Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö normaali lapsiaan rakastava ihminen haluakin jättää jotain lapsilleen perinnöksi?

Vierailija
26.04.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006084296.html
Mikä ihmeen buumi tää nyt on, että ihan juristeja myöden suositellaan törsäämään, ettei mitään vaan jäisi perinnöksi?

Kommentit (241)

Vierailija
1/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törsäämään? Tuossahan suositellaan, että omat rahat käytetään esimerkiksi hoivaan vanhana.

Vierailija
2/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onkohan noilla espericaren osakkeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törsäämään? Tuossahan suositellaan, että omat rahat käytetään esimerkiksi hoivaan vanhana.

Se nimenomaan on törsäämistä. Saman hoivan saa persaukisenakin.

Vierailija
4/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rahalla saa parempia ja elämänlaatua nostavia palveluita vanhuskin.

Vierailija
5/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WC-paperirullan vaihdon á 15 €. Saatko valkoista design-Emboa vai keltaisen rullan tuolla hinnalla?

Vierailija
6/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Törmäisin omaisuuden tuhlaajiin mielellään enemmän. Testamentteja laatiessani olen neuvonut, ettei lapsille tarvitse jättää mitään.

Näin neuvotaan? 

Ei tietenkään tarvitse, mutta kai suurin osa haluaa. varsinkin jos itse omaisuutensa perinyt. Miksi katkaista perintö omaan itseensä?

Vierailija
7/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen korkeakouluttanut lapseni,olen tukenut asunnon ostossa ja sisustamisessa,auttanut rahallisesti muutenkin. Nyt on jaloillaan ja hyvässä virassa. Perintöä ei juuri jää,loput käytän itseeni ja omaan vanhuuteeni.

Hän tienaa nyt paremmin kuin minä ikinä eli ei tarvitse periä mitään suuria enää.

Vierailija
8/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin tuo artikkeli oli vähän hassu. Kannatan ehdottomasti, että viimeiset vuodet viettää niin mukavasti kuin voi ja panostaa rahallisesti hyviin terveyspalveluihin, mutta että väen vängällä tuhlaisi omaisuutensa. Se kuulosti vähän oudolta.

Vierailija
9/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hyvän koulutuksen ja sivistyksen. Parempaa perintöä ei voi antaa.

Vierailija
10/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nyt on vaan menossa joiltain tahoilta kampanja saada eläkeläisiä kuluttamaan säästönsä. Toivottavasti propaganda ei tehoa.

Vierailija
11/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WC-paperirullan vaihdon á 15 €. Saatko valkoista design-Emboa vai keltaisen rullan tuolla hinnalla?

On hyvinkin laadukkaita hoivakoteja, jos on valmis maksamaan. Hieronnasta yms voi nauttia vanhuskin. Jotain rajaa sille perinnön kärkkymiselle, jookos.

Ei minusta itse tarkoitus ole tuhlata, mutta ei nyt tyytyä halvimpaan ja surkeimpaan mahdolliseen, jos voi itseensä panostaa.

Vierailija
12/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin törsäämään?

Eikö tuossa jutussa kerrottu, kuinka vanhusten tulee varautua etukäteen, jotta saa viimeiseksi elinvuosiksi riittävät palvelut inhimilliseen ja ihmisarvoiseen elämään.

Meillä tehtiin noin jo 10v sitten ja myytiin isovanhempien omaisuutta, jotta voidaan ostaa palveluita, eihän vanhuskaan lakkaa tuntemasta mielihyvää ja tyytyväisyyttä, jos palveluja ostetaan.

Vai oletko ap. itse 24/7 hoitamassa vanhuksia ja luovutat kodistasi osan heidän käyttöönsä.

Eikä juttu ole mikään uusi ilmiö, näin ovat omaiset tehneet aina. Ehkä nykyisin tehdään ne juristien avulla, ettei korpit tule heti haaskalle, kun vanhusten kunto alenee.

Vierailija
13/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiiii.

Sain vain vaihdon. Tuo on työn hinta.

Materiaalit maksaa erikseen.

On toi kyllä törkeetä.

Ihan samaa se on kyllä putkiremonteissakin. Vetää niin rajusti rahaa pikku jutuista ja niistäkin menee kunnolla vain osa.... ja sitten korjaillaan.

Vierailija
14/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on vain se rullan vaihto, itse paperi on oltava hankittuna valmiiksi tai maksettava jollekin sen ostamisesta.

Vierailija
15/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Nyt on vaan menossa joiltain tahoilta kampanja saada eläkeläisiä kuluttamaan säästönsä. Toivottavasti propaganda ei tehoa.

Yhteiskunnallisesta näkökulmasta olisi juurikin hyvä, jos vanhukset käyttäisivät mahdollisimman paljon kotimaiseen kulutukseen. Periminen keskittää varallisuutta ja eriarvoistaa ihmisiä.

Ja jottei jäisi epäselväksi, itsekin olen perinyt ihan huomattavia summia ja siitä iloinen ja aion lapsilleni jättää omaisuutta, jos suinkin mahdollista. Puhun vain yleisellä tasolla.

Vierailija
16/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperin vaihto 15e

Pankissa sama hinta kun ne tulostaa karhukirjeen....

Että ihan törkeetä on.,., ihmisiä rahastetaan niin tyhjistä.

Tuo vessapaperin vaihto konkretisoi meille sen, miten meitä huijataan.

Me jokainen tajutaan tuossa se älyttömyys.

... rahaa kääritään.

Vierailija
17/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holhous- ja kyttäysyhteiskunta (josta käytetään myös markkinointitermiä hyvinvointiyhteiskunta) toimii vain jos ihmiset ovat persaukisia ja ainoa vaihtoehto palveluiden tuottamiselle ovat virkamiehet. Taloudellinen omavaraisuus antaa vaihtoehtoja ja silloin virkamiehiltä menee lokoisat hommat alta.

Harva saavuttaa omavaraisuutta itse mutta muutamassa sukupolvessa se onnistuu jos homma hoidetaan fiksusti. Nyt on muodostunut tilanne että kohtalainen osa väestöstä on saavuttamassa kohtuullista varallisuutta ja siten heillä on elämässään vaihtoehtoja. Tämä kehitys pitää yrittää katkaista ettei ihmisten riippuvuus julkisesta sektorista heikkene.

Vierailija
18/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin törsäämään?

Eikö tuossa jutussa kerrottu, kuinka vanhusten tulee varautua etukäteen, jotta saa viimeiseksi elinvuosiksi riittävät palvelut inhimilliseen ja ihmisarvoiseen elämään.

Meillä tehtiin noin jo 10v sitten ja myytiin isovanhempien omaisuutta, jotta voidaan ostaa palveluita, eihän vanhuskaan lakkaa tuntemasta mielihyvää ja tyytyväisyyttä, jos palveluja ostetaan.

Vai oletko ap. itse 24/7 hoitamassa vanhuksia ja luovutat kodistasi osan heidän käyttöönsä.

Eikä juttu ole mikään uusi ilmiö, näin ovat omaiset tehneet aina. Ehkä nykyisin tehdään ne juristien avulla, ettei korpit tule heti haaskalle, kun vanhusten kunto alenee.

Entäs sitten kun omaisuus on kulutettu ja starba elää edelleen? Joka tapauksessa joutuu sinne köyhäinkotiin ilman luksuspalveluja.

Vierailija
19/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä pihistävät, jotta meille lapsille jäisi perintöä. Olemme sanoneet, että päinvastoin teidän pitää käyttää rahanne itseenne. Vasta nyt yli 80v he hankkivat siivousapua.

Me lapset olemme jo n 60vuotiaita. Vuonna 1960 syntyneenä voi jäädä eläkkeelle n.4,5 vuoden päästä. Miehen kanssa on jo päätetty, että jos eloa riittää, niin käytetään säästöt matkusteluun ja makeaan elämään.

Vierailija
20/241 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ap on jo pienen perintönsä saanut, itse taidan perinnönjättäjänä olla seuraavana vuorossa. Totisesti haluan mieluummin jättää roposeni lapsille, kuin millekään pörssifirmalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä