Kamala rivitalopihaelämä
Nyt se taas alkaa. Tykkäsin olla meidän aurinkoisella pikku rivitaloterassilla, mutta en silloin, kun viereiset naapurit on omilla terasseillaan. En osaa rentoutua. Väkisin näkee naapurin puolelle, ja varsinkin kuulee. En halua moikkailla aidan yli. En taida olla kelvollinen rivitaloasuja.
Kommentit (188)
Meidän naapuri kyttää ikkunasta, koska tuun pihalle ja hyökkää välittömästi itsekin ulos omalle pihalleen, ja sitten alkaa aidan raosta jaarittelu. Millään en hennoisi sanoa rouvalle suoraan, että pidän käytöstään kotirauhan rikkomisena, mutta pakko kai on. Meinaa tosissaan hermot mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt asumaan rivarissa.
Ihan hirvein asumismuoto!Samaa mieltä. Siihen on koottu sekä omakotiasumisen että kerrostaloasumisen huonot puolet samaan pakettiin.
Tuota kuulee usein. Jos on aikaa, niin voitko listata nuo huonot puolet ja lisäksi kertoa, mitkä ovat niitä kerrostalon parempia puolia? Olen vilpittömästi kiinnostunut tuon sanonnan perusteluista.
Sanoisin että juurikin siksi kun ei voi tietää millaisia naapurit ovat ja jos haluaa vähän omaa rauhaa, en enää ikinä halua rivitaloon tai omakotitaloon jossa on naapuritalo jossain 5m päässä. Pahimmat asumismuodot, ei omaa yksityisyyttä ja rauhaa pihalla, lapsiperheet laittavat lapset remuamaan naapureidenkin puolilla. Kerrostalossakin enemmän omaa rauhaa yleensä kun lapsetkin menevät leikkipaikoille ja puistoihin, paras on omakotitalo riittävän isolla tontilla ettei naapurit ole turhan lähellä, mieluummin ajaa ekstra 10 min töihinkin jos saa omaa rauhaa.
mulla sama. ja naapurin nainen kääntyy aina tänne meidän puolelle kun ottaa aurinkoa :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on paras.
Koska kerrostalon pihalla kulkiessa vain 50 silmäparia kyyläilee verhon raosta?
Alkoi huvittaa kun näin nuo kyylät silmissäni. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvein asumismuoto!Samaa mieltä. Siihen on koottu sekä omakotiasumisen että kerrostaloasumisen huonot puolet samaan pakettiin.
Tuota kuulee usein. Jos on aikaa, niin voitko listata nuo huonot puolet ja lisäksi kertoa, mitkä ovat niitä kerrostalon parempia puolia? Olen vilpittömästi kiinnostunut tuon sanonnan perusteluista.
Ei tuohon näytä perusteluja tulevan. One-linereitä on helppo heitellä kuin vihervasemmisto, mutta perusteluja harvemmin kuulee.
Ettekö osaa olla onnellisia, että teillä edes on koti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon näytä perusteluja tulevan. One-linereitä on helppo heitellä kuin vihervasemmisto, mutta perusteluja harvemmin kuulee.
🤕
Itsekin olen huomannnut että en ole rivarin pihalla kovinkaan paljon juuri naapureiden takia.Tuolin jemmasin sellaiseen paikkaan mistä ei ole sihtiä kummankaan naapurin puolelta, siinä istun joskus lukemassa.
Lapsille piha ollut tosi kiva, ensin ihan pienet tytöt pesi siellä barbejaan, nyt isommat on riippukeinussa kavereiden kanssa youtubea kuunnellen.
Mä ostin bluetooth-kuulokkeet, sellaiset over ear. Hiton hyvät takapihalla.
Minä taas olen onnellinen rivitaloasuja. Ennen asuin pienkerrostalossa ja se vasta kamalaa oli, kun ei voinut missään olla omassa rauhassa. Aloin jo ovisilmästä varmistaa, ettei ketään liiku rappukäytävässä, kun menen ulos. Nyt asun rivitalon päätyasunossa ja rauhassa saa olla. Olen asunut nyt kaksi vuotta enkä tunne naapureita edes ulkonäöltä. Aluksi joitakin lapsia pyöri asuntomme lähettyvillä, mutta ei enää alun jälkeen, kun pyysin heitä siirtymään omaan pihaansa. Mulla on varmaan käynyt hyvä tuuri asunnon suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö urpot käsitä, että joillekin vaan kt-asunto on hyvä? Esim. vanhuksille. Lapsiperheet taas voivat mellastaa omakotitalossa. Ja loput siellä rivarissa.
Rivari on kyllä ideaalinen asumismuoto kaikille häiriköille: eivät häiritse mölyllään tai tupakansavullaan ylä- eikä alakertaa, saavat sosialisoida näppärästi naapureiden kanssa aidan yli huutamalla ja on omaa pihaa temmeltää ja örveltää. Autonkin voi saada monin paikoin vielä etuoven eteen parkkiin.
Kerrostalot voisi rauhoittaa vanhuksille ja normaaleille työssäkäyville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö urpot käsitä, että joillekin vaan kt-asunto on hyvä? Esim. vanhuksille. Lapsiperheet taas voivat mellastaa omakotitalossa. Ja loput siellä rivarissa.
Rivari on kyllä ideaalinen asumismuoto kaikille häiriköille: eivät häiritse mölyllään tai tupakansavullaan ylä- eikä alakertaa, saavat sosialisoida näppärästi naapureiden kanssa aidan yli huutamalla ja on omaa pihaa temmeltää ja örveltää. Autonkin voi saada monin paikoin vielä etuoven eteen parkkiin.
Kerrostalot voisi rauhoittaa vanhuksille ja normaaleille työssäkäyville.
Mulle työssäkäyvälle, omasta rauhasta nauttivalle, tämä rivariasunto on täydellinen. Ajan auton oven eteen, asun päätyasunnossa, seinänaapurista ei koskaan kuulu mitään. Pihalla saan olla rauhassa ja aidatkin on sopivan korkeat. Täydellistä.
Meillä on mukava rivitalon piha. Tässä on vain neljä asuntoa. Välissä on aina kaksi autotallia. Pihat on tosi isoja molemmin puolin. Yhteen aitaan laitoin väliin lisälaudoituksen , niin ei siitä näe mitenkään läpi. En seurusele naapureiden kanssa. Piha on kyllä kovassa käytössä. Lapsilla on iso trampoliini yhteisellä alueella . Vaikka uimaranta merellä on lähellä on meillä oma koottava uima-allas. Siinä on lämpimämpää kuin merivesi. Helposti voisi saada riesan , jos sattuu tunkeileva asukas naapuriin. Kyllähän siitä on etua, että kustannuksia voi jakaa. Itse ollaan isännöitsijänä. Jos paljon matkustaa on turvallista , että talossa on yleensä osa aina kotosalla. Kesällä on ovet päivällä auki. Yksikin uusi röyhkeä naapuri pilaisi idyllin.
Itse olen asunut rivitalossa, omakltitalossa, luhtitalossa ja kerrostalossa.
Se on niin kiinni naapureista millaiset asuinolot saa. On ollut uteliaita, kyttääjiä, ilkeitä ja mukavia naapureita.
Huikein oli omakotitalossa asuessamme oleva rööhöttävä naapuri joka puuttui talomme rakentamiseen, pihamme laittoon, omalla nurmikollamme kävelyyn (näyttää heidän ikkunasta katsoen rumalle, kun on tallatun näköistä nurmikkoa)
Vaan nyt asumme vuokralla viime vuonna valmistuneessa kerrostalossa ja tämä on ihan parasta. En ole nähnyt yhtäkään naapuriani, kukaan ei tunge keskustelemaan ja saamme elää aivan rauhassa.
Kerrostalossa on suurin todennäköisyys saada ongelmanaapureita, koska seinien takana, ylhäällä ja alhaalla on porukkaa. Eräs kokemukseni oli, kun yläpuolellani asuvat tappelivat joskus keskellä yötä ja paiskoivat kalusteita lattiaan. Säpsähdin keskellä yötä noihin pamauksiin yläpuolellani ja jouduin kuuntelemaan sitä huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on paras.
Näin on talvisaikaan. Keväisin ja kesäisin vaan kaipaa okt:n pihaa, vaikkei muuten kaipaa okt-asumista töineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on paras.
Näin on talvisaikaan. Keväisin ja kesäisin vaan kaipaa okt:n pihaa, vaikkei muuten kaipaa okt-asumista töineen.
'
Jolloin kuvaan astuu rivitalo. Helppohoitoinen piha tai terassi, ja taloyhtiö hoitaa loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on paras.
'
Jolloin kuvaan astuu rivitalo. Helppohoitoinen piha tai terassi, ja taloyhtiö hoitaa loput.
Joo, juuri näin, mutta sitten on ne naapurit siinä metrin päässä. No, kaikissa asumismuodoissa on hyvät ja huonot puolensa, ja koska rahaa on rajallisesti, pitää tehdä kompromisseja.
Ap
No voi voi, rivarit eivät ole ihmispelkoisten asuntoja - ei tarvi ketään moikata väkisellä, sillon vaan jos nyt nokakkain sattuu, jos haluaa moikata.