Oletteko vähentäneet punaisen lihan kulutusta?
Kun syötte punaista lihaa niin käykö mielessä, ettei ole kaikkein terveellisintä ruokaa?
Minulla käy mielessä ja yritän syödä lihaa kohtuudella. Ei mitään määssäilyjä suupielet rasvaa valuen.
Kommentit (81)
En ole. Semmoset 500g joka päivä syön punaista lihaa, kanaa tai kalaa. Ja tulen syömään vielä monta kymmentä vuotta.
Miksi lopettaisin syömästä jotain, mikä on hyväksi keholle?
Meillä syödään pääasiassa naudanlihaa, joskus broileria tai kalaa. Possua lähinnä joulukinkun muodossa.
Olin vuosia lakto-ovo vegetaristi, nyt syön naudan jauhelihaa n kerran viikossa. Miten saatte naiset rauta-arvot pysymään hyvinä ilman lihansyöntiä?
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia lakto-ovo vegetaristi, nyt syön naudan jauhelihaa n kerran viikossa. Miten saatte naiset rauta-arvot pysymään hyvinä ilman lihansyöntiä?
Eihän siihen pysty ilman lihaa.
Olen koettanut korvata viikottaisen lihan puolella käyttäen papuja korvikkeena.
Ikää tullut lisää, joten punainen liha on vähentynyt lautasella, eli kaikkien muidenkin tulee tehdä samoin, iästä riippumatta, MINÄ olen jo pihvit syöny😂 Lihan syöntiä saa vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Olen koettanut korvata viikottaisen lihan puolella käyttäen papuja korvikkeena.
Korvikeruokahan on niin trendikästä nykyisin. Terveydestä ei välitetä.
Rautaa saa hyvin esim. pinaatista. Sitä saa myös purkista, jos huolettaa että raudan saanti jää vajaaksi.
Kulutusta alas kun kaupan kiusallista myydä kun tyhjät hyllyt ja kehno satokausi toi siten kuluttajien johdattelun.Keinolihasta voi sitten paremmin repiä katteet.
Vierailija kirjoitti:
Rautaa saa hyvin esim. pinaatista. Sitä saa myös purkista, jos huolettaa että raudan saanti jää vajaaksi.
Miksi syödä tabuja kun voi syödä ruokaa??
Olen vähentänyt. Syön nyt max. kerran viikossa punaista lihaa enkä ole edes kokenut että olisi tarvinnut luopua mistään.
Vierailija kirjoitti:
Pinaatista saa vain nonhemirautaa, joka imeytyy todella surkeasti eli sitä saa syödä useita kiloja, että saa edes yhden päivän raudantarpeen tyydytettyä. Todellisuudessa siis pinaatti on surkea raudanlähde, vaikka veget hanakasti toisin valehtelevat.
Nimenomaan pitää olla sitä rasvaa paljon siinä lihassa. Silloin tulee syötyä vähemmän sitä lihaslihaa. On aika paljon eri asia syödä rasvatonta filettä 100g kuin rasvaista niskaa 100g josta 20 g on rasvaa ja 80g sitä punalihaa. On terveellisempää niin.
Siirryin 2011 vähärasvaisista lihoista rasvaisiin lihoihin, niin että kyllä voinen sanoa vähentäneeni punaisen lihan kulutusta. Samalla kyllä hiilihydraattien määrää laskin minimiin.
Ja mikä oli vaikutus? Verenpaine normalisoitui, samoin verensokeri. Kolesteroliin en tiedä oliko miten vaikutusta kun multa ei siihen asti oltu mitattu kuin pikatestillä kokonaiskolesteroli. Nykyään kun on jo tuota ikälisää, on kolesterolia alettu syynäämään tarkemmin, mutta hyvältä se on vielä näyttänyt näillä eväillä.
Olen vähentänyt. Nautaa kannattaa naisen syödä esim filepihvin muodossa silloin tällöin, pari kertaa kuukaudessa, juuri niiden ravintoarvojen (esim rauta) takia. Kohtuus.
En syö enää kuin kalaa. Muuten lihaton linja ainakin 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan pitää olla sitä rasvaa paljon siinä lihassa. Silloin tulee syötyä vähemmän sitä lihaslihaa. On aika paljon eri asia syödä rasvatonta filettä 100g kuin rasvaista niskaa 100g josta 20 g on rasvaa ja 80g sitä punalihaa. On terveellisempää niin.
Siirryin 2011 vähärasvaisista lihoista rasvaisiin lihoihin, niin että kyllä voinen sanoa vähentäneeni punaisen lihan kulutusta. Samalla kyllä hiilihydraattien määrää laskin minimiin.
Ja mikä oli vaikutus? Verenpaine normalisoitui, samoin verensokeri. Kolesteroliin en tiedä oliko miten vaikutusta kun multa ei siihen asti oltu mitattu kuin pikatestillä kokonaiskolesteroli. Nykyään kun on jo tuota ikälisää, on kolesterolia alettu syynäämään tarkemmin, mutta hyvältä se on vielä näyttänyt näillä eväillä.
Iäkkäillä kolesteroli onkin korkeampi ihan luonnostaan, ja niin pitääkin olla.
Ollaan miehen kanssa vähennetty. Kanaa ja kalaa menee pääsääntöisesti, toki silloin tällöin myös punaista lihaa mutta kulutus on vähentynyt varmaan 90%. Pidetään myös kasvisruokapäiviä.
Ei muuten ole tutkittu punaista lihaa.