Tytär ja poikaystävänsä lähtivät meidän mökille viikonlopuksi ja nyt tyttö on jossain maantien varrella raivona
Oli kuulemma tullut automatkalla jotain riitaa ja tämä poikaystävä oli tytölle sanonut, että jos ei nyt lopeta (mitä?) tyttö jää tien varrelle ja hän kääntyy takaisin. No niin oli sitten käynyt ja nyt tyttö soittaa että minun tai isänsä pitäisi ajaa ~200 km päähän hakemaan tyttö jostain tienvarresta. Että sellainen sitten, meni tämä päivä pilalle!
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Tuota... minä hakisin tyttären. Ja kysyisin joskus myöhemmin - kun tunteet ovat rauhoittuneet - mitä oikein tapahtui.
Noin pääsääntöisesti olen kyllä sitä mieltä, että ketään ei riidan takia jätetä keskelle korpea. Jos alkaa liikaa vi..ttaa, käännetään auton nokka kohti kotia, ja jätetään mökkireissu väliin. Mutta ketään ei jätetä autosta matkalle, paitsi jos toinen on käynyt fyysisesti päälle.
Ja siitä tuskin on sentään kyse.
On aika alamittaista alkaa sanallisen riidan takia uhkailla kyydistä jättämisellä ja vieläpä toteuttaa se. Tuo on henkistä ja fyysistä jyräämistä ja hallintaa. Siinä tulee poikaystävä ilmaisseeksi, että "et saa kritisoida minua, tai pakotan sinut vaikeuksiin".
Mutta tietysti tyttäresikin on saattanut olla aika kauhealla päällä, missä tapauksessa minä ainakin poikaystävän asemassa ihan vaan palannut kotiin ja palauttanut tytön kotiinsa.
Jos on 200km matkaa takaisin, ei kenenkään pinna kestä sen matkan kiukuttelun kuuntelemista, jos on jo niin rankasti kiukutellut, että mökille ei hermo pidä jatkaa.
Jos tilanne ois niin että tyttöystävä ois jättäny pojan keskelle korpea niin kukaan ei puolustelisi tyttöystävää tai sanois että pojalla taitaa olla prinssisyndrooma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä nuorten kanssa ja kyllä niin on väärä uskomus se, että tytöt ovat poikia kypsempiä nuorina. Tytöillä voi olla koulu ja harrastukset järjestyksessä, mutta käytös on ihan uhmaikäisen tasolla. Aina pitää saada oma tahto läpi. Ei kyetä kompromisseihin. Kiukutellaan ja mennään mykkäkouluun jos kaikki eivät tanssi tytön pillin mukaan. Pojat ovat usein ihan neuvottomia tämän käytöksen edessä ja alistuvat. Tytöt ovat myös hyviä manipuloimaan ja puhuvat mustan valkoiseksi. Käyttäytyvät itse rumasti, mutta kääntävät tilanteen niin, että heitä on kohdeltu huonosti.
Eli jos et tottele miestäsi, miehesi saa työntää sinut autosta ulos keskelle korpea 200km päähän kotoa.
Jos tarkoitus on estää vakavampaa tapahtumasta, kun ei anneta kuskille rauhaa, voi olla ainut turvallinen teko.
En lukenut koko keskustelua, joten olen voinut missata jotain oleellista tietoa. Mutta tuollainen "jos et nyt lopeta asiaa x, jätän sinut autosta tänne korpeen" uhkailu on kyllä erittäin törkeää vallankäyttöä. Käytännössä tarkoituksena on vain nujertaa toinen ihminen ja hänen oma tahtonsa, viedä häneltä mahdollisuus itseilmaisuun, saada siis toinen olemaan hiljaa ajamalla hänet tilanteeseen, jossa hänellä ei juuri ole vaihtoehtoja. Ihan sama, miten paljon toisen käytös ärsyttää, mutta uhkailu ei kyllä ole oikea tapa ratkaista riitoja, se on vain vallankäyttöä ja vaikuttaa omaan silmään myös kyvyttömyydeltä selvitellä asioita rakentavasti. Ja varsinkin jos sitten vielä toteuttaa tuon uhkauksen, niin minä kyllä antaisin tyttönä tuon jätkän kuulla tulevaisuudessa kunniansa.
Livija kirjoitti:
En lukenut koko keskustelua, joten olen voinut missata jotain oleellista tietoa. Mutta tuollainen "jos et nyt lopeta asiaa x, jätän sinut autosta tänne korpeen" uhkailu on kyllä erittäin törkeää vallankäyttöä. Käytännössä tarkoituksena on vain nujertaa toinen ihminen ja hänen oma tahtonsa, viedä häneltä mahdollisuus itseilmaisuun, saada siis toinen olemaan hiljaa ajamalla hänet tilanteeseen, jossa hänellä ei juuri ole vaihtoehtoja. Ihan sama, miten paljon toisen käytös ärsyttää, mutta uhkailu ei kyllä ole oikea tapa ratkaista riitoja, se on vain vallankäyttöä ja vaikuttaa omaan silmään myös kyvyttömyydeltä selvitellä asioita rakentavasti. Ja varsinkin jos sitten vielä toteuttaa tuon uhkauksen, niin minä kyllä antaisin tyttönä tuon jätkän kuulla tulevaisuudessa kunniansa.
Liikkuva auto ei vain ole oikein se paikka riidellä ja jos tyttö ei suostu antamaan kuljettajalle rauhaa pyynnöistä huolimatta, jättäisin minäkin ennen pitkää tienposkeen. Riidan tai edes teiniparisuhteen takia ei kannata kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Livija kirjoitti:
Liikkuva auto ei vain ole oikein se paikka riidellä ja jos tyttö ei suostu antamaan kuljettajalle rauhaa pyynnöistä huolimatta, jättäisin minäkin ennen pitkää tienposkeen. Riidan tai edes teiniparisuhteen takia ei kannata kuolla.
Ratkaisusi on siis jättää ihminen 200 km päähän kotoaan tien varteen? Vai vienti lähimpään kaupunkiin, josta kyyti kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livija kirjoitti:
Ratkaisusi on siis jättää ihminen 200 km päähän kotoaan tien varteen? Vai vienti lähimpään kaupunkiin, josta kyyti kotiin?
Jos Tyttö hiutaa, raivoaa ja harjoittaa henkistä väkivaötaa tauotta, saattaisi ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Livija kirjoitti:
Jos riita on niin paha, että estää ajamiseen keskittymistä, niin silloin kannattaisi mielestäni pysäyttää auto ja koittaa selvittää asiaa turvallisesti siten, etteivät tunnekuohut vaaranna omaa ja toisten turvallisuutta liikenteessä. Tai jos tilanne osoittautuu sellaiseksi, että riitaa ei saada selvitettyä ja yhteinen matka ei ole enää turvallista, niin voisin esimerkiksi todeta tyyliin "vaikuttaa siltä, että emme nyt pääse asiasta yhteisymmärrykseen. Taidan tarvita nyt hieman omaa aikaa. Sopisiko jos heitän sinut läheiselle linja-autoasemalle ja jatkamme molemmat matkaa itseksemme. Palataan asiaan sitten kun olemme molemmat saaneet vähän rauhoituttua ja mietittyä asioita"" Tai jotain tämänkaltaista. Pointtina siis se, että tuossa kohtaa kannetaan myös omaa vastuuta riidassa, eikä olevinaan sysätä koko vastuuta toiselle "koska se nyt vaan ei lopettanut vinkumista, joten oma vika".
Tämän on oltava provo kun ei ole tullut mitään päivitystä tälle. Oliko se mökki Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Tämän on oltava provo kun ei ole tullut mitään päivitystä tälle. Oliko se mökki Porvoossa?
Tulihan sieltä tilannepäivitys, sivulta 13 löytyy. Tytär oli haettu kotiin. Mutta saattaahan se silti olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne ois niin että tyttöystävä ois jättäny pojan keskelle korpea niin kukaan ei puolustelisi tyttöystävää tai sanois että pojalla taitaa olla prinssisyndrooma.
Aivan varmasti täällä hehkutettaisiin miten upeasti nuori nainen osaa pitää puolensa ja asettaa rajansa. Älä nyt viitsi muuta väittää.
Ei varmaan puhuttaisi prinssisyndroomasta, koska sellaisesta ei yleisesti puhuta, mutta kyllä jokainen tietää millainen on pilalle hemmoteltu prinsessa.
Vierailija kirjoitti:
No monet näköjään haluavat tietää miten tässä nyt kävi. Enpä eilen enää illalla palstalle tullut, kun oli menoa. No niin kävi, että eilen tytön isä sitten lähti ajamaan mökille päin ja tyttö odotteli maantien varrella. Mies ja tyttö ajoivat mökille yöksi ja tänään sitten takaisin kotiin. Poikaystävä ei ole vastannut soittoihin tai viesteihin, tyttö haluaa jutella tämän kanssa vielä ennen kuin päättää jatkuuko suhde. Näyttää kyllä siltä että ei mikä olisi munkin mielestä parasta.
Ap
Ai että sun tyttö edelleen kuvittelee, että HÄN on se, joka päättää jatkuuko suhde? Just. Ei ihme että jäi tienposkeen.
Vierailija kirjoitti:
No monet näköjään haluavat tietää miten tässä nyt kävi. Enpä eilen enää illalla palstalle tullut, kun oli menoa. No niin kävi, että eilen tytön isä sitten lähti ajamaan mökille päin ja tyttö odotteli maantien varrella. Mies ja tyttö ajoivat mökille yöksi ja tänään sitten takaisin kotiin. Poikaystävä ei ole vastannut soittoihin tai viesteihin, tyttö haluaa jutella tämän kanssa vielä ennen kuin päättää jatkuuko suhde. Näyttää kyllä siltä että ei mikä olisi munkin mielestä parasta.
Ap
Ehkäpä poika on jo tehnyt päätöksen, että suhde ei enää jatku. Tyttö voi lopettaa soittelun ja viestittelyn ja jatkaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pojat ikinä kokonaan jätä. 10 minuuttia korkeintaan jäähyä on ihan normi juttu teineillä. Ap on trolli tai ei ole vaivautunut päivittämään tilannetta.
Mä uskon kanssa tämän. Ja kun poika muutaman minuutin kuluttua palasi takaisin, oli pikkuprinsessa jo ehtinyt soittamaan vanhemmilleen. Kertoo jotain tytön kypsymättömyydestä. ja jos poika on jo monta kertaa sanonut "Nyt lopetat ton kiukuttelun tai kävelet loppumatkan" ja prinsessa silti jaksaa jauhaa seuraavat puoli tuntia, niin mitä sen pojan olisi pitänyt tehdä? Jatkaa ajamista raivohullu akka kyydissään? Johan se hullu voi tarttua rattiin ja suistaa auton ojaan. Harvempi poika nyt oikeasti olisi jättänyt tytön korpeen palaamatta time outin jälkeen ottamaan neidin takaisin kyytiin. Kunnon puhuttelu tytölle ja anteeksipyyntö pojan kiusaamisesta. Voi vaan kuvitella, miltä pojan vanhemmista tuntuu prinsessan hullu käytös heidän poikaansa kohtaan. Saisi koko perhe käydä pyytämässä anteeksi aiheuttamaansa vaivaa ja murhetta. Hyvä jos poika tajuaa nyt jättää tytön perheineen lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Taksi lähimmälle bussi- tai juna-asemalle ja sieltä eteenpäin. Ja poikaystävän voi dumpata saman tien. Toista ei hylätä keskelle ei-mitään, vaikka vähän kiukuttaisi.
Olet varmaan samaa mieltä jos kaljoissa oleva poikaystävä olisi vähän uhkaavan oloinen kun tytär on kuskina, toista ei vain jätetä tienvarteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen poikaystävä. Neuvo tytärtä eroamaan heti.
N47Turha näille on yrittää selittää, ei ole riittävää aivokapasiteettia. Itsekin jäin aikoinaan melkein tien varteen kun hyräilin radiosta tulevan musiikin tahtiin. Olinpa kauhea ja hankala prinsessa tuolloin, häpeän syvästi. Nyt ymmärrän olla hiljaa ja puhun ja teen vain kun herrani antaa minulle luvan. Tämähän se on oikein ja normaalia. No, sitä ei nuorena välttämättä vielä kaikkea ymmärrä. Nyt ap kunnon ripitys tytölle, että nöyrästi pitää vain hymyillä ja olla hiljaa eikä kertoa omia turhia mielipiteitä. Aina ensin pitää kysyä mieheltä ennenkuin ryhtyy mihinkään ja muistaa heti pyydellä loputtomasti anteeksi jos vaikka oma hyväntuulisuus on sattunut miestä ärsyttämään. Ei toista saa kiusata ja provosoida noin eihän.
Ai hitto kun sä olet sitten fiksu. Miten sä edes vertaat tilanteita, jotka on täysin erilaiset?
a) Sä jäit MELKEIN tien varteen. Tarkoittaa sitä, että lopetit, kun huomasit, että toinen ärsyyntyi. Ja ei, ei todellakaan ole kohtuullista ärsyyntyä mistään musiikin hyräilystä, mutta pointti on se, että jos se nyt jostian syystä toista ärsytti, niin et heittänyt vettä myllyyn = et lentänyt autosta.
b) Jos sä olisit lentänyt autosta, niin sä olisit varmaan ollut järkyttynyt, surullinen, pettynyt jne.? Koska se on normaali reaktio, jos on tullut alistetuksi ja törkeästi kohdelluksi. RAIVOAMINEN, mistä ap on puhunut alusta asti, on taas normaali reaktio siihen, kun ei ole saanut tahtoaan läpi. Se ei ole normaali reaktio silloin, jos on tullut oikeasti pelotelluksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10803 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kommentoija ei voi tietää mitä on oikeasti tapahtunut. Poika on voinut vaikkapa kiristää jollain asialla. Jos pystyy jättämään toisen tienvarteen keskelle ei mitään, niin eiköhän aika moneen muuhunkin törkeään asiaan silloin pysty. Tyttö tuskin edes kehtaa kertoa heti mistä on kyse jos on ollut vaikkapa seksiin painostusta tai väkivaltaa.
Niin tai ihan yhtä hyvin tyttö on voinut ärsyttää ja käydä esimerkiksi läpsimään kuskia raivopäissään, kun ei ole saanut mieleisiään vastauksia.
Kuten sanoit, me EI tiedetä, joten miksi pitää kuitenkin vetää johtopäätöksiä siihen suuntaan, että raivoava prinsessa on varmasti uhri?
Kun jotenkin se raivoaminen ei käy yksiin sen kanssa, että olisi just tullut oikeasti pelottavalla tavalla kohdelluksi, vaan oman kokemukseni mukaan siitä, että ei saanut tahtoaan läpi, ja sai maistaa omaa lääkettään.
Silti vaikka me EI tiedetä tilannetta, sinä olet päättänyt että tyttö on häijy prinsessa, ja on ihan oikein jättää hänet neuvottomaksi keskelle ei mitään.
Et sitten osannut kokonaista lainausta tehdä? HUvittaa vaan jankuttaa? Mä just vastasin ja tarjosin vastakkaisen näkökulman sille, joka oli varma, että tyttö on nyt tullut ikävästi kaltoinkohdelluksi. Ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksi lähimmälle bussi- tai juna-asemalle ja sieltä eteenpäin. Ja poikaystävän voi dumpata saman tien. Toista ei hylätä keskelle ei-mitään, vaikka vähän kiukuttaisi.
Olet varmaan samaa mieltä jos kaljoissa oleva poikaystävä olisi vähän uhkaavan oloinen kun tytär on kuskina, toista ei vain jätetä tienvarteen?
Hyvä kysymys.Aivan kuin naiset jotka vakuuttavat kuinka MINÄ LÄHTISIN suhteesta heti kun väkivaltainen mies löisi ensimmäisen kerran.
Vapaaehtoisesti on tyttö kyydistä noussut, joten tien poskeen joutikin jäämään.
Kaitpa sillä tytöllä jonkun verran ikää on, kun ihan vanhempien luvalla ajokortillisen nuorukaisen kanssa oli mökille menossa...
Pilalle hemmoteltu tytär. Juonittelee, kun tietää, että mamma ja pappa hoitaa asiat.
Onnea vaan jatkoon. Toivottavasti poika löytää kivan ja reilun tyttiksen itselleen.