Mun kaveri saa masennuseläkkeellä käteen 1400 e/kk
Kommentit (101)
Oho. Olen itse kokopäivätyössä ja peruspalkka on 1600e, yö- ja iltalisillä ja viikonlopuilla voi toki tienata ekstraa. Hurjalta tuntuu silti että melkein saman saisi olemalla kotona.
No eipä ole häävit tulot. Kannattaisi ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä töihin.
Ei se masentuneena täällä kotona niin mukavaa ole, vaikka tulis tuhansia tilille. Kun ei niitä rahoja jaksa edes käyttää mihinkään...
Onko hänellä lapsia? Mä saan 1200€ ja on kaksi lasta. Olen työkyvytön mutta mahdollisesti kouluttautumassa uudelleen. Töissä ollessani jäi käteen yli 600€ enemmän per kk plus lomarahat. Mulla ei ole psyykkistä sairautta vaan fyysinen vamma.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Olen itse kokopäivätyössä ja peruspalkka on 1600e, yö- ja iltalisillä ja viikonlopuilla voi toki tienata ekstraa. Hurjalta tuntuu silti että melkein saman saisi olemalla kotona.
Hanki sitten joku työkyvyn vievä sairaus, mieluiten joku mt sairaus mikä vie kykysi tuntea mitään, niin pääset kokeilemaan miten hurjaa elämäsi sairaana onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki sitten joku työkyvyn vievä sairaus, mieluiten joku mt sairaus mikä vie kykysi tuntea mitään, niin pääset kokeilemaan miten hurjaa elämäsi sairaana onkaan.
En minä sitä tarkoittanut, enkä tietenkään ole tuosta summasta kateellinen. Lähinnä hämmästyin vain kun olen ollut siinä uskossa että nuo korvaukset ovat todella vähäisiä, opintorahan luokkaa. Hyvähän se on että valtiolla on varaa pitää kunnolla huolta kansalaisistaan myös sairauden sattuessa. Pahasti masentunut minulla on lähipiirissä eli tiedän kyllä mitä se on, enkä mistään summasta siihen vaihtaisi.
Minä olen mt-syistä eläkkeellä. Saan 784,52 e/kk. Olisin onnellinen jos olisin työkykyinen, olisi työpaikka ja saisi tuon verrankin nettopalkkaa. Kyllähän sillä rahalla eläisi jo mukavasti.
Olen nyt kolme kertaa lukenut, että kaveri saa masennuslääkkeellä 1400 €/kk käteen. Ekan kerran jälkeen ihan mietinkin, että anteeksi kuinka - myykö se ne pillerinsä. En silti osaa vieläkään lukea otsikkoa oikein. Onneksi on perjantai. Ja onneksi itse ei tarvitse kituuttaa masentuneena tuolla summalla. Ja etenkin onneksi en ole niin pahasti masentunut, että olisin sen takia sairauseläkkeellä. Itseasiassa miten pahasti kieroutunut pitää olla ihmisen, että kadehtii masennuksen takia saurauseläkkeellä olevaa kaveriaan. Ei ihme, että kaveri on masentuntu, jos ystävät ovat tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sitä tarkoittanut, enkä tietenkään ole tuosta summasta kateellinen. Lähinnä hämmästyin vain kun olen ollut siinä uskossa että nuo korvaukset ovat todella vähäisiä, opintorahan luokkaa. Hyvähän se on että valtiolla on varaa pitää kunnolla huolta kansalaisistaan myös sairauden sattuessa. Pahasti masentunut minulla on lähipiirissä eli tiedän kyllä mitä se on, enkä mistään summasta siihen vaihtaisi.
Eläke ei ole kaikille sama.
Mä tienaan kokopäivätyössä netto 1650e ja toimistosihteerinä ei missään juuri isompaa palkkaa ole tarjolla
Ihan hyvinhän tuolla elää, jos valitsee missä elää ja miten elää. Eläkkeensaajana siihenhän on täysi mahdollisuus, koska ei ole sidoksissa työpaikkaan.
Jos olisin itse yksinäinen, sairaseläkkeellä oleva ihminen, muuttaisin asumaan kaupunkiin, jossa asumiskustannukset olisivat pienet. Alle 400€/kk saa monelta paikkakunnalta vuokrattua jo pienen kaksion. Näköjään jopa rivitalosta (esim. Kokkola, Vuokraovi). Tonni jäisi elinkustannuksiin. Vaihtoehtoisesti oman saisi edullisesti.
Oikeastiko täällä ollaan kateellisia vakavasta sairaudesta? Ihan heti en olisi uskonut edes av:lta tälläista lukevani ellen olisi omin silmin nähnyt.
Mä olen vakavasti masentunut ja työelämässä. Netto 1700 e/kk 12 v työkokemuksella. Ei tule tuosta enää nousemaan.
Eläkkeen määrä riippuu ansiotuloista, itse sain esim määräaikaisella eläkkeellä n 600 e. Plus olin todella sairas... Mutta ihanaa jos joku silloin kadehti minua!
Vierailija kirjoitti:
Mun ei käy kateeksi, kun töissäkäyden tienaan tuplat ja työ on kohtuullisen helppoa.
Kyllä tuolla 1400€/kk aika tavalla saisi penniä venyttää jos on vaikka lapsia hankkinut.
No mitä vittua tuohan on iha järjetön määrä rahaa kun osaa käyttää sitä. + muut tuet päälle. Aika hyvä summa jos miettii että ei tarvitse tehdä mitään ja voi päivät viettää mielenkiinnonkohteiden parissa. Kuinkahan moni on hakenut kyseiset paperit ihan vain koska ei huvita töiden teko ja näin ollen elää varmasti melko onnellista elämää? Tietennä ei kaikille sovi..
Niin, onhan se ihan hirveää, että sairaillekin taataan toimeentulo. Kyllä pitäisi siirtyä kehitysmaiden malliin, jossa heikot sortuu elontiellä. Eikun.
En minä sitä tarkoittanut, enkä tietenkään ole tuosta summasta kateellinen. Lähinnä hämmästyin vain kun olen ollut siinä uskossa että nuo korvaukset ovat todella vähäisiä, opintorahan luokkaa. Hyvähän se on että valtiolla on varaa pitää kunnolla huolta kansalaisistaan myös sairauden sattuessa. Pahasti masentunut minulla on lähipiirissä eli tiedän kyllä mitä se on, enkä mistään summasta siihen vaihtaisi.[/quote kirjoitti:
Jos eläkettä on kertynyt 1400€/kk, niinkuin nelikymppisellä työelämässä olleella helposti jo on, raha tulee työeläkevakuutuksesta (Ilmarinen, Varma, Keva jne.). Nuorempana sairastuneilla työeläkettä ei ole ehtinyt kertyä niin pääosin (tai jopa kokonaan jos ei ole työhistoriaa) työkyvyttömyyseläkeen maksaa Kela. Työkyvyttömyyseläkkeen päälle voi tienata tietyn summan kuukaudessa, esim. itse jos pääsisin/joutuisin eläkkeelle, saisin saman rahan kuin nyt (kokopäivätyössä) tekemällä eläkkeen päälle muutamat työvuorot. Taloudellisesti siis hyvin houkuttelevaa, mutta pitkäaikaissairaudet työkyvyn osittaisella menetyksellä ei houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varmasti esim. terveys- ja lääkekuluja jne. Ei kannata kadehtia.
Itse olen minimisairaseläkkeellä (700 e, fyysinen syy).
Mun ei käy kateeksi, kun töissäkäyden tienaan tuplat ja työ on kohtuullisen helppoa.
Kyllä tuolla 1400€/kk aika tavalla saisi penniä venyttää jos on vaikka lapsia hankkinut.