Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kävelen 7mk kävelylenkin tunnissa ja olen ylipainoinen,

Vierailija
01.05.2019 |

Niin laihdunko tällä liikunnalla? Muuta liikuntaa ei ole, ehkä kävelemällä kauppaan 799m ja kotona puuhailu.
Pit 168cm, paino 83kg, ikä 53v

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka tunnustamalla, että kävelet max 6 km/h.

Vierailija
2/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Mikä on ruokavaliosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomioita siihen, kuinka monta kaloria syöt päivässä. Liikuntaa tulee harrastaa, laihduttipa tai ei, jos haluat pysyä terveenä pitkään.

Vierailija
4/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen hoidetaan syömällä, ei liikkumalla.

Olet varsin nopea kävelijä, jos tuon mittaisena kävelet 7km tunnissa.

Tuo on oikein hyvää liikuntaa ylipainoiselle, mutta painon pudotuksen hallitsest ruokavaliota muokkaamalla. Sanotaan että liikunnan osuus painonpudotuksessa on maksimissaan 20%.

Liikunta kuitenkin lisää aineenvaihduntaa ja pitkissä kävelylenkeissä on parasta se että silloin pääse jääkaapille napostelemaan.

Vierailija
5/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 markkaa?

Vierailija
6/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla ei laihdu, vaan syömisen säännöstelyllä.

Vierailija
7/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä varmaan kävele tunnissa seitsemää kilometria.

Vierailija
8/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus tapahtuu ruokavalion avulla, liikunta on plussaa mutta sillä keinoin yksistään ei kyllä laihdu.

Vierailija
9/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka pitkälle saat 7 markalla kävellä.

Vierailija
10/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka tunnustamalla, että kävelet max 6 km/h.

Itse ymmärsin ensin että ap kävelee jo lenkkejä jotatka ovat 7km tunnissa, joka on melko nopea kävelyvauhti. Jos ei ole yhtään pohjakuntoa, niin noin nopealla kävelyllä voi saada jo rasitusvammoja. Jos lähtee siitä liikkeille että on kävellyt alle kilometrin matkoja, niin matkaa ja nopeutta pitää nostaa maltillisesti ja kuunnella kehoa. Jos alkaa tulla kipuja niin pitää lisätä malttia.

Aluksi voisi kävellä vaikka 2km 25 minuutissa ja jos se tuntuu helpolta, niin voi pidentää matkaa, samalla vauhdilla, jos edelleen sujuu hyvin, niin sitten voi nostaa myös nopeutta. Nopeutta ja matkaa ei pitäisi nostaa samaan aikkaan, koska se nostaa paljon liikunnan rasittavuutta.

Vierailija
11/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei hevoskuureja suositella, joten laadipa terveellinen 1500 kcal:n ruokavalio päiväksi ja jos liikut tuon verran päivittäin, liikunta kuluttanee parisataa kilokaloria päivässä. Jos kulutuksesi on vaikkapa liikunnan kera 2000 kcal, vajausta tulee 500 kcal päivässä, mikä on täysin terveellinen määrä eivätkä lihakset mene "pesuveden mukana". Kuukaudessa kertyy 15000 kcal vajausta, mikä tarkoittaa vähintään kahden kilon pudostusta (rasvan lisäksi lähtee nestettä ja rasvatonta kudostakin pois) kuukaudessa.

Monet laihduttavat liian rajusti ja menettävät kalliit ja työllä hankitut lihakset. Juuri ne, jotka kuluttavat paljon paljon enemmän kuin läski. Tutki netistä tietoa.   

Vierailija
12/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin aloittelevat juoksijat aina väittää juoksevansa vähintään 10 km/h -tahtia, vaikka lenkkipolulla niitä aloittelijoita ohittelee kiitettävään tahtiin, kun itse juoksee 8 km/h-tahtia.

Vierailija
13/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vielä, että mitään taikakikkoja ei painonpudotukseen ole. Teit mitä tahansa liikuntamuotoa, sinun pitää vetää leipäläpeesi vähemmän kaloreita kuin mitä kulutat. Laskin käteen ja sillä selvä.

Vierailija
14/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmana kävele 7km tunnissa.

Vierailija
15/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen talvisin kuntosalin juoksumatolla 7,2-7,4 vauhtia. 7,5 alkaa matto juosta jalkojen alta liian nopeaa.

Ulkona mulla on sauvat mukana. Tasaista maata tässä meren rannalla. Kyllä kartan mukaan tää on 7km. Voi tietty olla väärässäkin.

Aamupala on kaks reissaria oltermannia ja oltermanni 4siivua ja yks keitetty kananmuna.

Lounas esim tänään kaalilaatikkoa ja raejuustoa.

Jälkkäriksi varattuna lidln minijuustokakku.

Iltapala joku voileipä ja hedelmiä ja pensasmustikoita pari pakettia.

Juon pari purkkia ruohonjuuren luomulimpparia illan aikana.

En ole kaloreita opetellut laskemaan.

Vierailija
16/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin aloittelevat juoksijat aina väittää juoksevansa vähintään 10 km/h -tahtia, vaikka lenkkipolulla niitä aloittelijoita ohittelee kiitettävään tahtiin, kun itse juoksee 8 km/h-tahtia.

Ai ne samat tyypit väittää keitä sä ohitelet? Mikä siinä 10km/h on niin ihmeellistä? Just eilen juoksin 10km 57 minuuttiin (SportsTrackerin mukaan), enkä mielestäni mennyt mitenkään kovaa. Enkä todellakaan ole mikään hääppöinen atleetti ja 10kkn tauon jälkeen taas pikkuhiljaa aloitelen hölkkäilyä.

Vierailija
17/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävelemällä laihtuu. 

Vierailija
18/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarkistin matkan toisesta kartasta ja meno-paluu tuo mun lenkki näyttää olevan 6,3km. Siihen päälle 700m x 2 kauppamatka.

Kävelen siis 6,3km/ tunnissa. Niin se saattoi oli siellä juoksumatollakin. Olen ihan sokea numeroille.

Sen takia mitkään kaloreiden laskemisen ei ole koskaan onnistunut.

Painonvartijoiden pointsit meni, kun päivässä sai syödä 20 pointsit verran. Silloin painoinkin 71-72 kg.

Siihen kun pääsis niin olisin tyytyväinen.

Huomenna menen pilatekseen, kestää tunnin. Laihduttaako se edes??

Vierailija
19/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ihmettelen tässä ketjussa heitä, jotka väittävät että ap ei voisi kävellä 7km tunnissa. Minäkin pystyn siihen ja nimenomaan se on normaali kävelyvauhtini ja olen 60v. Kyllä se on mahdollista ja ap on nuorempi kuin minä.

Vierailija
20/42 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta kävelin juuri tänään 7 km matkan tunnissa, tarkemmin ottaen 3,5 km suuntaansa, hoidin yhden nopean asian välissä ja sitten takaisin. Olen itse 40-vuotias ja harrastan juoksua säännöllisesti. Olen melko varma, että ap ja yo. 60-vuotias eivät kävele tuota vauhtia ainakaan tuntia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi