Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temptation Island Suomi - TIS 2020 OFFICIAL

Vierailija
26.04.2019 |

Lanka valmiina. Onko tänä vuonna taas vanhoja pareja?

Kommentit (4706)

Vierailija
2181/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoileri ruutu+

Iltanuotiota ei viimeisimmissä jaksoissa ollut, joten missähän välissä Valto saa nähdä nämä viimeiset käänteet. Raukka kipuilee turhaan saarellansa, että voiko/eikö voi antaa anteeksi M&M halailut ja Mira vetää toisella puolella päätyyn asti.

Tuleekohan tästä vastaava iltanuotio kuin jepjep-Eliaksen. Miran annetaan selittää ensin rauhassa ”pikkuihastuksensa ja cuddlailunsa ja läheisyydenkaipuunsa ja Markus-tukipilarijorinat” ja sitten Valto sanoo nähneensä nusuvideot. En tiedä jaksaako Valto leikkiä tällaisia leikkejä Miran ja tuotannon kanssa, sen verran suoraviivaiselta ja totiselta kaverilta vaikuttaa, että en hämmästyisi jos ei tulisi iltanuotiolla ollenkaan viimeisen videon nähtyään.

Sitä en tajua miten Mira oli ajatellut tämän pysyvän salassa. Hän on temppareita katsellut aikaisempina vuosina. Ehkä he olivat luulleet välttävänsä kamerat välipäivinä, mutta tuotanto oli ovelampi ja kuvasi välipäivinäkin.

Eiköhän tämä olisi salakatselua mikä ymmärtääkseni on laitonta.

Tuotantoyhtiö on todennäköisesti varmistanut selustansa huolellisesti laadituilla sopimuksilla, jotka eivät jätä tulkinnanvaraa.

Vierailija
2182/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Sami-Kuronen-petti-vaimoaan-kanssani-ex-r…

Juontajakin on yhtä luotettava, kuin osallistujat

Extrakin on alkanut lässähtää, ennen Moision ja Kurosen keskustelut olivat hauskoja lopetuksia viikon jaksoille, mutta nykyään monesti tulee inhat vibat.

Varsinkin nyt kun tuntuu että etenkin Kuronen on jotenkin Miran lumoissa. Mirahan on hukassa oleva pikkutyttö tuon pakkeloidun kuoren alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Sami-Kuronen-petti-vaimoaan-kanssani-ex-r…

Juontajakin on yhtä luotettava, kuin osallistujat

Alkanut tuo kaksinaismoralisti myös tympiä.

Vierailija
2184/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ohjelma on turhaa täynnä.

Vierailija
2185/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattu on Kurosen mielestä se ihana luonnonlapsi ja Jape paha poika joka on tuhonnut Matun itsetunnon kun ei ole osannut kehua oikeita asioita.. huh huh

Tämä on se perusasenne nykyään. Miehestä oletetaan heti pahaa ja nainen halutaan nähdä uhrina.

Ihan samalla tavalla tuossakin voisi Matun nähdä pahiksena, jonka olisi kokeneempana pitänyt Japea opastaa parisuhteen ja seksin suhteen. Jape on lutunen poika, jonka Mattu raahasi telkkariin haukuttavaksi.

Vierailija
2186/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa on jo kuultu "Nää on Mattun omia ongelmia, ei MUN. En tiedä mistä tässä puhutaan, MUN mielestä meillä ei ole mitään ongelmaa. Mattu puhuu paskaa, MINÄ olen helvetin hyvä poikaystävä." Hohhoijaa...

Oikeastaan en enää ihmettele miksi monelle miehelle ero tulee yllätyksenä jos tuollainen ajatusmaailma on yleistä.

Vierailija
2187/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Wallu tempparihistorian tyhmin ihminen? Ajatuksenjuoksu n. 4-vuotiaan tasolla. Miten idiootti voi aikuinen mies olla??

Älä viiti. Osaahan Waldemar mm. sellaisia sivistyssanojakin kuin intensiivinen. ”Tää hotelli on intensiivinen.”

Vierailija
2188/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena en halua katsoa enää ohjelmaa, jossa juontajat täysin parien naisosapuolten puolella. Aivan kaikessa. Iltanuotiot pelkkää miesten haukkumista Kurosen toimesta. Juontajien pitäisi olla jossain määrin neutraaleja.

Joitain miehiä on vaikea saada laskemaan alas sen uhosta ja puolustelusta koostuvan suojamuurin. Jape vaikuttaa tyypiltä, joka hehkuttaa muilta saamaansa palautetta, eikä suostu ottamaan vastaan kritiikkiä. Näitä tyyppejä täytyy todella hiillostaa, ennen kuin suojamuuriin tulee se rako josta voi kasvu alkaa.

Jos on hyvin itsekriittinen ja oma-aloitteisestikin luettelee omia vikojaan, saadun palautteen on hyvä olla kannustavaa ja positiivista. Muuten ei kuule kuin sen negan ja keskittyy siihen.

Mielestäni erot hiillostuksessa perustuvat tähän, ei sukupuoleen.

Poikkeus tästä on Mira. Varmaan saadakseen parempaa draamaa Miisua ajetaan kohti törmäyspistettä sillä, ettei häntä arvostella tai muistuteta seurauksista. Annetaan vain vauhtia. Ja hienoa televisio-ohjelmaahan siitä tuli!

Mitä itsekriittistä siinä on että syyttää kaikista ongelmistaan puolisoa kuten Mattu? Joo, näkyy kilometrin päähän että on huono itsetunto, mutta ei se ole syy lähteä mukaan tuohon poikaystävän syyttelyyn. Kuronen oikein tarjoaa sitä koko ajan selitykseksi. Samanlainen heikko itsetunto ja epävarmuus sen uhon alle yritetään piilottaa. Sattuu se arvostelu Japeakin, mutta koska hän on mies, niin sen ei anneta haitata ohjelman tekoa.

Vierailija
2189/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kausi on ollut mielenkiintoinen, vaikka erilainen kuin aiemmat.

Henkilökohtaisesti koen, että kaikki naiset ovat hieman hukassa ja osaksi löytävät itsensä ja ovat rehellisiä itselleen reissussa. Siitä kertoo avoin ja läheinen ilmapiiri.

Miesten osalta tuntuu, että miehet ovat tulleet sinne ”hoitamaan reissunsa kunnialla”. Alkuun oli selvää, että Wallu ei siihen pysty, mutta Japen osalta ollaan menty ”kunnollisesti” pakonsanelemana, koska Jape on päättänyt, että tekee paremmin kuin Mattu. Valton osalta reissu on lähtenyt vasta viimeisissä bileissä paremmin käyntiin. Valto vaikuttaa siltä, että tahallisesti jättäytyi taka-alalle. Vähän hitaasti lämpeävä ja turhan varovainen.

Mielestäni kaikki parit ovat sen edessä, että ero tulee. Jokainen pari hieman eri syistä. Minulta riittää sympatiaa Miralle ja Mattulle. Niissä parisuhteissa missä nyt ovat eivät pääse kukoistamaan ja olemaan itsensä. Tuntuu että Mira elää Valton kautta ja Valton suunnitelmien. Mattu taas muuttaa itseään ulkoisesti Japelle sopivaksi. Naiset silmät ovat avautuneet. Ulkonäkö ei olekaan parisuhteen perusta. Empun osalta selkärankaa tulisi löytyä nyt enemmän ja hänen tulisi jättää Wallu sekä alkoholi pois. Emppu on jotenkin ottanut itselleen sellaisen roolin, vaikka ei tarvitse. Kasvun paikka hänellekin. Miesten osalta kasvu tapahtuu, kun naiset jättävät heidät. Toki on toivottavaa ettei Jemina ota Wallun vaateboksia vastaan, vaan vaati Wallun rakentamaan ihan ensin oman kodin ja arjen ja hankkimaan työpaikan.

