Miksi en löydä miestä joka rakastuu minuun?
Olen 25-vuotias nainen enkä ole ikinä seurustellut. Olen ihan normaalin näköinen ja kokoinen, sosiaalinen muutenkin normien mukainen. Yksinkertainen syy on se, että en ole koskaan tavannut miestä joka olisi ns. hullaantunut minusta, halunnut nähdä, viestitellä, viedä ulos ja rakentaa suhdetta kanssani. Siis noin ei vaan tapahdu!
Minulla on joitain (tosi kauniita) ystäviä joita lähestytään sosiaalisessa mediassa ja riittävä että he näyttäytyvät jossain ja miehet etsivät heidät käsiinsä vaikka Instagramista tai lähestyvät jopa bussissa. Olen kai sitten sen verran tavallinen, että noin ei tapahdu, mutta toisaalta näen minua ”huonomman” näköisiä naisia joilla on kumppaneita.
Olen aina yksin ja se jota ei lähestytä. Mitä tälle voi tehdä? Laittaudun, pukeudun, treenaan, olen kiva ja sosiaalinen. Lähestyn itsekin miehiä, mutta kaava on aina sama. Miehet ovat hetken todella innoissaan minusta ja viikon parin päästä katoavat kuin tuhka tuuleen.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain on vialla, sillä minä ottaisin tuollaisen heti. Olen menestynyt ja komeakin, mutta suurin osa naisista paljastuvat kovin itsekeskeisiksi. Menneestä en tiedä, mutta nykyään ainakin monella naisella on tapana pyytää kaikenlaisia palveluksia mieheltä, esim polkupyörän korjaus tai vaikka ikean kaapin kokoaminen. Tämä on ok, mutta todella moni katsoo sitten kieroon jos minä puolestani pyydän että viitsisitkö laittaa luonani esim astiat tiskikoneeseen, tai ommella irronneen napin takaisin. Eli tarkoitan tällä että nostaako ap itseään naisena jalustalle ja odottaa että häneen ihastutaan ja häntä palvotaan, mutta mies ei tunne kuitenkaan olevan erityinen. Valtaosa miehistä tahtoo normaalin maalaisjärjellä varustetun naisen. Oma lukunsa on ihmiset valittavat ja siirtävät kaikki ongelmansa myös kumppanin harteille ja jos tämä ei onnistu, sitten uhriutuvat.
Et vaikuta kovin maskuliiiniselta ja miehekkäältä mieheltä, jos et ole halukas auttamaan naista. Maskuliiiniseen energiaan kuuluu aktiivisuus, ongelmien ratkaiseminen ja toiminta. Terveellä tavalla maskulii'ninen mies tuntee olonsa hyväksi, kun hän saa olla hyödyksi ja häntä tarvitaan, eikä hän halua kumppania, joka on kuin yksi miehistä.
Femin'iininen nainen taas osaa pyytää ja ottaa vastaan apua. Nainen antaa omaa energiaansa kumppanille toki vastavuoroisesti, mutta eri tavalla kuin mies.
Olen kyllä halukas auttamaan ihmisiä, ei siitä ole kyse. En vain tahdo parisuhteelta sitä, että minun tehtäväni lisääntyvät. Tahdon sellaisen tasa-arvoisen parisuhteen, missä nainen tekee oman osansa. Jos kotityöt tehdään puoliksi, mikä on hyvä, niin miksi minulle jää käteen töitä mitä nainen ei kuitenkaan koskaan tee. Puheissa ollaan niin tasa-arvoisia, mutta teot eivät sitten olekkaan. Lisäksi minä maksan aina kuluista valtaosan, mutta jotenkin minun kuuluukin maksaa. Jos suhteen alussa olemme sopineet että molemmilla on omat rahat, niin lopulta tämä paljastuu syyksi miksi minulle ollaan vihaisia. Jotenkin kuvittelisi että nykyaikana tämä olisi vähintäänkin hyvä juttu, mutta ei.
Sinun kanssa olisi raskasta olla, jos lasket että kaiken pitää mennä tasan. Tee kotiaskareet yhdessä naisen kanssa, niin se varmaan helpottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain on vialla, sillä minä ottaisin tuollaisen heti. Olen menestynyt ja komeakin, mutta suurin osa naisista paljastuvat kovin itsekeskeisiksi. Menneestä en tiedä, mutta nykyään ainakin monella naisella on tapana pyytää kaikenlaisia palveluksia mieheltä, esim polkupyörän korjaus tai vaikka ikean kaapin kokoaminen. Tämä on ok, mutta todella moni katsoo sitten kieroon jos minä puolestani pyydän että viitsisitkö laittaa luonani esim astiat tiskikoneeseen, tai ommella irronneen napin takaisin. Eli tarkoitan tällä että nostaako ap itseään naisena jalustalle ja odottaa että häneen ihastutaan ja häntä palvotaan, mutta mies ei tunne kuitenkaan olevan erityinen. Valtaosa miehistä tahtoo normaalin maalaisjärjellä varustetun naisen. Oma lukunsa on ihmiset valittavat ja siirtävät kaikki ongelmansa myös kumppanin harteille ja jos tämä ei onnistu, sitten uhriutuvat.
Et vaikuta kovin maskuliiiniselta ja miehekkäältä mieheltä, jos et ole halukas auttamaan naista. Maskuliiiniseen energiaan kuuluu aktiivisuus, ongelmien ratkaiseminen ja toiminta. Terveellä tavalla maskulii'ninen mies tuntee olonsa hyväksi, kun hän saa olla hyödyksi ja häntä tarvitaan, eikä hän halua kumppania, joka on kuin yksi miehistä.
Femin'iininen nainen taas osaa pyytää ja ottaa vastaan apua. Nainen antaa omaa energiaansa kumppanille toki vastavuoroisesti, mutta eri tavalla kuin mies.
Olen kyllä halukas auttamaan ihmisiä, ei siitä ole kyse. En vain tahdo parisuhteelta sitä, että minun tehtäväni lisääntyvät. Tahdon sellaisen tasa-arvoisen parisuhteen, missä nainen tekee oman osansa. Jos kotityöt tehdään puoliksi, mikä on hyvä, niin miksi minulle jää käteen töitä mitä nainen ei kuitenkaan koskaan tee. Puheissa ollaan niin tasa-arvoisia, mutta teot eivät sitten olekkaan. Lisäksi minä maksan aina kuluista valtaosan, mutta jotenkin minun kuuluukin maksaa. Jos suhteen alussa olemme sopineet että molemmilla on omat rahat, niin lopulta tämä paljastuu syyksi miksi minulle ollaan vihaisia. Jotenkin kuvittelisi että nykyaikana tämä olisi vähintäänkin hyvä juttu, mutta ei.
Jos olet suhteessa, jossa on omat kodit ja omat rahat niin et kai tosissasi ole sitä mieltä, että joku kertaluontoinen viemärinputsaus tai kuorman roudaaminen tarkoittaisi muuta kuin että nainen ompelee sinulle napin tai auttaa sisustamisessa tms, mutta ei kyllä ala tiskata tai siivota luonasi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Miehinen tapa alkaa heti perseilemään ja toimimaan itsekkäästi, jos huomaa olevansa yhtään niskan päällä (nainen laittaa oma-aloitteisesti viestiä ja ehdottaa tapaamisia ym.).
Miehelle ei tule tuossa vaiheessa mitään ”jes sitä kiinnostaa minä, tutustunpa paremmin tuohon naiseen!”-oloa, vaan miehelle naisen oma-aloitteisuus on signaali siitä, että jee meikäpojalla on vientiä ja naiset tykkää, lähenpä kokeilemaan ketä kaikkia muita saisi ton yhden lisäksi!Eli älä anna miehelle huomiota ja tuo ilmi kiinnostustasi = se ei välttämättä uskalla lähestyä kun ei tiedä, että sillä voisi olla mahiksia eikä halua nöyryyttää itseään
Anna miehelle huomiota ja tuo ilmi kiinnostuksesi häntä kohtaan: mies saa egoboostin, alkaa välinpitämättömäksi ja tahtoo testailla tällä uudenkarhealla itsetunnolla charmiaan myös kaikkiin muihin maailman naisiinToisin sanoen lopputuloksena aina nallina yksin kalliolle jääminen, toimit miten vaan.
No nythän tänne oikein "spykologi" löytyi. Varsinkin yleistettynä kaikkiin miehiin tämä on puhdasta shaibaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestyt vääränlaisia miehiä
Miksi ap:n ja meidän muiden "epäkelpojen" naisten pitäisi lähestyä niitä miehiä jotka ei kiinnosta lainkaan ja jotka ovat käytöksensä/olemuksensa perusteella täydellisen epäsopivia?
Miksi minun pitäisi jatkossa lähestyä jotain supersosiaalista suupalttia ja naistennaurattajaa, kun itse olen paremminkin kotona viihtyvä introvertti joka ei ole kiinnostunut jatkuvasta verkostoitumisesta ja menemisestä sinne tänne ja tuonne. Eihän minulla olisi todennäköisesti mitään yhteistä tuollaisen miehen kanssa.
Vai pitäisikö minun kenties jatkossa lähestyä jotain liki huippu-urheilijan fysiikalla varustettua sporttihirmua jonka elämä pyörii selfieiden, mikrojen ja makrojen ympärillä? Mitäs siitä, että itse olen enemmänkin sunnuntailenkkeilijä joka liikkuu ainoastaan ulkona ja vain oman hyvänolonsa vuoksi.
Jos itse haluat parisuhteen niin silloin on turha yrittää miehiä, jotka eivät halua samaa. Ylipäätään vääränlainen on mies, jonka arvot ja tavoitteet elämässä ovat erilaiset kuin omasi. Varsinkin noin nuorena kuin AP voi olla vaikea löytää niitä sitoutumishaluisia ihmisiä ylipäätään. Herääkin kysymys, että miksi AP niin kiihkeästi haluaa seurustella. Koska kaikilla kavereillakin on joku?
Tuo onkin ikuinen mysteeri, mistä ne vääränlaiset ja oikeat voisi tunnistaa?
Ja AP on 25-vuotias, sen ikäisistä miehistä suurinosa (ainakin omassa elinpiirissäni) on parisuhteessa ja vaikeampi löytää sen ikäistä sinkkua kuin vaikkapa 22-vuotiaiden joukosta.
Moni pariutuu just tuossa 22-25v ja osa sitten 25-30v, mutta kyllä tuo 20-30v on se ihmisten kirkkaasti vilkkain pariutumisikä, jolloin valtaosa pariutuvista ihmisistä sen kumppanin löytää.Se, että AP niin ”kiihkeästi haluaa löytää jonkun” taas on lajityypillinen tarve sosiaalisen lisäksi; pariutumisen myötä ihminen saa mm. säännöllistä seksiä, joka on useimmille terveille ihmisyksilöille biologinen tarve, läheisyyttä, yhteenkuuluvuuden tunnetta, juurevuutta jne.
Ja koska 25-vuotiaana todellakin suurinosa tuttavapiiristä yleensä on parisuhteessa, voi sinkkuna kokea sellaista ulkopuolisuuden tunnetta ja yksinäisyyttä, mikä saa itsenäisenkin ihmisen ainakin ajoittain kaipaamaan sopivaa kumppania vierelleen.
Ei siinä ole mitään noloa ja epätoivoista kaivata kumppania.No, ainakin 25-vuotiaissa yliopisto-opiskelijoissa voi olla vielä paljon sinkkuja, jotka sitten pyörivät keskenään omissa kaveriporukoissa eikä mitään parisuhdetta ole näköpiirissä. Ehkäpä ne seurustelevat pariskunnat ja lapsiperheet sitten ovat lähinnä tekemissä toistensa kanssa.
Tietämistäni 25-vuotiaista yliopisto-opiskelijoista(kin) suurinosa on parisuhteessa, enkä tunne juuri ketään 25-vuotiasta jolla olisi perhe.
Varmasti yliopistolla on myös niitä porukoita, joissa sinkut on enemmistössä, mutta en vain itse tunne heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Miehinen tapa alkaa heti perseilemään ja toimimaan itsekkäästi, jos huomaa olevansa yhtään niskan päällä (nainen laittaa oma-aloitteisesti viestiä ja ehdottaa tapaamisia ym.).
Miehelle ei tule tuossa vaiheessa mitään ”jes sitä kiinnostaa minä, tutustunpa paremmin tuohon naiseen!”-oloa, vaan miehelle naisen oma-aloitteisuus on signaali siitä, että jee meikäpojalla on vientiä ja naiset tykkää, lähenpä kokeilemaan ketä kaikkia muita saisi ton yhden lisäksi!Eli älä anna miehelle huomiota ja tuo ilmi kiinnostustasi = se ei välttämättä uskalla lähestyä kun ei tiedä, että sillä voisi olla mahiksia eikä halua nöyryyttää itseään
Anna miehelle huomiota ja tuo ilmi kiinnostuksesi häntä kohtaan: mies saa egoboostin, alkaa välinpitämättömäksi ja tahtoo testailla tällä uudenkarhealla itsetunnolla charmiaan myös kaikkiin muihin maailman naisiinToisin sanoen lopputuloksena aina nallina yksin kalliolle jääminen, toimit miten vaan.
No nythän tänne oikein "spykologi" löytyi. Varsinkin yleistettynä kaikkiin miehiin tämä on puhdasta shaibaa.
En yleistä kaikkiin miehiin - vain niihin, joita olen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit lopussa että miehet ovat ensin innoissaan sinusta ja sitten katoavat. Oletko kysynyt joltain heistä miksi?
Aika vaikeaa sitä on kysyä, kun he ovat jo kadonneet
Aika outoa jos et parissa viikossa ole saanut puhelin numeroa että voisit kysyä.. Miehenä pari epäilystä sinusta. Saatat olla ns. lahna sängyssä tai et ole tajunnut antaa ollenkaan. Molemmat on asioita jotka laittaa etsimään parempaa seuraa.
Ihan hirveän surullista ja kypsymätöntä, jos et halua kumppanistasi muuta kuin pikaisesti saatavaa seksiä .Jos oikeasti toinen kiinnostaa, niin haluaa tutustua ennen kaikkea luonteeseen.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti voin ommella napin tai pestä ikkunat, kun sinä olet vuorostasi auttanut painavien tavaroiden tai renkaanvaihdon kanssa. En kuitenkaan oikein tiedä miten suhtautuisin tuohon tiskijuttuun ellei oltaisi yhdessä kokattu. Tulisi olo, että ajattelet että minun pitäisi alkaa pysyvästi hoitaa kotisi tiskihuolto.
yhdestä pyynnöstä tulee sellainen olo? Eikö sitten järjellä ajattelu pelastaisi, että et kuitenkaan ole pysyvästi hoitanut mitään ja eikä siitä ole edes puhuttu.
Puhutko ap miesten kanssa vain itsestäsi vai oletko heistä aidosti kiinnostunut ja kysyt heiltä kysymyksiä? Ovatko nämä sun aloitteet vain keskustelun avauksia vai jotain hiukan epätoivoisempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti voin ommella napin tai pestä ikkunat, kun sinä olet vuorostasi auttanut painavien tavaroiden tai renkaanvaihdon kanssa. En kuitenkaan oikein tiedä miten suhtautuisin tuohon tiskijuttuun ellei oltaisi yhdessä kokattu. Tulisi olo, että ajattelet että minun pitäisi alkaa pysyvästi hoitaa kotisi tiskihuolto.
yhdestä pyynnöstä tulee sellainen olo? Eikö sitten järjellä ajattelu pelastaisi, että et kuitenkaan ole pysyvästi hoitanut mitään ja eikä siitä ole edes puhuttu.
No joo, jotenkin vaan tulee. En tiedä mikä olo sinulle tulisi, jos pyytäisin sinua pesemään kotini vessan.
Yritin ihan vaan ystävyydellä kertoa, että missä on mahdollisesti mättänyt, jotta ei karahtaisi turhaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo taitaa olla tosi tavallista; suurin osa naisista joutuu kokemaan miten miehet ovat aluksi innoissaan kunnes viimeistään kuukauden päästä kyllästyvät ja katoavat. Ei kai kaikissa naisissa jotain vikaa ole, vaan kyllä se vika on nykyajan deittikulttuurissa; aina voi löytyä parempi nurkan takaa ja suurin osa miehistä on tottunut vaihtamaan naista yhtenään ja deittailemaan useita samaan aikaan, ei ne jaksa samaa naista montaa viikkoa koska miehen luonto tuntuu olevan se. Vain rumat/ei suositut miehet haluavat nykyään parisuhteen koska eivät saa naisilta muuten seksiä. Mutta he tekisivt juuri samoin jos se olisi mahdollista.
Heh, "suurin osa miehistä" eivät todellakaan ole tottuneet tuohon, sehän olisi mahdottomuus. Vaan se pieni vähemmistö, joista naiset innostuvat, joita sinäkin valitsit, vain he deittailevat useampia samaan aikaan.
Pareton jakauma toteutuu tässäkin.
Jos jokin niin tässäkin asiassa toteutuu se, että pieni mutta äänekäs vähemmistö kuvittelee olevansa enemmistö ja pitää palstallakin mekkalaa naisten "väärästä" miesmausta. Just se pieni vähemmistö miehiä, jotka ei naisia kiinnosta.
Suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia ja tavikset pariutuu keskenään. Mene vaikka prismaan tai hoploppiin katsomaan. Tai näin kauniilla säällä vaikka ihan vaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo taitaa olla tosi tavallista; suurin osa naisista joutuu kokemaan miten miehet ovat aluksi innoissaan kunnes viimeistään kuukauden päästä kyllästyvät ja katoavat. Ei kai kaikissa naisissa jotain vikaa ole, vaan kyllä se vika on nykyajan deittikulttuurissa; aina voi löytyä parempi nurkan takaa ja suurin osa miehistä on tottunut vaihtamaan naista yhtenään ja deittailemaan useita samaan aikaan, ei ne jaksa samaa naista montaa viikkoa koska miehen luonto tuntuu olevan se. Vain rumat/ei suositut miehet haluavat nykyään parisuhteen koska eivät saa naisilta muuten seksiä. Mutta he tekisivt juuri samoin jos se olisi mahdollista.
Heh, "suurin osa miehistä" eivät todellakaan ole tottuneet tuohon, sehän olisi mahdottomuus. Vaan se pieni vähemmistö, joista naiset innostuvat, joita sinäkin valitsit, vain he deittailevat useampia samaan aikaan.
Pareton jakauma toteutuu tässäkin.
No ehkä sitten vain osa miehistä on deittailukelpoisia ja kelpaa naisille? Voisko miehet koittaa sitten vähän parantaa, eli esim panostaa edes vähän siihen ulkomuotoon, lopettaa friikkeilyn ja kaljan ryystämisen?
Omaa genetiikkaa ei voi parantaa.
Mutta pahentaa voi.
Joo, voi olla, ettei ihan kylmiltään kannata lähteä miestä pyytämään mihinkään. Pidemmän ajan "tuntemisen" ja riittävän signaalimäärän jälkeen en näe kyllä mitään syytä jättää aloitetta tekemättä naisena.
Vierailija3000 kirjoitti:
Olen nainen, mutta arvaukseni on, että olet miesten mielestä tylsä. Se että on ”kaikki kohdallaan” ei vaan riitä, vaan pitäis olla myös vähän meininkiä, että mies innostuisi ja ihastuisi.
Lohdutuksena se, että useimmille ”kunnollisille” kuitenkin varmaan ajan kanssa löytyy kumppani. Mietin vain, että olisiko sinulla kykyä enemmän heittäytyä, tuoda esiin ajatuksiasi koukuttavammalla tavalla, kehittää kommunikointitaitojasi myös romanttisessa mielessä ja olla sitä kautta hieman kiinnostavamman oloinen tyyppi? Uskoisin, että vastaus löytyy näistä ”ominaisuuksista” tai ”taidoista”, kun kerran ulkoisesti kaikki on ok.
Et myös voi olettaa, että toinen kiinnostuu sinusta täysillä, jos et itsekin kiinnostu hänestä. Eli mitä sinä pidät miehessä erityisenä, mitä etsit ja mikä saa sinut tuntemaan ihastusta? Rakastumisen avain lienee siinä, että asia alkaa edetä molemmilla osapuolilla samaan aikaan, mikä vaatii jollakin tasolla sopivat osapuolet ja myös monenlaista toisen hienovaraista lukemista, toiselle hyvän olon tuottamista ja myös monitasoisia kommunikointitaitoja romanttisessa mielessä.
Ehkä yks vinkki ”tylsähköön” olemukseen voisi olla erikoisten ja toiminnallisten treffejen järjestäminen, joka vetoaa toiseen sukupuoleen. Voisi olla jotain älytöntä mummolle veikeän synttärilahjan etsimistä, extempore risteily ilman asianmukaista pakkaamista, erikoisen naamiaisasun sovittelu vapuksi tms. (no vähän huonoja esimerkkejä) mutta siis ylipäätään jotain vähän epätavallisia kohtaamistapoja ja tilanteita, joista syntyy ehkä naurua ja hyviä tarinoita. Ihmisen ei tarvitse kokea olevansa ”treffeillä”! Mutta ihmisellä on tarve tuntea itsensä erityiseksi ja rakentaa kiinnostavia tarinoita itsestään ja elämän tärkeistä kohtaamisista, ja katsoisin, että siihen tarpeeseen on hyvä iskeä.
No, saitko yhtään kiinni? Vaikea sanoittaa sitä mitä tarkoitan.
Taas tää "sanoittaja"-tyyppi. Todella rasittavaa lässyttää aikuisille jostain sanoittamisesta. Mitä se edes tarkoittaa? Olet myös sama tyyppi joka jatkuvasti taivuttaa tietyt sanat väärin, kuten tuo treffit. Se on treffien. Myös teinit > teinien (ei teinejen), pelit > pelien (ei pelejen), jne.
Mitä tulee muuhun "sanoittamiseesi" (facepalm), niin miksi ihmeessä kenenkään pitäisi muuttua toisenlaiseksi, jotta saisi parisuhteen? Jos henkilö on ns. tylsähkö, niin tuleehan se ajan myötä ilmi, että on sellainen, eikä mikään räväkkä erikoiseen vappuasuun pukeutuja tai ex-tempore risteilijä.
Mielestäni se on tavallaan huijaamista, varsinkin jos mies oikeasti olisi seikkailija ja rempseä hassuttelija, kun taas nainen esitti sellaista treffivaiheessa. Tällaisesta muodostuu myöhemmin konflikteja ja lopulta ero, koska henkilöt olivatkin aivan erilaisia menijöitä ja luonteet eivät kohdanneet. Mitä ketään esittäminen hyödytti? Taas markkinoille etsimään uutta puolisoa. Mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kanssa olisi raskasta olla, jos lasket että kaiken pitää mennä tasan. Tee kotiaskareet yhdessä naisen kanssa, niin se varmaan helpottaa?
En laske, teen yhdessä ja sitten sen jälkeen yksin niitä muita. Työmääräni ja kulut kuitenkin poikkeuksetta kasvavat kun olen parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laske, teen yhdessä ja sitten sen jälkeen yksin niitä muita. Työmääräni ja kulut kuitenkin poikkeuksetta kasvavat kun olen parisuhteessa.
Eli koet, että naisen kulut ja työmäärä vähenevät, kun hän on parisuhteessa kanssasi? Onko se ihan fakta? Ja sinä haluaisit ensisijaisesti a) että nainenkin menettäisi jotain vastavuoroisesti vai b) saisit itsekin jotain hyötyä parisuhteesta?
Kun puhut monikossa, niin kuulostaa, että ammattisi on h u o r a.
Onkohan tämä oikea palsta asiallesi ?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta arvaukseni on, että olet miesten mielestä tylsä. Se että on ”kaikki kohdallaan” ei vaan riitä, vaan pitäis olla myös vähän meininkiä, että mies innostuisi ja ihastuisi.
Lohdutuksena se, että useimmille ”kunnollisille” kuitenkin varmaan ajan kanssa löytyy kumppani. Mietin vain, että olisiko sinulla kykyä enemmän heittäytyä, tuoda esiin ajatuksiasi koukuttavammalla tavalla, kehittää kommunikointitaitojasi myös romanttisessa mielessä ja olla sitä kautta hieman kiinnostavamman oloinen tyyppi? Uskoisin, että vastaus löytyy näistä ”ominaisuuksista” tai ”taidoista”, kun kerran ulkoisesti kaikki on ok.
Et myös voi olettaa, että toinen kiinnostuu sinusta täysillä, jos et itsekin kiinnostu hänestä. Eli mitä sinä pidät miehessä erityisenä, mitä etsit ja mikä saa sinut tuntemaan ihastusta? Rakastumisen avain lienee siinä, että asia alkaa edetä molemmilla osapuolilla samaan aikaan, mikä vaatii jollakin tasolla sopivat osapuolet ja myös monenlaista toisen hienovaraista lukemista, toiselle hyvän olon tuottamista ja myös monitasoisia kommunikointitaitoja romanttisessa mielessä.
Ehkä yks vinkki ”tylsähköön” olemukseen voisi olla erikoisten ja toiminnallisten treffejen järjestäminen, joka vetoaa toiseen sukupuoleen. Voisi olla jotain älytöntä mummolle veikeän synttärilahjan etsimistä, extempore risteily ilman asianmukaista pakkaamista, erikoisen naamiaisasun sovittelu vapuksi tms. (no vähän huonoja esimerkkejä) mutta siis ylipäätään jotain vähän epätavallisia kohtaamistapoja ja tilanteita, joista syntyy ehkä naurua ja hyviä tarinoita. Ihmisen ei tarvitse kokea olevansa ”treffeillä”! Mutta ihmisellä on tarve tuntea itsensä erityiseksi ja rakentaa kiinnostavia tarinoita itsestään ja elämän tärkeistä kohtaamisista, ja katsoisin, että siihen tarpeeseen on hyvä iskeä.
Taas tää "sanoittaja"-tyyppi. Todella rasittavaa lässyttää aikuisille jostain sanoittamisesta. Mitä se edes tarkoittaa? Olet myös sama tyyppi joka jatkuvasti taivuttaa tietyt sanat väärin, kuten tuo treffit. Se on treffien. Myös teinit > teinien (ei teinejen), pelit > pelien (ei pelejen), jne.
Mitä tulee muuhun "sanoittamiseesi" (facepalm), niin miksi ihmeessä kenenkään pitäisi muuttua toisenlaiseksi, jotta saisi parisuhteen? Jos henkilö on ns. tylsähkö, niin tuleehan se ajan myötä ilmi, että on sellainen, eikä mikään räväkkä erikoiseen vappuasuun pukeutuja tai ex-tempore risteilijä.
Mielestäni se on tavallaan huijaamista, varsinkin jos mies oikeasti olisi seikkailija ja rempseä hassuttelija, kun taas nainen esitti sellaista treffivaiheessa. Tällaisesta muodostuu myöhemmin konflikteja ja lopulta ero, koska henkilöt olivatkin aivan erilaisia menijöitä ja luonteet eivät kohdanneet. Mitä ketään esittäminen hyödytti? Taas markkinoille etsimään uutta puolisoa. Mahtavaa.
Tässä minäkin näen ongelman. Todella moni parisuhdetta etsivä nainen kertoo minulle pitävänsä retkeilystä, mutta sitten kun suhde on pidemmällä ja menemme retkelle, niin se tarkoitti piknikkiä kaupungin puistossa. Minä käsittäisin tuolla vähintäänkin kaupungista poistumisen. Jos tavoitteena on pelkkä pano, niin ei tuolla ole merkitystä, mutta että parisuhteeseen. Voisin hyvin kuvitella kuinka tälläinen nainen alkaisikin muuttaan minua ja syyttäisi retkeilyharrastustani yhteisen ajan puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minäkin näen ongelman. Todella moni parisuhdetta etsivä nainen kertoo minulle pitävänsä retkeilystä, mutta sitten kun suhde on pidemmällä ja menemme retkelle, niin se tarkoitti piknikkiä kaupungin puistossa. Minä käsittäisin tuolla vähintäänkin kaupungista poistumisen. Jos tavoitteena on pelkkä pano, niin ei tuolla ole merkitystä, mutta että parisuhteeseen. Voisin hyvin kuvitella kuinka tälläinen nainen alkaisikin muuttaan minua ja syyttäisi retkeilyharrastustani yhteisen ajan puutteesta.
Mikä estää sinua tarttumasta asiaan ja jatkaa keskustelua kertomalla miten sinä elät retkeilystä ja sinulle on oleellista, että pääisist yksin/ kavereiden kanssa/ puolison kanssa säännöllisesti (kuinka paljon) metsälle/patikoimaan/metsästämään. Puhuminen ei todellakaan ole yliarvostettua.
Ap, en jaksanut lukea 7 sivua, mutta aloitusviestin perusteella kyse voi olla epätavallisesta persoonasta, minkä miehet huomaavat siinä viikon, parin aikana.
Itse olen tajunnut vasta keski-iässä, etten ole ihan peruspirkko. Siis fiksu olen, osaan käyttäytyä, olen jopa hauska. Mutta en ole sellainen nainen, mitä miehet yleensä naisesta odottavat. Ulkonäköni ja olemukseni ilmeisesti antavat minusta eri kuvan, mitä todellisuudessa olen. Ulkonäössä ja sos taidoissa ei ole vikaa, niin sen täytyy olla persoona. Minkäs mahat. Tykkään itsestäni enkä ole halukas muuttumaan miesten makuun. Esim. esiintymään tietämättömänä ja tyhmänä.