Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ENSIKOT VKO 21 ***

22.05.2006 |

En vielä huomannut uutta pinoa..

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun anteeksi pelkkä omanapaisuuteni!!

Tällä on olo ku jyrän alle jääneellä.. Kurkku kipee ja jokapaikkaa kolottaa!! Flunssa pukkaa päälle.. ei yhtään kivaa :(

Neuvola tädille soitin ja kysyin mitä voisin ottaa tähän oloon.. Kehotti ostaan kurkkupastilleja kaupasta ja ottaan panadolia jos kuume nousee.. Ei paljon lohduta :(

Mietin tuossa että kun tää panadol nyt on sallittu lääke niin onko kaikki panadol tuotteet??

Tuoteselosteessa oli kyllä että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana..

Ennen raskautta oon käyttänyt Panadol hottia ja Panadol poretta just tämmöseen oloon ja on auttanut!!

Mutta nyt painun takaisin tuonne peittoihin.. Rakkaani saa nyt hoivata mua pari päivää :) En todellakaan jaksa tehdä yhtään mitään!

Niamey ja tiiti rv29+6

Vierailija
22/76 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt ihan alkuun vuodattaa, kun on ollut melkoisen kammottava viikko. Eilen siinä kamalassa sateessa oltiin oppilaiden kanssa luontokoulussa toisella puolella kaupunkia. Muksut oli kun lentoon lähdössä ja saivat niin lehmät, possut kuin aikuisetkin ihan hermoromahduksen partaalle. Plauumatkalla sitten meidän piti vaihtaa bussia, mutta yllätys, yllätys vaihtobussimme ei odottanutkaan meidän bussia, joten muutenkin rankan päivänä päälle saatiin vielä kävellä kolmisen kilometriä siinä sateessa. (Ja nykylapsille tuollainen kävely on lähes ylivoimaista paremmallakin säällä.) Ja kaiken toki kruunasi jo edellisenä ilta alkanut päänsärky, joka jatkui tähän aamuun saakka. JESS!!!

Ja kun sitten tänä aamuna vääntäydyin taas sateessa työmatkalle, niin auto sanoi sopimuksen irti keskellä risteystä. Siinä sitten yritin epätoivoisena saada sitä starttaamaan hätävilkut päällä. Ihmiset jäivät odottamaan taakseni, kunnes viitoin heitä ohitse, mutta yksikään ei pysähtynyt kysymään, tarvitsenko apua tai työntämään minua sivuun. - Juu, mä vaan ihan huvikseni istun autossa vesisateella, hätävilkut päällä ja keskellä risteystä!!! =O

Onneks miehus oli vielä kotona ja tuli työntämään auton sivuun ja vei mut vanhempieni luo, josta lainasin isäni autoa. HUH! Meinasin soittaa töihin, että en pysty tulemaan... Kun pääsin koululle, monistin oppilaille sivullisen sudokuja ja kerroin, että nyt nyppii auto niin paljon, että menen juomaan kahvia opehuoneeseen, tehkää te näitä. Hyvin olivat myötätuntoisia ja jäivät nätisti hommiin. :o)

Mutta on tässä päivässä hyvääkin: meillä oli neuvola. Olin jo saanut ihan paniikin, että nyytille on sattunut jotain, kun ei tunnu missään tää raskaus. Mutta Neuvolantäti sanoi, että taitaa olla tyypillä laukkakilpailu menossa, kun sydän sykki niin huimaa vauhtia. Ihanalta kuullosti se jumputus ja oma olo rauhoittui kummasti. Painoa on tullut lisää nelisen kiloa, mutta en saanut siitä vielä noottia, vaikka vähän pelkäsinkin. Pissa oli puhdas ja verenpaine ihan ok, vaikka vähän edellistä kertaa korkeampi. Mutta ihmekös, jos tänään hiukan on paineet korkeella...

Ja sitten muihin juttuihin...

Onnea Siru, Poppiupau ja !!!! Tervetuloa joukkoon! Täällä pääsee hyvin päästämään höyryjä, kuten tulette huomaamaan...

Suipolla on vielä " viimeisillä" viikoilla muuttohommia. Yritä pysyä työjohtajan roolissa! Ja on kyllä mukavaa, kun pääsette uuteen kotiin ennen vaavin syntymää. Voimia myös viimeisiin työviikkoihin!

Heidillä ja Niameyllä oli mukavia neuvolakuulumisia. Ja Ossen kanssa jännäilläänkin rakenneultraa samoihin aikoihin. Sinne tuntuu vielä olevan niiiin pitkä aika.

Niamey, eiköhän se panadol-juttu mee niin, että ne lääkkeet, mitkä on parasetamolipohjaisia, niin on sallittuja. Ainakin Panacod on sellainen ja sitä saa ottaa päänsärkyyn, jos oikein pahaks vetää. Mutta kannattaa tarkistaa apteekista. Toivottavasti lentsu ei vie ihan sängynpohjalle!

Moi pitkästä aikaa Pepsis! Toivottavasti paineet laskee ja olo kohenee! Löytyikö neuvolakortti?

Toivottavsti AinoAuroran talokaupat onnistuu! Äläkä murehdi, kyllä sinä tuolla urheilutaustallasi saat kilot kuriin varmasti melko helposti, kunhan huono-oloisuus hellittää.

Keinikselle voimia huonoon oloon. Itsellä ei tuollaista noin pahaa ole ollut, mutta muistan lukeneeni täältä, että just vaikka jääkaappikylmät hedelmät on monella pysyneet sisällä. Sun ja muiden huonovointisten kannalta nämä viileät ilmat lienevät vallan sopivat...

Ohhoh, taisipas viesti venyä! Täytyy jättää muillekin tilaa. Mukavaa helatorstaita kaikille! Me lähdetään kavereiden luo grillailemaan ja huomenna leffaan katsomaan DaVinci koodia. Ja viikkokin vaihtuu huomenna...

-Amy ja EkaVekara rv17+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin tuolta kuumeilupuolelta jo bongannut uuden plussanneen. Muistin, että hän olisi jo tänne kirjoitellut. Mutta hyvä, etten häntä täällä vielä nimennyt. Siksi tuo lause Siru, poppiupau ja... No, mutta josko seuraavalla kerralla lukis ajatuksella ennenkuin lähettäis viestin...

-harvapäinen Amy-

Vierailija
24/76 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinki alko ulkona vähän selkenemään, en tykkää näistä sadekeleistä.. haluan lämmintä:)

AinoAurora: Muakin oikein ärsyttää, kun en oo nyt käyny kk:n aikana kuin kerran salilla. Normaalisti oon käyny ainakin 3 kertaa viikossa. Ei vaan oo jaksanu nyt, ku tää vösymys ollu ihan uskomaton. Tänään aion mennä kävelylenkille. Sen lisäks, etten oo liikkunu ni oon herkutellu. Ei hyvä. Mut ehkä sitä nyt sallii helpommin itelleen kaikkea. Mut kyl mä nyt yritän pikkuhiljaa alkaa taas liikkumaan, kun väsymys vähän hellittää.

Toivottavasti asuntokaupat nyt onnistuu:)

amy: Minkä luokan opettaja oot?? Sul on kyl ollu huonoo tuurii oikein kunnol, mut onneks neuvola pelasti päivän:) Ihanaa varmasti kuulla vauvan sydämen jumputus. Olit kirjottanu tost huonost tuurist niin hauskast, et repesin. Hih. " Juu, mä vaan ihan huvikseni istun autossa vesisateella, hätävilkut päällä ja keskellä risteystä!!!"

Voin kuvitella sen v*tutuksen määrää tol hetkel.

Niamey: Koita parantua! Mun mielestä kaikki panadoltuotteet on sallittuja. Näin mä oon ainaki ymmärtäny.

keinis: Toivottavasti se pahoinvointi alkaa pian helpottaa!!

Queen: Hehe,hassu toi vesimeloonin himo. Mulle tulee kans tollasia himoja aina yhtäkkiä, ja sit ei voi muuta tehä ku lähtä ostoksille. :D

pepsiskin oli käyny pitkästä aikaa. Niin ja missä ull-maij?

Nyt yritän saada itteni liikkeelle ja lähtä pienelle lenkille. Oon mässytelly liikaa karkkeja, kun kaupassa oli candyking karkit alennuksessa. Nyt ei enää pysty syömään niitä, mut varmaan taas illal on eri ääni kellossa. Huomen pitääki mennä taas töihin, seuraava vapaapäivä on ens viikon ke. Mitenköhän jaksan, ku selkä on niin kipee ja se on seisomatyö..

Hyviä vointeja kaikille:)

lara ja masuasukki 11+1 :)

Vierailija
25/76 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodista on pakko kommentoida sen verran, että se on " täysin" eri lääke kuin esim. paracetamol! Panacod on todella vahva resepti-kipulääke ja aiheuttaa myös riippuvuutta (säännöllisesti käytettynä) eli ei siis mikä tahansa kipulääke.

En kyllä suosittele sitä kuin pahimmassa mahdollisessa tilanteessa. Ennemminkin kehottaisin etsimään vaihtoehtosia keinoja päänsäryn poistoon (parasetamolin lisäksi) kuin panacodia.

Burde, joka ei nyt jaksa kirjotella muuta.

Vierailija
26/76 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut viikko! Mutta olen tässä välissä ehtinyt valmistuakin, eli täällä ollaan nyt sitten ihan maisteristason naisia. :) Eilen oltiin todistustenjaon jälkeen vanhempien ja appivanhempien kanssa syömässä ravintolassa ja sitten mentiin vielä yhdessä katsomaan Da Vinci koodia leffaan. Tosi mukava valmistujaispäivä! En halunnutkaan mitään isoja sukujuhlia. Viikonloppuna tulee tosin kavereita ja perhettä vielä meille grillaamaan.

Myöhemmin illalla sitten vielä surffailin Huuto.netissä ja Keltaisen Pörssin sivuilla tutkailemassa vaunuvalikoimaa ja löysinkin yhdet tosi kivat! Tänään otin yhteyttä myyjään ja nyt voin ylpeänä ja onnellisena vastata itse omaan galluppiini: vaunut on nyt hankittu! :D Saatiin just se malli mikä haluttiin, eli Brion Novat. Yhdellä lapsella ne on ollut käytössä, mutta on tosi siistissä kunnossa ja oli halvat ihan uusiin verrattuna. Voi että miten lapsellisen onnelliseksi tällaisestakin asiasta voi tulla!

Niamey oli saanut flunssan, pikaista paranemista! Annat miehuksen nyt vaan paapoa sua ja vaavia, eikös niin?

Mietinkin, onko Keinis kadonnut jonnekin, vai oltiinko vaan samoihin aikoihin poissa palstalta. Mutta tsemppiä pahoinvointiin! Koita syödä jotain raikasta ja juoda paljon. Ei se enää montaa viikkoa voi kestää, joten häntä pystyyn!

AinoAurorako oli hieronut talokauppoja? Vautsi! Muistan vielä elävästi sen kutkuttavan tunteen, mikä tuli kun me hieman yli vuosi sitten ostettiin tämä oma pikku tupamme. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte unelmienne kodin!

Toivottavasti Amyn verenpaine on jo laskenut aamuisen autoepisodin jälkeen. Täytyy kyllä myöntää, että muakin nauratti sun kuvaus! :)

Pepsiksellekin vilkutukset sinne punkan pohjalle, olethan muistanut lepäillä niinkuin lääkäri käski?

Mulle on iskenyt ihan kamala vaiva, nimittäin joka-aamuinen suonenveto pohkeisiin! Magnesium ei siis vielä ainakaan ole auttanut (ostin maanantaina) ja pahemmaksi vain menee. Tänä aamuna tuli ihan vedet silmiin, kun sattui niin paljon, ja koko päivän oli pohkeet krampissa töissä! Oikein pelottaa mennä nukkumaan...

Mutta nyt suihkuun! Olen yltä päältä kuorrutettu sahanpuruilla yms. puunroskalla, kun meidän pihasta kaadettiin tänään isoja puita ja sekä mun että miehen perhe oltiin kaikki joukolla puutalkoissa koko ilta. Tuntui vähän hölmöltä seistä siellä keskellä tumput suorina, kun en uskaltanut enää nostella muita kuin kevyimpiä risuja!

No niin, olenkin taas kirjottanut monen päivän edestä! :)

-Q- ja -q- 27+2

Vierailija
27/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa ihania, kun olette minuakin kaipailleet täällä. Olen kyllä käynyt taas pinot lukemassa joka päivä, mutta ei oikein ole ollut mitään mistä kirjoittaa. Tai varmasti olisi, mutta olo on ollut sellainen että ei saa mitään aikaiseksi ja mikään ei oikein jaksa kiinnostaa.

Ensinnäkin onnea miljoonasti Poppipaulle ja Sirulle, tervetuloa minunkin puolesta. Toivottavasti Sirun pahoinvointi ei ylly ihan samaan, kuin minulla.

Suippo: Sinähän olet reipas. Ite oon ollu lähes koko raskauden ajan saikulla. Lääkärit tosin tuumasivat että parempi odottaa kotona, kun on perussairaus rasitteena lisäksi. Saas nähdä missä kunnossa olen noilla viikoilla :D

Fio: Sinullapa on ihana mies. Harva kykenee ajattelemaan tulevaa noin, hellyyttävää.

AinoAurora: Mulla oli kans tossa vaiheessa kovia repäisy/vihlonta kipuja. Välillä melkein kirposi vedet silmiin ku sattu niin pirusti. Tosiaan ovat ihan normaaleja. Tuossa vaiheessahan kohtu alkaa kasvaa ihan urakalla ja nousee ylös päin lantiossa. Siellä on kaikein maailman kiinnikkeitä, jotka joutuvat antamaan periksi nopeasti, siitä kuulemma kivut. Eli älä huoli. Toivottavasti huono olo ei enään vaivaa sinua.

Mii: Apua sulla on ihan kohta rv30+ Vastahan plussasit. Muistan, ku sait plussan ja mie tulin kierron sitten perässä. Hurjaa pitäänee alkaa valmistautua siihen että kohta on vauva sylissä...paniikki :)

Queen: Mulla kans on tehny mieli vesimelonia ihan hulluna, mutta ku oon kaupassa en osaa jostain syystä ostaa sitä. Pitänee pyytää jos äiti voisi *virn* on sillä laiska ja saamaton laps.

Osborne: Mulla ekat liikkeet oli joskus rv 17+, mutta varmaksi tunnistin ne 18+ viikolla. Parilla tutullani on tuntunut jo 15+ viikolla vaikka ovat esikoista odottaneet. on kuulemma harvinaista.

Burde: Kuulostaa ihanalta tuo teidän Tukholman reissu. Olis kiva lähtä ittekkin, mutta ei taida antaa budjetti periksi.

Pepsis: Ihana kuulla sinustakin. Eihän nuo paineet vielä ihan hirveät ole. Mulla nousi kans, tosin olivat 87/145. Laskivat normaaleiksi (72/127), kun kotona mittasin. Saisitko tk:sta mittaria kotiin? Saattaa nimittäin olla että painneet olis kotona mitattuna kohdillaan. Anopilla oli esikoista odottaessa paineet korkealla. Tosin johtuivat ilmeisesti terkkarista joka pelotteli hänet ihan vainoharhaiseksi. Mikäs tässä jättimahaa kasvatellessa. Mullahan oli 22+1 sf 23, eli en halua edes tietää mitä se on nyt! Mulla on iltaisin huimausta, vaikka makoilisin niin päässä heittää. Tulehhan taas kirjoittelemaan kuulumisia :)

Kandi: Oot kyllä onnekas, kun siun ei tarvi kärvistellä pahoinvoinnin kanssa. Tosin ethän nyt ihan oireeton ole, jos sulla on kova väsymys. Väsymys on vissiin yleisin raskausoire ;) Joillakin noussee paino alussa tosi äkkiä. Aineen vaihdunta muuttuu ja raskaus alkaa muokata kehoa. Kannattaa tosin soittaa neuvolaan, jos on paljon turvotusta ja olo käy tukalaksi sen takia. Juo paljon vettä se auttaa, ainakin minua. Sokeriset mehut ja kivennäisvesi turvottivat entisestään. En minäkään käynyt missää " ylimääräisissä" ultrissa, tosin monesti teki mieli, mutta ajattelin että tamä raskaus etenee omalla painollaan omaan suuntaansa ja siihen ei paljon ultra voi vaikuttaa.

-Heidi-: Onnea! On aivan mahtavaa kuulla sydänäänet ekaa kertaa. Hymyilin vaan ihan typeränä koko loppu tarkastuksen ajan... ja tosin koko päivän. Muusta en osannut puhuakkaan kuin vauvasta ;) Kaikille ei edes tule harjoitussupistuksia. Mulla oli ekat joskus 17+ viikolla.

Keinuhepo: Toivottavasti sulla helpottaa olo pian. TIEDÄN todellakin mistä puhut!!! Muista juoda, vaikka oksentaisit, aina kuulemma jotain imeytyy. Minä en saanut juotua ja niin sitä oltiin tipputuksessa, ei ollut kivaa. Sairaalassa pakottivat tipan lisäksi juomaan noin 3l/pv, olo koheni tosi nopeasti.

Niamey: Tosi ihanaa, kun jaksat tehdä vauvalle kaikkea itse. Minä oon niin tupelo että en saa tehtyä mitään. Patalappukin joka piti äitille kutoa ala-asteella oli niin kammottava että opettajakin melkein alkoi itkemään. Panadolia voit ottaa missä muodossa vaan, ainakin minä olen näin ymmärtänyt. Toivottavasti nuha ymmärtää häipyä pian!

Amy: Sullahan on ollut vauhdikasta :) Se on kyllä ihanan kuuloista, kun vaavilla on kova meno masussa, välillä syke kuulostaa ihan hevosen laukalta :D

laralei: Apuva, sullakin on viikkoja jo noin paljon. Mullakin tulee ostettua varsinkin irtokarkkia tosi paljon, mutta en ehdi syödä niitä kuin korkeitaa viisi enne ku mies on syöny muut... onpahan minulta pois ;) Selkä kipu on inhoittava. Saatko työterveyshuollosta tai tk:sta esim tukivyötä? Sen kanssa on kuulemma jopa siedettävää työskennellä.

Q: Miljoonasti onnea valmistumisen johdosta. On varmasti hieno tunne saada noin suuri urakka päätökseen! Suonenveto on ihan syvältä. Mulla on ollut niitä joskus lapsena enemmän, mutta alkaa vaikkuttamaan siltä että saan ne myös odotukseen " kaveriksi"

Sitten omaa nappaa: Ei kuulu oikeastaa kummempia. Kamala närästys vaivaa, yöllä herään mahanesteet kurkussa. Rennie auttaa ihme kyllä, ennen raskautta se ei auttanu närästykseen. Pikku-Pupu on kova ahkeroimaan masussa. Välillä tuntuu että siellä siirretään maksaa alas ja munuaista ylös, virtsarakko on kiva trampoliini ja mahalaukkukin on temmellyksen tiellä. Huh mitän sitten ku Pupu saa lisää voimia, APUA!

Supistelee joka päivä ja välillä tosi napakasti. Ens viikolla on neuvola niin pitäänee tuo kohdunkaulan tilanne tarkistaa. Selkä on kipeä varsinkin kävelylenkkien jälkeen, muuten menee ihan kivasti. Hassua lyllertää tän jättimasun kanssa :) mutta silti niin ihanaa!

Juu, taisi tulla tekstiä, toivottavati ette pahastu kirjoitusvirheistä (niitä saattaa olla paljon, väsyttää nimittäin jo)

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 24+3

Vierailija
28/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti nyt siirryn tänne o-puolelle. Tein positiivisen testin tän viikon alussa ja vielä varmistin eilen =) Vähän jännittää, eikä tahdo uskoa todeksi.. No, eiköhän se tästä. Kirjottelen seuraavan kerran sit vähän enemmän. Nyt täytyy mennä siivoomaan.

T. Nea ja masupapu =)

Vierailija
29/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin tehdä eilen pitkän ajan valvomisennätyksen - jaksoin kahteen saakka, kun oltiin siellä kavereiden luona grillailemassa ja pelailemassa. Oli tosi mukavaa. Mutta tänään pitikin nukkua kymmeneen ja silti sellainen valvonut olo. Kävin äsken kävelemässä ja pian pitäisi siivota.

Täällä tosiaan jo paineet laskeneet =) ja itsekin jo eiliselle nauran. ;o) Ja Laralei, opetan neljättä luokkaa. Kolmatta vuotta mennään yhdessä ja aika vilpertti sakki siellä odottelee todistuksia.

Burde, en tosiaan tarkoittanut, että panacodia voisi noin vain popsia, ja tiedän toki sen olevan hyvin vahva lääke, mutta parasetamoli on siinäkin pohjana ja codeiinia ja mitäs muuta siinä olikaan. Itse olen kaksi kertaa raskauden aikana ottanut yhden tabletin, kun muuten en olisi kyennyt olemaan. En muutenkaan kovin helposti ota lääkettä " tässä tilassa" , mutta hätätapauksessa on pakko. Tuskin noin pienestä määrästä on haittaa vauvalle tai aiheuta riippuvuutta.

Hurrrjasti onnea Quierolle valmistumisesta! Nyt voit keskittyä vielä enemmän pikku-q:n odotukseen.

Ull-maij:lle parempaa vointia! Toivottavasti närästys ja selkäkipu hellittää pian.

Ja Nealle paljon onnea ja tervetuloa mukaan! (Huomasin plussasi jo tuolta vauvakuume-puolelta ja meinasin onnitella jo edellisessä viestissä... ü )

-Amy ja EkaVekara rv 18+0

Vierailija
30/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa taas. Taidan tässä välissä kommentoida jotain, ettei veny väli liian pitkäksi. Vaikka olis kyllä muutakin kirjoitettavaa täällä konella....

Siis ihan ekaks tietty toi oma juhlan aihe, eli tänään täynnä 12 raskausviikkoa! Vaikka tätä odottikin silloin jossain vaiheessa kuin kuuta nousevaa, niin nyt on kyllä jo niin suuntautunut odottelemaan mahan kasvua ja liikkeiden tuntemista ettei oikein tunnu missään. Mut pitää nyt mainita kuitenkin.

Kyllä mä tiesin oikeastaan jo, kun tein plussatestin, että tää on nyt sitä ja että tässä mennään loppuun saakka. Ajattelin, että jotenkin on epätodennäköistä, että raskaus olis näin kauan antanut odottaa itseään ja sitten päättyis ennen aikojaan... Tiedän, että typerää ja täysin perustelematonta ajattelua, mutta tällä tavalla kuitenkin tunsin silloin ja ainakin tähän asti on tultu. Tasan viikon päästä on eka neuvolalääkäri, ja silloin toivottavasti kuunnellaan myös sydänääniä. Sitä odotan jo kovasti.

Mut niitä kommentteja:

Galluppiin: Mä en vauvahaaveiluaikana uskaltanut ostaa mitään vauvaan viittaavaakaan. Jotenkin oli vain semmoinen taikauskoinen olo, että sitten sitä ei varmasti ainakaan tule. No, nyt plussaamisen jälkeen emme ole vieläkään hankkineet mitään, mutta listoja on kyllä tehty. Äitini on kaivanut esiin joitakin muovipussillisia vauvanvaatteita, jotka ovat perua minulta (!!) ja veljiltäni sekä mummon neuloman ihanan peiton, joka on myös minulle alkujaan tehty. Lisäksi kotoani saamme " perintönä" :

- isosetäni tekemän, upean kehdon TAI nostettavapohjaisen pinnasängyn. Puntaroin vielä näiden kahden välillä, sänky voisi olla parempi vauvan nostelun kannalta ja toimii isommallakin, mut en ole vielä päättänyt oikein, miten vauva lopulta nukkuu meillä.

- syöttötuolin, sellaisen BRIO:n puisen, josta saa myös " kärryn"

- isäni tekemän hoitopöydän, jossa on kaappi alla ja taso päällä. Siihen saa itse tehdä sellaiset päälliset, kuin haluaa.

- harsovaippoja...

- leluja.

En ole vielä kovin paljon inventoinut niitä vaatteita ja leluja, kun aikaa on. Ollaan myös tässä raskauskuukausien aikana toivottavasti muuttamassa isompaan asuntoon, joten emme ole myöskään edes yrittäneet sovitella vauvan kalusteita tähän kotiin.

Pepsiskö se oli hukannut neuvolakortin? Kun luin viestisi, rupesin miettimään, että enpä ole pariin päivän nähnyt omaanikaan, ja sitä sitten etsimään... Ja niinhän nyt on, että meidänkin kortti on teillä tietymättömillä! Olen etsinyt kaikkialta sieltä, missä olen korttia säilyttänyt, tuloksetta. Pelkään pahoin, että kortti on vahingossa sujahtanut keräykseen hesarien seassa... Miten voi olla mahdollista. No, ei voikaan, mutta pakko uskoa, kun ei löydy!! Isoin harmi tässä on se, että mukana meni myös ultrakuva. :' -( Ärsyttää todella paljon oma leväperäisyys tavaroiden säilyttämisessä.

AinoAuroralle myötätuntohymyt selluliittien kanssa. Mäkin olen viimeksi viikonloppuna todennut, että näytän ihan kamalalta jotkut vanhat suosikkialusvaatteet päällä kun oikeasti löysät nahat ja muut ylimääräiset tursuvat liivien alta ja sivuista... Pitäisi ruveta lenkkeilemään. En kestä tätä, varmaan osa on ihan raskausturvotustakin mut on silti kova pala kun on aina ennen ollut niin sutjakka. Ja mulla siis vielä tää, kun en ole erityisemmin liikuntaa harrastanut, mitä nyt pyöräillyt ja kävellyt hyötyliikuntana.

Ihan tuli itsellekin stressi kun luin Amyn kertomusta sateessa kävelemisestä ja auton hajoamisesta! Huh.

Niameykö se oli, joka on flunssassa? Pikaista paranemista! Mäkin olen yhden flunssan tässä raskausaikana sairastanut, ja se oli kyllä yhtä tuskaa kun alkuraskauden pahat olot ja muu väsymys lisätään flunssaoireisiin. Kyllä ilmeisesti Panadol hot on ihan samaa lääkettä, kofeiinia tms. siinä taitaa olla, mut eihän se pieninä määrinä haittaa. Eli ota vaan parasetamol-lääkkeitä, jos auttavat! Ei pidä itseään kiduttaa.

Keinuhevolle piti toivottavani tsemppiterveiset pahoinvoinnin kanssa. Mä kärsin myös edelleen tiettyihin päivänaikoihin ja olotiloihin liittyvästä pahoinvoinnista, ja olen asennoitunut, että se kestää vielä ainakin neljä viikkoa. Oletko kokeillut inkivääriä? Tuoreesta inkivääristä valmistettu tee on ihan hyvää ja ehkäisee pahoinvointia ilmeisesti varsin tehokkaasti. Lisäksi minulla on auttanut se, että on ollut vuoteen vieressä jotain aamupalaa, yleensä voileipiä ja mehua, odottamassa ja on voinut syödä heti herättyä. Tällöin energia ei pääse laskemaan kovin alas toivottavasti missään vaiheessa päivää. Ja kaikki tuore ja raikas maistuu, hedelmät, vihannekset, jäätelö... Mut ehkä olet nämä kaikki neuvot jo saanut. Mut tsemppiä silti, ja toivottavasti alkaa pian helpottaa!

Niin, ja Nealle tervetuloa joukkoon ja paljon onnea plussasta!

Niiiiiiin, ja Qlle paljon onnea velmistumisesi johdosta! Perästä tullaan, toivottavasti pian! :-)

Nyt mun pitää lähteä oman pahoinvoinnin torjuntaan syömään pinaattilettuja. Nam!

Iloista (ja toivottavasti poutaista) helatorstain jatkoa kaikille enskoille!

Terkuin Ladie, rv. 12+0!

Vierailija
31/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Milloin liene viimeksi kirjoitellut, töissä ollut niin menevää ja konekin romahti kokonaan, että on tullut oltua nettipimennossa jo jonkin aikaa.

Queen:in vertaus THS:n klonkusta nauratti :) Mulla ollut myös tuota vesimelonin himoa ja samoin mansikoiden. Olen kuitenkin jättänyt suosiolla ne isot melonit kauppaan ja ostanut pienempiä lohkoja. Eipä meillä taitaisi tuohon jääkaappiin kokonaista mahtuakaan.

Mites Osse? Oletko nyt tuntenut niitä Santerin liikkeitä ja miten usein? Minä tänä aamuna heräsin siihen, että tunsin kolme pientä " potkua" alavatsalla. Olen nyt mielestäni tuntenut niitä hentoja liikkeitä viikon verran ja tuntuu, että nyt loppuviikkoa kohti ne ovat vaan voimistuneet. Välillä epäilen tunnenko tosiaan jo nyt ne vauvan liikkeet, mutta kun niitä tulee päivittäin ja ne tosiaan tuntuu sellaisilta pieniltä tönäisyiltä ihan alavatsassa niin en tiedä mitä muutakaan ne voisi olla.

AinoAurora: Meillä myös asunnon etsintä edessä/meneillään. Me vaan ollaan vielä siinä vaiheessa, että lainalupaus puuttuu ja ollaan vaan kierrelty esittelyissä katselemassa mitä on tarjolla ja mihin hintaan. Toivottavasti ensi viikolla saataisiin tuo laina asia järjestymään (odotetaan minun vakityösopparin kirjoitusta) ja päästäisiin asiassa ihan tosi toimiin.

Q:lle onnittelut valmistumisesta!

Onnittelut vielä teille, jotka olette vasta plussanneet ja tervetuloa tänne enskoihin!

Ja vielä sitä pullistunutta omaa napaa...

Maha tosiaan pullahti esiin viime viikolla ja nyt minua on onnitelleet ihan vieraatkin ihmiset raskauden johdosta :) Itsellä on vielä ihmettelemistä tämän muuttuneen ulkonäön kanssa ja sitä mielellään seisoisi peilin edessä kaiket illat ihailemassa kasvanutta mahaansa ;) Kun niistä rajuista kasvukivuista päästiin niin seuraksi ovat tulleet selkäkivut ja myös lonkkia on nyt kolottanut. Onko nämä nyt niitä liitoskipuja vai mitä? Tukivyö tuli huudettua huutonetistä ja sen pitäisi tulla ensi viikolla. Toivottavasti siitä ja liikunnasta olisi apua tähän selkään. Kävinkin eilen pitkästä aikaa salilla puolen tunnin xyclingissä ja siitä tuli ihan hyvä olo. Ehkäpä tuota salilla käyntiä voisi nyt lisätä, kun ei enää ole niin pahanolon ja väsymyksen kourissa. Painoakin on tullut sen verran, että lähtöpaino on saavutettu. Edelleen kriiseilen noiden äitiysvaatteiden kanssa, kun ei tahdo tuolta h&m:ltä löytyä mulle tarpeeksi pieniä kokoja ja aika vähän tuntuu huutonetissäkään olla myytävänä s-koon vaateita ja erityisesti housuja. Nuo äitiysvaatteet onkin hankintalistalla ihan kärjessä. Kolme vaatekappaletta olen uskaltautunut ostamaan vauvalle, mutta isompia hankintoja tehdään vasta rv24 jälkeen. Todnäk. ensin ostetaan uusi turvakaukalo ja joskus elokuussa vaunut. Haaveissa olisi tuliterät Emmaljungat joihin tulevat isovanhemmat ovat kuulema jo ruvenneet säästämään. Pinnasängyn ja hoitotason/pöydän meinasin hankkia käytettynä.

Mutta nyt siivoamaan. Mies lupasi imuroida rullaluistelulenkkinsä jälkeen :)

Mörötin ja " Otso" rv 16+6

Vierailija
32/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi mä oon kyl tosi ahkera kirjottelija :-O

Ihan ensiks Poppikselle ja Nealle onnittelut plussauksesta ja tervetuloa masunkasvattajien joukkoon! Tää enskajengi on kyl ihan paras!

Oon lueskellu täältä hyviä ja huonoja asunto- ja taloasioita, mul ois lisätä yks huono versio omasta elämästä... Asutaan perikunnan talossa, mun isovanhempien entisessä. Oma talohan meillä on rakenteilla, valmistuu toivottavasti vuoden kuluttua. Nyt kuitenkaan perikunta ei malttanu odottaa meidän uuden talon valmistumista vaan pistivät tän talon myyntiin, ja tarjouksia on sadellu sen mukasesti et parin kuukauden sisään tulee lähtö. Täytyy ettii joku pieni tilapäinen vuokrakämppä. Ahistaa. Tietävät kyllä tulevasta perheenlisäyksestä mut ei vaikuta. Helpompaahan se tietty on jos ei rakentamisen ohessa tarvi huolehtia omakotitalosta vaan asuu jotain pientä kämppää mut ei viittis montaa kertaa muuttaa, mihin nää kaikki kamatki laittaa?? Sori et tästä tuli nyt tällanen valitusvirsi mut ärsyttää vaan! Nää on vissiin aina vähän tällasia nää perintökuviot... :-(

Ja muihin asioihin :-D Tääl oli galluppia hankinnoista, mä oon ostanu ainoastaan yhen bodyn ja tällä viikolla ihanan fleecehaalarin! Erinäisiltä myyntipalstoilta ollaan kateltu turvakaukaloita ja vaunuja yms. Tosin mun äiti on nyt innostunu ravaamaan Venäjällä ettimässä vaunuja, en kyllä mitään Tschernobyl-vaunuja halua mut jos siel myydään näitä tunnettuja merkkejä edullisemmin ni mikäs siinä sitte. Jos niistä ohjeista sit löytys ees englannin kieltä... ja takuukäytännöstä en kyllä tiedä rajan tuolla puolen... Kyllä me kuitenki ite varmaan käydään ensin tsekkaamassa tai katotaan kuvista ennenku ne hommataan. Eikä tässä nyt niin kiire vielä oo :-)

(.) : Masu alkaa näyttää jo vähän tolta rivin alussa olevalta merkiltä :-) Nyt alkaa tuntuu et pikkuhousujen kumpparit painaa kauheet jäljet tonne masuun, täytyy käydä ostamassa jotain leveeresorisia. Vielä en oo liikkeitä tuntenu vaikka joka ilta kuulostelen. Ehkä en niitä vaan tunnista... mites Amy, mennään aika samoissa, joko sä oot tuntenu? Mies muistuttaa vissiin joka päivä et vitsi sul on iso maha :-) Edelleen vaihtelee koko päivittäin !?! Nyt tuntuu et vois syödä koko ajan, saa nähdä onko paino miten noussu, tähän mennessä se on vaan tippunu. Mul on neuvola ens tiistaina ja siitä on alle kaks viikkoo rakenneultraan! Se on aikasin aamulla, et mieski pääsee, mitenköhän jaksan nousta ylös?!? No joutusinhan mä nousee muutenki jos pelkästään töihin menisin...

Jaa meille taitaa tulla kohta vieraita jotka ei vielä tiedä jos ei oo kukaa sukulainen juorunnu. Ilmeet saattaa olla aika muikeet :-)

Huomenna viel täytys jaksaa mennä töihin mut onneks sit on heti viikonloppu. Ja tontille tulee " pommimiehet" :-D

Voikaahan hyvin kaikki!

JoJo + Viivi 17+3

Vierailija
33/76 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että josko sitä uskaltaisi ilmoittautua tännekin, kun näyttäisi vähän siltä, että ensimmäinen lapsi olisi tuloillaan. Tein eilen ensimmäisen plussatestin, tänä aamuna vielä varmistustestin ja kyllä se oli edelleen plussa! :) La olisi 1.2.2007 ja raskausviikkoja olisi tasan 5. Että ihan alussa tässä vielä ollaan, mitä hyvänsä voi vielä tapahtua.

Vierailija
34/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs taas väsytti tänä aamuna..

Han: onnea vielä kerran plussasta ja tervetuloa tänne puolelle! Jospa se Iisakin sieltä kohta tänne valuu =)

Mä yritin alkaa pinoutua tonne tammisten puolelle, mutta taidan sittenkin pysytellä täällä enskoissa, vaikka tää pino välillä tipahtaakin niin, ettei meinaa löytää =)

Nyt kai sit rv5+2 ja mietin neuvolaan soittoa..soittoaika on vaan 12-13 ja töistä huono soittaa, mutta mullahan alkaakin ensi viikolla kesäloma, eyyä jos silloin..

Oon yrittäny vähentää röökinpolttoa ja huomaan tunkevani safkaa naamaani kaksin käsin sohvalla maaten =/ EI HYVÄ =) Dr. Philin mukaan tapa pitäisi korvata toisella, että onnistuis ja mietin alkaisinko epämääräisiin virkkuutöihin =D (mulla ei ole mitään ' naisellisia' kädentaitoja) Huoh..

Pitää nyt aktivoitua täällä niin alkaa tuntemaan jengiä ja voi muitakin kommentoida =)

G: Polttaako kukaan muu täällä? Oletteko onnistuneet vähentään radikaalisti tahi lopettamaan kokonaan? Mietteitä asiasta?

Ihanaa perjantaita kaikille!

t. poppis

Vierailija
35/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille :) Ainakin Nea ja Han_ oli hypännyt tälle puolelle!

Vähän alkaa olo helpottaa :) Näin aamulla on pahiten röörit tukossa, mutta pian alkaa helpottaa kun on pystyssä! Parina iltana oon panadol hotin ottanu.. ei sitä kuitenkan uskalla kauheesti itseään lääkitä! Eukaleptus karkkeja ja kuumaa mehua kuluu..

Pitäisi tänään läpsytellä taas kelaan.. Vaativat multa tuloja, välittömästi äippälomaa edeltäneeltä 6kk.lta!!

Ihan oikein mutta oon tosiaan ollut saikulla vuoden alusta ettei mulla noita tuloja ole tältä ajalta vaan saikkua edeltäneeltä 6kk.lta :) Ja sitä muka käsittelijä ei sieltä osannut katsoa.. Täytyy viedä kirjallinen selitys miksi olen hakenut tuloilla jotka ovat niin kaukaa!! Sairasta pompottamista..

Ladie: Onnea hienoista viikoista! Pian ne liikkeetkin alkaa tuntua :)

Poppiupau: Minäkin poltin ennen.. Vähensin jo yritys aikana ja sitten kun plussa pamahti testiin loppui kuin seinään! Ei se ihan helppoa ollut mutta hyvin oon pysynyt erossa eikä kyllä mieli tee.. Meinaan yökätä jos haistankaan tupakan!

Jojo: Ikävä tuo teidän asunto tilanne! Sukulaiset osaa sitten aina olla yhtä ajattelemattomia.. Etenkin jos asiaan vielä liittyy perintö ja raha, on porukka todella itsekästä! Oon kans saanut huomata.. Onnea asunto jahtiin!

Eilen oltiin niin pirteellä tuulella että saatiin siivottuakin tälle viikolle ;) Isukki imuroi ja äiskä pyyhki pölyt!

Illalla olisi tarkoitus kasata taas tavaraa kierrätyskeskukseen vietäväksi.. Kummasti vaan löytyy jatkuvasti ylimääräistä tavaraa!

Huomenna olisi tarkoitus aloittaa tiitin huoneen remppaaminen! Mies tuumas että nyt alkaa jo olla aika.. on kuulemma tahallaan vitkuttanut homman aloittamista että mulla riittää puuhaa päivisin kotona :)

Mutta nyt aamupuuron keittoon!

Niamey ja tiiti rv30+1

Vierailija
36/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tullaan perässä kuitenkin! niinhän se oli että plussa sieltä kuitenkin tuli kun vaan jaksoi odotella! Mähän sanoin sinun tapaasi että hyvät fiilikset raskautumisesta tässä kierrossa. vauvan laskurin mukaan la siis 25.1. Eikös sullakin ollut ihan just edellinen päivä? samoissa siis taas mennään!

Niin ja kaikille muillekin täällä odotuspuolella HEI!!!

Pinouduin aikaisemmin tuolla vauvakuume enskoissa ja täällä näyttäisikin olevan tuttuja nikkejä useampikin. Mitäs teille kaikille kuuluu?

Täällä vasta eilen tehty plussa testi ja olo siis kovin realisti mutta toivon tietenkin parasta.

Mukavaa perjantaita kaikille!

-iisa-

Vierailija
37/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa!! Tosi paljon onnea plussasta ja toivotaan, että kaikki menee hyvin =) Mäkin yritän vielä olla maltillinen, eikä muutenkaan koko raskaus ihan täysillä vielä uppoa kun ei ole mitään oireita muuta kuin turvotusta =)

Mulla tosiaan la 24.1 eli ihan samoissa mennään!

Ihanaa odotusaikaa! (meille kaikille!) =)

poppis

Vierailija
38/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalaiskuri täällä... jotenkin tuntuu, että ei ole mitään kirjoitettavaa, kun päivät menee vaan töiden parissa eikä omassa navassa tapahdu mitään. Nyt oon kuitenkin päivän kummipojan kanssa, unohtuu vielä paremmin oma raskausnapa... :)

onnea uusille plussanneille! poppisko se oli, joka kyseli tupakoinnista. Minä lopetin kuukausi ennen plussaa seinään (alkoi tämä meidän ivf-hoito) enkä ole polttanut sen koommin, vaikka välillä on tehnyt ihan sairaasti mieli. Viimeksi tällä viikolla. Mutta kyllä se tupakka rupeaa haisemaan sairaan pahalle jossain vaiheessa, joten lähinnä tekee ajatuksen tasolla mieli, ei todellisuudessa. Ja kun ajattelee aina, että no enpä polta tänään, niin joka kerta saa siirrettyä sitä himoaan aina vähän eteenpäin! :) Tiedän kyllä, että kun ensi kesä tulee ja imetys alkaa lähetä loppuaan, niin alan ihan varmasti taas himoita tupakkaa. Mutta katsotaan asiaa uudelleen sitten.

Nyt takas lastenhoitopuuhiin, lähdetään tunnin päästä katsastamaan kotieläinpuistoa...

-Osse ja Santeri rv 16+2

Vierailija
39/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladie, onnea 12 viikon täyttymisestä! Vaikka se " turvaraja" onkin vähän veteen piirretty viiva, niin tuntuu varmaan upealta.. Voit virallisesti lakata huolehtimasta :)

Mörötin, itse näin huuto.netissä kauheasti s- ja xs-kokoisia vaatteita, kun yritin itselleni m/l -kokoisia metsästellä.. Ehkä etsimme sitten eri tuotteita, jos et kaipaamaasi löytänyt. Ja kai se on aika paljon päivästä kiinni, mitä kokoa sattuu olemaan tarjolla.

Onnea Nea, Han, Poppis ja Iisa! Enpä itsekään niin konkari ole, mutta ihanaa saada tuoreempiakin tapauksia tänne, etten ole enää ihan rv-kuopus ;) Plussajuna taisi pysähtyä enskoille pitkäksi aikaa, kun näin moni kerkesi kyytiin!

Oma napa: rinnoissa on sellainen hassu tunne; " tingling" , niinkuin engl. oppaissa sanotaan. Kai ne sitten pikku hiljaa kasvavat tämän odotuksen myötä.. Miestä ei ainakaan tunnu haittaavan, vaikka selitin että kyllä sitä rasvaa muuallekin tulee kuin rintoihin :)

Toissa päivänä oli kamala olo, meinasin pyörtyä aamulla ja oli pakko pyytää sairaslomaa. Koko päivä tuntui vatsassa siltä kuin olisi krapula, vähän oksetti mutten voinut kuitenkaan oksentaa. Mikään ruoka ei tehnyt parempaa oloa, ja seisaallaan olo oli tuskaa. Tuo kuvotus kesti kuitenkin vain yhden päivän, nyt on taas ihan normaali olo. Ehkä se mun raskauspahoinvointi tuli ja meni siinä?!

Huomenna alkaa 10. raskausviikko, ja alan vihdoin uskoa siihen, että ehkä tämän kaiken lopputuloksena meille saattaa syntyä terve ja rakas vauva! Tähän asti olen vain ajatellut, että joku tässä on pakosti vialla, ettei meillä voi käydä näin hyvä tuuri..

Kandi 8+6

Vierailija
40/76 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli niin hirmuisesti plussanneita että piti ihan varta vasten tulla onnittelemaan!! Hienoa tytsyt! Vetäkäähän se killa ja moolikin sieltä jo tänne puolelle!

Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Kasvaa kasvaa.. Kohta saa hylätä rakkaat micmacin housut :( Ja juilii edelleen joka päivä. välillä särkee menkkamaisesti ja väillä vihloo oikein olan takaa..

Kumma kun on jo niin paljon minun jälkeen plussaneita kun tuntuu että eilenhän sitä plussattiin :) Mutta aika rientää. Pian meidänki vauva alkaa potkimaan :)

fio rv 13+4