Oletteko vähentäneet punaisen lihan kulutusta?
Kun syötte punaista lihaa niin käykö mielessä, ettei ole kaikkein terveellisintä ruokaa?
Minulla käy mielessä ja yritän syödä lihaa kohtuudella. Ei mitään määssäilyjä suupielet rasvaa valuen.
Kommentit (81)
En ole vähentänyt. Lapset syövät punaista lihaa hirveä ja possua monta kertaa viikossa, myös kalaa ja kasviksia. Sekasyöjiä kun olemme.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt. Nautaa kannattaa naisen syödä esim filepihvin muodossa silloin tällöin, pari kertaa kuukaudessa, juuri niiden ravintoarvojen (esim rauta) takia. Kohtuus.
Fileissä on liian vähän rasvaa, joten kannattaa syödä sen lisäksi rasvaisempaakin lihaa.
En ole vähentänyt. Lapset syövät punaista lihaa hirveä ja possua monta kertaa viikossa, myös kalaa ja kasviksia. Sekasyöjiä kun olemme.
Olen vähentänyt ja tulen vähentämään lisää, kunhan opin valmistamaan laajemmalla skaalalla herkullisia kasvisruokia. Punainen liha todennäköisesti aiheuttaa syöpäriskin nousemista ja prosessoitu varmasti. Minulla on vain yksi keho, enkä pidä kivusta, joten jos syöpäriski pienenee syömällä pääasiassa muuta, ihan varmasti täytän vatsani muulla. Lisäetuna hiilijalanjälki pienenee.
Lopetin lihan syönnin jo 16vee, sillon tajusin miten karjaa kohdellaan, seurustelin vähän vanhemman punkin kanssa, jolta opin aika paljon asioista, kun nyt ajattelee.
Kaikkea muuta syön kyllä, munia (pihakanan) ja kalaa joka päivä oikeestaan.
Olen siis sekasyöjä ilman lihaa.
n47
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt ja tulen vähentämään lisää, kunhan opin valmistamaan laajemmalla skaalalla herkullisia kasvisruokia. Punainen liha todennäköisesti aiheuttaa syöpäriskin nousemista ja prosessoitu varmasti. Minulla on vain yksi keho, enkä pidä kivusta, joten jos syöpäriski pienenee syömällä pääasiassa muuta, ihan varmasti täytän vatsani muulla. Lisäetuna hiilijalanjälki pienenee.
Punaisen lihan ei ole todettu aiheuttavan syöpäriskiä. Sitä kun ei ole edes tutkittu. Hiilijalanjälki ei pienene lihansyönnin lopettamisella.
Onko kukaan teistä vegeistä ja vähentäjistä miettinyt sitä jalanjälkeä joka tulee niistä kuolleista ruhoista? Tuhansia kiloja RUOKAA pitäisi heittää menemään :/
Ja jotkut vielä luulee, että se olisi jotenkin tervettä
Kyllä olen. En syö arkena ollenkaan. Säästyneillä rahoilla syön sitten jotakin kunnon lihaa harvemmin, viimeksi esimerkiksi tartar-pihvin ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vähentänyt. Vähennän vihanneksia sitä mukaa kun lihan hinta kasvaa.
Onhan tutkittu juttu että etenkin punainen liha on epäterveellistä.
Miksi haluat kuolla aiemmin?
Minkäs värisestä lihasta sinä koostut? Jos liha olisi epäterveellistä, niin olisit jo kuollut.
Olen. Meillä syödään punaista lihaa ehkä 2 krt/kk enimmillään. Muuten kala,- kana- ja kasvisruokia.
Olen lisännyt. Syön nyt joka päivä joko lihaa, kanaa tai kalaa. Joinakin päivinä jopa kahdesti. Syynä se, että kun olen seurannut vuosikymmeniä millaisiksi idiooteiksi esim. vegaanit muuttuvat, niin haluan ehdottomasti säilyttää älykkyyteni.
Nythän maailmalla on jo ihan yleistä, että esim. julkkisvegaanit ovat alkaneet jälleen syödä lihaa, koska ovat kyllästyneet siihen, miten huonoon kuntoon terveys on mennyt vegaaniruokavaliolla.
Oon kyllä vähentänyt, pienin askelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut punaisen lihan syönnin n.8vuotta sitten. Nyt etoo kanakin. Kala vielä maistuu.
Olen myös huomannut saman että jos lihaa syö vähän niin se ei sitten enää maistukkaan niin hyvältä. Jotenkin makuaisti muuttuu.
ap.
Kyllä mun mielestä punainen liha maistuu ihan yhtä hyvältä kuin ennenkin vaikka vähensin sen käyttöä jo vuosia sitten.
Jääkaapissa on 300g kinkkuviipaleita, 1 kg naudan entrecotepihvejä Lidlistä ja 350 g broilerinfileesuikaleita. Äkkiä nuo on syöty. Syön mitä haluan ja mistä tykkään.
Jos kaikki lopettaisi lihan syönnin valtaosa hienoista eläimistä kuolisi sukupuuttoon mikä olisi todella sääli.
Ihmiset ei näe nenäänsä pidemmälle tässä asiassa.
Joskus oikein ihmetyttää kuinka tyhmiä ja luonnosta vieraantuneita jotkut ihmiset ovat.
Kyllä, en ole syönyt punaista lihaa 12 vuoteen.
Olen vähentänyt naudanlihankäyttöä ja luopunut possusta. Syön lähinnä kanaa ja kalaa. Kerran-pari kuussa naudanlihaa.