Vaimo alkanut valittaa alkoholinkäytöstäni
Vaimo on viimeaikoina alkanut valittamaan alkoholinkäytöstäni vaikka se ei ole aina edes jokaviikkoista. Mietin että vähennänkö sen käyttöä vaimon mieliksi vai pidänkö pääni asiassa joka nyt ei vaimon päätettävä ole. Teoriassa voisin vähentääkkin, mutta käykö siinä niin että kohta vaimo alkaa vaatimaan jotain muuta sitten.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta suhde menee pilalle, jos edes kerran huomioi vaimon toiveita. Ap taitaa olla sovinistinen kotityranni, jonka vaimon on aika päästä vapauteen.
Höpö höpö, vaimolla on ihan vapaus tulla ja mennä tai pelkästään mennä niin kuin haluaa. Ja juuri olen rakentamassa paviljonkiakin pihaan ihan vaimon toiveista.
Eli se siitä sun "pelosta", että vaimo voisi alkaa vaatimaan sulta jotain. Alkoholihan se sua vie ja se on sulle etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaatimuksia ap vaimoltaa pelkään? Että jos vähennät viinan läträämistä niin seuraavaksi se vielä pyytää sinua osallistumaan kodin siivoamiseen tai ruoan laittoon? Kenties pyytää sinua kanssaan vielä liikuntaakin harrastamaan? Tai ehkäpä pyytää sinua olemaan selvinpäin viikonlopun, jotta hän voisi lähteä tyttöjen kanssa reissuun ja sinä hoitaisit kodin, lapset ja eläimet sillä aikaa?
Joo ei kannata suostua. Akkahan voi vallan villiintyä vaatimuksiensa kanssa!
Nuokin voi olla, mutta enemmän pelkään että jos ensin annan periksi alkoholin käytössä, niin onko se seuraavana muiden päihteiden ja sivusuhteiden kimpussa. .ituttaa sellainen jatkuva tinkiminen, että saa jo jotain niin sitten kinutaan kokoajan lisää...
Yksin pihalla kossua vetävä "remppahommia" tekevä mies on jotenkin äärettömän surullinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaatimuksia ap vaimoltaa pelkään? Että jos vähennät viinan läträämistä niin seuraavaksi se vielä pyytää sinua osallistumaan kodin siivoamiseen tai ruoan laittoon? Kenties pyytää sinua kanssaan vielä liikuntaakin harrastamaan? Tai ehkäpä pyytää sinua olemaan selvinpäin viikonlopun, jotta hän voisi lähteä tyttöjen kanssa reissuun ja sinä hoitaisit kodin, lapset ja eläimet sillä aikaa?
Joo ei kannata suostua. Akkahan voi vallan villiintyä vaatimuksiensa kanssa!
Nuokin voi olla, mutta enemmän pelkään että jos ensin annan periksi alkoholin käytössä, niin onko se seuraavana muiden päihteiden ja sivusuhteiden kimpussa. .ituttaa sellainen jatkuva tinkiminen, että saa jo jotain niin sitten kinutaan kokoajan lisää...
Siis onko sulla sivusuhteita? Tietääkö vaimosi näistä? Pelkäät, että jos saa tietää, niin vaatii lopettamaan ne? :D Mitä mä oikeesti just luin?! :'DDD
Mitä muita päihteitä nautit ja paljonko sulla on muita naisia kierrossa?
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta suhde menee pilalle, jos edes kerran huomioi vaimon toiveita. Ap taitaa olla sovinistinen kotityranni, jonka vaimon on aika päästä vapauteen.
Ap on alkoholisti, ei tuohon mitään muuta syytä tarvita. Ap on myös pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juominen on humalahakuista, mutta kuten kirjoitin niin ei jokaviikkoista. Toki on vara vähentääkin, mutta pelkään että sitten alkaa vaatiminen jostain muusta asiasta ja se on sitten loputon tie. Olen sanonut vaimolle, että juon vaan sen verran mitä haluan, mutta se ei ole rauhoittanut vaimoa.
Eli kuinka usein juot ja kuinka paljon kerrallaan? Kuinka kauan ryyppääminen kestää ja kuinka käyttäydyt vaimoasi kohtaan ollessasi humalassa?
Mun ex oli sitä mieltä että nalkutin turhasta, kun hiomauttelin juomisesta. Hän joi 2-3 kertaa kuussa, usein lähes koko viikonlopun putkeen. Ja juominen meni perheen ja esim yhdessä sovittujen juttujen edelle. Siis hän saattoi luvata että on viikonlopun perheen kanssa kotona ja sitten häipyikin pe-iltana dokaamaan ja palasi tyyliin la-aamuna vieläkin humalassa kotiin ja nukkui koko päivän. Sunnuntaina piti sitten levätä koska krapula. Hänestä hän oli kuitenkin viettänyt viikonlopun perheen kanssa, mutta minä olin jostain syystä eri mieltä. Ja minä olin tietenkin nalkuttaja, kun mulle ei perheen kanssa vietetyksi ajaksi riittänyt se, että minä huolehdin yksin lapset, kauppareissut, ruuanlaitot ja kaikki kotityöt kun toinen kuorsaa kuin moottorisaha viereisessä huoneessa.
Juon yleensä lauantaina. Aloittelen puolen päivän aikoihin samalla kun teen pihatöitä. Määrä on jotakin 1-2pl kirkasta ja muutama lonkero. Käyn yleensä nukkumaan puoleenyöhön mennessä. Jos juon kahtena päivänä (pe-la) niin sitten yleensä pidän jumattomat viikonloput kummallakin puolella. Loma-aikoina sitten saattaa tulla tissuteltua enemmän, mutta ei välttämättä.
Kuten kirjoitin, niin teoriassa voin vähentääkin, mutta ongelma on se että jos annan tässä periksi, niin tuleeko siitä vaimolle sellainen tunne että voi valittamalla vaatia minulta vaikka mitä muutakin. Se on pahin pelkoni tässä.
Juot siis yleensä lauantaina todella paljon. Jos juot kahtena päivänä peräkkäin, pyrit pitämään juomattomat viikonloput välissä. Eli jos ymmärsin oikein, juomisesi on yleensä joka viikonloppuista ja vain välillä pidät väliviikonloppuja? Tai vaihtoehtoisesti juot yleensä sekä perjantain että lauantain joka toinen viikonloppu? Kumpi siis on lähempänä totuutta?
Et myöskään kertonut kuinka käyttäydyt juodessasi. Rikotko sovittuja lupauksia juomisen takia? Jätätkö perheen ja kodinhoidon vaimosi kontolle käytännössä koko viikonlopuksi humalan tai krapulan takia? Tarvittaisiinko sinua esim ajokuntoisena useammin kuin olet ajokunnossa? Vaimosi on varmaan kertonut, että miksi juomisesi häntä häiritsee. Mitkä nämä syyt ovat?
Vierailija kirjoitti:
En mitään pahoja, lähinnä polttelen kannabista. Ja naisia on 1-2 yleensä yhtäaikaa + tietty vaimo. Ja vaimo on näistä tietoinen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juominen on humalahakuista, mutta kuten kirjoitin niin ei jokaviikkoista. Toki on vara vähentääkin, mutta pelkään että sitten alkaa vaatiminen jostain muusta asiasta ja se on sitten loputon tie. Olen sanonut vaimolle, että juon vaan sen verran mitä haluan, mutta se ei ole rauhoittanut vaimoa.
Eli kuinka usein juot ja kuinka paljon kerrallaan? Kuinka kauan ryyppääminen kestää ja kuinka käyttäydyt vaimoasi kohtaan ollessasi humalassa?
Mun ex oli sitä mieltä että nalkutin turhasta, kun hiomauttelin juomisesta. Hän joi 2-3 kertaa kuussa, usein lähes koko viikonlopun putkeen. Ja juominen meni perheen ja esim yhdessä sovittujen juttujen edelle. Siis hän saattoi luvata että on viikonlopun perheen kanssa kotona ja sitten häipyikin pe-iltana dokaamaan ja palasi tyyliin la-aamuna vieläkin humalassa kotiin ja nukkui koko päivän. Sunnuntaina piti sitten levätä koska krapula. Hänestä hän oli kuitenkin viettänyt viikonlopun perheen kanssa, mutta minä olin jostain syystä eri mieltä. Ja minä olin tietenkin nalkuttaja, kun mulle ei perheen kanssa vietetyksi ajaksi riittänyt se, että minä huolehdin yksin lapset, kauppareissut, ruuanlaitot ja kaikki kotityöt kun toinen kuorsaa kuin moottorisaha viereisessä huoneessa.
Juon yleensä lauantaina. Aloittelen puolen päivän aikoihin samalla kun teen pihatöitä. Määrä on jotakin 1-2pl kirkasta ja muutama lonkero. Käyn yleensä nukkumaan puoleenyöhön mennessä. Jos juon kahtena päivänä (pe-la) niin sitten yleensä pidän jumattomat viikonloput kummallakin puolella. Loma-aikoina sitten saattaa tulla tissuteltua enemmän, mutta ei välttämättä.
Kuten kirjoitin, niin teoriassa voin vähentääkin, mutta ongelma on se että jos annan tässä periksi, niin tuleeko siitä vaimolle sellainen tunne että voi valittamalla vaatia minulta vaikka mitä muutakin. Se on pahin pelkoni tässä.
Mitäs jos vaihtaisit nuo kirkkaat miedompiin? Vaikka viiniin.
Mitä se auttaisi? Pitäisi vaan juoda monta pulloa enemmän.
Sulla on tuo toleranssi vielä pahempi kuin mulla. Omakin on paha ja sen takia kun juo menee määriä joita itsekkin pidän järjettöminä. Puoli laatikkoa kaljaa ja litran pullo kirkasta voi mennä kerralla. En halua edes ajatella mitä se tekee sisuskaluille.
Elämässä parasta, laulu, viini ja naiset.
Ymmärrän vaimoasi, jos olet hänen seurassaan kun juot. Juopuneen ihmisen katseleminen selvin päin on erittäin rasittavaa! Ehkä alkajaisiksi voisit juoda jossain muualla, vaikka baarissa. Näin meillä on toimittu. Ei ole mikään ehdoton juttu, mutta mies on kännissä vaan niin rasittava, että en halua silloin olla hänen seurassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään pahoja, lähinnä polttelen kannabista. Ja naisia on 1-2 yleensä yhtäaikaa + tietty vaimo. Ja vaimo on näistä tietoinen kyllä.
No kuinkas usein kannabista menee ja monta kertaa viikossa kyläilet muiden naistesi luona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkähän on oikea äijä. Kunnioittava virtuaalinen kumarrus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juot siis yleensä lauantaina todella paljon. Jos juot kahtena päivänä peräkkäin, pyrit pitämään juomattomat viikonloput välissä. Eli jos ymmärsin oikein, juomisesi on yleensä joka viikonloppuista ja vain välillä pidät väliviikonloppuja? Tai vaihtoehtoisesti juot yleensä sekä perjantain että lauantain joka toinen viikonloppu? Kumpi siis on lähempänä totuutta?
Et myöskään kertonut kuinka käyttäydyt juodessasi. Rikotko sovittuja lupauksia juomisen takia? Jätätkö perheen ja kodinhoidon vaimosi kontolle käytännössä koko viikonlopuksi humalan tai krapulan takia? Tarvittaisiinko sinua esim ajokuntoisena useammin kuin olet ajokunnossa? Vaimosi on varmaan kertonut, että miksi juomisesi häntä häiritsee. Mitkä nämä syyt ovat?
Jokainen tietää, miten juopot käyttäytyy, siitä on vaimolle hauskuus kaukana. Et kait kuvittele, että parin kossun jälkeen ap hoitaa kodin tms? Hitto mitä kysymyksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään muita syitä kuin että ei vaan halua että juon näin "paljon". Ja en riko lupauksia, kun en mene sellaisia lupaamaan mihin en pysty. Vaimo hoitaa kodin sisältä ja minä ulkoa niin kuin yleensäkin (toki sopivasti vaihdellen), ei juominen tee minusta toimntakyvytöntä. En laske alleni, en riehu. Lähinnä heitän vaan enemmän huumoria juovuksissa ollessani. Ja ajokunnolla ei ole väliä kun perheessä on ajokortteja neljällä muullakin minun lisäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuinkas usein kannabista menee ja monta kertaa viikossa kyläilet muiden naistesi luona?
Kerran viikossa olen käynyt tyttöjen luona. Jos niitä on kaksi yhtäaikaa niin sitten joka toinen viikko toisen luona ja joka toinen viikko toisen luona. Kannabista polttelen yleensä keskiviikko-iltaisin.
Voi voi, noilla määrillä nyt olisi valinnan paikka, valitako perhe ja terveys ja mukavaa yhdessäoloa vai se viinapullopöhnä. Toivottavasti tajuat oman parhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Siis vaimoasi juomisesi ahdistaa ja itsekin koet että varaa olisi vähentää, mutta et viitsi, koska pelkäät että joutuisit joskus myöhemminkin huomioimaan jotenkin vaimosi toiveita? Siis käytännössä et viitsisi nyt kohdella häntä hyvin, koska sehän saattaa siitä saada päähänsä, että olisit kiinnostunut kohtelemaan häntä hyvin muulloinkin?
Mitä ihmeen järkeä tuossa on? Miksi olet parisuhteessa, jos toisen ihmisen toiveiden huomioiminen on sinulle jo etukäteen tuollainen mörkö? Ethän sinä etukäteen voi tietää, mitävaimosi myöhemmin sinulta pyytää vai pyytääkö mitään. Mutta ihan vain varmuuden vuoksi et halua huomioida hänen toiveitaan ja tunteitaan edes tällaisessa tilanteessa, jossa siitä ei itsellesi mitään harmia aiheudu??
Etkö voisi ajatella asiaa niin, että teet päätökset siitä, mitä vaimosi toiveita pystyt ja haluat huomioida sitä mukaa kun niitä eteen tulee. Ja että huomioit hänen toiveitaan silloin kun et itse niitä kohtuuttomina pidä. Kuten nyt. Jos sitten myöhemmin vaimo alkaa haluta sinulta älyttömyyksiä, voit silloin todeta että ei käy, pyyntösi on kohtuuton. Mutta ei kai parisuhdetta kannata ikäänkuin etukäteen jo pilata, ihan vain siltä varalta, jos se uhkaa mennä pilalle joskus myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun pahin pelkosi on jotain ihan muuta kuin mitä väität. Sä pelkäät, että vaimosi jättää sut yksin, jotta saat dokata rauhassa, sä haluaisit sekä juoda, että pitää vaimon... Sun vaimo vaan ei taida olla läheisriippuvainen, joten ei se sua vuosia katso.
Itse asiassa ei ole, meillä on avioehto joten menköön jos ei miellytä. Tämä avioliitto on sen verran ok muilta osin että jatkaisin kyllä, mutta mikään kiristyskohde en aio olla.
Miksi mainitsit avioehdon? Eihän se estä eroamasta.
Höpö höpö, vaimolla on ihan vapaus tulla ja mennä tai pelkästään mennä niin kuin haluaa. Ja juuri olen rakentamassa paviljonkiakin pihaan ihan vaimon toiveista.