Työkkärin asiakas sanoi minulle :
Että ” joka tautiin löytyy lääke ja joka hevoselle ratsastaja”.
En ymmärtänyt kyllä yhtään. Mitä se yritti sanoa, se jäi hämäräksi?
Kommentit (11)
Ja mä olen vaan aulassa töissä. Että aika vähän mulla mitään tekemistä hänenkään asioiden kanssa.
Jos se oli manne joka on lukenut lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015091720371181_uu.shtml
Varkauden kaupunginhallitus hyväksyi heinäkuussa yksimielisesti päätöksen sosiaali- ja terveyskeskuksen johtajan Seppo Lehdon palkan korottamisesta vajaalla 26 prosentilla.
Aiemmin Seppo Lehto tienasi virassaan sosiaali- ja terveyskeskuksen johtajana 11 000 euroa kuukaudessa, mutta kaupunginhallituksen yksimielisellä päätöksellä Lehdon uusi kuukausipalkka on 13 846 euroa.
Tilastokeskuksen palkkatilaston mukaan sosiaali- ja terveysjohtajien keskipalkka oli viime vuonna 6 141 euroa kuukaudessa, eli Lehdon palkka ennen palkankorotustakin oli jo reilusti enemmän kuin tämä. Mediaani- eli yleisin palkka taas oli 5 940 euroa kuukaudessa.
Aina se lämmittää mieltä maksaa veroja kun tietää että ne menevät tuollaisten virkaloisten ylisuuriin palkkoihin. "Mutta onhan se nyt vaativa ja vastuullinen tehtävä". Joopa joo.
Nää on niitä ikivanhoja sananlaskuja, jotka ei aina oikein aukene.
Joka tautiinhan löytyy lääke, viimeisin on tietysti kuolema, joka parantaa kaikki vaivat.
Joka hevoselle löytyy ratsastaja, viittaa luultavasti hevosten kesyttämiseen. Se vikuripäisinkin kesyyntyy lopulta vaikka väkivaltaa käyttäen.
Joskus ihmisiltä menee niin penkin alle nuo lausahdukset.
Tarkoitti ehkä , että kaikille löytyy työtä. Varsinkin ilmaista.
Tarkoitti, että kaikkeen on joku ratkaisu.
Työkkärissä. Kyse on työstä. Ja palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Nää on niitä ikivanhoja sananlaskuja, jotka ei aina oikein aukene.
Joka tautiinhan löytyy lääke, viimeisin on tietysti kuolema, joka parantaa kaikki vaivat.
Joka hevoselle löytyy ratsastaja, viittaa luultavasti hevosten kesyttämiseen. Se vikuripäisinkin kesyyntyy lopulta vaikka väkivaltaa käyttäen.
Pöh.. Ei siinä väkivallasta ole kyse vaan taidosta.
Ap kaikki asiat ovat ratkaistavissa tai ratkeavat itsekseen ajan kanssa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015091720371181_uu.shtml
Varkauden kaupunginhallitus hyväksyi heinäkuussa yksimielisesti päätöksen sosiaali- ja terveyskeskuksen johtajan Seppo Lehdon palkan korottamisesta vajaalla 26 prosentilla.
Aiemmin Seppo Lehto tienasi virassaan sosiaali- ja terveyskeskuksen johtajana 11 000 euroa kuukaudessa, mutta kaupunginhallituksen yksimielisellä päätöksellä Lehdon uusi kuukausipalkka on 13 846 euroa.
Tilastokeskuksen palkkatilaston mukaan sosiaali- ja terveysjohtajien keskipalkka oli viime vuonna 6 141 euroa kuukaudessa, eli Lehdon palkka ennen palkankorotustakin oli jo reilusti enemmän kuin tämä. Mediaani- eli yleisin palkka taas oli 5 940 euroa kuukaudessa.