Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylyin maa missä olet käynyt?

Vierailija
28.04.2019 |

Suomen ulkopuolella.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja, Barcelona. Ääritylyt paikalliset, jotka tekivät koko ajan selväksi että haluavat rahani mutta eivät minua sinne. Surkea ruoka, kalliit hinnat, surkea palvelu, ankea tunnelma, likainen kaupunki. No oli siellä palmuja, Gaudin arkkitehtuuria ja aurinko paistoi.

Ei kyllä koskaan enää ja jos joku joskus kysyy Barcelonan kokemuksiani niin teen parhaani, jotta paikasta jää vastenmielinen, eli oikeaan osuva, vaikutelma.

Mitä kummaa?! Barcelonahan on maailman paras kaupunki. Kaupunki, jossa on ihan kaikkea, mitä toivoa saattaa: muotiliikkeitä, käsityöläisiä, mrenrantaravintoloita, aurinkorantaa ihan keskustassa, museota, kirkkoja, teatteria, oopperaa, discoja, yökerhoja, konsertteja, tivoli, eläintarha, jalkapalloa, underground-kulttuuria, katutaiteilijoita ja paras mahdollinen joukkoliikenne. 

Espanjalaiset, kautta maan, mutta etenkin katalaanit ovat erittäin ystävällisiä ja avuliaita, ei yhtään huonoa kokemusta kertaakaan vaikka parikymmentä vuotta siellä reissannut ja välillä asunutkin.

Kävitköhän missään muualla kuin La Ramblalla?

Ja ihan parhaat kirpparit ja levykaupat!

Tosi mukavia paikalliset, komppaan edelllistä.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201709112200385907

Vierailija
42/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere. Alkuasukkaat puhuvat outoa kieltä, ja palvovat tappara nimistä Jumalaansa.

Asuin Tampereella 11 vuotta ja voin sanoa että samalla tavalla siellä puhutaan kuin täällä pk-seudullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta, Liettua, Ranska

Vierailija
44/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjä ja Puola

Puolassa olen tavannut matkoillani niin paljon ystävällisiä ihmisiä, vaikea ymmärtää miten olet saanut siellä tylyn vaikutelman.

Itse vastaan Viron ja Kiinan, niissä olen kohdannut jäätävää asiakaspalvelua.

Krakovassa ja Varsovassa sain hyvää palvelua, mutta ns. turistikaupunkien ulkopuolella palvelu oli töykeää, jopa vihamielistä. Luulen, että se johtui kielitaidon puutteesta. Kun ei ymmärretä mitään, käännetään selkä, eikä olla näkevinään. 

Vierailija
45/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska

Vierailija
46/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro. Olin maksamassa kassalla ja myyjät vitsailivat toisilleen, että ei siellä tilillä ole kuitenkaan rahaa. Hehkutetuissa huippuravintoloiss palvelu ollut todella huonoa, hyvä ettei itse tarvitse hakea ruolia keittiöstä. Ei mikään ihme, että suomalaksten matkailu Viroon on laskussa.

Vierailija
47/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja, Barcelona. Ääritylyt paikalliset, jotka tekivät koko ajan selväksi että haluavat rahani mutta eivät minua sinne. Surkea ruoka, kalliit hinnat, surkea palvelu, ankea tunnelma, likainen kaupunki. No oli siellä palmuja, Gaudin arkkitehtuuria ja aurinko paistoi.

Ei kyllä koskaan enää ja jos joku joskus kysyy Barcelonan kokemuksiani niin teen parhaani, jotta paikasta jää vastenmielinen, eli oikeaan osuva, vaikutelma.

Mitä kummaa?! Barcelonahan on maailman paras kaupunki. Kaupunki, jossa on ihan kaikkea, mitä toivoa saattaa: muotiliikkeitä, käsityöläisiä, mrenrantaravintoloita, aurinkorantaa ihan keskustassa, museota, kirkkoja, teatteria, oopperaa, discoja, yökerhoja, konsertteja, tivoli, eläintarha, jalkapalloa, underground-kulttuuria, katutaiteilijoita ja paras mahdollinen joukkoliikenne. 

Espanjalaiset, kautta maan, mutta etenkin katalaanit ovat erittäin ystävällisiä ja avuliaita, ei yhtään huonoa kokemusta kertaakaan vaikka parikymmentä vuotta siellä reissannut ja välillä asunutkin.

Kävitköhän missään muualla kuin La Ramblalla?

Koitappas vaihtaa seteliä kolikoiksi esim. juna-asemalla niin paikalliset nauravat räkäisesti päälle eivätkä suostu vaihtamaan rahaa, pelkäävät tulevansa huijatuiksi koska huijaavat itse toisia koko ajan. Tykkäävät myös meluravintoloista joista kaikuu kaikki yön melut ja huudot lähihotelleihin ja loma-asuntoihin. Barcelonassa voi olla kivaa päivällä, mutta heti kun on ilta ei ole kivaa eikä silloin jos tarvitsee vaihtaa rahaa. Paikalliset jokseenkin tympeitä, muualla Espanjassa esim. Costa Blancalla aidosti mukavia, sosiaalisia ja hymyileviä ihmisiä. Barcelonassa harva paikallinen hymyilee eikä laula kaduilla ja miehillä korstoparrat muotia. Plussaa on tosin ne turistialueet ja liikkeet, mutta siinä se.

Vierailija
48/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milano, yksi inhokkini muuten niin hienossa maassa. Milano teeskentelee olevansa muotikaupunki mutta on vain oikeasti alamaailman rahoittama teeskentelykaupunki johon kopioidaan uutta arkkitehtuuria New Yorkista ja Saksasta suoraan. Nähtävää on ja oikeastaan ei ole, jos ei pidä tuollaisesta arkkitehtuurista, tylsistä kaduista ja tylsistä ja täysistä perusvaateliikkeistä. Puuttuu ainakin keskustasta sellaiset aidot tunnelmalliset pikkuputiikit joita on muualla Italiassa paljon, ne on korvattu tylsillä uutuudenkiiltävillä ostoskeskuksilla ja ketjuliikkeillä. Joillain hotellin pitäjillä ei ole ns.puhtaat jauhot pussissa. 

Vierailija
49/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonan satamassa tympeä kamala paikallinen miestyöntekijä kysyi heti miksi tulin eikä suostunut soittamaan taxia vaikka oli satamassa työssä ja oli pyhäpäivä. Aivan kuin koko kaupunkiin ei olisi saanut edes tulla. Mukava huivipäinen nainen teki miehen työt sitten ja se miestyöntekijä meni "karkuun" ja oli ilmeisesti vain turisteja kiusaamassa työssään. Aika paljon tullut matkusteltua ja tähän mennessä tämmöinen kokemus Barcelonasta.  

Vierailija
50/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska

Tunisia

Vierailija
51/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta. Hirveän ylimielistä porukkaa. Tosin en ole käynyt muualla kuin Wienissä. 

Vierailija
52/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manner Espanja saa äänen myös täältä

Vierailija
53/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska. Käynyt useammassa kaupungissa ja on (valitettavasti) yksi harvoista maista, joihin en enää halua rahojani viedä.

Vierailija
54/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, ei ikinä enää.

Vierailija
55/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska ja Kiina. Kiina on suorastaan rasistinen ulkomaalaisia kohtaan

Vierailija
56/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Virosta ja olen opiskellut viron kielenkin, mutta onhan sieltä paljonkin tympeitä kokemuksia. Nykyään ne lähinnä vain naurattavat. Virolaiset ystäväni myöskin ovat sitä mieltä, että välillä palvelu on ihan karmeaa. Toki on hyvääkin palvelua, eipä silti. Useimmilla on muuten Suomen palvelukulttuurista erittäin hyvät kokemukset.

Latviassa (Riiassa) olimme hotellin henkilökunnalle kuin ilmaa, täysin näkymättömiä ja yhdentekeviä. Ravintoloissakaan ei voinut palvelulla kehua. Ruokakin oli heikohkoa.

Liettuassa (Vilnassa) oli majapaikassa (huoneistohotelli) ystävällinen rouva respassa, mutta ne ravintolat joissa kävimme, olivat jotain niin järkyttäviä asiakkaan kohtelun ja toinen myös ruokansa puolesta, että meitä nauratti ja suututti yhtä aikaa.

Sekä Latviassa että erityisesti Liettuassa oli nuorillakin hyvin heikko englannin kielen taito.

Vierailija
57/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Puolassa käynyt monta kertaa. Huonoa palvelua olen saanut vain Krakovassa, pahimpaan turistiaikaan.

Huonoimpia on 3 : Viro, Belgia ja Tšekki . 2 ensimmäistä lähinnä pääkaupunki , esim Tartto ja Pärnu ovat todella mukavia kaupunkeja. Bryssel oli täynnä ylimielisiä ihmisiä. Vaikka ostin ylikallista pitsiä ja suklaata, ei hymyä irronnut.

Sen sijaan mamukaupoissa palvelu pelasi ja kun menimme yhteen ravintolaan 3.tta kertaa putkeen, meille ei suostuttu tuomaan laskua. Olimme joka kerta jättäneet n 10 e tipin ja kehuneet ruokaa. Viimeisenä päivänä kysyivät nähdäänkö huomenna uudestaan, kerroimme huomenna lähdemme kotiin. Viesti tuli keittiöstä ruoka on ilmainen . Jätimme tietty noin laskun verran tippiä.

Tästä noin vuoden päästä olin työmatkalla, yhden yön ja kävin kollegani kanssa samassa paikassa. Tarjoilija heti muisti olen Suomesta.

Tšekki on huijareiden maa. Tarjoilijat huijaa, jne. Käyn ja lähden ja vältän käyntiä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
58/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja, Italia, Liettua ja Itävalta sekä Barcelona. 

Tsekissä oli tylyä vain Prahassa (poislaskien mafiakaupat, joissa rahalle hymyillään innokkaasti), mutta muualla todella lämpimiä ihmisiä, mitä nyt vähän pelokkaita ulkopuolisia kohtaan. 

Slovakiassa on paljon muutakin kuin Bratislava, joka on paljon kalliimpi ja tylsempi kuin suurin osa maata. Ihmiset tosi mukavia jokapuolella.

Vierailija
59/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria, Italia, Romania.

Vierailija
60/68 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää Italian mainitseminen. Itse olen käynyt Roomassa, Firenzessä, Pisassa sekä Ligurian rannikolla, enkä ole missään maassa kohdannut niin ihania ihmisiä tai saanut niin vilpitöntä asiakaspalvelua. Mutta uskon, että on paljon tuurista kiinni ja siitä, ketä osuu kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi