Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ENSIKOT VKO 21 ***

22.05.2006 |

En vielä huomannut uutta pinoa..

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä työpäivän jälkeen kirjottelen jotain ihan väsynä. Jalat huutaa leipää ja niin massukin. Ja jääkaappi ammottaa tyhjyttään, koska meistä ei kumpikaan kerenny tänään kauppaan. No on tuol jotain puuroa, hapankorppua ja sellasta. Ehkä niist ihan hyvän iltapalan kokoaa, ku mul on aina iltaisin kauhee nälkä. Onks muilla tällasta? siis että illal nälättää koko ajan.

Oli taas tullu niin paljon tekstiä, etten nyt kaikkiin jaksa kommentoida, ku on niin naatti.

Mut sen muistan, et Q oli valmistunu, joten ONNEA!

Ja Suippo: Mäkin tällanen herkkis, et itken varmaa jokaises juhlas. Johtuu varmaan täst raskaudestaki, mut käy itkettää tosi helpost varsinki kaikki lapsiin liittyvät jutut. Ja telkkariohjelmat ja jopa mainokset saa kyyneleet simmuihin:D heh.

Sitten. Onnea uusille plussanneille!! Oli paljon uusia, ja se on hyvä:) Muistan monet tuolta kuumeilupuolelta.

Kyllä kai niitä vois jotenki karsia sieltä esittelypinosta.

Nyt alkaa eri planeetalta, joten siirryn sen pariin. Mukavaa viikonlopun jatkoa jokaiselle:)

lara 11+4

Vierailija
62/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#006400]Miten on jotenkin niin vaikeaa pinoutua tällä puolella? Aika matelee, eikä mitään oikein tapahdu =)[/color]

[color=3A5FCD]Mä sanoin tossa miehelle, että tuntuu kun olisin koko ajan vaan pahalla tuulella..Mies vastasi hymyillen, että ei nyt sentään-kyllähän sä välillä nukutkin. HMPH XD

Huumorintajuiselle ihmiselle, jolla itseironia on ollut aina vahva laji, tuntuu tosiaan typerältä, että loukkaannun koko ajan jostain. Eilenkin selitin jotain mitä olin lukenut tältä palstalta (oiskohan ollut jotain tukivöistä, että josko mäkin tuun tarvitsemaan sellaista tms.) niin mies tokaisi, että ' ei mun mutsi tai kukaan mun kavereista oo mitään tukivöitä tarvinnu' . Mua harmittaa, että mies vertaa mua muihin joskus tuntemiinsa odottajiin. Perheen kuopuksena mulla ei ole kokemusta oman äidin odotusajasta enkä ole koskaan päässyt seuraamaan kenenkään kaverin odotusta, joten olen joka tavalla noviisi.

Miehellä oli myös kymmenisen vuotta sitten suhde, jossa syntyi pienokainen. Ikävien tapahtumien johdosta poika kuoli 8kk:n ikäisenä. Eli miehelläni on myös kokemusta pienen vauvan hoidosta ym.[/color]

[color=#8B008B]Pläh..mä taidan vaan olla pikkumainen ja typerä?

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

t. turhautunut poppis vasta 5+6 tjs.[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, kyllä täälläkin tunteet vaihtelee ja huumorintaju on välillä hukassa. En jaksa vastata miehen naljailuun normaalilla mitalla, vaan tiuskin koko ajan. Mies raukka. Sanoo mua tyranniksi, kun pakotan sen tulemaan nukkumaan kymmeneltä illalla ;)

Suippo, nauratti aika paljon tuo Mombasa -juttu! Vaikka varmaankin itse kyynelehtisin ihan yhtä paljon..

Ykkösopelle jaksamista hääsuunnitteluihin! Onneksi olet raskauden kannalta seesteisessä vaiheessa häitten aikaan, jos vertaa alkuraskauden pahoinvointiin tai loppuaikojen turvotukseen..

omaa napaa: meillä oli anoppi kylässä kaksi päivää, ja nyt toivun siitä visiitistä. Itseasiassa se yökyläily ei ollut kamalaa, mutta sitä edeltänyt sukujuhla oli. Mieheni on harkinnut kirkosta eroamista (minäkään en kuulu, eikä vauvaa kasteta), ja mainitsi siitä äidilleen. Anoppi sitten tuli mulle huutamaan koko juhlaväen edessä, että " ethän pakota mun poikaa eroamaan kirkosta? Anna sen pitää uskonsa, älä pakota sitä eroamaan!" ... Muutamat ärräpäät siinä kävi mielessä, kun kaikki mummit ja kummit tuijotti mua kauhistuneena. Sain sitten jotenkin selitettyä, että eiköhän se ole miehen oma päätös. Vähän sama kuin olisin kysynyt anopilta, että jokos hän on päässyt alkoholisminsa yli.. Ihan sama mitä vastaa, vahinko on jo tapahtunut. (siis anoppi ei ole alkoholisti, mutta en minä myöskään pakota miestä eroamaan kirkosta ;))

Kohta pitää lähteä töihin, huoh..

Kandi 9+1

Vierailija
64/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kandi[/color] inhottavaa tuollainen! Sitten kun ei voi pistää vastaankaan tai mitään, ärsyttävää! Minulla ei anoppi oneksi ole paha, mutta oma äitini sen sijaan on välillä aivan mahdoton! Jännityksellä odotan sitä, kun kerromme tuleville isovanhemmille raskaudesta, äitini tuskin ilahtuu (ainakaan aluksi). Olen melko vama, että ensimmäisenä hän sanoo, että " mitä?! Miksi?! Ei voi olla totta! Olisitte nyt vähän odottaneet!" sen sijaan että onnittelisi. Valmiiksi ottaa päähän! :///

Olen kyllä päättänyt, että jos äitini ei pysty onnittelemaan tytärtään ja vävyään ilouutisen johdosta, minä teen selväksi, että en aio olla yhteydessä häneen, ennenkuin saan häneltä edes hitusen kunnioitusta. Äitirakas ei luota minun arvostelukykyyni eli pitää minua täysin kyvyttömänä tekemään päätöksiä koskien omaa elämääni. Olen jo naimisissa oleva ihminen, herranjestas sentään, ja hän vieläkin huomauttelee esim. vääristä kengistä, liian pitkiksi kasvaneista hiuksista, siitä, että pitää muistaa tehdä koulutehtävät ja niin edelleen. Minusta se on hieman alentavaa käytöstä, koska jatkuva huomautteleminen kertoo, ettei hän usko minun älyävän itse mikä on tärkeää yms. yms. Ja nämä ovat sentään pikkujuttuja! Kun ilmoitimme menevämme naimisiin, ei kyllä ensimmäisenä tullut onnitteluja, vaan että " nyt jo! Oletteko miettineet loppuun asti?!" :p

[color=red]Poppis[/color] älä yhtään ressaa! Itse huomaan, että tunteeni heittelevät laidasta laitaan hyvin nopeasti, samaan tapaan kuin PMS-oireiden aikana. Eiköhän tuo ole aika normaalia! :D

Mies oli nähnyt unta meidän tulevasta Pööpöstä! Se on muutenkin aivan ihana, kun se käy välillä tuossa juttelemassa minun mahalle! " Onko se pööpötin siellä? Pikku Pööpö pööpönpesässä!" :) Kultainen. Jännä, miten mieskin on muuttunut tässä ihan lyhyen ajan sisällä. Aluksi miestä vähän pelotti tuleva, mutta kun kävimme kylässä tuttavillamme, joilla oli viikon vanha lapsi, mies huomasi, ettei se vauva nyt mikään ihmeellinen satuolento ole, vaan aiva tavallinen ihminen. Nyt hän on ihan innoissaan.

Han ja Pööpö

Vierailija
65/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut vähnä pimennossa tän viikon. Oltiin ensin mun vanhemmilla ja sit ne oli meillä siivous-/remppa-apuina. Äsken lähtivät takasin kotiinsa ja mies jäi vielä tonne uudelle asunnolle irrotteleen viimesiä tapetteja, joten vihdoinki pääsin istuun tähän koneelle.

Luin tossa kyllä kaikki viestit, mutta en jaksanut avata kahta ikkunaa, koska niitä viestejä oli niiiiiin paljon.. Onnittelut uusille, Q:lle ja kaikille muillekin jotka kokee ne ansainneensa :) Tosta pinon karsimisesta.. On musta ainkin ihan ok, tossa Suippoa ja mua ennen näyttää listalla olevan iso läjä porukkaa ketkä ei taida olla kirjottaneet koskaan mitään (?).

Jollekin mahansa näkyville pullauttaneelle selkäkipuiselle piti antaa pieni neuvo, mikä ainakin itellä on auttanut tosi hyvin. Venyttele! Aluksi heti, kun alkoi tuntua selässä mahan kasvu, aloin venytellä joka ilta selkää ja kivut jäi siihen :) Mun " venyttelyohjelma" on kovin lyhyt kaiken lisäks eli sen jaksaa tehdä joka ilta. Ensin venytän jalat suorana sormia varpaisiin (aluksi seisten, nykysin istuen). sen jälkeen istun jalkapohjat vastakkain kantapäät niin lähellä vartaloa kuin menee lattialla ja venytän otsan lattiaa (samalla pylly pysyy maassa), tää tosin ei onnistu enää kun maha on " liian iso" , mutta venytän sen verran kuin pystyn. Kyynärpäillä voi painaa samalla reisiin kevyesti, että saa lonkat auki paremmin. Tän jälkeen venytän selkää pitkäksi samalla venyttäen käsiä ylös päin. Lopuksi teen vielä selän kiertoja ja venyttelen rintalihakset. Nyt enää en vaan uskalla venyttää niin paljon kuin venyis, koska oon huomannut että kudokset on ilmeisesti alkaneet löystyä (ainaki venyttelystä on tullu " pelottavan" helppoo).

Huomenna ois taas neuvolakin.. Tänään en nyt taida sit enempää kirjotella (tuli jo niin pitkä viesti)..

Jenni 31+2

Vierailija
66/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas plussa-aalto ollut valtaisa tällä viikolla. Onnea kaikille uusille, joita en ole vielä onnitellut ja tervetuloa mukaan!

JoJo, kyselit liikkeistä, samoissa kun suunnilleen mennään. En ole ihan mitään selkeitä liikkeitä tuntenut, mutta sellaisia epämääräisiä hipaisuja ja nykäisyjä olen ollut tuntevinani, eli eiköhän niitä kohta ala tuntua. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, joten ei niitä välttämättä ihan heti ala ainakaan päällepäin tuntea. Piinallinen odotus siis jatkuu... Toivottavasti muuten teidän asuntoasia selviää jotenkin siedettävästi!

Burde kyseli esitelypinon päivittämisestä. Olisi varmaan hyvä jotain tehdä. Tuntuu olevan paljon nimiä, jotka ei lainkaan pinoudu tuossa meidänkin listassa. Karsitaan vaan ja pääseehän sitä takas, jos on aiheetta tai vahingossa joku pudotettu.

Suippo: mä odotana kauhulla ensi viikon lauantain koulun kevätjuhlaa. Mä oon aina porannut viimeistään suvivirren aikana ja nyt kun itku tulee tosiaan vaikka Emmerdalea katsellessa, niin mitä on odotettavissa, kun oman luokkani jätän kolmen vuoden jäkeen ja hormoonit hyrrää... Ei auta muuta kuin vetää Kanebon 38 astetta ripsarit silmiin ja tuhti nippu nenäliinoja mukaan. Mitä se sit onkaan oman lapsen juhlissa?!

Poppiupau, muistan itsekin vielä tosi hyvin nuo ekat viikot, kun ei vielä tuntenut porukkaa täällä ja tuntui, ettei omassa napaseudussa tapahtunut mitään ihmeellsitä. Rohkeesti vaan mukaan keskusteluun, niin tutustut ja äkkiä nää viikot sitten kuitenkin menee. Itekin muka vasta plussasin ja nyt jo mennään kiireellä kohti puolta väliä.

Ja hormoonit tosiaan jyllää: välillä itkettää ihan pienikin juttu, välillä v*****aaa niiin paljon, ettei rajaa ja ainakin mulla on jotenkin nuo petipuuhat menettäneet suurimman hohtonsa ainakin tällä hetkellä - vaikka onhan se kivaa, kunhan vaan jaksaa " ryhtyä" . Ei ole helppoa miehellä...

Onpas kandilla " mukava" anoppi. Voimia sen kestämiseen! Ja toivottavasti Han_in äiti ei esitä pahimpia kommenttejaan.

Oliskohan joku uusista kyselly muille raskaudesta kertomisesta. Mä kerroin muutamalle ystävälle jo vauvakuumeesta, mutta en esim. vanhemmille. Yhdelle ystävälleni kerroin plussauksesta samana päivänä kun tein testin. Vanhemmille kerrottiin ekan ultran jälkeen rv 7+ ja töissä pomolle muutamalle muulle samoihin aikoihin. Ystäville muuten kerrottiin sitä mukaa, kun asia sopivasti tuli puheeksi. Välillä on tuntunut, että ollaan kerrottu liiankin ajoissa, mutta mitäpä siitä - sellainen kuuluu mun luonteeseen. Nyt oikeestaan kaikki läheiset tietää, mutta sellaisille hyvänpäivän tutuille ei vielä olla kerrottu, mutta kohta on turha enää yrittää pimittää - alkaa kumpu nousta nimittäin.

Nyt pitää kysellä, josko miehus lähtisi mun kanss ulos, kun aurinko niin kauniisti paistaa. Voikaahan taas hyvin kaikki enska-kamut!

-Amy ja EkaVekara rv 18+3

Vierailija
67/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli nolo tiltti! Miten lasken raskausviikot? Kun tuo vauvalaskuri sanoo, että " nyt sinulla on meneillään viides raskausviikko" , mutta omien laskujeni mukaan täysiä viikkoja on 4 ja kolme päivää päälle. Eli ovatko viikkoni siis 4+3? Tarkoittaako tuo vauvalaskurin kommentti sitä, että on neljä kokonaista viikkoa, ja viides parhaillaan menossa? Ensi viikolla olisi siis täydet viisi raskausviikkoa?! :O

Tulipa tyhmä olo, kun en tajua. Kyllä kirjoitusasu voi hämätä..... Ja miten sitten sanotaan ihmisille, jotka kysyvät, että " monennellako viikolla olet" ? Sanonko että " viides viikko menossa" vai että " neljä viikkoa ja muutama päivä päälle" ? Kyllä ihminen voi olla tolvana :DD

Han ja Pööpö rv4+3?

Vierailija
68/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein olet ymmärtänyt. Raskausviikothan lasketaan alkavaksi viimeisten kuukautisten ekasta päivästä. Ja aina kun saadaan viikko täyteen eli päästään vaikkapa rv:oon 4+6, seuraava päivä on 5+0 ja silloin olet jo 6.:lla (kuudennella) raskasuviikolla. Siis jos joku kysyy sinulta, mikä rv on menossa, voit vastata joko, että rv 4+3 tai että olet viidennellä raskausviikolla.

Terveisin, Amy, edelleen rv 18+3, mutta mukavampi sanoa yhdeksännellätoista rv:llä =)

Vierailija
69/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki vielä tuntemattomat enkat ja ne muutama johon jo tutustuin tuolla vauvakuumepuolella!

Sama juttu mulla kuin tuolla poppiksellakin, etten vielä osaa tänne kirjoittaa mitään, kun ei ole vielä sellainen olo, että oikeasti olisi raskaana, hyvä kun edes uskaltaa ajatella ja odottaa koko vauvaa kun niiiiin lalussa ollaan. Mutta on ollut kiva lueskelle teidän muiden esikoisen odotuksesta! :)

kandi: voi sun anoppia... turhan suorasanainen on. Mutta toivottavasti asiat järjestyy eikä tarvitsisi ketää syytellä mistään, kyllähän jokainen itse tekee omat päätöksensä. Pysyttele itse positiivisena äläkä hermostu niin tuskin toinenkaan kauaa jaksaa yksin tapella :) voimia.

han_: ihan mies sulla kun intoilee masulle jo! :) Toivottavsti se äitikin yllättäisi ja oliskin oikein positiivisellä päällä. Nuo äiti-tytärsyhteet saattaa olla joskus hankalia nekin. Mutta onneksi sun miehesi ja me kaikki enskakaverit ainakin ollaan onnellisia sun puolesta! kyllä se äitikin varmasti heltyy vauva-ajatuksesta.. Niin muute ne raskausviikot lasketaan käsittääkseni juuri noin kuin pähkäilitkin. Eli esim. mulla nyt 5+3 eli kuudetta viikko mennään ja kai sen voi sanoa muille kummalla tavalla haluaa. :)

poppis: vai ollaan siellä vähän kärttynä... Kyllä sun mies näyttää ainakin huumorilla siitä selviävän niin etköhän itsekin. :) Kyllähän sitä monenlaisia tunteita vaihtelee tässä, mulla on taas ollut tippa linssissä helposti, esim. tänään luin Anna-lehdestä jotain juttua perulaisista kummilapsista niin alkoi itkettää.. hullua. Mutta se on ihan hyvä olla välillä raivottarena niin jaksaa sit taas iloitakin. On ihanaa poppis olla sun kanssa samoilla päivillä (lähes) niin voidaan sit jutella raskauksien edetessä.. sama pätee kyllä han_:n ja neaan ja muihinkin juuri plussanneisiin.

amy mainitsi jotain raskaudesta kertomisesta muille, niin mun on pakko myöntää että kerroimme parille läheisimmälle kaverille ja mun perheeelle ja kaikki ovat ihan innoissaan vaikka tietävätkin vielä tässä vaiheessa olla realisteja. Onpahan sitten läheisiä myötäelämässä myös siinä tapauksessa jos jotain menee vikaan ja surettaa.. Mutta isommin kerron varmaan sitten kun se alkaa näkymään tai jos muuten tilanne siltä näyttää.

Ihanaa alkavaa uutta viikkoa kaikille!

t.iisa

ps. me ollaan noiden juuri plussanneiden ja vauvakuumepuolelta siirtyneiden kanssa aika kovia tyttöjä palstailemaan joten jatkossa saattaa venyä pinot tai ilmestyä jopa päiväpinoja! Tai eihän sitä tiedä miten se keskustelu tälläpuolella etenee, mutta tuolla vauvakuume-enskoissa oli kyllä kovat läpinät kaikenaikaa... :)

Vierailija
70/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs noita kirjoitusvirheitä mun teksissä taas vilisee, pahoittelut! :)

Piti vaan vielä sanoa, että mun mies laitteli viikonloppureissusta viestiä jossa lopuksi, että " rakastan teitä" . olin aluksi, että häh, meitä? mua ja mun muita persoonia? vai onko kenties alkanut teitittelemään kohteliaisuudessaan... Mutta ilokseni muistin että tarkoitti ilmeisesti tätä pikkutoukkaa täällä masussa. Että innoissaan on mieskin, ihanaa!

t.iisa rv 5+3

Vierailija
71/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeudun myös niihin " laiskoihin" palstailijoihin, joka kyllä lukee pinot mutta harvemmin jaksaa kirjoittaa. Yleensä kun ehdin lukemaan pinon, on se jo niin pitkä että sen luettuaan ei jaksa enää ruutua tuijottaa.. Suonette siis anteeksi tämän harvoin tapahtuvan palstailun. Mutta hengessä mukana ollaan, lähes päivittäin!

Ensinnäkin paljon onnea plussasta ja tervetuloa kaikki uudet ensikot! Mukavaa kun on taas oikein plussa-aalto lähtenyt käyntiin siellä kuumeilupuolella. Tuntuu kuin vasta itsekin olisi kirjoitellut siellä puolella. Nopsaan nämä viikot tuntuvat menevän. Joku teistä (anteeksi en vielä muista nickiä) uusista kyseli kalluppia siitä koska muille kerrottu raskaudesta. Itse kerroin siskolle (tuleva kummitäti :) heti samana päivänä kun plussasin. Molempien vanhemmille kerrottiin n.viikko sen jälkeen, samoin parille hyvälle ystävälle. Töissä jouduin pahoinvointisuuden takia kertomaan joskus rv 7+, koska näkiväthän nuo ettei kaikki ole kunnossa.. Muut tutut ja sukulaiset saivat pikku hiljaa tietää jo rv 10 alkaen, kun ei asiaa enää malttanut pitää salassa. Esimiehelle kerroin viikko sitten, jotta saa ajoissa ruveta järkkäämään sijaisasioita. Ja nythän tuo masu on alkanut paljastamaan asian jo kaikille.. :) Tulipa pitkä sepustus!

Q:lle onnittelut maisterin papereista!

Heidille onnittelut uudesta autosta!

Queenillahan on mukavat ajat kun loma alkoi :) Saat keskittyä nyt vain itseesti ja masunkasvatteluun. Itsellä vielä olisi 4kk pakerrettava töissä.

Ladiella tuli 12 viikkoa täyteen, onnittelut siitä! Se oli hieno etappi saavuttaa. Itsellä ainakin sen jälkeen ne viikot alkoi oikein juosta eteenpäin :)

Oma (.) Tällä viikolla rv 16+1 alkoi tuntumaan pieniä tökkäisyjä alamahalla ja aloin kuulostelemaan voisivatko olla jo liikkeitä.. Kun tökkäisyt ovat nyt päivä päivältä voimistuneet, ja tänään tuntui jo kunnon möyrimistä mahassa, alan olla jo varma että eiköhän ne niitä odotettuja liikkeitä ole!!

Viipero rv 16+6

Vierailija
72/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa kaikille.. Minulla ei varsinaisesti ollut minkäänlaista kirjoitettavaa, mutta ajattelin tulla lukemaan pinon läpi ja katsoa onko täälä tapahtunut mitään uutta:)

Olipas todella kurja lukea noista anopeista ja äideistä:( on se niin kurjaa, kun kaikki ihmiset eivät osaa pitää mielipiteitään omanaan.. kaikki kuitenkin omaa elämäänsä tässä elää ja saa tehdä mitä haluaa.

Itse olen siitä onnellisessa asemassa että minulla on maailman ihanin äiti ja anoppi myöskin.. itseasiassa koko suku:) Kaikki tietävät jo raskaudestani, kuitenkin he sen enemmin tai myöhemmin saisivat tietää, niin mielestäni kivempi kertoa enemmin.. saavatpahan hekin aikaa valmistautua olemaan isovanhempia:) kaikille tulossa ensimmäinen lapsenlapsi ja ovat aika täpinöissään=)

MInä jouduin tänään oikeen säikähtämään, kun yht äkkiä alkoi nopeat, viiltävät kivut kohdun kohdalla. Niiitä ei kovin usein ole tullut, mutta muutamia kertoja tämän päivän aikana.. onkohan muilla kokemusta vastaavasta???Onneksi perjantaina on neuvola.. pakko päästä ihmettelemään ja kyselemään tyhmiä sinne;)

Mutta juu, nyt taidan painua saunomaan. Anteeksi kirjoitusvirheeni... niitä taitaa tekstistä löytyä.. väsyttää:(

Siru ja tiituli rv 6+4

Vierailija
73/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei taas!

Niamey85: Meillä myös kissoja kaksin kappalein ja tosiaan vähän jännittää miten suhtautuvat vauvan tuloon. Vanhempi varsinkin voi heittäytyä tosi mustasukkaiseksi ja tehdä sitten huomionhalussaan tuhoja. Jos me nyt syksyyn mennessä se uusi asunto saataisiin, niin ajatuksena olisi rajata makuuhuoneet pois kisupoikien reviiristä. Ärsyttää välillä itseäkin, kun peti on aina täynnä kissankarvoja. Rakkaita ne otukset kuitenkin ovat ja välillä olenkin loukkaantunut, kun joku on kysellyt minne me ajateltiin kissat laittaa kun vauva syntyy. Eiköhän sitä kissojen ja vauvan kanssa selvitä, kun huolehtii vaan turvallisuudesta. Meillä kissat eivät kyllä ole erityisen tottuneita lapsiin ja silloin harvoin kun niitä näkevät lähtevät yleensä karkuun.

Queenille hyvää kesäloman aloitusta! Mulla ensimmäistä kertaa tänä kesänä kesälomaa (aikaisemmin ollut vaan työttömänä) ruhtinaalliset kaksi viikkoa kaksi päivää ;) Kyllä sitä kuitenkin jo odottaa, varsinkin kun meillä se Italian matkakin on siihen varattu.

Niin ja tässä välissä onnittelut uusille plussanneille! Tämä kevät taitaa olla otollista aikaa raskauden alkuun saamiselle ;) Pahoinvoinnista sen verran, että mulla oli rv7+ iltapahoinvointia ja viikkoa myöhemmin alkoi ympärivuorokautinen yökötys, jolloin ei tahtonut saada mitään ruokaa syödyksi. Raskausviikolla 11+ pahaolo oli aamuisin niin paha, että yhden kerran oksensin ja useampaan kertaan halailin pönttöä. Pahoinvointi myös vaihteli päivittäin ja mulla se oli pahinta silloin kun olin väsynyt. Painokin tippui noin 3kg alussa, mutta nyt olen päässyt lähtöpainoon ja kun muistan syödä riittävän usein ja pieniä annoksia niin ei tule pahaa oloa. Vinkkinä aamupahoinvointiin: tehkää pirtelöä rasvattomasta maidosta, maustamattomasta jogurtista sekä pakastemarjoista, se on kylmää, tulee nopeasti vähällä vaivalla ja oli ainakin minun pelastukseni monen aamuna.

Ykkösopella hääpäivä lähestyy, jännittävää! Toivotaan, että kesäkuu nopeasti lämpenisi ja saisitte oikein kauniin ilman hääpäiväksenne. Vaikka omasta kokemuksesta voin sanoa, että on se niin ihmeellinen päivä, ettei sitä pieni sadekaan haittaa. Anoppi lohduttikin hääpäivänä, että sade kastelee onnellisten jäljet :) Meillä onkin miehen kanssa tuossa kesäkuun lopussa kolmas hääpäivä :)

Jenni_117:lle kiitokset venyttelyohjeista, täytyypi kokeilla. Selän pitäisi kuitenkin vielä jaksaa monta kuukautta työntekoa, joten siitä pitää huolehtia hyvin.

(.) Eilen käytiin Lastentarvikeliikkeessä ihailemassa ensimmäistä kertaa vaunuja ja turvakaukaloita. Sain miehenkin innostumaan Emmaljungan vaunuista ja hän lykkikin niitä hellyyttävän näköisesti pitkin liikkeen käytäviä :) Vaunut jäivät kuitenkin kauppaan ja tod.näk. odotellaan syksyn alennusmyyntejä, jos vaikka saataisiin vähän halvemmalla. Tänään on taas tuntunut kiitettävästi liikkeitä ja välillä tuntuu, kuin vauva tekisi kuperkeikkoja masussa. Mies haluaa kokeilla, mitä vauva tykkää Lordin Hard Rock Hallellujasta ja aikoo tänä iltana asetella kuulokkeet vatsalle ;)

Huomenna taas työt kutsuu ja toivoisinkin tuon ilman kääntyvän jo kesäisemmäksi, ettei tarvitsisi lapsia niin pukea ja itsekin saisi jättää jo ahdistavat ulkohousut narikkaan.

Terkuin,

Mörötin ja " Otso" rv17+2

Vierailija
74/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyhdys toverit!

Täällähän on ollut vilskettä viikonloppuna! Mutta hyvä vaan, että mammat on pirteällä tuulella :) Mulla on ollut aivan mahtava viikonloppu! Järjestin lauantaina valmistumistani juhlistaakseni grillibileet kaverille, perheelle ja naapureille. Kaikki oli iloisella tuulella ja hyvää ruokaa todella riitti! Kesäboolikin oli aivan ihanaa - ja siis myös mammoille sopivaa. :) Tänään sitten jatkettiin taas meidän puusavottaa ja grillattiin meidän molempien vanhempien kanssa uudestaan. Talkooväki nautiskeli viiniä työn lomassa, ja paljon saatiinkin siis rennoissa tunnelmissa aikaiseksi! :) Onpas iiiiiihanata kun on taas kesä!!!!!

Kiitos kaikille Enskoille valmistumisonnitteluista!

Ja Oona, tosi kiva kun olit käynyt moikkaamassa! Toivotaan, että kesä tuo sunkin elämään sitä kaivattua vipinää ja pääset pian taustalta taas mukaan kuumeilemaan! [color=deeppink]♥[/color]

En tiedä olenko jo toivotellut teitä kaikkia uusia tervetulleeksi tänne puolelle, mutta nyt siis kaikille yhteisesti TERVETULOA! Olen vakoillut tuota kuumeilupuolta aina silloin tällöin, ja Han_, Iisa, Poppis ja Siru ainakin on sieltä tuttuja nikkejä. Mukaan vaan keskusteluihin, niin kyllä me tässä nopsaa tutustutaan. :) Sirulla ainakin tuntui olevan kovin samanlaiset harrastukset kuin meillä, nimittäin tämä omakotitontin kunnostus ja puunkaato jne. :)

Nianmey, vai puklaa elokuiset jo taas? Huh huh, täytyy toivoa, ettei se iske meihin! Mulla ei kyllä ollut kovin pahaa pahoinvointia alussakaan, joten ehkä ei tule nyt loppumetreilläkään... Sormet ja varpaat ristiin!

Galluppiin: Me kerrottiin raskaudesta omille vanhemmille ja sisaruksille joskus rv 7 tai 8 kohdalla, ja samalla kerrottiin myös inssistä ja siitä, ettei tämä ollut ihan helppoa. Haluttiin kertoa kaikki tuo samalla, jotta ymmärtäisivät, että mahdollinen keskenmeno ei olisi ollut ihan pikkujuttu... ja että välttämättä ei olisi kannattanut sanoa, että no " äkkiäkös sä tuut uudestaan raskaaksi" tms. sentapaisia kommentteja... Mutta onneksi kaikki on ainakin tähän asti mennyt hyvin!

Viiperolle muuten onnittelut ensimmäisistä liikeistä! Eikös olekin jännää ja kutkuttavan ihanaa! :D

Hui, ykkösopen häät on TOSI pian! Kaks vuotta sitten tähän samaan aikaan olin aivan täpinöissäni, koska meidän hääpäivä on 19.6. Hyvän ajankohdan olette valinneet! On ihanaa, kun kaikki kukat kukkii ja tuoksuu! Tsemppiä valmisteluihin!

Poppis, kyllä se tukivyö on ihan ykkönen! Mä sain sellasen siskolta pari viikkoa sitten, enkä olisi uskonut, miten paljon se auttaa. Suosittelen kaikille! Ja sitten sitä venyttelyä kanssa, esim. Jennin ohjeiden mukaan. :)

Queenille mukavaa lomaa - täytyy myöntää, että täällä ollaan hieman kateellisia! Mutta olet varmasti lomasi ansainnut, joten nauti ja keskity vain omaan massuun, eikös niin? :D

Olitte tuosta esittelylistan siivouksesta kyselleet. Voisin aloittaa sen pikkuhiljaa ja katsotaan, miten sitten lopulta tehdään. Poistan nyt aluksi ainakin ne, joista ei tosiaan ole kuulunut pihaustakaan ilmoittautumisen jälkeen ja joiden lasketut ajatkin on jo mennyt aikapäiviä sitten.

Jee, huomenna alkaa jo 29. viikko!!! Hyvää yötä Enskat!

-Q- ja -q- 27+6

Vierailija
75/76 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Siru:[/color] älä niitä vihlailuja säikähdä. Minulla ollut niitä jo muutaman viikon, tänään ei kylläkään ole vihlonut kuin ihan muutamaan otteeseen; vähän huolissani olen :/

Mietin, että koskas kannattaisi se neuvola tilata... Pitäisiköhän vielä odotella, vai varata aika jo hyvissä ajoin...?

Han ja Pööpö rv4+3

Vierailija
76/76 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikot varmaan tarkottaa ensimmäistä odottavaa (opettelen tätä slangia vasta), joten minä olen!

En oikeastaan ehtinyt juuri kuumeilla kun lähdettiin " projektiin" miehen kanssa sillä alkuasenteella että katotaan tuleeko siitä mitään, ja aika pian osui niin ei sitä ehtinyt oikeen miettiä. Nyt sitten onkni pää täynnä kaikkia tyhmiä kysymyksiä, kun jotenkni ajatteli että " sitten joskus" vasta on ajankohtaista.

Kuten: kuinka ajoissa neuvolaan kannattaa soittaa? Tää rv4-5 aika kai nyt on kuitenkin vähän varhaista kun mitä vaan voi vielä tapahtua?

Entäs mites toi merkintä mitä käytätte rv4+6, onko se niin että neljä täyttä viikkoa takana, vai neljäs viikko menossa? Ja sitte ilmeisesti päivät?? Minulla siis viides viikko menossa..

Noniin olipas taas kysymyksiä. Kai pitäs mennä nukkumaan. On vaan vähän tekeminen sillä osastolla kun sitten piti tää tupakointikin kiireellä lopettaa, aiheuttaa tiettyjä sivuoireita sekin :(