Terveessä parisuhteessa on tärkeää, että molemmat osapuolet voivat olla juuri sellaisia kuin ovat ja molempien arvoja ja unelmia kunnioitetaan. Tärkeää on myös että kaikesta voi puhua ja arvot kohtaavat. Myös raha-asioissa.

Mutta jos nainen ei uskalla tai osaa olla oma itsensä vaan mukautuu jo etukäteen kaikkeen mitä luulee miehen haluavan, niin onko se miehen vika? Väitän että Mira ja Mattu eivät ole edes testanneet että miten puoliso reagoi, jos olisikin oma itsensä. Todella epäkypsää.

Vierailija
2190/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoileri ruutu+

Iltanuotiota ei viimeisimmissä jaksoissa ollut, joten missähän välissä Valto saa nähdä nämä viimeiset käänteet. Raukka kipuilee turhaan saarellansa, että voiko/eikö voi antaa anteeksi M&M halailut ja Mira vetää toisella puolella päätyyn asti.

Tuleekohan tästä vastaava iltanuotio kuin jepjep-Eliaksen. Miran annetaan selittää ensin rauhassa ”pikkuihastuksensa ja cuddlailunsa ja läheisyydenkaipuunsa ja Markus-tukipilarijorinat” ja sitten Valto sanoo nähneensä nusuvideot. En tiedä jaksaako Valto leikkiä tällaisia leikkejä Miran ja tuotannon kanssa, sen verran suoraviivaiselta ja totiselta kaverilta vaikuttaa, että en hämmästyisi jos ei tulisi iltanuotiolla ollenkaan viimeisen videon nähtyään.

Sitä en tajua miten Mira oli ajatellut tämän pysyvän salassa. Hän on temppareita katsellut aikaisempina vuosina. Ehkä he olivat luulleet välttävänsä kamerat välipäivinä, mutta tuotanto oli ovelampi ja kuvasi välipäivinäkin.

Sehän riippuu ihan sopimuksen sanamuodoista. Luulisi, että sieltä löytyy joku takaportti, jonka mukaan tuotanto voi poiketa alkuperäisestä kuvausaikataulusta.

Vierailija
2191/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoileri ruutu+

Tämä on mielenkiintoista nähdä. Siinä paljastuu hyvin tuotannon asenne miehiä kohtaan. Pidetään Valto julmasti pimennossa vai halutaanko hänen näkevän minkälainen puolisonsa oikeasti on.

Vierailija
2192/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että tämä kausi on ollut erilainen. Huomaan et aiemmin olen jotenkin vaan katsonut tätä puhtaasti viihteenä enkä mitenkään ajatellut miten tämä vaikuttaa näiden ihmisten elämään ohjelman jälkeen. Mut nyt olen ekaa kertaa "erehtynyt" just seuraamaan osallistujien IG kommentointia ja fiiliksiä niin tuli eka kertaa sellainen olo et tän kauden jälkeen en enää kyllä seuraa Temppareita. Et tässä on niin paljon ihmisten rikkonaisuutta (tarvitsisivat selvästi psykologin keskusteluapua) mistä vielä lisäksi tuotanto repii raa'asti ja systeemaattisesti kaiken viihteen nimissä irti joka pahentaa näiden ihmisten tilannetta ohjelman jälkeen entisestään. Mut se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäkööt ja huomaan vaan, että vaikka kaikki mitä just tuossa sanoin on täysin itsestäänselvää niin olen ollut tyhmän sokea katsoessani noita aiemmin puhtaasti ajattelematta mitään sen syvällisempää ja samalla kannattanut jatkokausia formaatille. 

