Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****KESÄKERTUT MAANANTAINA***

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi onnittelut pikkuisille tulokkaille perheineen! Olin aamulla neuvolassa ja mikään ei viittaa siihen että täällä oltaisiin lähiaikoina jakautumassa. Toisaalta hyvä kun on tuo mies vielä työreissussa ja mullakaan ei ole vielä kovinkaan tukala olo. Hyvähkö olo johtunee varmaan myös siitä et vaavi ja masu eivät oo kasvaneet kovin isoiksi.

Sf-mitta oli sitten jämähtänyt lukemaan 30. Terkka sanoi ettei tarvi huolestua, ehkä vauva oli vähän eri asennossa kuin viimeksi. Ja kun mulle oli tullut painoa 500g/vk niin voi olettaa et osa tosiaan on tullut vauvalle.

Kaikesta huolimatta kesäkuun alussa lähtisin jo mielelläni synnyttämään! Mun äiti kertoi ettei oo kummankaan lapsensa odotusaikana tiennyt edellisenä iltana et seuraavana päivänä sitä ollaan synnyttämässä. Jos se on jollain lailla perinnöllistä niin ei sit kai kannata hirveesti omiin hyvän olon tuntemuksiin luottaa.

Rokotuksia en oo ehtinyt ajatella, pitäis ottaa niistä enemmän selvää. En kyllä edes tiedä mitään rotavirusrokotteesta... Näistä pitäisi infota meitä tulevia mammoja kunnolla! Täytynee jutella neuvolassa.

Ai niin, neuvolassa sanottiin myös et nyt pitää tarkkailla erityisen hyvin vauvan liikkeitä. En huomannut kysyä miksi se nyt on tärkeämpää kuin aikaisemmin. Onko jollain tietoa???

Mukavaa alkanutta viikkoa toivotellen Riinuska 36+3

Vierailija
42/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kohta kauppaan singahtaa (hyvä on hyvä on, minä vaapun ja matelen sinne kauppaan).

Yahoossa kun liitytte ryhmään, niin laittakaa viestiin millä nikillä olette täällä Vauvan sivuilla, kun yleensä vaihtuu nimimerkki. Täälläkin voi mainita että nikki muuttui > pystyy yhdistämään.

Onhan taas mukavan lämmin, varjossa +17 astetta. Ei tarvitse sukkia äheltää ylle. Onko kukaan muuten keksinyt järkevää tapaa laittaa sukkia jalkaan ahdistumatta? Kengissä kun olen siirtynyt täysin sandaalimalleihin, niin sukista pitäisi löytyä samanlainen vaihtoehto. Muuten vähän hankalaa (mielummin siis ilman).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Heissan vaan kaikille ja oikein paljon onnea mammat77 ja Hattaralle nyyteistä. Hieno juttu!

Mitäs täällä on keskusteltu? Calmette-rokotuksesta ainakin. Meiltä ei ole edes kyselty, että otetaanko sitä vai ei. Kerkeehän nuo vielä sitäkin kysyä, mutta en ole kyllä ajatellut koko asiaa, todennäköisesti me se rokotus kuitenkin otetaan.

Sitten on ollut puhetta synnytyskertomuksesta. En ole sellaista mukaani saanut eikä sitä ole perässä lähetelty, lapsen osalta noi on neuvolaan lähetetty. Kuopuksen kohdalla synnytys käytiin sitten osasolla kätilön kanssa läpi ja silloin sitten kurkattiin myös esikoisen synnytystä. Eli täällä ei ainakaan sitä automaattisesti saa.

Sitten oma(.): Kaikki hyvin, illat ennen nukkumaan menoa on rasittavia, kun napero liikkuu niin älyttömästi, että itsellä on aina tosi huono olo ja sitten, kun kaveri on jo niin alhaalla se pari tuntia mikä menee nukahtamiseen ravataan 15 min. välein vessassa, mutta sitten kun saa unen päästä kiinni, niin saa nukkua n. 5 tuntia.

Mieskin sitten eilen voitti EM kultaa Kreikassa ja tulee parin yön päästä kotiin niin voiskin jo ruveta toivomaan, että päättäis tämä napero syntyä vähän etuajassa...

Kävin muuten tänään siellä kampaajalla ja nyt on uusi tukka, kerroksittain leikattu, mutta ei juuri pituudesta lyhentynyt ja kirkkaan punaisia raitoja oman ruskean seassa. Tykkään kyllä.

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille kertuille!

-Magpie rv.38+3-

Vierailija
44/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri tuolta ulkoota ja ajattelin kurkata kuulumisia ja niitähän riittää :)

Mariadee: Kysyit siitä gefiluksesta ja kalaöljystä. Mä oon syönyt tuollaista Bioteekin ProbioottiPlus-maitohappokapselia 2/vrk. Ja mua ei ole närästäsnyt niiden aloittamisen jälkeen yhtään. Eli ainakin mun vatsalle tekee hyvää. Olen syönyt tuolta raskauden puolesta välistä saakka. Sitten syön myös Omega3-kapselin joka aamu.

Olikohan jotain muuta...

Mä ostin lankaa ja virkkuukoukun ja ajattelin kokeilla pitsiliinan tekoa. Katsotaan nyt onnistuuko näillä nakeilla. MariAnn taisi myös kärsiä julmetusta turvokkeesta? Lilli onx sulla jo helpottanut? Mulla tosiaan oikeestaan eilen ihan silmissä turposi käet ja jalat ja ei nyt kyllä tasaannu millään. Vettä juon n. 3l päivässä+muut juomingit että liian vähästä juomisesta sen ei pitäis johtuu.... Mikä lie taas tämänkin aiheuttanut :(

Vierailija
45/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ä-poli käynti hoidettu ja ahdettu maha täyteen ruokaa. Nyt on menossa vielä jätski tuohon päälle=)

Vastaillaas ensin jotain. Calmette otetaan, rotaa ei. Mulla on kotona noita rela tippoja maitohappobakteerina. Hyviä ovat itselle ja likalle voi myös antaa sitten vaaville. Isän kohdalla olen luopunut toivosta...

Kiitos eilisistä yahoo neuvoista,kyllä mul on hankalaa mut sieltä se käyttäen taas onnistuupi.

Sitten omanapaisia kuulumisia reissusta. Kohdun suu lyhentynyt 2 cm kiinteä kiinni. Tämä on hieman ihmeellistä, koska silloin viimeksihän oli jo alkanut aukeamaan ja pehmenemään. Eli taas tuli kohdattua asia, jota en ymmärrä... No vauvan pää on jo kuulema alhaalla hyvin. No ainakin oli tutkimuksen ajan eli ei ole kiinnittynyt vielä. Painoarviota nyt sai pieni 2500g eli 200g enemmän kun siskonsa aikoinaan. Käynnistämään eivät sektion takia ala, joten odottelen kunnes synnytys käynnistyy itsestään. Juhannus treffeistä lääkärin kanssa sovittiin, kun on hänkin siellä silloin töissä... Ei tämä täältä kuulema kovin pian ole tulossa... Sitten kysäisin noin kauttarantain, että kannattaako vaaleanpunaisia pestä... Lupasivat kätilö ja lääkäri vaihtaa alaa, jos nyt meni väärin. Niin avoimesti meidän nuori herra avunsa esitteli ultralle=) Eli poika tuolla masussa äitiä potkuttelee. Täytyypä lähteä koluamaan kirpparille hieman lisää miehisempiä vaatteita... Mies saa hermoromahduksen kun mä pääsen vauhtiin=)

Lytte ja pikkumies 36+2

Vierailija
46/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä! Nuo tuokiojutut vois kyllä poikien kanssa toteuttaa. Eiköhän tuo alussa nukukin sen verran paljon, että ehdin olla myös noiden vanhempien kanssa. Pitää kokeilla noita kirjojakin.

Ja tuosta naapureiden pyytämisestä. Se ei valitettavasti meillä onnistu, koska en tunne naapureita niin hyvin, että voisin ketään pyytää. Ollaan asuttu täällä tuppukylässä vasta vuosi, enkä tunne täältä käytännössä vielä ketään. Olen vähän tällainen erakkoluonne tietyllä tapaa ja olen halunnutkin pitää suht viileät välit naapureiden kanssa. Tällaisissa tilanteissa se kyllä kostautuu, mutta toivotaan että lapsenvahti ehtii paikalle ennen kuin minun pitää olla jo menossa.

Lytelle onnittelut pienestä pojasta! Ne on ihania! :)

Mirju

Vierailija
47/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta hiivasienestä. Mitä olette siihen käyttäneet ja kuinka paljon uskaltaa käyttää (siis ilman lääkärin määräämää reseptiä)? Mulla ei ole kuin kerran elämässä ollut hiivatulehdus ja siihen sain silloin jotain lääkärin määräämää lääkettä. Nyt on noita oireita(kutina ja kirvely) ollut jo muutaman päivän joten pitäisi varmaan jotain apua apteekista hakea...neuvokaa te viisaammat, joilla hiivaa on ollut raskauden aikana. Kiitos jo etukäteen:)

kukka82

Vierailija
48/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut uusille vauvansa saaneille, mammat77:lle ja hattaralle!!!!

Minäkin kävin liittymässä tuonne yahoon keskusteluryhmään, saa nähdä täytinkö kaikki kohdat oikein...... nimimerkki vaihtui, mutta pysyi samantapaisena, huomaatte sitten sielllä!

Tosi paljon olitte jo ehtineet tällekin päivälle kirjoitella, meni aika kauan aikaa, että sain pinon luettua... Hienoa, että kirjoittelijoita löytyy!!!!

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli ok. Sydänäänetkin oli niin reippaat,että! Olo on ihan ok, mutta nuo nivustaipeen vihlonnat ovat raastavia. Mutta eiköhän tämän tässä kestä loppuun saakka. Minäkin kyllä jo olisin valmis synnyttämään.... Kauhea kiire olisi saada vauva syliin! =)

Nyt on kyllä lopetettava, palailen huomenna palstailemaan paremmalla aikaa!!!!

t.susse 36+3

Vierailija
49/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] tuntuu että viestiä pukkaa joka tuutista sitä mukaa että pää ihan pyörällä :)))

oon hurahtanut haalimaan noita kestovaippoja ja niissä on niin kova opettelu ja miettiminen että minkälaisia ymym...

sitten on tuo yahoo: n opettelu/ päivittely ja muille neuvominen

kerttujen syntymiset ♥

ja listan päivitys

sitten täällä on niin vilkas keskustelu ja kovasti puheen aiheita että huh

niin jotenkin ei enää tiiä mistä alottaiskaan :DDD

nii ja tietty netin ulkopuolinen elämä...no tänään on sentäs jo ulkoiltu tyttöjen kans :))

nyt jotain vastauksia:

[color=red]

kovin monella on vaavit olleet hiljasia...aletaankin olemaan niin pitkillä viikoilla että muistakaas kaikki tarkkailla jos pikkuiset hiljenee selvästi normaalista

ja jos noin tekevät niin makeeta vaan nassuun ja liikeseurantaa tekemään!! ja soittakaas kerttuset rohkeesti sinne polille ja kysykää mitä ne on siellä mieltä jookos!

SAIRAALAkassi: pakattuna ollut jo monta viikkoa :) tuolta löyty muuten hyvä lista odotus ja synnytys linkin takaa (vasen yläkulma)

QUEEN: (sori jos nää vastaukset tulee moneen kertaan mut meen pinoa samalla eteenpäin tässä) eli sen s-postin saikin vaihettua siitä etusivulta lilan palkin ylä puolella lukevasta (edit membership)

GEFILUS ym: mä en oo ees kerennyt tuosta aiheesta mitään lukemaan :/ niin kiirus ollut kaikkien noitten edellä mainittujen juttujen kans...pitäs varmaan...kun kerkeis...

NELJÄKÖ:viestit saa ite määritellä miten ne haluu tsekata

vaihtoehdot:

jokainen viesti erikseen

joka päivä tulee 1 kooste viesteistä

vain tärkeät ilmoitukset (TÄMÄN SUOSITTELEN LAITTAMAAN VÄHINTÄÄN)

ei viestejä

JA SIT LINKKI:http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit/

LYTTE: oi ihanaa...poika!!!! mäki haluun♥

tai no toisaalta kelle mä sit puen kaikki hommaamani rinsessa vaatteet jos tää on meijän vika vaavi :/// (täytyy pitää kotona sit mekkoa jo meillekkin poju tulis) *vinkvink* ;)

saahan Warman poitsun lisää sit esittely listaan :)))

nyt tiiän et puoliinkaan en vastannut mihin piti mut ei enää kerkee enmpää kirjotella :(((

yritän vaikka myöhemmin :D

krisse rv 36+2

Vierailija
50/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Deepskyblue]Lytelle onnea pikkumiehen odotuksesta ;)

Täälä on kirpparilta palattu saldona 3 uudet villasukat. Äidilleni,isälleni ja itselleni yhteensä maksoivat 3 euroa. Joku mumma oli huvikseen kutonut. Olivat aivan yli-ihania oikeen kaikkiruusukuviot naisten sukissa ja mieten sukissa oli kettu. Harmi kun sillä ei ollut vauvalle sukkia.

Nyt tuli taas ajatuskatkos!

Täälä tosiaan kans pukkaa helettä 19 varjossa ja tää mamma täälä ihan hiestä märkänä! Kuuma on ulkona ja sisällä,missään ei oikeestaan ole hyvä. Helle vielä lisää tota ihanaa turvotusta :(

Kumpa pääsis jo synnyttään, plääh!

Nyt menen hakemaan juomista!

Jaksuja kaikille!

Lilli81 ja nyyti 38+3

Vierailija
51/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä stressaa.. Ota rauhallisesti..

Kestovaippojen käyttöä ja kaikkea ehdit opetella käytännössäkin vielä, nyt riittää jos on hieman perustietoa että pääset alkuun.

Listoja ehtii päivitellä myöhemmin, ja eikös Lyttekin tuossa päivittänyt välillä, niin nou hätä.

Yahookin hoituu ihan omalla painollaan.. Kyllä se siitä..

btw: Tallensin itselleni Kerttu-listan joka oli viimeinen päivitys ennen Vappua, että on tallessa vaikka Vauva-lehden sivuilta poistettais..

Eipä tässä muuta..

Vierailija
52/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Deepskyblue]Mulla tosiaan on tähän asti ollut ihan WARMA fiilis,että tyttö on tulossa.

Mutta kuinkas ollakaan yöllä näin unta missä mun mies huuteli Joonatan nimistä poikaansa. Eikä meillä ole edes sitä nimeä ajateltu. Mutta kuulostaa kyllä hyvälle ;)

Ylleensä olen kaikkien tuttujen vauvat oikein tiennyt,mutta omasta taitaa olla vaikeampaa sanoa.

Nyt olen sitten ihan sekaisin!

Mites muilla,onko samat fiilikset edelleen sukupuolesta vai ovatko muuttuneet?

Lilli81 38+3

Vierailija
53/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä tuli hikoiltua puistossa lasten kanssa. Nyt nuorempi nukkuu päiväunia ja vanhempi hoitaa nukkeaan joten ehdin minäkin nettailla hetken.

Onneksi olkoon kaikille vauvansa jo saaneille. Minä tässä toivon, että pari viikkoa vielä menisi ennen kuin syntyisi sillä vielä ei ole kaikki valmiina :)

Gefiluksesta. Minä söin ko. kapseleita ja tuotteita jo ennen kuin tuo nykyinen kuopus syntyi ja söimme niitä sitten vauva-ajankin. Nyt olemme käyttäneet Relan tippoja alkuvuodesta asti sekä minä, että lapset. En tiedä onko tippojen ansiosta vaiko eikö, mutta niiden aloittamisen jälkeen molempien tyttöjen lievä atooppinen iho katosi lähes kokonaan ja nuoremman korvatulehdus kierre loppui... Sitä ennen sai joka flunssa oheessa korvatulehduksen, tippojen jälkeen on sairastellut kyllä flunssia, mutta ei yhtään korvatulehdusta! Eikä yhtään vatsatautia (kop, kop) olla sairastettu koko vuotena.

Sairaalakassista. En ole pakannut.

Oma napa. Jalat/lonkat alkaa väsyä todella helposti ja kävely alkaa olla vaivaloista. Onneksi yöt nukun vielä hyvin, kun kerran on mahdollista. Lapsetkin ovat nimittäin nukkuneet tavallista paremmin viimeisen kuukauden! Ihanaa.

Jazzimiina rv 36+3

Vierailija
54/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LYTELLE onnea poikatiedosta ja tähän asti oikein menneestä arvauksesta!

Tosta rotavirus-rokotteesta on ollu puhetta. Muutama kysymys siihen liittyen, jos joku sattuis tietämään:

1. Pitääkö se ottaa omalla kustannuksella vai saako sen neuvolan kautta ilmaseks?

2. Jos tarvii ite kustantaa, niin mitähän se mahtaa maksaa ja missä se annetaan?

3. Onko se edelleen suun kautta annettava(x3), niin kuin siinä tutkimuksessa?

Meillä neiti osallistui vuonna 2001 siihen tutkimukseen ja sai ihan ehtaa rokotetta, eikä oo kyllä ripulit vaivannu. En myöskään huomannu mitään sivuvaikutuksia. Eli jos on sitä samaa rokotetta, niin saattaisin jopa harkita. Calmette on ihan tosissaan mietinnässä, jos vaikka jättäis sen pois..

No nyt lähen pihalle juomaan kupposen teetä ja nauttimaan auringonpaisteesta. Neitikin nukahti onneks päikkäreille, eikä ole ollut enää tänään kuumetta ja on jo vähän syönytkin. Jospa toi kuume olis tällä erää voitettu... Ja kaks koneellista olen saanut vauvan vaatteita pestyä. Hyvä minä:)

Quest

Vierailija
55/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli lukemista...

Onnea vauvansa lunastaneille!!!!

GEFILUS-TUOTTEISTA: Mä oon niitä kans jonkun aikaa nauttinu, alkuun tehojuomina ja sit hain apteekista purnukan... Pojalle nimittäin ihan vauvana suositeltiin maitohappobakteereja annettavaks joten nyt otin varaslähön....

KUKKA82: Mulla oli viikko sitte oireilut hiivan suuntaan ja terkka halus et teen testin, tulokset tuli kahes päiväs ja anto luvan yhen tabletin kuurin sijasta ottaa ja tosi varovasti laittaa. Mut täällä ainaski moni on ihan ite kuurin hakenu/ottanu, en ite uskaltanu vaan hakee... Mut siis se yks tabletti tehos...

Lytte: Onnea pojan paljastumisesta....!

Jäipäs moni asia mieleen! Joku(?) mietti vaipoista laitoksellekohan...? Ei tarvii ottaa mukaan.... Jos kysymys oli tästä....

Nyt sit yahoon puolelle kuikkaamaan. Toivottavasti poika nukkuu sen aikaa et äippä saa rauhassa koneella istua...

Suhmura 37+4

Vierailija
56/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oli juttua joku aika sitten, ja itse se pitää kustantaa. Mutta mulla ei ole hajua kuin paljon maksaa, veikkaisin jotain 30-50 EUR. Ja sitäkään en tiedä kuin sen saa, tuskin on ihan käsikauppatavaraa, vaan reseptin takana. Eiköhän ne sitten eka neuvola käynnin aikana ota sen puheeksi. Ajattelin kyllä jo kysäistä, kun mennään pojan 3v-neuvolaan ensi viikolla. Se pitää kuitenkin ottaa ennen kuin vauva on 6 kk. Sen piti tulla markkinoille toukokuun aikana, ja nythän ollaan jo hyvää vauhtia menossa kesäkuun puolelle.

Täällä pohjoisessakin on ihanan lämmintä ja aurinkoista. Flunssa meinaa taas vain tulla, en sitten tiedä oisko tuota koivuallergiaa...välilä hellittää ja sitten taas kurkku kipeä ja niiskututtaa...

Vauveli taitaa olla nyt iltapäiväunilla, mutta kyllä se aamun aikana on voimistellut, ja pukkaillut jaloilla oikeaan kylkeen. Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että synnyttämään voisi lähteä, toisaalta joidenki tekemättömien töiden vuoksi ei haittaa vaikka vielä tää ja ens viikko menis näin..mutta eipä sitä koskaa tiedä...

sokuri 38+1

Vierailija
57/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tänäaamuna ollutkaan tietokoneen ääressä aamukahvia juoden, vaan läksin joogaan... ja sieltä tullessa olo on taas mitä mainioin :) Energiaa pukkaa :)

Onnea jakaantuneille! En vielä ehtinyt käydä katsomassa synnytyspinoa.

Kukka: Hiivasta... hiivan oire on myös kokkareinen valkovuoto... jos vuotoa ei tule housuihin saakka niin pyöräytäppä sormea kerran emättimen puolella; jos sormeen jää valkoisia kökköjä niin kyse on hiivasta... muuten kannattaa piipahtaa lääkärillä asia selvittämässä... jos et ole aikaisemmin hiivasta kärsinyt. Kutina ja kirvely voi johtua emättimen bakteerikannankin heittämisestä, mihin on sitten omat rohtonsa.

Canestenia tai Gynodactarinia voi hyvin käyttää raskauden aikana paikallishoitona... (ei suun kautta otettavia lääkkeitä!!) Hiivakuurin jälkeen kannattaa käyttää vaikka emättimeen tarkoitettuja maitohappobakteeri kapseleita tai tuota telkkarissa mainostettua Lactolia... jotta bakteerikanta tasapainottuisi. Lactol normalisoi lisäksi PH:n joten vaikka on kallis niin siitä on pidempi aikaisempi hyöty ja hoito kestää vain 2 päivää. (itse sain hiivakierteen katkaistua vihdoin ja viimein Lactolille :) :) :) Jee..

Rotavirus rokoitteesta: Calmeten tosiaan haluan vauvalleni, mutta Rotavirusrokotetta en ota (ainakaan vauva-aikana, sillä sen sivuvaikutuksena kuulemma voi olla suolistollisia vaikeuksia ja vatsakipuja, mitä meidän vauvalla muutenkin todennäköisesti tulee olemaan (molempien suvuissa lähes kaikki vauvat ovat olleet koliikkivauvoja ja joka toinen on ollut myös maitoallergikko. Lisäksi mieheni suku on äärimmäisen herkkävatsaista sakkia.)

Noh... nyt täytynee mennä pihahommiin kun kerran arska mollottaa taivaalla :)

Ninni rv 34+5

Vierailija
58/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyteltä oisin kysynyt et onko sun edellinen syntynyt sectiolla?Siis et onko se este siihen ettei nyt voida käynnistää?

Itseäni tää mietityttää erityisesti, kun esikoinen syntyi hätäsectiolla ja nyt oon menossa viikon päästä synnytystapa-arvioon ja olin kovasti toivonut käynnistystä.

-neela-

Vierailija
59/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuo valkovuoto on hieman kökkäreistä eli taitaa siis olla hiivasta kyse... Taidanpa tästä lähteä canestea ostamaan että olo helpottuisi(kutina on kova).

Niin ja onnittelut hattaralle ja mammat77:lle vauvoista.

Lytelle onnea poikavauva -tiedosta. Meillekin odotellaan poikaa innoissaan kun tuo esikoinen on tyttö. Kiva kun on sitten molempaa sukupuolta, jos ei noita vauvoja enempää vaikka tulisi...

kukka

Vierailija
60/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisinpä vielä sinulta kun tiedät niin hyvin raskausmyrkytysoireista!

Elikkä nouseeko verenpaine aina myrkytystapauksissa vai voiko olla niin että ei nousekaan....?? Mietin tätä vaan kun esikoista odottaessani 35 viikolla tuli pissaan 3 plussaa ja turposin tosi kovasti aamulla ja sen takia lähdinkin lääkäriin. ja pääkin oli kipeä. Mutta verenpaine ei noussut. Lepäilin kotona ja olo helpotti, kunnes synnytyspäivänä sama toistui ja silloin käynnistettiin. Nyt alkaa olla viikot samoissa ja kärsin pääkivusta ja turvotuksesta, mutta ainakaan kotimittarilla paineet eivät ole nousseet. Ja pissanäytettä en ole käynyt antamassa. Jalat on turvonneet aika lailla.

No jospa se ei olisi mitään...tulee vaan niin huoli , kun en ole pääkivusta kärsinyt koko raskausaikana.

Kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata!!Aurinkoista päivänjatkoa kaikille kertuille!!!!!!!!!!!!!

zejo 35+5