Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun on viime aikoina kahdesti luultu olevan raskaana. Itsetunto murskana.

Vierailija
27.04.2019 |

Olin aiemmin kuvitellut että se on vain myytti että jotkut voivat olla niin typeriä, että olettavat ääneen jonkun olevan raskaana, vastoin parempaa tietoa. Mutta minulle on tänä keväänä käynyt niin kahdesti.

Ensimmäisellä kerralla törmäsin sattumalta vanhaan kouluaikojen ystävään, joka jutustelun lomassa tokaisi että taitaa olla onnittelutkin tulevasta perheenlisäyksestä paikallaan (hän muuten luikahti paikalta kohtuullisen vikkelään kun kerroin että ei kyllä ole). Toisella kerralla keskustelimme mieheni kanssa erään puolitutun tapahtumasuunnittelijan kanssa, ja hän kertoi että heiltä onnistuvat niin häät, syntymäpäiväjuhlat, kuin kastejuhlatkin - ja jatkoi että meillä taitaa pian olla sellaisten aika. Menimme mieheni kanssa sanattomiksi, ja poistuimme paikalta.

Olen parikymmentä kiloa ylipainoinen (163 cm, 85 kg), ja painosta viimeiset viitisen kiloa on kertynyt suhteellisen nopeasti. En tiedä miksi, mutta näin on. Tiedän etten näytä hyvältä, mutta toisaalta en mielestäni näytä siltäkään että olisin selkeästi raskaana (ja olen ollut pullea pidempään, eli mitään dramaattista muutosta ei ole tapahtunut). On uskomatonta miten syvälle maanrakoon itsetuntoni on painunut näiden tapausten jälkeen. En pitänyt itseäni kauniina ennenkään, mutta nyt uiskentelen suoranaisessa itseinhossa. Olen vetänyt kaapista esille kaikkein suurimmat, säkkimäiset vaatteeni, ja olen jopa perunut vapaa-ajan menoja ja tapaamisia. Ulos ovesta on vaikea mennä, kaupassakin on vaikea käydä. Välttelen viimeiseen saakka sitä että edes oma mieheni näkisi minut alasti. Tunnen itseni niin kuvottavaksi.

Olen uskomattoman vihainen niille kahdelle ihmiselle, jotka käytännössä onnittelivat minua olemattomasta raskaudesta. Tunnen, että minua on nöyryytetty todella pahasti. Kirjoitan tänne, sillä en ole kehdannut puhua asiasta kenellekään ja se vain painaa alitajunnassa koko ajan.

Aion nyt yrittää laihduttaa. Kunpa se voisi tapahtua nopeasti, sillä en kestä tätä olotilaa.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen laihduttamaan. Tunnet olosi paremmaksi fyysisesti ja henkisesti.

Ehkä,ehkä ei. Ei mun henkinen olo ole parantunut laihtumisesta, ei fyysisestikään isoa muutosta.

Vierailija
102/104 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sun mies kiltti kun pysynyt rinnalla. Itse en enää pystyisi olemaan kiinnostunut toisesta jos paisuisi noin. Nolottaisi myös kulkea julkisilla paikoilla parina. Sori jos on tylysti sanottu, mut näin ajattelen.

Senkus ajattelet, mutta minä en olisi laihanakaan liikkunut kanssasi. Asennevamman takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 30 kiloa ylipainoinen. Mikä on ihan järkyttävä määrä ihmiselle jonka pitäisi painaa jotain 50-55 kiloa.

Vierailija
104/104 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama. Tyypit näki minut muutama vuosi sitten ja painoa on tullut 50% (!!) siinä välissä lisää. Ja varsinkin mahaan on kertynyt. Eli sinällään ymmärrettävää, mutta kyllä se vitutti. Mutta et ole siis yksin! Älä anna sen vaikuttaa noin paljon, tuu messiin niin solakoidutaan 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä