Vaimo alkanut valittaa alkoholinkäytöstäni
Vaimo on viimeaikoina alkanut valittamaan alkoholinkäytöstäni vaikka se ei ole aina edes jokaviikkoista. Mietin että vähennänkö sen käyttöä vaimon mieliksi vai pidänkö pääni asiassa joka nyt ei vaimon päätettävä ole. Teoriassa voisin vähentääkkin, mutta käykö siinä niin että kohta vaimo alkaa vaatimaan jotain muuta sitten.
Kommentit (121)
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalahakuinen juominen on huono asia, ja siitä voi teille koitua ongelmia isosti vielä, etenkin jos kivaa harrastustasi jatkat. Onko sun suvussa yhtään alkoholistia?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä kohkaamista "humalahakuisesta juomisesta". Minkä ihmeen takia alkoholia juotaisiin, jollei juuri humaltumisen tunteen vuoksi? Yksi saunaolut, lasillinen viiniä ruoan kanssa, voi helvetti. Mieluummin juon vettä ruoan kanssa ja vedän tarvittaessa pellit kiinni tarvittavalla määrällä väkijuomaa.
1-2 annosta rentouttaa ja ruoan kanssa viini toimii loistavasti.
Kaksi pulloa kossua yhden viikonlopun aikana? Tuohan on järkyttävän rankkaa ryyppäämistä. Toivottavasti vaimo lähtee kun tajuaa, ettei alkoholisti juomista lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pulloa kossua yhden viikonlopun aikana? Tuohan on järkyttävän rankkaa ryyppäämistä. Toivottavasti vaimo lähtee kun tajuaa, ettei alkoholisti juomista lopeta.
alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa, eli harva pääsee koskaan eroon alkoholista ennen kuolemaansa, ja suurimman osa riippuvaisista tappaa alkoholin aiheuttamat sairaudet, kuten vaikkapa syöpä.
alkoholiriippuvuus vain syntyy vähän hitaammin kuin heroiiniriippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalahakuinen juominen on huono asia, ja siitä voi teille koitua ongelmia isosti vielä, etenkin jos kivaa harrastustasi jatkat. Onko sun suvussa yhtään alkoholistia?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä kohkaamista "humalahakuisesta juomisesta". Minkä ihmeen takia alkoholia juotaisiin, jollei juuri humaltumisen tunteen vuoksi? Yksi saunaolut, lasillinen viiniä ruoan kanssa, voi helvetti. Mieluummin juon vettä ruoan kanssa ja vedän tarvittaessa pellit kiinni tarvittavalla määrällä väkijuomaa.
kannabis on rentoutumiseen paljon parempi aine, ja myös vähemmän haitallista kuin alkoholi.
Alkoholisti ei ikinä myönnä niitä ongelmia mitä hän ympäristölleen juomisellaan aiheuttaa. Suurin osa alkoholisteita käy töissä ja sitten rentoutuu illat tai viikonloput viinan/kaljan avustuksella... eikä oooo mitään ongelmaa.
Ne kaupungilla torin laidalla alleen laskevat ovat siiten sitä porukkaa, joilla parasta ennen päiväys on jo ohitettu ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannabis on rentoutumiseen paljon parempi aine, ja myös vähemmän haitallista kuin alkoholi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eu-raportti-kannabis-tupakkaa-ja-al…
"EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, mutta on vähemmän haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juon olutta, viinejä ja viskiä todellakin maun vuoksi, enkä oikeastaan ikinä humaltumiseen asti. Laadukas olut on mitä parhain nautinto, eikä sitä tarvitse tuopillista enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun pahin pelkosi on jotain ihan muuta kuin mitä väität. Sä pelkäät, että vaimosi jättää sut yksin, jotta saat dokata rauhassa, sä haluaisit sekä juoda, että pitää vaimon... Sun vaimo vaan ei taida olla läheisriippuvainen, joten ei se sua vuosia katso.
Itse asiassa ei ole, meillä on avioehto joten menköön jos ei miellytä. Tämä avioliitto on sen verran ok muilta osin että jatkaisin kyllä, mutta mikään kiristyskohde en aio olla.
Miksi mainitsit avioehdon? Eihän se estä eroamasta.
Ei, mutta se pitää huolen että vaimo ei voi nyhtää minulta omaisuuttani.
Sinäkö olet mennyt naimisiin täysin pennittömän naisen kanssa? Miksi ihmeessä? No, onhan se selvää, että naisen on vaikea erota, jos hänellä ei ole koulutusta eikä töitä. Toivottavasti teillä ei ole kuitenkaan ollut niin, että sinä olet laittanut rahasi omissa nimissäsi olevaan kiinteään omaisuuteen ja olet muuten elänyt vaimosi rahoilla.
Ei vaimo nyt aivan pennitön ollut ja oli kouluttautunut kyllä. Minun omaisuus vaan oli aika monta dekadia suurempi ja siksi avioehto.
Sitten vaimollasi on omaisuutta ja säästöjä. Ei ne sinun rahat niin houkuttelevia ole, että niiden takia kannattaa oma elämä pilata.
Karkeasti voi sanoa, että vaimon omaisuus oli noin 50000€ kun mentiin yhteen. Ja minun 2dekadia enemmän. Ymmärtänet avioehdon tärkeyden siitä? Olen menestynyt yrittäjänä senkin jälkeen, joten ihan kohtuu turvattua talloudellisesti meidän ja lapsien elämä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ei ikinä myönnä niitä ongelmia mitä hän ympäristölleen juomisellaan aiheuttaa. Suurin osa alkoholisteita käy töissä ja sitten rentoutuu illat tai viikonloput viinan/kaljan avustuksella... eikä oooo mitään ongelmaa.
Ne kaupungilla torin laidalla alleen laskevat ovat siiten sitä porukkaa, joilla parasta ennen päiväys on jo ohitettu ajat sitten.
Nuo on käytännössä ihan tunneperäisiä ongelmia, ei käytännössä oikeita ongelmia. Eivät siis erityisen oleellisia.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun pahin pelkosi on jotain ihan muuta kuin mitä väität. Sä pelkäät, että vaimosi jättää sut yksin, jotta saat dokata rauhassa, sä haluaisit sekä juoda, että pitää vaimon... Sun vaimo vaan ei taida olla läheisriippuvainen, joten ei se sua vuosia katso.
Itse asiassa ei ole, meillä on avioehto joten menköön jos ei miellytä. Tämä avioliitto on sen verran ok muilta osin että jatkaisin kyllä, mutta mikään kiristyskohde en aio olla.
Sinäkö olet mennyt naimisiin täysin pennittömän naisen kanssa? Miksi ihmeessä? No, onhan se selvää, että naisen on vaikea erota, jos hänellä ei ole koulutusta eikä töitä. Toivottavasti teillä ei ole kuitenkaan ollut niin, että sinä olet laittanut rahasi omissa nimissäsi olevaan kiinteään omaisuuteen ja olet muuten elänyt vaimosi rahoilla.
Ei vaimo nyt aivan pennitön ollut ja oli kouluttautunut kyllä. Minun omaisuus vaan oli aika monta dekadia suurempi ja siksi avioehto.
Sitten vaimollasi on omaisuutta ja säästöjä. Ei ne sinun rahat niin houkuttelevia ole, että niiden takia kannattaa oma elämä pilata.
Karkeasti voi sanoa, että vaimon omaisuus oli noin 50000€ kun mentiin yhteen. Ja minun 2dekadia enemmän. Ymmärtänet avioehdon tärkeyden siitä? Olen menestynyt yrittäjänä senkin jälkeen, joten ihan kohtuu turvattua talloudellisesti meidän ja lapsien elämä on ollut.
Et kai ole tehnyt töitä vaimon kustannuksella vaan olet tehnyt puolet kotitöistä ja lastenhoidosta? Toivottavasti vaimosi on sijoittanut palkkatulojaan. Kyllä hän pärjää yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeesti, olkoon vaan sinulla miljoona tai enemmän niin joku taso silti pitää säilyttää. En katsoisi alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juominen on humalahakuista, mutta kuten kirjoitin niin ei jokaviikkoista. Toki on vara vähentääkin, mutta pelkään että sitten alkaa vaatiminen jostain muusta asiasta ja se on sitten loputon tie. Olen sanonut vaimolle, että juon vaan sen verran mitä haluan, mutta se ei ole rauhoittanut vaimoa.
Eli kuinka usein juot ja kuinka paljon kerrallaan? Kuinka kauan ryyppääminen kestää ja kuinka käyttäydyt vaimoasi kohtaan ollessasi humalassa?
Mun ex oli sitä mieltä että nalkutin turhasta, kun hiomauttelin juomisesta. Hän joi 2-3 kertaa kuussa, usein lähes koko viikonlopun putkeen. Ja juominen meni perheen ja esim yhdessä sovittujen juttujen edelle. Siis hän saattoi luvata että on viikonlopun perheen kanssa kotona ja sitten häipyikin pe-iltana dokaamaan ja palasi tyyliin la-aamuna vieläkin humalassa kotiin ja nukkui koko päivän. Sunnuntaina piti sitten levätä koska krapula. Hänestä hän oli kuitenkin viettänyt viikonlopun perheen kanssa, mutta minä olin jostain syystä eri mieltä. Ja minä olin tietenkin nalkuttaja, kun mulle ei perheen kanssa vietetyksi ajaksi riittänyt se, että minä huolehdin yksin lapset, kauppareissut, ruuanlaitot ja kaikki kotityöt kun toinen kuorsaa kuin moottorisaha viereisessä huoneessa.
Juon yleensä lauantaina. Aloittelen puolen päivän aikoihin samalla kun teen pihatöitä. Määrä on jotakin 1-2pl kirkasta ja muutama lonkero. Käyn yleensä nukkumaan puoleenyöhön mennessä. Jos juon kahtena päivänä (pe-la) niin sitten yleensä pidän jumattomat viikonloput kummallakin puolella. Loma-aikoina sitten saattaa tulla tissuteltua enemmän, mutta ei välttämättä.
Kuten kirjoitin, niin teoriassa voin vähentääkin, mutta ongelma on se että jos annan tässä periksi, niin tuleeko siitä vaimolle sellainen tunne että voi valittamalla vaatia minulta vaikka mitä muutakin. Se on pahin pelkoni tässä.
No noi nyt vaan on sellaisia ihan asiallisia vaatimuksia, mutta jos asenteesi on tuo, kannattaa erota. On sinullakin vaatimuksia, vaimo tuskin saa pitää rakastajia tms.
Eri asia. Vaimo vaatii = nalkuttamista. Mies vaatii = periaatteita. Kuulostaa kyllä niin urpolta tämä Ap, että en kattelisi hetkeäkään. "En kyllä varmasti tee vaimolle mieliksi tai huomioi tunteitaan. Kuvittelee vielä, että sanansa merkka mulle jotain."
Juomisesi on vääristänyt sun ajatuksia niin paljon että avioliitostanne on tullut irvikuva. Ylpeilet paviljongin rakentamisella, mutta oikeasti se on vain tekosyy saada ryypätä. Olet rakastunut siihen juomiseen. Miten paljon mietit ja suunnittelet juomista silloin kun et juo? Onko paljon mielessä?
Mun alkoholistiäiti oli työelämässä kunnollinen ja palkittu suorittaja. Kotona ryypun mennessä päälle hän alkoi kokata valtavia padallisia ruokaa perheelle tai teki suuren urakan puutarhatöissä. Hän ei mielestään mikään alkoholisti ollut, hänhän tekee niin esimerkillisen hienoja äitiprojekteja tässä. Kun isot padat tulivat esiin, niin tiedettiin että ryyppäys alkaa. Paljon mielummin oltais otettu huonommat ruuat mutta läsnäoleva äiti.
Vierailija kirjoitti:
Juomisesi on vääristänyt sun ajatuksia niin paljon että avioliitostanne on tullut irvikuva. Ylpeilet paviljongin rakentamisella, mutta oikeasti se on vain tekosyy saada ryypätä. Olet rakastunut siihen juomiseen. Miten paljon mietit ja suunnittelet juomista silloin kun et juo? Onko paljon mielessä?
Mun alkoholistiäiti oli työelämässä kunnollinen ja palkittu suorittaja. Kotona ryypun mennessä päälle hän alkoi kokata valtavia padallisia ruokaa perheelle tai teki suuren urakan puutarhatöissä. Hän ei mielestään mikään alkoholisti ollut, hänhän tekee niin esimerkillisen hienoja äitiprojekteja tässä. Kun isot padat tulivat esiin, niin tiedettiin että ryyppäys alkaa. Paljon mielummin oltais otettu huonommat ruuat mutta läsnäoleva äiti.
No, näiden puheiden perusteella ei äitisi mikään alkoholisti ollutkaan! Täällähän on kovasti muistutettu että onhan ppuolet lasten hoidosta ja kotitöistä tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeesti, olkoon vaan sinulla miljoona tai enemmän niin joku taso silti pitää säilyttää. En katsoisi alkoholistia.
No, jos itse on noin asennevammainen niin ei liene paljon oikeutta muita arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole tehnyt töitä vaimon kustannuksella vaan olet tehnyt puolet kotitöistä ja lastenhoidosta? Toivottavasti vaimosi on sijoittanut palkkatulojaan. Kyllä hän pärjää yksinkin.
Vaimo on kyllä sijoittanut, olen antanut siihenkin vinkkejä. Ja kyllä olen osani tehnyt, kun vaimo oli kotona lasten kanssa niin toin perheen elannosta 90% vähintään ja lisäksi tein kaikki pihatyöt ja niitä kyllä riittää tämän kokoisella tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kaupungilla torin laidalla alleen laskevat ovat siiten sitä porukkaa, joilla parasta ennen päiväys on jo ohitettu ajat sitten.Nuo on käytännössä ihan tunneperäisiä ongelmia, ei käytännössä oikeita ongelmia. Eivät siis erityisen oleellisia.
Ap.
Ilman tunne-elämää ihminen on pelkkä tyhjä kuori, sitäkö yrität juomalla väistellä?
Totta että miksi juoda jos ei humalan takia? Onhan se alkoholi suorastaan myrkyllistä mutta ainoa laillinen päihde.