****KESÄKERTUT MAANANTAINA***
Kommentit (71)
kun sen oikein oivaltaa. Tänään on ollut niinhyvä päivä kuten oli koko viikonloppukin. Mitä nyt pientä tärähtelyä suustani päästän. Kotona saatu tehtyä remonttia taas eteenpäin ja se lämmittää mieltä. Olis tarkotius valmistua tälläviikolla no se jää nähtäväksi. Neuvola täti kun tekee kotikäynnin kuunlopussa olis kiva kun paikat on kunnossa. Täällä pyrkivät ensisynnyttäjän kotona käymään myös enne syntymää. Kyttäävtä jos lapsen sopii talohon tulla!! No annoin luvan tulla pakko ei olisi ollut antaa. Tekee sitten normaalin neuvola tarkastuksen samalla.
Saatiin vihdoin hommattua patja pinnikseen vaik sillä ei ole kiire. Mutta saa siivottua samalla pinniksestä kaiken roina pois. On ollut varsinainen tavaran kasaus paikka.
Masussa rauhallinen meno jatkuu pieniä villiyskohtauksia pois jättämättä.
pikkumyymamma@nasu 34+3
LYTTElle onnittelut pojasta :)).
JAZZIMIINA, kiva tietää että niistä gefiluksista olisi apua atooppiseen ihoon, alkaapa meidän poikakin nyt niitä sitten napsimaan. Tuo iho on aikamoisessa kunnossa taas näin talven jäljiltä. Tuntuu että vaikka sen upottais rasvaan niin iho on silti hetkessä taas ihan korppu!
KUKKAko(?) kyseli hiivasta, niin mä käytin just muutama viikko sitten canesten yhdistelmähoidon, eli sellaisen missä on 1 kapseli tonne alapäähän ja sitten sitä voidetta käytin viikon ajan lisänä. Ja oireina oi just tuo kokkareinen vuoto ja ihan hirveä kutina.
NEELA kyseli käynnistyksestä sektion jälkeen niin mulle ainakin on sanottu että sektion jälkeen käynnistämistä ei suositella koska käynnistys voi usein alkaa aika rajuna ja sektion jälkeen kohdun haavakohta ei välttämättä kestä hyvin rajuja supisteluja, ainakaan kait noin kylmiltään. Se kait siinä on suurin syy ettei mielellään käynnistetä.
MAGPIE, mä näin unta teidän perheestä, sun miehes kun on siellä Kreikassa niin sä tulit tänne palstalle kertomaan että on ihan pakko paljastaa että miehes ei olekaan pelimatkalla vaan hän on itse Mr Lordi!! :))))))
Lordista puheen ollen, kun valittelin että vauva on ollut kovin hiljainen niin kun hain pojan koulusta niin kuunneltiin sitten täysillä autossa Hard Rock Hallelujaa niin johan vauva heräs. Ja nyt on jumpannut jo usemmana tunnin aikalailla, hyvä hyvä! Nauroinkin miehelle että jos esikoiselle soittelin tuutulauluja mahan läpi niin tämä vauva on sitten kuunnellut lordia sen sijaan. Poika kun on ihan hulluna bändiin ja levy pauhaa meillä riittämiin....
t. mariadee
En ehtinyt lukea kuin muutaman viestin, ja heti pakko kommentoida. Luen sit loppuun.
Meillä oli pojalla viime kesän alussa tosi paha kurkunpääntulehdus, joka nosti korkean kuumeen. Kuumeeseen ja tulehdukseen lastenlääkäri määräsi Pronaxenia ISON pullon, ja käski antaa viikon kuurin. Ihmeteltiin pullon kokoa, niin se sanoi, että Pronaxen on pikkulapsille niin hyvä peruslääke, että sitä pitäisi jokaisen lapsiperheen lääkekaapista löytyä. Pari kertaa ollaan annettu sairaalle lapselle tuon jälkeenki samaa tavaraa, viimeksi alkutalvesta kun pojalla oli jälleen kurkunpääntulehdus.
Minusta parempi yrittää ensin noilla " lievemmillä" lääkkeillä saada tautia pois entä heti alkaa antibiootteja syöttää. Se lääkärikin sanoi silloin, että hän ei mielellään antibiootteja kirjoittaisi, että kokeillaan lähteekö tuolla - jos ei viikossa mene ohi, niin uudestaan lääkäriin.
Nyt siis meidän poju on 2v3kk ja sairastanut kolme kertaa elämässään niin pahasti, että lääkäriin on viety, ja kerran on syönyt antibioottikuurin. Ja sekin minusta aika kyseenalaiseen vaivaan, kun pojalla kauhea yskä ja ääni pois, niin antoi KORVATULEHDUKSEEN kuurin!
Menipä vähän ot, mutta tosiaan, pronaxenia voi aika huoletta antaa jos vaan noudattaa niitä annosteluohjeita mitä reseptissä sanotaan. Jos on epävarma, voi soittaa lääkärille ja kysyä paljonko voi antaa.
Ja sitten oma napa. Pallo kulkee mukana minne ikinä menenkin. Alkaa jo vähän ärsyttää tää kun se painaa. Mutta niin kai sen kuuluukin alkaa jossain vaiheessa tuntuun, että joutas jo syntyä. Tähän saakka ei ole ollut ollenkaan kärsimätön olo, mutta nyt on alkanut tuntuun, että joutas jo syntyä. Toisaalta ei tarttisi vielä, kun on vielä hankintoja tekemättä niin paljon, ja rahaa tulee vasta ensi viikolla ;) Niin, ja kun tässä on se maisterijuhla keskiviikkona ja miehen serkun lakkiaiset parin viikon päästä...
Eggis rv 37+4
Oltiin tänään perhevalmennuksessa ja kysyin vielä neuvolan mielipidettä tuohon calmetteen. Terkka sanoi, että ei sitä enää kannata ottaa. Jos välttämättä haluaa, niin sen vielä saa siihen elokuun loppuun asti. Se tuki vielä päätöstäni, ettei oteta sitä rokotetta.
Tytteli-83
Mulla on tänään illalla ollu ihan outo olo. Välillä tekee pahaa, on nälkä, ruoka ei kuitenkaan maistu.
Maha on hiukan sekasin. Vessassa oon käyny jo varmaan neljä kertaa tän päivän aikana, maha hiukan löysällä. Sit on alamahalla menkkamaista kipua välillä. Vauvakin ollu aika hiljanen...
Ei oo ennen tällästä ollu, mistä mahtaa johtua? Onko muilla samaa?? Nyt huilaamaan...Tuntuu väsyttävänkin jotenkin nyt niin...
Queen rv38+3
Mulla oli esikoisesta samanlaista.. En halua pelotella, mutta vatsa meni löysäks, unetti ja pienten unien jälkeen alkoi supistelu ja vesi meni.. sairaalaan kerettiin hyvin ja sitte jo synnytettiin...
Tuleekos sieltä jo seuraava kerttu??
Vointeja ja nuku rauhallisesti (antaa voimia, jos lähtö tulee), kyllä niihin supistuksiin sitten herää...
Hyvää yötä!!
MariAnn
Vasta näin myöhään tänne palasin, kun on sivut jumittanut. Neelalle siitä käynnistämisestä. Keskustelimme ja asiasta ollaan sitä mieltä, että on parempi, että synnytys käynnistyisi itsestään, kun on sektio takana. On jotenkin kohtuystävällisempää nuo omat supistukset. Vasta viimeisessä tarpeessa aletaan käynnistelemään... Mikä se sitten onkin =)
Muille kiitoksia=) Mä jo hankin kolme pienen pojan vaatetta.... Nyt sitten vaan haikeena mietin, et mitä noille sulosille tytön vaatteille tekis;-) No ehtiihän tuon ratkaista myöhemminkin.
Hyvää yötä, Lytte ja pikku-ukko
Mullakin oli esikoisesta samanlaista ennen ko kunnon supistukset alkoi :) Tosin voi se vauveli painaa jotenkin suolta, et se ' ärtyy' .. Oli meinaan samanlaisia vaivoja mullakin. Toivoin jo, et nyt tulis lähtö, mut ei :) Noh, odotellaan vaan rauhassa. Onnee kuitenkin jos hän nyt päättää syntyä!
Hanna*
Ihan ekaks onnea pikkuisten synnyttäneille!!!
Itellä alkaa olo oleen kans aika tuskanen, vattaa kiristää ja närästys on väliin aivan kamalaa. Pikkunen kyllä mesoo vattassa aika tavalla niin että kyljet paukkuu. On vaan niin ylhäällä viä että saa kamalan närästyksen aikaseks. Välillä tohon närästykseen herää öisin. Muutenkin yöt menee huonosti nukkuessa ja sitten tulee kukuttua yöllä niin että nukun vasta aamusta kunnolla. Sit menee päivä sekaisin kun heräilen vasta puolilta päivin kunnolla. Mutta ei ainakaan tuu univelkaa. Ja kun toi mieskin on kesälomalla niin nukutaan kumpikin sitten puolille päivin.
Tänään kävin kanssa ostamassa paketin vaippoja, et on sit valmiina kun tulee sairaalasta kotio. Sairaalakassi meillä onkin ollu pakattuna jo vkolta 32. Sisältö on aika samanlainen kuin teillä muillakin, mitä olen listojanne lueskellu. Ja termospullo on valmiina esillä, jos vaikka ehtis keittään miehelle kahvia mukaan synnytykseen.
Huomenna onkin sitten neuvola heti aamulla, sit saa taas tietää tarkemmin miten menee. Supisteluja minulla ei ole vieläkään ollut.
Nyt nukkumaan että jaksaa herätä aamulla. Rauhallista ja unen täytteistä yötä kaikille!
Johku 36+6
joka kyllä just painuu petiin...
Maitohappobakteereista ja hiivasta kun on tänään puhuttu (silmäilin pinon summittain läpi), niin en huomannut, oisko kukaan muistanut mainostaa, et maitohappotuotteiden sanotaan auttavan myös hiivatulehdukseen (emättimenkin bakteeriflooran normalisointiin)! Joten ei kun maitohappoja kaikki vaan nauttimaan muodossa jos toisessa. Piimä ja jugurttikin niitä sisältää, ettei välttämättä tarvii sen kummempia.
Summerska
Oli ihan pakko tulla moikkaamaan..
Esikoinen on päiväunilla ja mä en jostain syystä saanut unta. Yleensä lepään meinaan hänen kanssaan vähän aikaa ja uni on tullut kyllä ihan heti. Oli kuuma ja mahassa niin paljon liikettä, et ei mitenkään mahdollista lepäillä tänään.
Oltiin koko aamupäivä kaupungilla ostelemassa niitä viimisiä vauvatavaroita. Uusi hoitolaukku, kun edellinen on menny rikki. Itkuhälytin, jollaista ei ollu ollenkaan esikoisen kanssa. Ja kunnolliset äitiysliivit (oli tosi kalliit). En meinannu millään raaskia ostaa, mut mies sano, et osta nyt sitte kunnolliset. Yöliiveiksi sitten jotkut halvat h&m:stä :) Käytiin syömässä (kerrankin rauhassa). Oli ihan kivaa vaihtelua. Alkoi vaan supistelemaan niin paljon, et taisi olla mun viiminen ostosreissu.
Rokotuksista --> Ajattelin ottaa kaikki rokotteet mitä saa. Ei kai niistä mitään haittaakaan ole..tosin en tiedä onko hyötyäkään, mut jos sellasia tajotaan niin olen päättänyt ne vauvalleni ottaa!
Hiivasta --> Mulla ei oo ollu ko kerran..siinä asiassa en osaa auttaa. Mut olen alkanu epäilee, et nyt olis ehkä taas..tosin ei kutise! Tai sitten se on limatulppa joka tunkee pikkuhiljaa ulos. On meinaan vuoto todella runsasta. En tiedä..
Gefiluksesta --> Annettiin sitä meidän esikoiselle maidon ja joskus vedenkin joukossa ja joskus ihan lusikasta. Ja auttoi tosi hyvin vatsakipuihin. Ja sitä, kun ei voi antaa liikaa! Ainakin meillä rauhoitti vauvan vatsaa..Meillä oli niitä kapseleita, joita sekoitettiin sitten nesteeseen. Suosittelen!
Krisselle --> Mä en kans oo oikeen vielä perillä siitä yahoosta. Kuvan liitin..omia tietojani ei suostunu tallentamaan! Tai sit en osannu. Ja koskeeko se database mua..en tajunnu mitä pitää tehdä??
Ja kaikille aurinkoista maanantaita!! Keskiviikkona on neuvola ja illemmalla yksityisellä painoarvio. Ihanaa!! Näen vauvani..prinsessan!
Hanna*