Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkarhu lemmikkinä? Kokemuksia? Hyvät ja huonot puolet?

Vierailija
01.05.2019 |

?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään neuvoja mitä minun pitäisi tehdä, kun jääkarhuni karjuu yksiössäni poissaollessani ja naapurit valittavat? Kaikki sanoivat, että jääkarhu pärjää hyvin kerrostalossakin, kun sitä vain lenkittää tarpeeksi. Kävelen sen kanssa joka aamu ja ilta 120 kilometriä ja teen vielä keskellä päivää 30 kilometrin pissatuslenkin, joten liikunnan puutteesta ei pitäisi olla kyse. Onko karhulla ehkä asunnossa liian kuuma? Voinko jättää sen parvekkeelle siksi aikaa kun olen poissa kotoa?

Susta pitäisi tehdä ilmoitus karhunsuojelutoimistoon! Ensinnäkin, tuo liikuntamäärä ei todellakaan riitä. Itse käyn omieni kanssa aamulla 150 kilsaa -pikapissatus. Sitten töissä lounastunnilla käydään 80 kilsan minipissalla, sama taas iltapäivällä kahvitauolla. Sitten kun tuun kotiin, niin sellainen 300-400 kilsan iltalenkki ja vielä illalla ennen nukkumaan menoa 120 kilsaa pikapissa. Tämän lisäksi tietysti pitää olla aivotyöskentelyä, sekä jotain purtavaa, esim jäädytettyjä hylkeitä. Kannattais tutustua paikalliseen karhunkoulutustoimintaan, niin saisi sunkin nalle lajinmukaista toimintaa eikä kyllästyisi jossain yksiössä päivät pitkät. 

Vierailija
82/112 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään neuvoja mitä minun pitäisi tehdä, kun jääkarhuni karjuu yksiössäni poissaollessani ja naapurit valittavat? Kaikki sanoivat, että jääkarhu pärjää hyvin kerrostalossakin, kun sitä vain lenkittää tarpeeksi. Kävelen sen kanssa joka aamu ja ilta 120 kilometriä ja teen vielä keskellä päivää 30 kilometrin pissatuslenkin, joten liikunnan puutteesta ei pitäisi olla kyse. Onko karhulla ehkä asunnossa liian kuuma? Voinko jättää sen parvekkeelle siksi aikaa kun olen poissa kotoa?

Susta pitäisi tehdä ilmoitus karhunsuojelutoimistoon! Ensinnäkin, tuo liikuntamäärä ei todellakaan riitä. Itse käyn omieni kanssa aamulla 150 kilsaa -pikapissatus. Sitten töissä lounastunnilla käydään 80 kilsan minipissalla, sama taas iltapäivällä kahvitauolla. Sitten kun tuun kotiin, niin sellainen 300-400 kilsan iltalenkki ja vielä illalla ennen nukkumaan menoa 120 kilsaa pikapissa. Tämän lisäksi tietysti pitää olla aivotyöskentelyä, sekä jotain purtavaa, esim jäädytettyjä hylkeitä. Kannattais tutustua paikalliseen karhunkoulutustoimintaan, niin saisi sunkin nalle lajinmukaista toimintaa eikä kyllästyisi jossain yksiössä päivät pitkät. 

Höh, yhdellekään jääkarhulle ei riitä pelkkä lenkkeily ja aivotyöskentely. Karhun pitää päästä vetämään rekeä, mieluiten valjakossa, niin se saa samalla olla muiden karhujen seurassa. Minä ainakin lennän joka ilta töiden jälkeen Antarktikselle treenaamaan jääkarhuni kanssa rekiajelua. Etkö sinä harrasta karhusi kanssa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, yhdellekään jääkarhulle ei riitä pelkkä lenkkeily ja aivotyöskentely. Karhun pitää päästä vetämään rekeä, mieluiten valjakossa, niin se saa samalla olla muiden karhujen seurassa. Minä ainakin lennän joka ilta töiden jälkeen Antarktikselle treenaamaan jääkarhuni kanssa rekiajelua. Etkö sinä harrasta karhusi kanssa mitään?

Älä sinne mene, se tuntee itsensä yksinäiseksi, kun ei ole kavereita.

Vierailija
84/112 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sinne mene, se tuntee itsensä yksinäiseksi, kun ei ole kavereita.

Sinnehän kaikki harrastavat jääkarhunomistajat kokoontuvat iltaisin ja viikonloppuisin. On muuten mahtavat maastot ajella karhuvaljakoilla! Ennen treenasimme Siperiassa, mutta ilmastonmuutoksen takia karhuni ei viihdy siellä enää vaan haluaa jonnekin kylmempään säähän. Pitää siis nykyisin lentää vähän kauemmas harrastamaan. On se kumma kun ilmasto koko ajan lämpenee. Mistähän se oikein johtuu?

Vierailija
85/112 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko husky ja jääkarhu hyvin toimeen, ettei koiralle tule hiirulaisen olo?

Vierailija
86/112 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko husky ja jääkarhu hyvin toimeen, ettei koiralle tule hiirulaisen olo?

Huskylla on iso ego, sitä eivät jääkarhut häiritse, mutta karhulle kannattaa opettaa, että huskyt eivät ole ruokaa. Esim. laittamalla huskyn turkkiin pari purkillista jauhettua valkopippuria. Tämän jälkeen jääkarhu aivastaa aina nähdessään huskyn eikä harkitsekaan syövänsä sitä.

Vierailija
87/112 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän nallet selviävät helteistä?

Vierailija
88/112 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen aihe taas, vaikka aina varoitellaan että "älä ota talvikarhua" 

Vierailija
89/112 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän nallet selviävät kesästä? Mun on nyt kalju.

Vierailija
90/112 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju.

Vierailija
91/112 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän jääkarhut tokenee näillä keleillä?

Vierailija
92/112 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kasvattajakoulutusta lähiaikoina?

Vierailija
93/112 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
94/112 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako vakuutus, jos jääkarhu raivostuu näillä helteillä kuumassa autossa ja hajottaa koko pirssin? Aivan törkeen kuuma on, mutta ei ole varaa auton ilmastointiremonttiin. Voisko jääkarhun kynsistä askarrella koruja ja tienata niillä remonttirahaa?

Tai saako rälläkällä Skoda Octaviasta kätevästi avoauton? Vinkkejä?

Vierailija
95/112 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä selvitäänkö näistä helteistä. Jääkarhu on läkähtyä.

Vierailija
96/112 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tärkeä kysymys. Jääkarhuhan on niin tavallinen lemmikki. Voit verrata oravaan, hirveen tai kastematoon, näitäkin niin tosi paljon lemmikkinä.

Vierailija
97/112 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sanotte huonoja puolia.

Itse olen lukenut, että ne ovat leikkisiä.

Vierailija
98/112 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulimme jääkarhuni kanssa kotiin Pride-kulkueesta. Kukaan ei katsonut meitä pitkään vaan kaikki hyväksyivät jääkarhun.

Vierailija
99/112 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi tulossa. Mites teidän jääkarhut?

Vierailija
100/112 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jäkarhu olisi hyvä pukin apulainen.

Ei tietenkään yhdessä porojen kanssa. On vähän epäsosiaalinen. Heti kättelyssä voi syödä.

Sopisi paremmin jouluteemaan valkoinen jääkarhu. Saako kannatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme