****KESÄKERTUT MAANANTAINA***
Kommentit (71)
mariadee:Vauva on ollut kovin hiljainen viikonlopun ja tämän aamun, vetäisin äsken suklaata ja odottelen josko alkaisi piristyä vai alanko jo kohta soittamaan polille että onko kaikki hyvin kun vauva on normaalisti ollut niin yli-hyper-aktiivinen?
t. m edelleen
Mulla kans oli vauva aivan epätavallisen hiljainen eilen. Mutta se sitten illalla oikein innostui potkimaan puolikaan suklaalevyn jälkeen. Ja yölläkin se yritti mua tosiaan herätellä,mutta en jaksanut nousta. Nyt se on äheltänyt tuolla masussa tasaseen,ihan niin kuin normaalina päivinä!
Mutta jos sua epäilyttää,niin kannattaa lähteä otattamaan sydänäänet.
tsemppiä
Lilli81 38+3
Kävin nyt tuolla yahoossa ja kirjoittelin tietojani sinne. Mahtoikohan se nyt mennä oikein siis mistä mä sitten pääsen sinne kirjoittamaan ja lukemaan jne??
En oikein ymmärrä tuota yahoota :0?
Sain muuten oman nikkini miltei sellaisena käyttöön eli ykkönen vaan tuli perään...
Eli nyt sitten odottelet vain että jompi kumpi hyväksyy sut ryhmän jäseneksi. Pääset vasta sitten lukemaan ja kirjoittelemaan viestejä.
Lilli81 38+3
hyvähyvä :)
seuraava vaihe onkin sitten (ellet jo kerennyt) join kesäkerttu äidit eli siitä etusivulta (olikohan oikeassa reunassa) löytyy tuo kohta
siitä painat ja täyttelet sinne vielä tarvittavat tiedot :))
nyt ulkoilemaan...
t:krisse rv36+2
Tuleeko siitä mun sähköpostiin sitten varmistus vai? Sorry, oon niiiin uskomattoman pönttö näissä tietokone hommissa :).
Viikonloppu meni taas kauheeta vauhtia kun ostettiin uus, isompi, akvaario ja siinä riitti puuhaa ihan eiliseen iltaan asti. Nyt vielä odotellaan että se " kypsyy" rauhassa ennen kun siirretään kalat sinne.
Ihana ilmakin tulossa, aurinko paistaa täydeltä terältä ja mä oon saanu tänään vaikka mitä aikaseksi! Imuroin, pesin lattiat ja pyyhin pölyt. Koneellinen pyykkiä odottaa ripustamista ja tytön kanssa lähdetään kohta ulos. Hyvä minä!
Sit vastailuja...
Calmetesta/rotavirus-rokotteesta: Varmaankin otetaan molemmat, en ole tota oikeestaan vielä edes ehtinyt ajatella.
Sairaalakassista: Mulla on ollu pakattuna 34rv asti. Mukaan laitoin:
shampoo ja hoitoaine, saippua
hammasharja ja tahna
meikit (jos vaikka haluu kaunistautua ku lähtee kotiin)
kotiintulo vaatteet
imetysliivit ja liivinsuojia
vauvalle kotiintulo vaatteet ja vaippoja.
Hmm...olikohan siinä jo kaikki...
Eilen kävin vauvalle ostamassa pari tuttia ja vaippoja mut ne saa jäädä tänne kotiin odottelemaan.
Edellisistä äippäkorteista: Jostain kans luin että pitäs ottaa mukaan...Mut eikö ne näe koneeltakin miten synnytys on sujunut yms jos samaan sairaalaan menee synnyttämään?
Krisse: Mäkään en haluais tän odotuksen loppuvan!!!! Ja viikkoja ja vaivoja alkaa jo mullakin olemaan! Ylipäätään tuleva synnytys mikä väistämättä edessä on, hirvittää ja muutenkin nautin tästä masusta! Me ollaan mietitty että 2 lasta riittää meille. Mut eihän sitä koskaan tiiä jos iltatähden sitte joskus...Mutta tosiaan, pitää nauttia vielä näistä vikoista viikoista jos ei koskaan enää raskaana olekaan...
Synnytyskertomus: Meille toi viimeks terkkari sen kotiin.
Mariadee: Tämä masuvaavi on kans ollu tosi hiljanen viikonlopun ajan mutta oon kyllä iteki ollu aika paljon liikkeessä. Eilen illalla ja aamulla tuli muutama pirteä muksaus, joten kaipa siellä hyvin voidaan. Mutta mee ihmeessä käymään polilla jos siltä tuntuu. Rauhoittaa ainakin omaa mieltä.
Mutta nyt suunta sinne ulos...
AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE=)
QUEEN RV38+3
Mulla kans hakusessa se...En oikeen ymmärrä miten viestejä voi lukee/kirjottaa niitä. Ja miten mä saan vaihdettua sen oman s-postiosotteen tietoihini??!
QUEEN TAAS
mariadee:
Tuleeko siitä mun sähköpostiin sitten varmistus vai? Sorry, oon niiiin uskomattoman pönttö näissä tietokone hommissa :).
[color=Mediumslateblue]
Sitä en muista tuleeko varmistus. Mutta mä ainakin kävin sielä yrittämässä sisään ja sitten se päästää kun nikki on hyväksytty. Eli noiden krissen ohjeiden mukaan voit yrittää sisään. Varmaankin krisse tai Mrs.marple sut pian sinne hyväksyy! Nähdään sillä puolella sitten!
Lilli81
queen:
Mulla kans hakusessa se...En oikeen ymmärrä miten viestejä voi lukee/kirjottaa niitä. Ja miten mä saan vaihdettua sen oman s-postiosotteen tietoihini??!QUEEN TAAS
[color=Mediumslateblue]
Jos sut on hyväksytty ja pääset kirjautuu sisään niin painat siitä
Vihreestä laatikosta meseges kohtaa niin tulee liuta otsikoita. (laatikko on vasemmalla ylhäällä) Sitten painat vaan otsikkoo ja alat lukeen. Replyllä pystyt vastaan siihen viestiin ja oman viestin voit laittaa post meseges kohdasta.(tämä löytyy taas oikealta yläreunasta)Lilli81
Menee nyt maata kun supistelee, Jee!
kiitos neuvoista, näyttäis ainakin että tein kaiketi ohjeiden mukaan. Käski odottaa hyväksyntää jäseneksi :).
Miten te kaikki muut, oletteko kukaan alkaneet syödä nyt loppuraskaudessa esim. gefilusjuttuja tai kalaöljyjä kuten tuosa yhdessä pinossa oli puhetta?
Mä lähinnä mietin tota gefiluspuolta jos se tosiaan voisi helpottaa vauvan koliikkiakin?? En ole näistä asioista oikein tietoinen niin siksi vaan kyselen josko joku tietää asiasta enmmän. Meillä kun tuolla työtllä oli karsea koliikki niin ihan mielelläni siihen voisin koettaa jo näin ennakkoon saada mahdollisesti apua! Allergioita meillä ei sinänsä ole kellään, pojalla tosin atooppinen iho eli voisko sellaistaki ehkäistä?
Jos jollain on tietoa ja esim. että mitä nimenomaista merkkiä suositellaan niin valaiskaapa mua...
Nyt lähden terrorisoimasta!
nyt on hyväksytty :))
tere tulemast vaa
ja sit queen:
siellä vihreessä laatikossa lukee messages ja sen alapuolella post (paina siitä)
viestit ilmestyy sitten siihen etusivulle josta kaikke me jäsenet voidaan niitä sitten lueskella ja vastailla sillä post nappusella
omia tietoja pääset muuttamaan sivun ylälaidasta;
siellä lukee se sun nimimerkkis
ja my account (paina siitä)
sieltä pääset muuttamaan henk koht tietojas
ja muistakaanhan uudet käymässä myös (sieltä vihreestä laatikosta)
polls ja database kohdissa laittamassa jutskia
nyt on mentävä taas...aikuisten oikeesti
jooo nyt liityi sinne, tuleeko viestit s-postille vai sinne yhteisöön vai molempiin ihan vierasjuttu mulle! no kait tyhmäkin oppii. mikä on se osoite (suora) sinne kesäkerttujen yahoo-sivulle? vois laittaa sen suosikkeihin niin ei unohtuis.
Tännehän oli ehtinyt tulla mun tunnin mittaisen aamupäiväunien jälkeen melkoinen pino : )
Kävin myös liittymässä yahoosen joku aika sitten. Siellä nimimerkki on sokuri040606, sokuri yllättäen oli jo käytössä, kuten myös sokuri75, jota kokeilin. En jaksanut ihan uutta keksiä, joten piti vain kehitellä jotain lisää.
Gefilus, tai maitohappobakteerituotteista yleensä. Mä olen nyt syönyt parisen viikkoa Relatabletteja. Aloitin mahataudin aikana, kun terkka suositteli nimenomaan tuota. Ja Relatippojahan voi antaa ihan vauvalle. Sitten olen syönyt jogurttia, missä on maitohappobakteereja lisättynä. Niinhän nuo sanovat, että ois hyväksi myös vauvalle. Musta tuntuu, että närästys on vähän hellittänyt sen jälkeen kuin aloin syömään Relapillereitä. Annan niitä nyt myös esikoiselle, kun on lääkekuuri päällä.
sokuri 38+1 (vielä pyjamissaan naputtelee konetta, pitäisi kyllä lähteä ulkoilemaan hetkeksi...)
Kääk mikä pino... Ja minä vasta aamupalalla..
Ihk, vauvoja laskeutunut lisää.
ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!!
Aamu on vallan nihkeä, mutta kai tämä tästä.. Turvotus senkun pahenee, mutta sekin näitä raskauden suuria (olen minä ainakin todella suuri) iloja.. Ohjelmaa tälle päivälle ei ole, joten jotain on pakko alkaa kehitteleen, muuten saatan terrorisoida aikas paljon.. hih:)
Sairaalakassin pakkaaminen vois olla yks homma.
Hyvä Lilli, että sulla menee jo paremmin, eilen en sitte omilta turpoiluilta edes komentoinut..
Nyt taas pätkii.. piti mun jotain asiaa oikein kommentoida.. josko vetäytyy takavasemmalle ja palailee myöhemmin..
Aurinkoista päivää kaikille kertuille!
MariAnn rv 35+4
mariadee:Mä lähinnä mietin tota gefiluspuolta jos se tosiaan voisi helpottaa vauvan koliikkiakin?? En ole näistä asioista oikein tietoinen niin siksi vaan kyselen josko joku tietää asiasta enmmän. Meillä kun tuolla työtllä oli karsea koliikki niin ihan mielelläni siihen voisin koettaa jo näin ennakkoon saada mahdollisesti apua! Allergioita meillä ei sinänsä ole kellään, pojalla tosin atooppinen iho eli voisko sellaistaki ehkäistä?
[color=Mediumslateblue]Jossain vauvalehdessä oli noista juttuu,numeroa en nyt muista. Mä yritin syödä vitamiinia joka sisältää maitohappobakteeria,mutta mulle ei se sitten sopinut. Mun vatsa meni niistä ihan sekaisin. Monta päivää ihmettelin,että mikä nyt on. Ja sitten kun lopetin niiden syönnin niin loppu vaivatkin.
Eli apteekista saa kapseleita myös,ettei tarvii niitä kaupaun juomia ja mitä sielä nyt onkaan litkiä. Mä en ole niihin niin perehtynyt kun ainakaan jonkin aika sitten niitä ei vielä löytynyt laktoosittomina.
Lilli81 38+3
Vähän tuli otettua noista gefilus-jutuista keväällä selvää, kun meillä on noita maitoallergisia ja yks koliikkihuutaja. ://
Ensinnäkin: gefilus plus-kapselit sopii maitoallergisille ja laktoosi-intoleranteille.
Gefilus-kapseleita pitäs alkaa syömään 1/vrk n 2kk ennen la:aa. Myöhästä ei varmaan oo nytkään.
Jatkaa pitäis vähintään 2kk vauvan syntymän jälkeen ja sitten syyä koko imetyksen ajan vähintään n 1vko/kk kuuriluonteisesti. Haittaa ei oo, jos syö jatkuvasti päivittäin.
Kiinteän ruuan mukana voi kyllä sitten antaa vauvallekin, eli avata kapselin ja sekoittaa jauheen ruokaan.
Gefilustahan saa monenlaisina juomina ja jugurtteina, mutta ne on tunnetusti kalliita ja aika erikoisen makuisia. Lisäksi niitä pitää syödä paljon, jotta tulee sama määrä kuin kapselista.
Ne tosiaan auttaa tutkimusten mukaan koliikkiin ja allergioihin puhkeamista ehkäisevästi.
Nyt kun oon pitempään syöny, on omatkin allergiat ollu parempana. Tämä vauva on kyllä paljon rauhallisempi, ei pukli ja ilmavaivoja on vähemmän kuin isommilla muksuilla vauvana. Liekö gefiluksesta kiinni?
Lääketieteelliset tutkimukset on tehty nimenomaan gefiluksilla, joten muista valmisteista en tiiä. Niissä on ainakin eri maitohappobakteeri-kantaa. Lisää tietoa löytyy varmaan googlettamalla. Gefilus-sivuthan on suomenkieliset, kun se on ihan suomalainen juttu!
Tekis mieli kirjoitella muutakin, mutta pysytään nyt sitten vain asialinjalla, ilman kovin henkilökohtaisia...
Käytiin vaavin kanssa päikkäreillä, kakkailtiin ja aamupesuiltiin.
Esikoinen viettää kuumepäivää kotona. Pitänee rueta ruuanlaittoon ja pelailemaan jotain muksulle seuraksi.
Ihmeen hyvin se keksii tekemistä itelleen meijän päikkäreitten ja vauvarutiinien ajaksi. Mutta poitsu nyt onkin rauhallinen luonteeltaan muutenkin.
En malta olla hehkuttamatta tätä nyyttiä:
Masu täynnä, puhtaana ja tuoksuvana nyytti kellottelee sylissä unen ja valveen rajamailla. Niin pienenä ja avuttomana, silti vahvasti läsnä.
Tulee mieleen se Risto Rasan runo:
Kun pieni lapsi nukkuu,
se täyttää
yhden kokonaisen huoneen.
M taas.
Kauheata kun olette aikasin hereillä,tunnen itseni ihan laiskaksi kun asukkikin tykkää nukkua kymmeneen!
Laittelin tossa pikkuhiljaa kassia kuntoon vaikka olisi tasan kaks viikkoa vielä aikaa...
Tarviiko muuten ottaa omia vaippoja mukaan??
Eka baby joten olen ihan ummikkona :).
rv37+1
Tulenpas minäkin taas vaihteeksi kirjoittelemaan kuulumisia!
Onnea vaan hattara04 ja mammat77 pienistä syntyneistä ihmeistä!
Viime yönä supisteli niin kovasti, että luulin jo synnytyksen käynnistyneen. Supisteluja tuli 3-10min välein. Kahden jälkeen nukuin sitten jo ihan hyvin. Jotain tuhruakin tuli vähän paperiin yöllä, muttei sitä sen koommin ole näkynyt. Nyt on sitten maha ihan tosi kipeä ja arka. Käveleminenkin tekee tosi kipeää ja vauvan kaikki liikkeet tuntuu pistävänä kipuna tuolla alakerrassa. Tais paikat aueta entisestään ja siksi pelottaakin, että kuinka pian tämä vauva syntyy kun sen aika on. Viime keskiviikkona oli siis kohdun sisäsuu auki sentin. Sen jälkeen on supistellut aika rankasti, että luulis tilanteen vähän edenneenkin. Toivotaan, ettei kuitenkaan tule äkkilähtö. Pelottaa ajatus siitä, että joudun lähtemään sairaalaan ilman miestä. Lapsenvahdin tulo meille kestää kuitenkin n. tunnin.
Ihanalta kuulostaa tuo Mionan vauva-arki, vaikka oma lähinnä tällä hetkellä pelottaakin. Jospa se taas siitä lähtee suttaantumaan. Hirvittää vaan, että miten nuo 3v ja 2v pojat suhtautuu uuteen tulokkaaseen ja onko tiedossa suuria mustasukkaisuusdraamoja.
Nyt lähden lepäilemään päiväunien ajaksi!
Hyviä vointeja!
Mirju 36+1
Meillä oli vähän sama homma tuon lapsenvahti-jutun kanssa.
Sovittiin silloin naapurin äidin kanssa, että tulee meille siksi aikaa, että lapsenvahti ehtii tulla. Ettei siis tarvi lähteä yksin koitokseen edeltä.
Järjestelyä ei sitten lopult tarvittu, mutta omaa mieltä rauhoitti kummasti...
Toimisko teillä?
Teillä on muuten isommat siinä iässä, että luulisin niitten saavan toisiltaan tukea mustasukkaisuuteen ja leikkiseuraa.
Haepa muuten kirjastosta Anita Jeramin kirjat Kaikki ovat yhtä rakkaita ja Pupu Nuppunen-kirjoja. Niissä käsitellään uuden sisaruksen tuloa ihanan pikkulapsitajuisesti. Samalla lukutuokio äidin kanssa toimii hyvänä mustasukkaisuuden lievittäjänä.
Ehkä voisit sopia jonkun päivittäisen tuokion isompien lasten kanssa, johon vauva ei pääsisi mukaan? Toimii meillä ja toimi pienempienkin lasten kanssa!
neljäkö:Jos joku jaksaa niin voisi kertoa lyhennelmän esim, onko jotain muuta erikoista sattunut? Ymmärsin että joku uusi keskusteluryhmäkin on perustettu????!!!
[color=Mediumvioletred] On joo perustettu suljettu ryhmä meille " vanhoille" aktiivisille kirjoittajille yahooseen. Tule sinne mukaan myös.
http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit
Osote tais olla tämä.
Lilli81 38+3