Vierailija
2193/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoileri ruutu+

Tämä on mielenkiintoista nähdä. Siinä paljastuu hyvin tuotannon asenne miehiä kohtaan. Pidetään Valto julmasti pimennossa vai halutaanko hänen näkevän minkälainen puolisonsa oikeasti on.

Kuronen on jossain Extrassa sanonut että heidän ei ole tarkoitus piiloittaa materiaalia varattujen osalta jotta ei tulisi jälkeenpäin mitään vaatimuksia. Se on siis heidän välisessä sopimuksessa.

Vierailija
2194/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa jo aiemmilla kausilla sinkut ovat puhuneet ohjelman jälkeen että saarella tapahtuu paljon enemmän mitä tv:ssä näytetään. Siellä ihan varatutkin pelehtivät sinkkujen kanssa silloin kun heitä ei kuvata. Lisäksi on paikkoja mihin voi mennä ilman että kukaan näkee. Lisäksi on myös ajat jolloin voi tehdä oikeastaan mitä tahansa ilman että sitä kukaan saa tietää. Veikkaan että Mira ja Markus on tehneet paljon enemmän mutta se ei vain ole tallentunut kameroille. Mutta onhan ohjelma jo vähän blaah.

Koko kausi odotetaan että pettääkö joku ja sitten jos ei petä niin kausi on surkea ja jos pettää niin pettäjä on paskapää jota pitää haukkua kaikilla mahdollisilla sanoilla. Mutta Suomen TIS-ohjelmaan kuuluu että sinkut yrittävät saada varattuja sänkyyn, ei parisuhteeseen. Sinkut ovat vain seksin ja höpöttelyn takia saarella. Myös Kuroseen on mennyt maku kun miehet on sikoja mutta naiset urhreja niissä tapauksissa missä miehet ja naiset ovat toimineet samalla tavalla. 

Vierailija
2195/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, just tämä täysin yksipuolinen naisten puolustaminen Samin toimesta on vienyt kyllä makua tästä kaudesta reippaasti. 

Vierailija
2196/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa on jo kuultu "Nää on Mattun omia ongelmia, ei MUN. En tiedä mistä tässä puhutaan, MUN mielestä meillä ei ole mitään ongelmaa. Mattu puhuu paskaa, MINÄ olen helvetin hyvä poikaystävä." Hohhoijaa...

Oikeastaan en enää ihmettele miksi monelle miehelle ero tulee yllätyksenä jos tuollainen ajatusmaailma on yleistä.

Tavallaan Jape on näissä on kyllä oikeassa. Aikuisen ihmisen tulisi olla vastuussa omista tarpeistaan ja tuoda ne selkeästi myös esille, eikä uhriutua. Nyt Mattu odottaa, että Japen olisi pitänyt tajuta mitä hän tarvitsee, vaikkei itsekään ole ihan tiennyt mitä tarvitsee. Se on kohtuutonta ja epäreilua. 

Vierailija
2197/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoileri ruutu+

Tämä on varmasti sopimuksissa huomioitu. Jos osallistujat ovat suostuneet olemaan kuvattavina 24/7 ja tuotanto omistaa kuvatun materiaalin ja käsittelevät sitä haluamaansa tapaan niin mitä tuohon on enää sanomista. Tehty mikä tehty.

Vierailija
2198/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mattu on Kurosen mielestä se ihana luonnonlapsi ja Jape paha poika joka on tuhonnut Matun itsetunnon kun ei ole osannut kehua oikeita asioita.. huh huh

Tämä on se perusasenne nykyään. Miehestä oletetaan heti pahaa ja nainen halutaan nähdä uhrina.

Ihan samalla tavalla tuossakin voisi Matun nähdä pahiksena, jonka olisi kokeneempana pitänyt Japea opastaa parisuhteen ja seksin suhteen. Jape on lutunen poika, jonka Mattu raahasi telkkariin haukuttavaksi.

Samaa olen naureskellut eli miesten (=poikasten) odotetaan tässä olevan täysivaltaisia aikuisia, mutta naiset ovat sitten vuorostaan ilmeisesti jotenkin holhottavia, jotka eivät tunnu seuraajiensa mukaan olevan minkäänlaisessa vastuussa omista valinnoistaan, teoistaan ja käytöksestään. Mattukin on oman tarinansa mukaan ottanut silarit Japen voimakkaasta painostuksesta  kahdeksan (8!!) kuukauden seurustelun jälkeen, minkä Jape ehdottomasti kiistää. Lisäksi Mattu paljastaa iloisesti suhteen intiimejä yksityiskohtia sängyssä makaillen kolmelle sinkkumiehelle ja koko Suomelle. Kumman kertomus silareista vaikuttaa tätä taustaa vasten uskottavammalta?

Japen tyttöystävälleen suuntaamat kehutkin ovat painottuneet lähes yksinomaan ulkomuodollisiin seikkoihin, eivätkä luonteeseen kuten Mattu kertoo kameroille toivovansa. Katsojalle herää kysymys siitä, mitenköhän Mattu olisi mahtanut suhtautua tilanteeseen, jossa vain hänen luonnettaan olisi suhteessa kehuttu. En usko, että sekään olisi ollut ihan ongelmatonta, kun ne tissitkin näyttävät olevan välillä kaikki kaikessa. 

Jape on selvästi vielä kokematon pikkupoika, eikä häneltä löydy vielä minkäänlaista kykyä ymmärtää naisia. Aika inhimillisistä defenssimekanismeista koviksen leikkimisineen on kuitenkin kysymys, kun epästabiliisti käyttäytyvä tyttöystävä kaataa kaikki suhteen ongelmat TV-kameroiden seuratessa kokemattoman poikaystävän niskaan. Kai nyt nuoret naiset voivat itsekin suhteessa kertoa omista toiveistaan ja haluistaan sekä tuntemuksistaan toisen käytökseen ja toimintaan liittyen. Paljon helpompaa se on itse kertoa kuin odottaa toisen niitä arvailevan. Jos on kerrottu ja toiveet toiselta suunnalta tyrmätty, mitä nämä sankarit edes tekevät yhdessä? 

Vierailija
2199/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan Jape on näissä on kyllä oikeassa. Aikuisen ihmisen tulisi olla vastuussa omista tarpeistaan ja tuoda ne selkeästi myös esille, eikä uhriutua. Nyt Mattu odottaa, että Japen olisi pitänyt tajuta mitä hän tarvitsee, vaikkei itsekään ole ihan tiennyt mitä tarvitsee. Se on kohtuutonta ja epäreilua. 

On vikaa molemmissa. Ei voi syyttää toista, että on jäänyt jostain paitsi jos ei ole kertonut mitä itse haluaa.

Mutta kyllä tuo Japen tyyli on hirveä. Jos puolisollani on ongelma, niin on se myös silloin minun ongelmani ainakin jollain tasolla ja sitä yritetään yhdessä korjata tai ainakin tukea toista . Eikä olla tollee olkia kohauttaen, että ei koske minua, ei ole mun ongelma.

Vierailija
2200/4706 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos Jape itkisi, että Mattu ei kehu hänen ulkonäköään joka päivä, hän ei ymmärrä, miten kukaan voi seurustella hänen kanssaan, hän on ottanut muovit munaansa, koska Mattu tykkää isokyrpäisistä, Mattu on litistänyt täysin hänen itsetuntonsa, Mattu kehuu pelkkää ulkonäköä, vaan ei luonnetta, Mattu ei hyväksy häntä tällaisena kuin hän on, Mattu on tehnyt hänelle tasan yhden orgasmin, 

ja Kuronen tästä häntä hiillostaisi, niin mitäköhän Mattu asiaan tuumaisi?

"Jape puhuu paskaa". 

Ketju on lukittu.