. 

Miksi mä maksaisin täällä jonkun kymmenkertaisen hinnan samantyylisistä tuotteista? En ole tyhmä. 

Niin no mitä järkeä sitten pitää Suomessa myymälöitä tai tehtaita joiden tuotteita ei osteta kun saadaan halvalla Kiinasta. Turha sinuakaan on töissä pitää tai maksaa sinulle palkkaa tai tukia koska ei ole millä rahoittaa niitä.

Niin kauan yrittäjillä oli kivaa kun vain halpaa työvoimaa tulvi maahan. Pyykitkin vietiin Viroon halvalla pestäväksi.

Nyt sitten on alkanut itku ja poru kun kuluttajat ostaa tuotteet suoraan Kinasta halvalla ja jättää suomalaisen välistävetäjän nuolemaan näppejään.

En osta mitään Suomesta, mikä ei ole kilpailukykyistä.

Vierailija
46/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun perusteella suurin osa ostaa tuotteensa Suomessa olevasta myymälästä tai kivijalkakaupasta. Aika vähän tuotteita enää valmistetaan Suomessa. Siitä nyt on turha jeesustella, ne samat kamat tehdään edelleen Aasiassa vaikka ne nököttääkin Prisman hyllyllä.

Järkeä voi käyttää, että mitä tilaa. Krääsän tilaaminen (ja Prismasta ostaminen) on typerää. 

Vierailija
47/47 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Kiinasta roudataan tänne joka tapauksessa tavaraa. Harvaa suomalaista desing-tuotettakaan enää Suomessa valmistetaan. Kaikki tuotanto on siirretty halvemman tuotannon maihin, josta roudataan sitten Suomeen ja myydään hyvällä katteella. Ei mielestäni hirveästi eroa noista ebay/wish tilauksista. Ainakaan mitä tulee ympäristövaikutuksiin.

Onhan siinä valtava ero, että ostaako pääasiassa toimivia ja käyttööntulevia esimeitä, vai rikkinäisiä ja liian pieniä, jotka lentää heti roskikseen. Kivijalkamyymälöissä ja kotimaisisissa verkkokaupoissa on kuitenkin jonkunsortin standardit, että mitä saa myydä. Kiinasta voi tulla mitä vaan, ja kun todetaan että ei ollutkaan hyvä, niin se sama kama ostetaan toiseen kertaan jostain muualta ja toivotaan että nyt toimisi.

Tokikin iso osa siitä, mutä ostetaan, on ihan turhaa. Sisustuskamat, miljoonat erilaiset vaatteet, lelut ja rihkamat, tosiasiahan se on että ei ihminen niitä tarvitse. Mutta se on sitten eri keskustelu.

Sinun olisi pitänyt elää Neuvostoliitossa. 

Voit toki muuttaa Kuubaan tai Pohjois-Koreaan niin et saisi päänsärkyä liioista tuotteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan