Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä päättää asuinpaikan?

Vierailija
09.12.2025 |

Olemme uusperhe. Olemme naimisissa. Meillä on yksi yhteinen lapsi (alakoulussa) ja miehellä on aiemmasta liitosta yksi lapsi (yläkoulussa). Esikoinen asuu kanssamme joka toinen viikonloppu, ei siis arkisin. Muutimme yläkoululaisen nuoren ja äitinsä kodin lähelle, heidän asuinpaikkakunnalleen eli siis mieheni juurille. Viimeiset noin 10 vuotta olemme asuneet minun synnyinpaikkakunnallani ja yhteisen tyttäremme saaneet siellä.

Muutimme tänne keväällä eli alle vuosi sitten. Muuttui tyttäremme siis asuinpaikkakunta tarkoittaen kesken alakoulun uutta koulua, harrastuksia ja kaikkea. Introverttinä, herkkänä lapsena hän ei harmillisesti ole saanut kavereita. Tyttö pitää päivittäin yhteyttä aiemman koulun ja naapuruston lapsiin puhelimella.

Enkä minäkään ole saanut täältä kavereita, vaikka olen puheliaanpulppuileva ja sosiaalinen luonne. Teen yrittäjänä etätöitä, joten ei ole työyhteisöä, jossa tutustua. Harrastuksissa kaikki vain tulevat paikalle minuuttia ennen alkua ja lähtevät kotiin heti. Yritin siis sitäkin.

Muuttaisitteko te sijassani takaisin ja mies jäisi esikoisensa kanssa tänne? Siten, että tyttömme palaisi tuttuun kouluunsa ja hankkisimme kodin läheltä aiempaa kotia (ehdimme myymään kotimme siellä). Asuinpaikkakunnalta toiselle ajaa 35-40 minuuttia vain, joten arki-iltaisin voisimme nähdä miestäni eli isiä ja tietty viikonloppuisin. Ajatuksia tai kokemuksia, neuvoja? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, siellä taas tylsä työtön päivä menossa ja paskatarinaa pukkaa

Vierailija
2/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni myös tekee 100% etätöitä, mitä nyt tapaa asiakkaita tietty kasvotusten ajoittain. Eli hänelläkään ei olisi pakottavaa syytä asua täällä, paitsi 4 vuorokautta kuukaudessa meillä asuva esikoisensa sekä rakkautensa tähän juurilleen. Minä ja tyttäremme suoraan sanoen tukahdumme ja olemme molemmat alakuloisia, emme ole aiemmin olleet. Kiitos kaikista neuvoista.

Vierailija
4/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan aikoja kun palstalla oli hyviä provoja

Vierailija
5/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja numero 1: anteeksi mitä? Kirjoitin 100% totta.

Vastaaja numero 2: kiitos kannustuksesta. Voisimme lapsen kanssa muuttaa tosiaan, ainakin harkita.

Vierailija
6/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin teitä muuttamaan Pohjois-Koreaan jossa pestaudutte poliittisten toisinajattelijoiden työleirille

Vierailija
7/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja äiti päätti aikanaan minun asuinpaikan. Nyt olen eläkkeellä ja koko ikäni asunut samalla paikkakunnalla.

Vierailija
8/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja numero 1: anteeksi mitä? Kirjoitin 100% totta.

Vastaaja numero 2: kiitos kannustuksesta. Voisimme lapsen kanssa muuttaa tosiaan, ainakin harkita.

Tästä kommentista tyhmemmätkin ymmärtävät mistä on kyse. Poistoon.

Vierailija
9/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo on ihan hyvä paikka asua.

Vierailija
10/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka päätti muuttaa sinne? Jokainen aikuinen päättää itse omasta ja huollettaviensa asumisesta, simple as that. Me päätimme yhdessä, mutta eipä ollut mitään uusperhevirityksiä. Olisin hyvin varovainen muuttamaan mihinkään jos perheessä 10-16 vuotiaita, siinä menee kaverisuhteet rikki, niin kävi itsellenikin kasarilla.

Vierailija
11/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja numero 4: nyt en ymmärrä, miten tämä liittyy. Kiva jos kaipaat provoja, mutta sitä en tässä toivonut vaan päivä päivältä tukahduttavampaan arkeemme neuvoa tai näkökulmaa avuksi päätöksentekoon. Kiitos.

Vierailija
12/12 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Mutta kirjoitukseni aitoutta epäileville: ryhdyn etsimään varmaankin toisen anonyymin nettisivuston, jossa purkaa sydäntä. Luulin että tämä on sellainen, ainakin ennen oli. En halua ystäville tai vanhemmilleni paljastaa että oli virhe muuttaa tänne. Siksi pyydän aidosti anonyyminä täältä tukea tai kokemuksianne mielelläni kuulisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan