Ihmeellinen sattuma tapahtui, jäi pyörimään mieleen joten jaan sen teille...
Aluksi pikkuinen taustatarina, olin kymmenisen vuotta sitten au pairina reilun vuoden ulkomailla. Siellä ollessani rakastuin nuoruuden vimmalla palavasti au pair perheen sukulaispoikaan, seurustelimme melkein vuoden. Lopulta erosimme aika myrskyisästi, olimme edelleen kovasti rakastuneita, mutta emme vain keksineet keinoa olla yhdessä sen jälkeen kun muutin takaisin Suomeen. Emme pitäneet enää mitään yhteyttä, silloin ei pahemmin ollut vielä sosiaalista mediaakaan. Se oli sellaista viatonta nuorta rakkautta, mutta täytyy myöntää että harvoin on mennyt vieläkään pitkiä aikoja etten olisi pohtinut mitä hänelle kuuluu.
Nyt sitten itse asiaan, tulimme viime viikolla reissusta kotiin ja odottelimme lentoa Suomeen kentällä Tukholmassa. Ja ihan yhtäkkiä tuo kyseinen poika -tosin nyt jo mies - käveli ohi. Olin ja olen ihan varma että se oli hän. Jotenkin se tilanne meni sitten vain niin nopeasti että jäin vain pöllästyneenä tuijottamaan hänen peräänsä. Oli kumma tilanne!
Nyt vaan mietityttää että oliko tuo joku viesti universumilta, tuskin :D Onko muille tapahtunut vastaavaa? Jäi ihan outo olo.
Kommentit (614)
Moi ap, kiitos, että olet ehtinyt päivitellä! Olin vähän samanlaisessa tilanteessa pari vuosikymmentä sitten. Olimme molemmat tosi köyhiä opiskelijoita ja silti mies repi rahat kokoon ja lensi minua tapaamaan. Enkä minäkään silloin tiennyt, olisiko se ehkä virhe. Nyt hän on miehemi ja kolmen lapseni isä. Eikä enää köyhäkään:)
Ajattelin vain, että kyllä teidän on aika helppo järjestää tapaaminen. Äläkä stressaa liikaa, laita sille sohvalle peti. Jos teistä ei mitään tule niin kai te kavereina voitte pysyä. Kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan tarinan keksit, mutta kosahti tuossa kohtaa kun sanoit ettei somea ollut silloin siinä määrin ja sitten paljastit ikäsi. Joku toinenkin nosti saman asian esiin. Olisit kirjoittanut olevasi vanhempi niin olisi saattanut mennä läpikin.
10v sitten some oli hyvinkin voimissaan. Ja jos ei some niin sähköpostit ainakin kulki vilkkaasti.
Tämä. Itse seurustelin etänä toisessa maassa asuvan miehen kanssa 2004-2007,kunnes saimme koulut loppuun ja muutimme yhteen. Meillä oli käytössä puhelin, sähköposti ja Mese eli Microsoftin messenger, joka oli silloin tosi yleinen chat-viestiväline. Oltiin niin umpirakastuneita, ettei puhettakaan, että etäisyys olisi meidät erottanut.
Just, sä osasit "rakastua oikein" ja ap ei. Huoh.
198. Anteeksi ap. ei ollut tarkoitus ilkeillä. Asiallinen keskustelu on paikallaan, mutta jossain kohtaa alkaa miettimään että onkohan tämä totta? Ei sinun kohdallasi vain, vaan kun täällä on ollut hyviäkin aloituksia mitkä lopulta osoittautuvat keksityiksi. Tunnistaa siitä kun aloitetaan ponnekkaasti, mut jossain vaiheessa aloittaja katoaa linjoilta ja juttu kuivuu kasaan. Niissä tulee mieleen että onko jossainpäin joku/joku porukka keksimässä juttua ja saavat hyvät naurut kun kommentoijat menee täysillä retkuun. Kun koskaan ei voi tietää kuka on tosissaan ja kuka feikkaa. Ainakin ap. olet pysynyt mukana, joten se on hyvä merkki. :)
Ainakaan minusta ei tunnu kivalta jos kommentoin ja jossain kohtaa huomaan että satuahan tämä oli ja menin siihen vedätykseen mukaan.
Hyvin harvoin tänne kommentoin kai se on itsesuojeluvaistoa ja helposti suhtautuu aloituksiin pienellä epäilyllä.
Kaikkea hyvää sinulle ap, päivittele ihmeessä miten juttu etenee. Jos on tarkoitettu että tuosta jotain tulee niin se menee silloin omalla painollaan ilman että asiaa tarvii ajaa väkisin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
198. Anteeksi ap. ei ollut tarkoitus ilkeillä. Asiallinen keskustelu on paikallaan, mutta jossain kohtaa alkaa miettimään että onkohan tämä totta? Ei sinun kohdallasi vain, vaan kun täällä on ollut hyviäkin aloituksia mitkä lopulta osoittautuvat keksityiksi. Tunnistaa siitä kun aloitetaan ponnekkaasti, mut jossain vaiheessa aloittaja katoaa linjoilta ja juttu kuivuu kasaan. Niissä tulee mieleen että onko jossainpäin joku/joku porukka keksimässä juttua ja saavat hyvät naurut kun kommentoijat menee täysillä retkuun. Kun koskaan ei voi tietää kuka on tosissaan ja kuka feikkaa. Ainakin ap. olet pysynyt mukana, joten se on hyvä merkki. :)
Ainakaan minusta ei tunnu kivalta jos kommentoin ja jossain kohtaa huomaan että satuahan tämä oli ja menin siihen vedätykseen mukaan.
Hyvin harvoin tänne kommentoin kai se on itsesuojeluvaistoa ja helposti suhtautuu aloituksiin pienellä epäilyllä.
Kaikkea hyvää sinulle ap, päivittele ihmeessä miten juttu etenee. Jos on tarkoitettu että tuosta jotain tulee niin se menee silloin omalla painollaan ilman että asiaa tarvii ajaa väkisin eteenpäin.
Kiitos anteeksipyynnöstä. Ehkä minua ei kuitenkaan tarvitsisi vertailla muihin? Jos joku on tänne jonkun jutun keksinyt niin ei se tarkoita että kaikki niin tekevät. Vaikka tietenkin on hyvä pitää järki mukana ja ei uskoa kaikkea minkä lukee. Ja jos tuntuu siltä että tämmöisen keskustelun vuoksi tulee omat tunteet loukatuksi niin ehkä silloin itsesuojeluvaistoa on sekin että ei lue keskustelua? En missään nimessä halua aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä enkä ole ketään täällä huijaamassa. AP
Vierailija kirjoitti:
Moni on kommentoinut ja ehdotellut sitä että minun pitäisi vaan mennä suoraan Lontooseen tai Tukholmaan, mutta täytyy myöntää että ajatus siitä että tapaisimme suoraan pidemmän aikaa, tuntuu vähän hassulta ainakin vielä. Siksi tuo Luulajassa käynti olisi ollut "helppo" ratkaisu, olisimme voineet kahvitella/lounastaa tms. ja sitten olisin voinut ajella kotiin. Tietty voi olla että pian muutan mieleni ja haluankin ehdottomasti nähdä häntä pidemmän aikaa, juuri nyt se vaan tuntuu vähän hankalalta. AP
Voihan esim. Lontoosta / Tukholmasta tehdä helpon ratkaisun, jos yhdistää sen muuhun lomailuun. Voi kahvitella/lounastaa ja sitten kävellä muutama minuutti kotiin hotellille/asunnolle. Tai nähdä pitempään / seuraavana päivänä, jos homma toimii. Tai jos vaikka molemmat sattuisivat tykkäämään esim. Smashing Pumpkinsista, se esiintyy Gröna Lundissa 31.5. ja on ilmainen, jos tulee ajoissa paikalle. "Hei, oon muuten menossa Tukholmaan kuun lopussa ilmaiselle Smashing Pumpkinsin keikalle. Satutko olemaan Ruotsissa niihin aikoihin, jos mentäisiin yhdessä?"
:)
Olipa ihmeellistä, tuttuun törmäsit. Mulle ei ikinä ole käynyt mitään vastaavaa.
Minä täällä nauran teille, kun te otatte tämän trollini aivan todesta :-D . AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan tarinan keksit, mutta kosahti tuossa kohtaa kun sanoit ettei somea ollut silloin siinä määrin ja sitten paljastit ikäsi. Joku toinenkin nosti saman asian esiin. Olisit kirjoittanut olevasi vanhempi niin olisi saattanut mennä läpikin.
10v sitten some oli hyvinkin voimissaan. Ja jos ei some niin sähköpostit ainakin kulki vilkkaasti.
Tämä. Itse seurustelin etänä toisessa maassa asuvan miehen kanssa 2004-2007,kunnes saimme koulut loppuun ja muutimme yhteen. Meillä oli käytössä puhelin, sähköposti ja Mese eli Microsoftin messenger, joka oli silloin tosi yleinen chat-viestiväline. Oltiin niin umpirakastuneita, ettei puhettakaan, että etäisyys olisi meidät erottanut.
Just, sä osasit "rakastua oikein" ja ap ei. Huoh.
Mitä ihmettä sekoilet? Kyllä tossa minusta oli selvä pointti : jos on aidosti rakastunut, niin keinot kyllä keksii, ja niitä keinoja on todellakin aina riittänyt. Ei kymmenen vuotta sitten eletty missään kirjekyyhkyjen aikakaudella. Mut jos se toisaalta oli niin kovin hankalaa jo silloin, niin ei se tunne riitä kyllä nytkään. Ymmärrän, että täällä mammat haluaa seurata jotain satutädin harlekiinitarinaa, eikä siinä mitään, tämä vaan on kovin huono :D t: eri
Tyypillinen vihervassari lentelee itse, mutta vaatii muita lopettamaan ja haikailee ulkomaalaisten miesten perään.
Hei AP, jos Luulaja ei onnistu, niin minusta jo jonkun täällä esittämä ehdotus Britteihin matkustamisesta ei olisi mitenkään hullumpi! Voithan sinä vaikka sanoa, että ei ole pitkään aikaan tullut käytyä siellä, ja pikku viikonloppureissu tekisi terää.
Minun ja nykyisen poikaystävän suhde (tuolloin oltiin vain hyvän päivän tuttuja, jos sitäkään) alkoi hänen viestistä, että olisi kiva nähdä Helsinkiä ja jos mulla aikaa on, niin voisin esitellä vähän kotikaupunkini hänelle. Viestiä ei siis edeltänyt edes mitkään pitkät puhelut niinkuin teillä.
Sinun ei tarvitse mennä sillä fiiliksellä, että menet sinne miehen takia, vaan muuten vaan verestämään muistoja, katsomaan nähtävyyksiä ja shoppailemaan ennen kuin Brexit mahdollisesti tilannetta vaikeuttaa ;)
Luen tätä ketjua samalla kun teini kokeilee about sataa vaatekappaletta sovituskopissa... Täytyy aina katsoa, oletko päivittänyt. Toivottavasti löydätte tilaisuuden tapaamiselle!
T. se, joka oli samantapaisessa tilanteessa pari vuosikymmentä sitten
Mun isä oli 60-luvulla Los Angelesissa käymässä, ja kysyi ohikulkevalta vieraalta neuvoa kartan kanssa... se vieras sattui olemaan kotoisin samasta pikkukylästä, kuin isäni.
Nyt vaikuttaa siltä että me nähdään alle kahden viikon kuluttua, hän sai järjestettyä asian. Ja ihan vaan päiväseltään, ei ole tiedossa mitään yhteistä romanttista viikonloppua, lounastreffit vain ja lähdetään siitä sitten eteenpäin :) AP
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaikuttaa siltä että me nähdään alle kahden viikon kuluttua, hän sai järjestettyä asian. Ja ihan vaan päiväseltään, ei ole tiedossa mitään yhteistä romanttista viikonloppua, lounastreffit vain ja lähdetään siitä sitten eteenpäin :) AP
Ihana juttu ap! Toivottavasti päästään jännittämään sun kanssa :-) Onko silti kesälle suunnitteilla reissua?
Jee AP! Menetkö sää siis Luulajaan? Vai tuleeko mies sieltä tänne?
En ymmärrä miksi niin moni syyttää aloittajaa feikiksi, mun mielestä tämä on juuri harvinaisen realistinen juttu tälle palstalle. Ei tule heti mitään hurjia käänteitä ja jatkuvasti uusia ihmeellisiä sattumia, ihan vaan sitä tavallista juttelua jne minkä sitten jotku mieltää tylsäksi.
Oon niin iloinen ap:n puolesta. Kävi miten kävi, niin todennäköisesti saat kuitenkin päätöksen jossittelulle :) Ihanaa, että tällaista tapahtuu! Oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Terveisin se joka mietti samankaltaista yhteydenottoa aikaisemmin ketjussa (mm. viesti nro 30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana juttu ap! Toivottavasti päästään jännittämään sun kanssa :-) Onko silti kesälle suunnitteilla reissua?
Mietin sitä tarkemmin sitten kun ollaan nähty, toivottavasti olisi tiedossa reissu :) AP
Vierailija kirjoitti:
Jee AP! Menetkö sää siis Luulajaan? Vai tuleeko mies sieltä tänne?
Minä ajan Luulajaan. AP
Ap, älä välitä noista tolvanoista jotka inttää ja valittaa. Me, joilla juttu kiinnostaa ei kaivata suuria käänteitä tms, olisi vaan kiva kuulla miten tässä käy, aivan sama vaikka se menisikin todella hitaasti. Ja toivon tosi paljon että kirjottasit tänne edelleen edes joskus 😊