Listataan kaikille niukkabudjettisille HALPOJA RUOKIA:
Mä aloitan:
liha-makaronilaatikko
kaalilaatikko
nakkikeitto
perunat+jauhelihakastike
kanankoipia riisipedillä
kasvissosekeitot
itse tehdyt leivät ja sämpylät
kiinankaali-ananassalaatti
porkkanaraaste
kaaliraaste
Kommentit (29)
perunoita suikaleina, sipulia, paistettua jauhelihaa, munamaito, ehkä vähän juustoraastetta pintaan. Ja uuniin.
Maussa ei huomaa mitään eroa ja halvemmaksi tulee + terveellisemmäksi.
Jauhelihaperunasoset vuoka, kanasuikalekastike + riisi, riisipata, makkarakeitto,jauhelihakeitto, kanakeitto...noin yleensäkkin keittoruat, lihasuikaleet ja riisi...+ paljon paljon muita ruokia.
kinkkukiusaus ja janssoninkiusaus.
Pasta ja tomaattikastike.
Tonnikalasalaatti.
minkä kanssa niitä syötte ja teettekö itse vai eineksiäkö tarkoitat? Kuinka paljon yksi ihminen sitten niitä lettuja syö?
Kun listassa on keitot, kiusaukset ja ihan tällä hetkellä halvalla pääsee kun syö uusia perunoita ja jotain kastiketta
joskus ostan niitä halpoja suikaleita, jotka suurinpiirtein sulavat näkyvistä pannulle ja ovat muutenkin pelkkää jännettä. File tai rintapalat ei kyllä ole halpoja.
Ihan lihaa ovat, vaikka monet muuta uskottelevat. Ja köyhälle kelpaavat paremmin kuin hyvin!
jos terveysnäkökulmakin kiinnostaa, niin kasvisproteiineja kannattaa suosia.
Meillä syödään tarkan euron aikana paljon mm. papuja, soijarouhetta, itsetehtyä tofua, linssejä yms.
Tekee kastikkeita, curreja, pataruokia, keittoja.
Panostaa hyviin mausteisiin, meillä syödään paljon thai- ja intialaistyylisiä ruokia.
Sienimetsään koko perheellä ja sieltä koko talveksi kuivaa sieniä, niistä saa herkullista risottoa, kastiketta ja keittoa.
hyvää jauhelihaa ja kananfilesuikaleita.enemmin maksan vähän enemmän hyvästä kun et söisin niitä rutjakkeista tehtyjä sössöjä.
hyvää jauhelihaa ja kananfilesuikaleita.enemmin maksan vähän enemmän hyvästä kun et söisin niitä rutjakkeista tehtyjä sössöjä.
Vai mikä oli motiivisi tulla penninvenyttäjien keskusteluun elistelemään?
Jos olisi varaa syötäisiin meilläkin joka päivä vain ensiluokkaisista raaka-aineista tehtyjä ruokia. Mutta kun ei ole, joudun taiteilemaan hyvin pienellä budjetilla, jolla kuitenkin tahdon ruokkia perheeni niin, että ravintoainekoostumus on kohdallaan, kerran viikossa täytyy saada kalaa jne. Jostakin on tingittävä.
Niissä on enemmän pois heitettävää kun syötävää. Mut jos tykkäätte syödä myös luuta ja rustoa niin sittenhän ne kannattaa...
muutaman pussin pirkka kasvis- suikaleita. Hauduttaa pitkään ja mausteita maun mukaan niin on halpa ja terveellinen.
-50% tuotteet. Ne laitetaan aleen pari päivää ennen viimeistä myyntipäivää.
Pakastan näitä tuotteita ostopäivänä ja pikkuhiljaa käytän niitä sitten pakkasesta. Toki osa päätyy pannulle ostopäivänä.
Meillä syödään aina hyvin.
minäkin haluan, kanaa en ole löytänyt kun pakasteena
no korjataan...BROILERINfilesuikaleita.juu, kyllä minä olen tarkka ruokaostoksieni kanssa ja pyin halpaa ostamaan rahatilanteen vuoksi.mutta eihän nyt PASKAA kannata köyhänkään ostaa.jättää ennemmin ne tupakat, sidut ja herkut veks ni saa sitä parempaa lihaa.
Hyvänä esimerkkinä oma perheemme. Silti kun pitää valita sen marinoidun "paskan" ja kympin maksavien rintafileiden väliltä, en kauaa epäröi.
Ei köyhänkään tarvitse mitä tahansa moskaa syödä (kuten kalapuikkoja tai jänteisiä broilesin paistisuikaleita.) Voihan ostaa vähän hyvää jauhelihaa ja tehdä kaalilaatikon vaikkapa.
mm. sipulikeitto
sekä kasvishernekeitto, linssipata
ei lihaa oikeastaan tarvitse kuin 2 x viikossa (eikä tietty silloinkan jos hallitsee tasapainoisen kasvisruokavalion)
pinaattiletut
kalapuikot
maksalaatikko