Miksi NAISEN meneminen ilman seuraa eri tapahtumiin on kummallista monen mielestä?
Aina ei kaverit syystä tai toisesta lähde esim. bändikeikalle, elokuviin, jääkiekkopeliin, baariin, taidenäyttelyyn, harrastusmessuille, mitä nyt onkaan. Jos sitten menee itsekseen, se aiheuttaa kummallista ihmettelyä. "Siis sä menit sinne keikalle vaikka lissu oli flunssassa eikä tullut mukaan??????", "Kenen kanssa kävit sen leffan katsomassa? Jaa itsekses, oikeesti, kuinka sä kehtasit?"
Miksi? Jos mies menee keskenään vaikkapa pubiin tai jäähallille, ei sitä kukaan pidä mitenkään omituisena tai ihmeteltävänä. Mutta naisen pitäisi jättää menemättä vaikkapa keikalle, jolle liput on hankittu ajat sitten ja kaverille tulee este eikä hän pääse mukaan.
Tätä ihmettelyä saa kuulla jatkuvasti jos joku nainen mainitsee tehneensä jotakin ilman kaveria tai miestä mukana. Mikä siinä on niin ihmeellistä, kun miesten kohdalla ei edes kysytä, kenen kanssa olit pelissä, saati että itsekseen pelissä käynyt mies olisi jokin kummastelun aihe?
Kommentit (62)
No kyllä minä miestäkin ihmettelen. Tai no en nyt varsinaisesti ihmettele, mutta pidän erityisen rohkeana. Itse naisena en kehtaa yksin oikein mihinkään.
Ketkä kyselevät sinulta tuollaista?
Ainoa kysymys, joka minun mieleeni tulisi kysyä, on se, miksi kukaan mies tai nainen menisi yksinään baariin. Mutta minä en pidä baarimeiningistä muutenkaan, joten se siitä.
En tiedä. Mä matkustankin aina yksin, ja joka kerta kun kerron että lähden reissuun, eka kysymys on että kenen kanssa. No en kenenkään, mikä ihme se nyt on! Tai joku näyttely, siellä kaverit on vaan riesana kommentoimassa ja vaatimassa huomiota. Ainoa missä tykkään käydä seuralaisen kanssa on keikat jossain baarissa, missä joutuu usein odottelemaan keikan alkua. Muuten käyn aina itsekseni leffassa ja teatterissa ym. Saa mennä koska haluaa ilman kamalaa tekstailua ja aikataulujen sovittelua, eikä tarvitse vatvoa jälkeenpäin että mitä ajattelit siitä ja tästä.
No kuka sinun perääsi katsoo jos menet yksin liikenteeseen? Ei kukaan. Voit joutua tuhmille teille.
Eräs ystäväni kulki sinkkuaikoinaan yksin kaikki keikat ja baarireissut (asuttiin eri paikkakunnilla, joten siksi olin harvoin mukana). Ihmettelin lähinnä sitä, kuinka hän uskalsi keskellä yötä kulkea yksin kaduilla kotiin tullessaan. Itse olisin pelännyt kaiken maailman ryöstäjiä ja raiskaajia, mutta häntä ei kuulemma ikinä pelottanut.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä miestäkin ihmettelen. Tai no en nyt varsinaisesti ihmettele, mutta pidän erityisen rohkeana. Itse naisena en kehtaa yksin oikein mihinkään.
Et kehtaa mennä yksin mihinkään? Olisi kiva kuulla että mikä siinä hävettää. Mä menen yksin joka paikkaan.
Pitäisikö sitten jättää menemättä jos kavereita ei kiinnosta samat asiat? Joku haluaa mennä kuuntelemaan hevirokkia mutta kun kaverit pitää tähkänlatesta niin ei saa mennä hevirokkikeikalle kun ei ole kaveria mukana? Miksi ihmeessä?
Aika tylsää on oltava sellaisella, joka joutaa kiinnittämään huomiota toisten tekemisiin niin paljon että oikein ihmettelemään alkavat.
Minä matkusta paljon yksin, mutta ei kukaan kavereista ihmettele mitään.
Taidat liikkua jotenkin vanhoillisissa porukoissa, jos yksinäinen nainen aiheuttaa tuollaista hämmennystä. Etsi parempia ystäviä.
Tjaa, enpä ole moiseen koskaan törmännyt. Baareissa en juuri käy, yksin enkä edes porukassa, mutta jos kävisin, niin ihan hyvin voisin mennä keskenäni. Leffoissa tai keikoilla käyn helpostikin yksinäni, jos ei satu kaveria olemaan. Eikä sitä kyllä kukaan ole ainakaan ääneen ihmetellyt.
Ai on vai? Enpä ole ikinä ajatellut asiaa noin. Minusta on rasittavaa käydä vaikka elokuvissa tai taidenäyttelyissä seurassa. Yksin on paljon parempi keskittyä.
Olen nainen ja käyn lähes aina yksin joka paikassa, mutta ei sitä ole ihmetelty. Vain kerran yhdessä ruokapaikassa joku teini kysyi, miksi olen yksin.
Baariin on kyllä kivempi mennä kaverin kanssa, koska sitten on vähän paremmin suojassa iskuyrityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kyselevät sinulta tuollaista?
Ainoa kysymys, joka minun mieleeni tulisi kysyä, on se, miksi kukaan mies tai nainen menisi yksinään baariin. Mutta minä en pidä baarimeiningistä muutenkaan, joten se siitä.
Vaikka ottaakseen yhden kesäkuumalla. Tai on liikkeellä etuajassa ja odottaa niitä kavereita ja sillä välin menee pubiin ottamaan sidukan.
Jos kavereita haluaa tavata, siihen on paljon parempiakin paikkoja kuin meluisat baarit. Sikäli kaverin kanssa baariin on huono valinta.
No mulla ei ole yhtään ystävää joten menen AINA yksin joka paikkaan. Näyttelyyn, konserttiin, ravintolaan, baariin jne.
Ei kukaan ole koskaan tullut ääneen sanomaan ihmettelyään, vilkuiltu kyllä on.
Siis kuka tuollaista ihmettelee? Itse en ole kyseistä ihmettelyä havainnut missään.
Outoa, ei minulle kukaan ole ihmetellyt. Eikä edes sitä, kun kävin ulkomaanmatkalla miespuolisen kaverin kanssa ja mieheni jäi kotiin. Itse asiassa hänen tienaamillaan lentopisteillä se matka tehtiinkin 😄
Oletko kovin nuori? Itseltäni ei koskaan kysellä tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja käyn lähes aina yksin joka paikassa, mutta ei sitä ole ihmetelty. Vain kerran yhdessä ruokapaikassa joku teini kysyi, miksi olen yksin.
Baariin on kyllä kivempi mennä kaverin kanssa, koska sitten on vähän paremmin suojassa iskuyrityksiltä.
Ihan uteliaisuudesta, missä asiayhteydessä tuo teini kyseli tuollaista?
Yritän kuvitella jonkun täysin tuntemattoman teinin ihmettelevän ääneen, miksi tuo nainen kehtaa käydä yksin syömässä, enkä oikein tajua miten kukaan teinikään voi olla noin urpo :D
En tiedä. Miksi baarissa on mentävä vessaankin samaan aikaan kuin kaveri eikä voi mennä itsekseen. Nuo ihmettelijät on varmaan sellaisia.