Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temptation Island Suomi - TIS 2020 OFFICIAL

Vierailija
26.04.2019 |

Lanka valmiina. Onko tänä vuonna taas vanhoja pareja?

Kommentit (4706)

Vierailija
1981/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira tuntuu olevan vähän jopa yllättynyt (?) ihmisten reaktioista saaren tapahtumiin. Tarkotan siis noita itkustoreja instagramissa. Olen sitä mieltä että minkäänlaista h*orittelua ei tarvitse sietää (enkä ymmärrä miksi joku sen tyylistä settiä suoltaa tuon takia, ei siellä nyt sentään mitään henkirikosta ole tehty) mutta noin niinkun muuten kiinnostaisi tietää miten Mira kuvitteli katsojien reagoivan saaren loppupään tapahtumiin? Laskiko vähän sen varaan että teki alkujaksoissa niin lähtemättömän vaikutuksen katsojiin että hänen kohdallaan pettämistä ja puolison nolaamista katsottaisiin läpi sormien?

Muutenkin tuo igmiisu ja tempparin tapahtumat menee jotenkin ihan ristiin toistensa kanssa. Jos tarkoituksena oli tämmönen Aki&Rita-tyylinen julkisuuteen ponnistaminen (omat tv-sarjat, instajulkisuus,..) niin reissu olisi pitänyt hoitaa pikkusen toisella tavalla.

Kun taas reissu meni miten meni niin järkevintä olisi (minun mielestäni) ollut pitää vähän matalampaa profiilia ja antaa pölyn laskeutua. Ei näitä tän kauden tapahtumia kukaan enää vuoden päästä pui.

Hänen ig:sään useaan otteeseen käynyt ilmi että noita saaren tapahtumia on ollut raskasta seurata jälkeenpäin televisiosta niin miksi ihmeessä sitä sitten lietsoa pitämällä itseään somessa näkyvillä? Vai pitäisikö katsojien hänelle antaa synninpäästö?

Vierailija
1982/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisu huolissaan ig-storyssaan ettei saa kontenttia ja meemimatskua lopuista jaksoista. Tässä Miisulle ehdotus:

Klippi panovideosta ja tekstiksi ”pientä cuddlailua vaan”.

Hyi, olisi ollut edes rehellinen. Näkyi kilometrien päähän että valehteli silmät päästään haastattelussa, taisi luulla ettei jää vehtailustaan kiinni ja kiristi Markuksenkin valehtelemaan peittääkseen jälkensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pettynyt Miraan. Sekä pettämiseen että vinkumiseen somessa, miten hänelle pitäisi antaa armoa ja ymmärtää. H*orittelu ei tietenkään ole asiallista, mutta tuliko hänelle oikeasti näin isona yllätyksenä, mitä tollaisesta touhusta yleisesti ottaen ollaan mieltä. Että kaikkea ei katsotakaan läpi sormien hänenkään kohdalla. Sympatiat on niin kauan pelkästään petetyn puolella, kun selittely ja uhriutuminen jatkuu.

Vierailija
1984/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä en hyväksy Miran tekoa eli pettämistä, mä silti jotenkin ymmärrän sitä, miltä hänestä mahdollisesti tuntuu. Taannoin olin suhteessa ihmisen kanssa, jonka luulin olevan just sitä mitä haluan. Paperilla olikin (pitkä tumma komea menestynyt jne, heh) ja suhde oli periaatteessa hyvä, ei ollut mitään erityistä huonoakaan. Yritin tukea häntä tavoitteissaan ja olin ihan onnellinen, enkä tiennyt paremmasta. Ei me ihan samoilla tavoilla maailmaa nähty eikä asioista ajateltu, mut ajattelin että rakkaus riittää.

No ei se riittänyt. 

Nykyisen mieheni tavattuani (olin ONNEKSI jo eronnut entisestä) en osannut pitää häntä aluksi suurenakaan uhkana sinkkuudelleni, sillä hän ei ollut paperilla vaatimuslistani mittainen. Tulimme kuitenkin välittömästi toimeen aivan täydellisellä tasolla, jota en ollut ennen kokenut, ja puhun nyt henkisestä puolesta. Hassuteltiin, naurettiin, tutustuttiin, hengailtiin. Kun lopulta tajusin ihastumisen molemminpuoleisuuden ja uskalsin päästää hänet lähelle, hajosin aivan täysin moneksi kuukaudeksi. Itkin liki päivittäin valtavasti kaikkea mennyttä, nykyistä ja varmaan tulevaakin hänen olkaansa vasten, sillä oli niin käsittämätöntä saada tukea asioissa, joissa en ollut sitä aiemmin saanut, ja tulla nähdyksi tavalla jolla kukaan ei ollut aiemmin mua nähnyt. 

Tiedän myös kokemuksesta että on ihan hirveää ihastua toiseen kun on vielä suhteessa toisen kanssa ja ajatellut, että asiat on hyvin. Ollapa sitten vielä telkkarissa tekemässä sama, hyi hemmetti. Tottakai siinä yrittää selittää asiaa sekä kameroille että itselleenkin parhain päin ja uskoa/uskotella että fiilis menee nopeasti ohi. Mä olisin varmaan ollut ihan yhtä typerä kameroiden edessä kuin Mirakin ja koittanut vakuutella että mitään ei ole tapahtunut. Kuitenkin uskon että JOS kyseessä olisi vaan fyysinen viehätys ja lomaromanssi, vois asian kuitata helpommin että hups, kännissä petin, sori siitä. Jos sen sijaan on muutamassa viikossa retkahtanut toiseen aivan täysin ja tunne on myös henkinen, se pistää pään paljon pahemmin sekaisin. Analyysisetä sisälläni haluaa vielä korostaa, että Markushan on ollut aivan lätkässä Miraan jo ennen niiden ekoja treffejä, sen näki kaikesta mitä se sanoi ja teki, ja ne ihan ekojen jaksojen aikana näytetyt treffit näytti jo että miten hyvin ne tulee toimeen. Samoin kaikissa alkukaudenkin bileissä jne ne tanssi tai hengasi aina vierekkäin tai juttelivat toisilleen jonkun toisen olan yli. Mä todellakin toivon, että heidän juttunsa on jatkunut vielä saaren jälkeenkin tai saa vielä jossain vaiheessa uuden mahdollisuuden. Samoin toivon, että Valto on jo kaukana, eikä sorru Miraan enää uudestaan. Heistä ei tuon jälkeen yhtään mitään enää tule, tai on ainakin vaikea uskoa sen kestävän.

Pettäminen on alhaisinta mitä voi tehdä, sitä en puolustele ollenkaan. Siihen johtavat syyt taas usein ovat ihan inhimillisiä, kuten tämänkin sarjan tähänastiset kaudet ovat osoittaneet. Iso syy ohjelman suosioon lienee just se, että me tavikset saadaan tirkistellä hetki sellaista elämää, mihin emme itse lähtisi, mutta joka kuitenkin tavallaan jokaista houkuttaa. Kyllähän avoimesti halutuksi tuleminen on monelle tärkeä osa sellaista elämää, että voi tuntea elävänsä.

Vierailija
1985/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee yli noi miran itku stoorit. Tottakai pettämistä paheksutaan!

Vierailija
1986/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mitä se Mattu jutteli (Maccen kanssa?) illan bileissä ja sanoi jotain että "kaksi viikkoa ennen lähtöä pettää". Oliko viittaus siis Miraan & Valtoon vai omaan parisuhteeseen?

Vierailija
1987/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minä en hyväksy Miran tekoa eli pettämistä, mä silti jotenkin ymmärrän sitä, miltä hänestä mahdollisesti tuntuu. Taannoin olin suhteessa ihmisen kanssa, jonka luulin olevan just sitä mitä haluan. Paperilla olikin (pitkä tumma komea menestynyt jne, heh) ja suhde oli periaatteessa hyvä, ei ollut mitään erityistä huonoakaan. Yritin tukea häntä tavoitteissaan ja olin ihan onnellinen, enkä tiennyt paremmasta. Ei me ihan samoilla tavoilla maailmaa nähty eikä asioista ajateltu, mut ajattelin että rakkaus riittää.

No ei se riittänyt. 

Nykyisen mieheni tavattuani (olin ONNEKSI jo eronnut entisestä) en osannut pitää häntä aluksi suurenakaan uhkana sinkkuudelleni, sillä hän ei ollut paperilla vaatimuslistani mittainen. Tulimme kuitenkin välittömästi toimeen aivan täydellisellä tasolla, jota en ollut ennen kokenut, ja puhun nyt henkisestä puolesta. Hassuteltiin, naurettiin, tutustuttiin, hengailtiin. Kun lopulta tajusin ihastumisen molemminpuoleisuuden ja uskalsin päästää hänet lähelle, hajosin aivan täysin moneksi kuukaudeksi. Itkin liki päivittäin valtavasti kaikkea mennyttä, nykyistä ja varmaan tulevaakin hänen olkaansa vasten, sillä oli niin käsittämätöntä saada tukea asioissa, joissa en ollut sitä aiemmin saanut, ja tulla nähdyksi tavalla jolla kukaan ei ollut aiemmin mua nähnyt. 

Tiedän myös kokemuksesta että on ihan hirveää ihastua toiseen kun on vielä suhteessa toisen kanssa ja ajatellut, että asiat on hyvin. Ollapa sitten vielä telkkarissa tekemässä sama, hyi hemmetti. Tottakai siinä yrittää selittää asiaa sekä kameroille että itselleenkin parhain päin ja uskoa/uskotella että fiilis menee nopeasti ohi. Mä olisin varmaan ollut ihan yhtä typerä kameroiden edessä kuin Mirakin ja koittanut vakuutella että mitään ei ole tapahtunut. Kuitenkin uskon että JOS kyseessä olisi vaan fyysinen viehätys ja lomaromanssi, vois asian kuitata helpommin että hups, kännissä petin, sori siitä. Jos sen sijaan on muutamassa viikossa retkahtanut toiseen aivan täysin ja tunne on myös henkinen, se pistää pään paljon pahemmin sekaisin. Analyysisetä sisälläni haluaa vielä korostaa, että Markushan on ollut aivan lätkässä Miraan jo ennen niiden ekoja treffejä, sen näki kaikesta mitä se sanoi ja teki, ja ne ihan ekojen jaksojen aikana näytetyt treffit näytti jo että miten hyvin ne tulee toimeen. Samoin kaikissa alkukaudenkin bileissä jne ne tanssi tai hengasi aina vierekkäin tai juttelivat toisilleen jonkun toisen olan yli. Mä todellakin toivon, että heidän juttunsa on jatkunut vielä saaren jälkeenkin tai saa vielä jossain vaiheessa uuden mahdollisuuden. Samoin toivon, että Valto on jo kaukana, eikä sorru Miraan enää uudestaan. Heistä ei tuon jälkeen yhtään mitään enää tule, tai on ainakin vaikea uskoa sen kestävän.

Pettäminen on alhaisinta mitä voi tehdä, sitä en puolustele ollenkaan. Siihen johtavat syyt taas usein ovat ihan inhimillisiä, kuten tämänkin sarjan tähänastiset kaudet ovat osoittaneet. Iso syy ohjelman suosioon lienee just se, että me tavikset saadaan tirkistellä hetki sellaista elämää, mihin emme itse lähtisi, mutta joka kuitenkin tavallaan jokaista houkuttaa. Kyllähän avoimesti halutuksi tuleminen on monelle tärkeä osa sellaista elämää, että voi tuntea elävänsä.

Noi on olleet tuolla saarella 3 viikkoa. Miran ja Valton suhde kesti 3 vuotta. Ei tätä juttua nyt oikein pysty pelastamaan.

Vierailija
1988/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä se Mattu jutteli (Maccen kanssa?) illan bileissä ja sanoi jotain että "kaksi viikkoa ennen lähtöä pettää". Oliko viittaus siis Miraan & Valtoon vai omaan parisuhteeseen?

Miraan ja Valtoon. Ja Markus sanoi Miralle Antin kertoneen hänelle, että on tiennyt koko ajan heidän touhuistaan. Eli kyl sitä pettämistä on ollut enemmänkin ja vissiin alusta asti.

Vierailija
1989/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää työtä Petterin ja Markuksen vanhemmat, molemmat pojat herrasmiehiä Temppareissa :D

Vierailija
1990/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jape kuvailee Mattun "siviili"pukeutumistyyliä yksityiskohtaisesta ja heti seuraavassa lauseessa sanoo ettei häntä kiinnosta ulkonäkö ja pinnalliset seikat. Jakku ja kaulahuivi tekevät ihmisestä fiksun... :D

Hyi kun tuosta tyypistä tulee oma ex -viboja. Kommentoi usein vaatteitani, yleensä vähän pilkallisesti. Tärkein ominaisuuteni tuntui olevan se että käyttäydyn fiksusti porukassa. Hyvin harvoin näki itsessään vikaa, muissa sitäkin enemmän. Samanlaista uhoilua että jos nainen tekee virheen, se on siinä ja hän porhaltaa vihreämmille laitumille, vaikka oikeasti suhteen päätyttyä ihan paskana, lääkkeenä alkoholi ja sekot kaverit. Välillä ihan tuosta puhetyylistä tulee takautumia, hrr!

Jape hei, täydellinen poikaystävä ei kyttää ja stalkkaa naistaan joka hetki, nosta itseään jalustalle ja lyttää toista.

Mattu on kyllä sietämätön sekoilija, mutta tuo Jn toimintahan on alkanut jo ennen Mn villiintymistä.

Kasvakaa kaikki aikuisiksi ennen kuin alatte vakisuhteisiin...

Vierailija
1991/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira petti, juu. Muttei sitä nyt noin henkilökohtaisesti tarvitsisi ottaa. Mira petti Valtoa, ei teitä. 

No, ainakin yhdessä asiassa miehet ja naiset on samanlaisia: tempparit menee todella tunteisiin.

Vierailija
1992/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miraan ja Valtoon. Ja Markus sanoi Miralle Antin kertoneen hänelle, että on tiennyt koko ajan heidän touhuistaan. Eli kyl sitä pettämistä on ollut enemmänkin ja vissiin alusta asti.

No varmasti on ollut. Ei todellakaan ollut eka pano tämä. Eiköhän näillä Miran ja Markuksen aiemmilla

keskusteluilla (”siis jos joku tietäis että jotain ois tapahtunut niin saisin varmasti kuulla” ja perään pusu piilossa Miran laittaessa paitaa Markuksen harteille) viitattu panoihin tai muuhun vastaavaan säätöön. En vaan ymmärrä miten Valto ohitti ne keskustelut täysin iltanuotiolla videota katsoessaan.

Vierailija
1993/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eiköhän Miina ole 26+5=31 v.

https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015052119676197

https://www.nelonen.fi/ohjelmat/the-voice-of-finland/2125383-miina-enja…

Miina on 31-vuotias. Oli myös Voice of Finlandissa pari vuotta sitten, muttei päässyt Ääni ratkaisee -vaiheesta eteenpäin.

Vierailija
1994/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiseen haukkumiseen ja h#0ritteluun ei voi valmistautua. Se tuntuu kohteesta todella pahalta, kokemusta on. Lisäksi se on aika pelottavaa.

Televisio-ohjelman spekulointi on oma juttunsa, mutta on aivan sairasta lähestyä henkilökohtaisilla haukkumaviesteillä joutavan televisiosarjan takia.   

Vierailija
1995/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että on monta syytä miksi ihmiset tuomitsee voimakkaammin Miran kuin esimerkiksi Wallun tai vaikka Väpän. Naisilta ehkä yleensäkin odotetaan asiallisempaa käytöstä. Miran ja Valton suhde vaikutti myös todella tasapainoiselta ulospäin ja Mira itsekin kehui suhdetta täydelliseksi. Ja Mira on tuonut ilmi, että hänen aiemmassa suhteessaan on ollut pettämistä miehen puolelta ja Valto joutunut todistelemaan paljon ettei hän ole pettäjä ja nyt sitten Mira itse menee pettämään.

Ja varmaan iso syy on myös se, että Mira kirkkain silmin väittää muiden liioittelevan ja että he ovat vain cuddlailleet! Pois lukien Elias, kaikki aiemmin temppareissa pettäneet ovat myöntäneet asian ja kantaneet vastuun. Mirasta huomaa miten ahdistaa, kaduttaa ja pelottaa, että kohta jää kiinni, mutta silti kieltää asian.

Vierailija
1996/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osui kyllä Matun kohdalta ongelmat hyvin lähelle itseäni. Itselleni kehittyi teini-iän koulukiusaamisesta hyvin samanlaiset ongelmat, hylätyksi tulemisen pelko ja siitä johtuen jatkuva muiden miellyttämisenhalu, ettei kyseistä "hylkäämistä" tapahtuisi (Itselläni kuitenkin tämä ilmeni pahana sosiaalisten tilanteiden pelkona, sen sijaan että hakisin ulkopuolista huomiota). 20 vuotta sitä kulissia tuli pidettyä yllä, ja oma minä hukkui ja sekoittui tähän esitettyyn persoonaan. Vihdoin pari vuotta sitten hakeuduin kognitiiviseen psykoterapiaan, jossa alettiin järjestelmällisesti puida tekniikoita ja ratkaisuja. Matulle suosittelisin samaa reittiä, koska yksin on hyvin vaikea setviä näitä asioita - ammattiapua tarvitaan, eikä se ole paha asia. Onpa hyvin kummallista ja avartavaa nähdä, ettei ole yksin tällä polulla.

Vierailija
1997/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista jos just vaikkapa joku Turvakodin tai Naistenlinjan ihminen olis keskusteluohjelmassa jossa näytettäisiin filmiltä Matun kommentteja ja Japen kommentteja, ja tämä terapeutti/asiantuntija sanallisesti avaisi ja selittäisi mikä tässä on väärin, miten henkinen väkivalta syntyy ja miten se toimii, mihin kaikkeen se kietoutuu, ja miten sokea ihminen on sille, usein sekä uhri että tekijä. Ja miten monimutkaista parisuhde-elämä on, jos on alunperin hieman heikko itsetunto, ja lähtötilanteessa suhteen valtasuhteet tästä johtuen vinksallaan.

Mun ensimmäisen poikakaverin kanssa henkinen väkivalta oli tosi painostavaa: kyttäystä, naureskelua, vähättelyä - kaikki ”vitsin varjolla”, mutta kuitenkin painostavasti niin, että mulle piirtyi tosi tarkat rajat millainen mun ”pitää osata olla”. Lopulta suhde päättyi tosi vauhkoon eroon, mä vain lähdin. Pelasin kaikki asiani valmiiksi ja kerroin vasta lähtöpäivänä, SÄHKÖPOSTITSE, että mä haluan erota. Se valta, jota poikaystävä vaivihkaa käytti, oli niin tukalaa, että en osannut toimia muuten. Tämän jälkeen hän soitteli mulle pilkallisia puheluita, kunnes vaihdoin numeroa. Terapiassa kun olen asiaa käsitellyt, olen ymmärtänyt että todennäköisesti poika ei edes tajunnut olevansa välivaltainen, hän vain otti sen vallan käyttöönsä, johon hänellä oli mahdollisuus kun itse olin niin alistuva ja lukossa, eli ”täydellinen

Uhri”. Toivon että Mattu pääsee kans elämään vapaammin ja iloisempaa elämää jatkossa!

Vierailija
1998/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira saisi kyllä kantaa vastuun omista teoistaan eikä itkeä miten rankkaa on, koska karu fakta on se, että itse meni pettämään ja miettiä vähän miten rankkaa esim Valtolla, joka hyvässä uskossa ja luottamuksessa saarelle lähti eikä itse toiminut väärin, on varmasti ollut. Mielestäni todella törkeää kaikki tuo suosiolla somen tekeminen ja huomion kerääminen ja meemittäminen ihan Valtoakin kohtaan.. vieläpä kun salaili koko pettämistä eikä rehdisti myöntänyt asiaa! Kyseessä oli kuitenkin vielä yli 3v suhde, joten luulisi että olisi Miraltakin oikeaa kunnioitusta ja arvostusta Valtoa kohtaan löytynyt, mut ei näköjään. Muutti kyllä mielikuvaa henkilöstä ihan täysin!

Vierailija
1999/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt osui kyllä Matun kohdalta ongelmat hyvin lähelle itseäni. Itselleni kehittyi teini-iän koulukiusaamisesta hyvin samanlaiset ongelmat, hylätyksi tulemisen pelko ja siitä johtuen jatkuva muiden miellyttämisenhalu, ettei kyseistä "hylkäämistä" tapahtuisi (Itselläni kuitenkin tämä ilmeni pahana sosiaalisten tilanteiden pelkona, sen sijaan että hakisin ulkopuolista huomiota). 20 vuotta sitä kulissia tuli pidettyä yllä, ja oma minä hukkui ja sekoittui tähän esitettyyn persoonaan. Vihdoin pari vuotta sitten hakeuduin kognitiiviseen psykoterapiaan, jossa alettiin järjestelmällisesti puida tekniikoita ja ratkaisuja. Matulle suosittelisin samaa reittiä, koska yksin on hyvin vaikea setviä näitä asioita - ammattiapua tarvitaan, eikä se ole paha asia. Onpa hyvin kummallista ja avartavaa nähdä, ettei ole yksin tällä polulla.

Niinpä, ja silikonit ja täytehuulet eivät varmasti ole paras lääke tuohon hylkäämisen pelkoon? Ei terveydenkään kannalta, voi nuorelle ihmiselle tulla pahat aineenvaihduntahäiriöt niistä.

Jenkeissä naiset poistattaa implantteja koska ne ovat alkaneet aiheuttaa rintasyövän kaltaista lymfoomaa ja osa korvaa implanttinsa siirtämällä pienet määrät rasvaa muualta kehosta. Outoa että suomalaiset hakee niitä osamaksumuoveja edelleen noista entisistä itäblokkimaista. Suomessa on alettu myös täyttämään rintoja rasvalla eikä muovilla.

Vierailija
2000/4706 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira vetoaa ihmisiin, että kaikki tekevät virheitä. Joo Matun alastonsekoilut telkkarissa voidaan laskea virheiksi, mutta noin hävytön pettäminen mitä Mira harrastaa.. Se on virhe, mutta kertoo myös ihmisen pohjimmaisesta moraalista kaiken tarvittavan eikä näin selity vain sillä, että joskus mokasin. Kiero manipuloiva ihminen, joka ei pahemmin välitä muiden tunteista.

Joskus aikoinaan Sonja+Miika ihastuivat temppareissa, mutta hoitivat homman tyylikkäästi loppuun asti ja ovatkin edelleen yhdessä. Jos kerran rakastuu saarella, sille ei mitään voi, mutta kolmen viikon ajan luulisi jaksavan odottaa ja kunnioittaa kumppania. Niin ja Sonjan alkuperäinen mies oli ihan hirveä ja pettänyt videoilla, kun taas Valtoa paremmin ei mies voisi käyttäytyä.

Freevalto <3

Ketju on lukittu.