Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun on viime aikoina kahdesti luultu olevan raskaana. Itsetunto murskana.

Vierailija
27.04.2019 |

Olin aiemmin kuvitellut että se on vain myytti että jotkut voivat olla niin typeriä, että olettavat ääneen jonkun olevan raskaana, vastoin parempaa tietoa. Mutta minulle on tänä keväänä käynyt niin kahdesti.

Ensimmäisellä kerralla törmäsin sattumalta vanhaan kouluaikojen ystävään, joka jutustelun lomassa tokaisi että taitaa olla onnittelutkin tulevasta perheenlisäyksestä paikallaan (hän muuten luikahti paikalta kohtuullisen vikkelään kun kerroin että ei kyllä ole). Toisella kerralla keskustelimme mieheni kanssa erään puolitutun tapahtumasuunnittelijan kanssa, ja hän kertoi että heiltä onnistuvat niin häät, syntymäpäiväjuhlat, kuin kastejuhlatkin - ja jatkoi että meillä taitaa pian olla sellaisten aika. Menimme mieheni kanssa sanattomiksi, ja poistuimme paikalta.

Olen parikymmentä kiloa ylipainoinen (163 cm, 85 kg), ja painosta viimeiset viitisen kiloa on kertynyt suhteellisen nopeasti. En tiedä miksi, mutta näin on. Tiedän etten näytä hyvältä, mutta toisaalta en mielestäni näytä siltäkään että olisin selkeästi raskaana (ja olen ollut pullea pidempään, eli mitään dramaattista muutosta ei ole tapahtunut). On uskomatonta miten syvälle maanrakoon itsetuntoni on painunut näiden tapausten jälkeen. En pitänyt itseäni kauniina ennenkään, mutta nyt uiskentelen suoranaisessa itseinhossa. Olen vetänyt kaapista esille kaikkein suurimmat, säkkimäiset vaatteeni, ja olen jopa perunut vapaa-ajan menoja ja tapaamisia. Ulos ovesta on vaikea mennä, kaupassakin on vaikea käydä. Välttelen viimeiseen saakka sitä että edes oma mieheni näkisi minut alasti. Tunnen itseni niin kuvottavaksi.

Olen uskomattoman vihainen niille kahdelle ihmiselle, jotka käytännössä onnittelivat minua olemattomasta raskaudesta. Tunnen, että minua on nöyryytetty todella pahasti. Kirjoitan tänne, sillä en ole kehdannut puhua asiasta kenellekään ja se vain painaa alitajunnassa koko ajan.

Aion nyt yrittää laihduttaa. Kunpa se voisi tapahtua nopeasti, sillä en kestä tätä olotilaa.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laihduttamaan. Tunnet olosi paremmaksi fyysisesti ja henkisesti.

Vierailija
2/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näytät siltä, että olet raskaana 😂

Eihän se sitten toisten vika ole.

Laihduta niin ongelma katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellesi sinun pitäisi suuttunut olla, kun olet päästänyt itsesi noin ylipainoiseksi. Lakkaa nyt kiukuttelemasta muille, koska ovat tehneet ymmärrettävän virheen.

Vierailija
4/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sun mies kiltti kun pysynyt rinnalla. Itse en enää pystyisi olemaan kiinnostunut toisesta jos paisuisi noin. Nolottaisi myös kulkea julkisilla paikoilla parina. Sori jos on tylysti sanottu, mut näin ajattelen.

Vierailija
5/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellesi sinun pitäisi suuttunut olla, kun olet päästänyt itsesi noin ylipainoiseksi. Lakkaa nyt kiukuttelemasta muille, koska ovat tehneet ymmärrettävän virheen.

Minun mielestäni ei ole ymmärrettävää onnitella ilmiselvästi ylipainon kanssa kamppailevaa ihmistä raskaudesta. Tai laihempaakaan. Niin ei vain tehdä.

ap

Vierailija
6/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normaalipainon ylärajoilla, mutta silti mua luullaan välillä raskaana olevaksi. Kyllä tuntuu pahalta.

Itselläni syynä on pömppömaha, jota ei millään kotikonstilla saa kutistumaan. Ongelma alkoi raskauden ja sektion jälkeen.

Muilla maha palautuuutiset raskauden jälkeen, minulla ei. Inhoan vaatekauppoja, kun en löydä kivoja vaatteita ja aina tarkistan, kuinka paljon vaatteella saa mahaa piiloon ennen kuin ostan mitään.

Vierailija
7/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sun mies kiltti kun pysynyt rinnalla. Itse en enää pystyisi olemaan kiinnostunut toisesta jos paisuisi noin. Nolottaisi myös kulkea julkisilla paikoilla parina. Sori jos on tylysti sanottu, mut näin ajattelen.

A) Mistä tiedät miltä mieheni näyttää?

B) Olen ollut ylipainoinen jo tavatessamme.

C) Ihmisissä on muitakin ominaisuuksia kuin ulkonäkö.

ap

Vierailija
8/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä lähemmäs 30 kiloa ylipainoinen. Ole rehellinen itsellesi. Tuo ei ole enää pikkupyöreyttä.

Vierailija
9/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pallomaha naisella niin eka oletus on, että raskaana. Toki kuka sanoo asiasta tuntemattomalla on eri asia.

Vierailija
10/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en itse mene ikinä ääneen arvailemaan toisten raskaudesta. törppöjä ihmisiä.

Ikävä, että sinulla on paha mieli. :(. Voi kuule olla, että olet vaan niin säteilevän oloinen, että lähtivät etsimään syytä siihen ? :)

Itseäni joskus muinoin normaalipainoisena puolituttu erehtyi luulemaan pieniin päin olevaksi, kun minulla oli rintojen alle sitaistu paita, hössäsin toisen tutun vauvasta kovin ja vielä menin pitelemään kipeää selkääni tavalla joka ilmeisesti korosti mahaa. Nainen oli nolo, mutta minua vaan nauratti.

Tsemppiä. Oot ihana :)

Vierailija
11/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tartutaan ihan epäoleellisiin seikkoihin taas. Itsekin olen lihonut muutaman kilon ja töissä asiakkaat kyselivät olenko raskaana. Jäi aika ikävä olo loppu päiväksi. Ap, älä välitä noista. Oma häpeänsä.

Vierailija
12/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän paljonko minulla on ylipainoa. Käytin sanaa "parikymmentä" sen kummemmin ajattelematta. Tavallaan pidän itseäni silti onnekkaana, sillä paino nimenomaan ei minulla kerry ensimmäisenä vatsaan, vaan olen enemmän päärynä-muotoa. Jos kaikki ylimääräinen olisi mahan seudulla, olisi tilanne mielestäni huonompi, ja raskausepäilyt vielä ymmärrettävämpiä. SILTI ei olisi ok sanoa niitä ääneen.

ap

Vierailija
13/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista kommenteista AP.

Vierailija
14/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en itse mene ikinä ääneen arvailemaan toisten raskaudesta. törppöjä ihmisiä.

Ikävä, että sinulla on paha mieli. :(. Voi kuule olla, että olet vaan niin säteilevän oloinen, että lähtivät etsimään syytä siihen ? :)

Itseäni joskus muinoin normaalipainoisena puolituttu erehtyi luulemaan pieniin päin olevaksi, kun minulla oli rintojen alle sitaistu paita, hössäsin toisen tutun vauvasta kovin ja vielä menin pitelemään kipeää selkääni tavalla joka ilmeisesti korosti mahaa. Nainen oli nolo, mutta minua vaan nauratti.

Tsemppiä. Oot ihana :)

Kiitos, sinäpä vasta ihana oletkin :) Hauskaa että mainitsit säteilemisen, sillä oikeastaan näihin sattumuksiin saakka minulla oli ollut poikkeuksellisen hyvä jakso meneillään. Olen juuri saamassa tutkinnon valmiiksi, kesällä on tiedossa ihania asioita joita odottaa, ja elämä hymyilee. En tarkoita että tästä olisi voinut mitään raskaus-hehkua aiheutua, mutta olen ollut kovin onnellinen. Harmi vaan että nyt tuli näin paha alamäki :(

ap

Vierailija
15/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä raskausepäilyssä on kaikista pahinta? Sekö, että et ole raskaana vai se, että näytät siltä?

Vierailija
16/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen saman pituinen kuin sinä ja päärynävartaloinen. Mutta painaessani 15 kg vähemmän kuin sinä, minulta udeltiin useamman ihmisen edessä, olenkos raskaana. Oli ihan hirveän noloa! Kysyjäkin nolostui eikä osannut enää sanoa mitään. Nykyään vedän aina vatsaa sisään, sillä en enää koskaan halua tulla nöyryytetyksi niin.

Vierailija
17/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kureliivi kirjoitti:

Mikä siinä raskausepäilyssä on kaikista pahinta? Sekö, että et ole raskaana vai se, että näytät siltä?

Sehän on sama kuin joku tokaisisi että onpas sulla läski maha!

Vierailija
18/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kureliivi kirjoitti:

Onko se tosiaankin sama asia?

Vierailija
19/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kureliivi kirjoitti:

Minusta on! Siitähän se raskaus päätellään että vatsa on iso.

ap

Vierailija
20/104 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kureliivi kirjoitti:

No on! Kysyjän mielestä naisen vatsa on niin valtava, että pakkohan sen on olla raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän