Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko vähentäneet punaisen lihan kulutusta?

Vierailija
26.04.2019 |

Kun syötte punaista lihaa niin käykö mielessä, ettei ole kaikkein terveellisintä ruokaa?

Minulla käy mielessä ja yritän syödä lihaa kohtuudella. Ei mitään määssäilyjä suupielet rasvaa valuen.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki lopettaisi lihan syönnin valtaosa hienoista eläimistä kuolisi sukupuuttoon mikä olisi todella sääli.

Ihmiset ei näe nenäänsä pidemmälle tässä asiassa.

Joskus oikein ihmetyttää kuinka tyhmiä ja luonnosta vieraantuneita jotkut ihmiset ovat.

Nyt huutelee taas joku itse luonnosta vieraantunut. Ihminen syö todella vähän riistaa, joka on ainut luonnonvaroisiin kantoihin vaikuttava liharuoka. Tämän hetken lihan tehotuotanto nimenomaan tappaa lukuisia lajeja sukupuuttoon muuttamalla luonnonvaraisia metsiä ja niittyjä pelloiksi. Nisäkäslajien suhdeluvut ovat ihmisten tuottaman lihateollisuuden seuraukseni menneet aivan pyllylleen ja yksipuolistuneet tyystin. Suurin kärsijä ovat hyönteiset ja muut pienet eläimet, joiden olemassa olon ja merkityksen moni unohtaa.

Täyttä pötyä taas.

Muillakin eläimillä on oikeus elää kun vain villeillä luonnon eläimillä.

Karjan kasvatus lisäksi ylläpitää valtavaa hyönteispopulaatiota jolla on merkitystä esim hyönteisiä ravintonaan käyttäviin lintuihin,lepakkoihin ym.

Maatilan ympäristössä on aina hyvin rikas linnusto ja hyönteispopulaatio.

Ihmisten lihankäyttö ja kasvatus on kietoutunut merkittäväksi osaksi luonnon kiertokulkua.

Tämän lopettaminen olisi todella typerää ja lyhytnäköistä.

Kyllä näin on. Naapurissa on maitotila, jonka lähipellot on joko laitumena tai rehupeltona. Vieressä on myös sekametsää. Aivan valtavasti on tässä sekä peltolintuja, että metsälintuja. Myös hirveä määrä kaikenlaista pörriäistä ja mönkijäistä.

Jos tuosta loppuisi elukanpito ja pellot metsittyisi, vähenisi lintulajisto. Jos tulisi vaikka rypsipelto tilalle, loppuisi neonikotenoidien myötä mehiläiset ja muut pölyttäjät.

Näin se on,ympäristö köyhtyy tosi paljon jos karjan kasvatus loppuu.

Yksi esimerkki on kottarainen,niitähän käytännössä pesii vain maatilojen lähistöllä.

Itse olen tänä keväänä tehnyt kottaraispönttöjä vaikka kuinka paljon ja jokainen taitaa olla asuttu.

Oli aika jolloin ei ollut karjaa niin ei tässä ollut kyllä paljon muutakaan elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi