SUURperheiden vko9
En löytänyt vielä tälle viikolle pinoa.
Heti kärkeen neuvola kuulumisia:
paino:81.5kg +1100g per viikko...
paineet:123/83
kohdunpohja 33cm +2cm viikko!
sykkeet jannulla +140
vauva kiinnittynyt niin alas ettei heilu enää yhtään pää ja mojovasti painaakin häntäluuhunkin kun kävelee.
Terkka sanoi että seuraava pysäkki onkin sitten sylissä koska tuon alemmas ei voi laskeutua :o)
Kävin vielä kävelyreissun kaupan kautta kuopus pulkassa jotta jotain voisi alkaa tapahtua mutta niinhän se on ettei vauva synny ennen kuin on ihan valmis. Siinä ei äipän ja iskän käynnistys yritykset paljoa auta :o)
Niiloakseli rv 38+0!!
Kommentit (30)
Nyt ne on sitten alkaneet.. vauva-ja synnytysunet.. Viimeyönäkin näin ihan hassun unen.. Olin jossain ison porukan kans ja vauva liikuskeli kovasti masussa. Yhtäkkiä huomasin kun vauva ponkaisi jalalla niin, että jalkapohja jäi masunpintaan selvästi näkyviin ja kun innoissani aloin sitä lapsillekin näyttämään, vauva potkaisi koko laihan jalkansa mahani läpi!! Hädissäni lähdin juoksemaan isoon outoon sairaalaan synnäriä ja kätilöä etsimään! Siinä vaiheessa jalka oli muuttunut kädeksi ja vain kämmen näytti normaalilta. Käsivarsi oli kuiva ja surkastunut.. Yritin painaa sitä takaisin mahaani. Synnärin ja kätilön löydettyäni heräsin.. Ja huh huh, masu oli ihan ehjä!!! ;0) Että tämmöistä! Mielenkiinnolla odotan ensi yötä! ;)
Täällä meilläpäin paistaa aurinko ihanasti! Kävin kuopuksen kans kävelyllä, mutta muuten aika onkin taas mennyt sisällä. Kampaajalle menokin ois tänään. Saan piristystä! :)
Vauvauutisia tosiaan odotellaan!
Omppis 36+6
Se masuvauva tuntui unessa pojalta... :)
on määritetty suurperheeksi tässä?
:)
Niiloakseli nro. 5 masussa rv 38+1
Eli kolmatta odottavat ei vielä mahdu mukaan :o)
Ja onnittelut myös muille vauvansa jo saaneille!
Meidän kolme tyttöä saivat pikkuveljen perjantaina 22.2. klo 15.27. Rv oli tuolloin 39+6. Poika oli koko lapsijoukosta syntyessään pienin, mitat 3670g / 51cm. Synnytys jäi mieleen parhaana näistä neljästä. Kokonaisuudessaan synnytyskertomus löytyy blogistani http://kattimus.vuodatus.net
Kotiin tultiin sunnuntaina ja hyvin on mennyt.
Porenn, kolmen tytön ja pienen pojan äiti :)
Onnea kovasti pienestä tuhinapakkauksesta ;)
Tulen perässä, siis meillähän suuri todennäköisyys, että kolme neitoa saa seurakseen pikkuveikan...
Vielä siis vähän aikaa saa kuunnella näit liikkeitä täällä mahan puolella. Parin viikon päästä vois alkaa laittaa niitä tavaroita valmiiksi, ennen sitä pitää suorittaa se tenttirupeama pois....
Tänään oli taas se turhaakin turhempi neuvola - kestää varmaankin 20 min maksimissaan... toki siellä ne normaalit jutut tehdään, mut nuo säännölliset ultrat vie vähän pohjaa tuolta neuvolakäynniltä ja vielä sattuu tuo terkka oleen vähän hömelö ;))))
nyt taidan lähtä saunaan......
--Mirpa ja masukki-asukki, rv 33+5--
viime yönä näin unta kuinka poika liikkui mahassa ja näin ihan selvästi pienen nyrkin masun läpi ja yhtäkkiä käsi tulikin masun läpi! kohta huomasin kuinka vauva roikkuu jo puoliksi ulkona! Otin päästä kiinni ja vauva vain tipahti syliini! sitten jouduin kynsillä repimään kalvot auki koska vauva oli syntynyt ehjien kalvojen kera :o/ mutta tuloksena oli lopulta terve poika vauveli :o)
Loppu yö menikin sitten kuopuksen kanssa valvoessa kun meille rantautui ripuli... :o( heräsin siis klo 2.43 ja sen jälkeen en ole nukkunut joten ihan vähäsen tekisi mieli päikkäreille mutta eipä taida onnistua kun eskarilainen kotiutuu kohta ja kerholainen.... huoh! no viikonloppuna helpottaa kun sukulaistätini tulee hoitamaan mun lapsia niin kauaksi aikaa että vauva on syntynyt ja ensi viikolla on vielä lomakin lapsilla.
Niiloakseli rv 38+2 (raskaus jo viikon pidemmällä kuin viimeksi!) 12 pv laskettuun päivään! hui!
Ihana pikkuinen rinssi tuhisee siellä.. Ja oih ja voih tätä vauvankaipuuta mikä iskee!
Minunkin puolestani Susanna_H mahtuu mukaan, eikös ainakin KELA:n mukaan nykyään ole jo kolmilapsinen perhe suur-sellainen?!
Mä näin niin kamalan unen viimeyönä, että aamulla piti moneen kertaan varmistella että olen kotona ja omassa sängyssä. Unessa olin saiaalassa, koska papu syntyi ennen aikojaan jollain päälle 20 viikoilla, kuolleena.. :' ( Mut laitettiin sit vielä huoneeseen, jossa oli monta äitiä rivissä vauvoineen, niikuin joskus -70 luvulla. Kaveri oli muka viereisessä sängyssä ja hehkutti miten ihana kun saatiin vauvat yhtäaikaa, ja et pidetään sit yhteiset ristiäisetkin ja kaikkee.. Minä koetin huutaa ettei mulla ole mitään vauvaa, ja anelin hoitajilta omaa huonetta. Sitä en muka saanut. Tunti vaan niin todelle, että hui.. Ilmeisesti jännitän nyt rakenneultraa näin kovasti. Eiköhän kaikki kuitenkin ole oikeasti hyvin!
Kovasti odottelen, että rauta-arvot alkais nousta ja väsymys helpottaa. Aamuisin väsyttää, ja jo ilta viidestä leukoja kovasti repii.. Mistä tulikin mieleeni, että taitaa olla päiväkahvit jo tippuneet! Joten kuppia hakemaan!
Ädä+kolmikko+papu rv tasan 20
Piti toki kirjoittaa muutakin, mutta lähti ennen aikojaan! Mutta tosiaan PALJON ONNEA PORENN JA PERHE POJASTA!! :) tasoittaa teitin likkakööriä! :))
Täällä perässä tullaan. Viikkoja tänään tasan 37. Huimat! Esikoispojat syntyivät tasan viikolla 37. Nyt mennään varmaan vielä muutama viikko. Loppuajan väsymys on iskenyt, muuten olo on hyvä. Viimeyönä en nähnyt uniakaan. Meillä onkin useammalla ollut aika pelottavia unia.. Mutta onneksi ne on unia vain! :)
Voi voi, kolme viikkoa. LYHYT AIKA! Mietin, että tuleekohan se pitkäksi kuten aikaisemmissa raskauksissa. Olenko jo ensi viikolla ihan kärsimätön..vai onko tämä raskaus ja odotus poikkeus..? Väkisinkin sitä jo miettii miltä oma pienokainen näyttää. Pian tiedän, niin pian!! :)
Vauvan liikkeet on oikeita töytäisyjä. Varmasti painoa on jo kivasti. Eilen illalla vauva valvoikin tosi monta tuntia. Olin kampaajalla ja kokouksessa ja vauva vaan myskäsi. Vielä illalla katsoessani telkkaria, meno oli ihan hurjaa. Meinasin jo itse väsähtää.. :0)
Nyt alkaa kuopuksella uni painaa. Mietin tässä, että mahtaakohan Kittalla olla jo vauva..? Luultavasti! :))
Hieman väsyneenä, Omppis rv 37
PS:Tämmöinen juttu pyöri mielessäni tänään, että onko kukaan ottanut avautumisvaiheessa vielä kotona ollessaan esim. panadolia ja auttaako se??? YHTÄÄN? :)
Olen ollut pari päivää totaalisesti vuoteen pohjalla. Ma-aamuna lähdettiin systerin luo Kuopioon lomareissulle; kurkku oli kyllä aamusta kipeä muttei muuta. Iltapäivällä ja illalla kurkkukipu vaan yltyi ja kuumekin nousi; lopputulos 39,2 astetta kuumetta ja voitte arvata että se saa aikuisen ihan veteläksi. Siskolle oli pakko kertoa raskaudesta kun tyrkytti kuumaa rommitotia kurkkukipuun ja buranaa kuumeeseen....
Eilen illalla raahauduttiin takaisin kotiin. Toistaiseksi muu perhe on pysynyt terveenä ja toivon mukaan pysyykin. Aamulla kuumetta oli vielä 37,8 mutta nyt ei enää-onneksi. Jaksaa jo istuenkin olla eikä vaan maata. Selkähän siitä tuli kipeeksi pelkästä makoilusta.
Tunnollinen opettaja sairastaa tietenkin lomalla....
KUn oli muuten kipeä ei tajunnut pahoista oloista mitään mutta tänään kun on ollut jo hitusen parempi olo sairauden puolesta, on kuvotus ja etova olo tullut sen tilalle. Blääh. Huomenna pitäis alkaa leipoa kun keskimmäisen juhlat jatkuvat lauantaina (tulee sukulaisia/aikuisvieraita) ja herättää epäilylsiä jos meijän juhlissa on kaikki kaupasta ostettua.
Pe-aamuna meen sinne ultraan, silloin viikkoja 7+0 ja toivon sykkeen näkeväni...ainakin peukut ja varpaat on sen puolesta pystyssä.
Tanni
ONNEA PORENN poikavauvalle ja koko perheellle =)
Vauvauutisia ja muutenkin kuulumisia täällä kurkkimassa käyn aina välillä... Mukavia masunkasvatuksia ja synnytyksiä kaikille.
T. Pikkis ja pikkulyyli (huomenna jo 3 viikkoa!!)
Ja ramppikuume iskee!! Eilen illalla meinas jo paniikki iskeä kun tajusin kuinka vähän odotusta on jäljellä! Ja vielä on monta asiaa, jotka haluaisin ehtiä tehdä.. Koskevat tietysti lähinnä kodin siivousjuttuja... joten kaitpa ne eivät NIIN tärkeitä kuitenkaan ole! ;) Illalla olikin jomottelua masussa ja ilkeän menkkamainen olo. Seuraava neuvola on ens viikon ti. Ollaan suunniteltu lähtevämme vielä reissuun huomenna ja maanantaihin asti oltais. kaksospojat on tosin lämpöilleet vuorotellen, joten saa nähdä jaksetaanko matkaan lähteä. Vielä en ole laukkuja pakannut. Ja jos ne pakkaan, täytyy varmaan ottaa vauvallekin kaiken varalta pikkuvaatteet ja turvakaukalo mukaan!! Eihän sitä KOSKAAN tiedä!
Tannille tsemppiä ultraan! Kaikki on varmasti hyvin! :))
Ja Pikkiksen tyttö jo kolme viikkoa. Niin se vain aika menee! Kolme viikkoa lisää niin minullakin vauva..!
Kun Pikkis ja Neronja vielä olivat vauvat masuissaan, en tuntenut itseäni " loppulaiseksi" , mutta nyt alkaa jo siltä tuntua! Kunhan tässä vielä muutamat vauvauutiset kuullaan, olen seuraava.. :)
Nyt tekemättömiä töitä tekemään! Että ehdin sitten synnyttämäänkin.. ;))
Omppis 37+1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Flunssa vaan täällä jatkuu mutta kamalasta pahasta olosta huolimatta on iloisia uutisia; nähtiin ultrassa pikkuisen vajaa 6 millisen pavun sydän sykkimässä ja kaikki näytti olevan ok. Kyllä tipahti kivi sydämeltä!
Aamulla kuskasin autolla äitiäni ja hälle oli pakko kertoa kun yökin niin kovin koko automatkan.
Mutta täytyy kai yrittää kammeta itsensä liikkeelle, jos vaikka perhe saisi sapuskaa...
Tanni
Maanantaina 25.2. klo 21.15 perheeseemme syntyi tummatukkainen poika, painoa 3618g ja pituutta 49,5 cm.
Maanantaina soittaessani neuvolaan varatakseni yliaikaiskontrollia, terkka käski mennä suoraan synnärien vastaanottoon, koska loppuraskaudesta vaivannut ylävatsakipu ei ollut hellittänyt.
Vastaanotolla ylilääkäri tuumasi, että nyt mennään osastolle ja aloitetaan käynnistys.
Osastolla sitten sain ensimmäisen puolikkaan tabletin suun kautta klo 14 aikaan. Ja ei muuta kuin mummulle soitto että hyppää seuraavaan junaan ja ihana naapuri lupasi katsoa lapsia mummun tuloon saakka.
Sitten lompsittiinkin pitkin käytäviä josko niin olisi saatu hieman potkua asioihin. Ja vielä mitä. Käyrille ei piirtynyt yhtään ainutta supparia.
Mies lähti hakemaan mummua junalta ja viemään kotiin sekä samalla syömään jotain.
Sain uuden puolikkaan klo 18 tällä kertaa kielen alle liukenemaan. Ja taas ei mitään :( Luovuin jo toivosta, ja aamuksi sitten lupailivat tippakäynnistystä.
Mies soitteli vielä 19 aikoihin kotoa, että mitä pitikään tuoda tullessaan. Sanoin, ettei todellakaan tunnu että jotain tapahtuisi, joten ihan turhaan ajaisi kun pian pitäisi lähteä jo takaisin yöksi kotiin. No onneksi mies piti päänsä ja tuli...
Hain iltapalasta 19.30 ja silloin tuntui ensimmäinen napakampi kipu selässä. Menin huoneeseen syömään, kun mies juuri saapui. Ja yllätyksekseni 2 minuutin päästä tuntui toinen, ja taas 2 minuuttia ja uusi. Lopulta join jo iltakaakaakaon seisten ja toinen sämpylän puolikas jäi syömättä. Mies lämmitti kauratyynyn, jota sitten painelin alaselkään. 8 aikaan mies sanoi että nyt kyllä kutsutaan kätilö kun olet noin sattuu selkään. Minä tietenkin vielä vastustelin, mutta taas mies piti päänsä...
No, paikat auki 4 cm ja soitto saliin. Mutta kaikki salit täynnä, ei voi vielä mennä! Ja minä kun halusin jotain lievitystä, kipu alkoi olla jo aika kova. 5 minuutin päästä sanoin, että painaa jo alas, nyt on pakko mennä. No uusi soitto saliin, että nyt tullaan.
Matka osastolta synnytysosastolle tuntui toooosi pitkältä ja vähän väliä piti pysähdellä. Synnärillä ei oltu pidetty kiirettä, koska oltiin luultu, että kunhan kiirehtivät osastolta. Mutta jopa tuli ja edellinen kärrättiin käytävälle ja pikaisesti siivosivat salia. Lopulta piti jo suuttua, että tämä tulee kohta tähän jos nyt en pääse saliin! Ja saliin päästiin siinä 20.30.
Lääkäri tuli jo ovella vastaan puudutepiikin kanssa, että heti salissa saat tämän :)
Piikki oli paracervicali, joka auttoi vain muutamaan suppariin. Kätilö alkoi keräillä heti tavaroita ja anelin spinaalia. Mutta minun tuurilla salissa oli juuri aloitettu sectio, ja anestesialääkäri varattu. Mutta spinaali luvattiin heti, kun nukkumatti vapautuisi.
Klo 21 paikat täysin auki ja ihana kätilö puudutti alapään. Sitten hiljalleen ponnistellen poika oli maailmassa 21.15 ja jälkeisetkin syntyi heti 4 minuuttia pojan jälkeen.
Salissa sitten saatiin ihailla uutta tulokasta ihokontaktissa hieman pidempään, koska oli juuri vuoron vaihto ja meillä ei ollut mitään hätää.
Kotiin päästiin eilen ja nyt on sitten totuteltu taas vauva-arkeen. Pienellä meinaa olla massuvaivoja, mutta eiköhän ne siitä hiljalleen rauhoitu.
Että tällainen tarina meillä :)
Jaksamisia ja suppareita viimemetreillä oleville!!
n@nne ja pieni hurmuri 4 vrk
Onnea n@nnelle ja koko perheelle! Nauttikaa täysin siemauksin!
Itsellä on kyllä ollut taas tosi paha olo. Tänään olen ekaa kertaa ihan oikeesti tän raskauden aikana oksentanut ja jo kahdesti. Tähän asti oon selvinnyt pelkällä yökkäämisellä ja kuvotuksella. Yök.
Samalla oon väsännyt tytön juhliin huomiseksi voileipäkakkua, mies onneksi leipoi täytekakkupohjan ja illalla täytän sen huomista varten. Paistan lisäksi kaupan coctailpiirakoita ja teen aamulla munavoita (jos kykenen), leivoin pullaa ja mokkapaloja jo ennakkoon (onneksi) pakkaseen.
Mukavaa viikonloppua kaikille suurperheellisille!
Olenko minä sitten seuraavana muka jonossa omppiksen kanssa?? :o) hui!
Eilen illalla olinkin kyllä jo melko kipeä piti panadolia nappailla että pääsin nukkumaan ja tänään on ilta supistellut lupaavasti ja kohta meen ottamaan saunaan vauhtia josko saisi löylyt jotain aikaiseksi. Äsken pissalla käydessä tuli ihan valkoista paksua limaa joten kyllä jotain pientä tapahtuu jossain päin kohdunsuuta :o)
Pieni sairaalaloma tulisikin tarpeeseen kun meillä on 3 lasta neljästä TAAS vaihteeksi kuumeessa.... ja äitiä ovat tietty valvottaneet kuinkas muutenkaan :o/ viime yönä kuopus puhui unissaan mun vieressä ja tipahteli vähän väliä lattialle kun mun mahan vieressä ei ole helppo nukkua. Itse nukuin puoli kahden jälkeen ehkä tunnin ja olo on sen mukainen ollut :o/
Ruoka ei maistu enää ollenkaan ja en edes tunne onko mulla nälkä vai ei kun maha on niin täynnä vauvaa. Siitä huomaan etten ole syönyt kun migreeni alkaa oireilla ja kädet täristä :o/
Nyt löylyyn potkua hakemaan!
Niiloakseli rv 38+4
iihanat onnen toivotukset n@nnelle ja koko perheelle! Ihan meinas itku tulla kun lueskeli hyvin mennyttä synnytys kertomusta.. on ne vaan niin liikuttavia ;) ainaki tässä tilassa ;) jakselemisia, nauttikaa pienestä!
niiloakseli... tuo oli kyllä niin hauskan hyvin sanottu että on maha niin täynnä vauvaa ettei tiiä onko nälkä vai ei :) muistahan kuitenki vähä syödä! niin ja nukkuakki pariyötä kunnolla ennenkuin lähet siihen kovaan työntekoon että jaksat:) toivottavasti ne lapsoset teillä paraneepi äkkiä!
nyt mies huutelee saunaan ni pitääpä kiirehtiä:)
että rentoutumaan kaikessa rauhassa!
tuuteliluu 11+311
Aika samoissa ajoissa sitten N@nnen kanssa mentiin loppuun asti, LA kun taisi olla sama. Mutta ensin N@nnelle ja koko perheelle paljon onnea!!
Olohuoneesta kuuluu jo pieni vaativa ääni, joten ihan lyhyesti. Meille syntyi sunnuntaina 24.2. kello 16.01 aivan ihana prinssi mitoilla 4460 g ja 53,5 cm ja pipo 39 cm. Ylitti siis lääkärien ennusteet ja isonveljensä syntymäpainon 200 grammalla, kuten itse arvelinkin. Vasta tänään päästiin kotiin, poitsu vietti valoissa kolmisen päivää. Nyt kaikki hyvin ja harjoitellaan elämää kuusihenkisenä kokoonpanona. Sisarukset on aivan innoissaan ja isoa veljeä hieman vielä mietityttää, miten tuohon otukseen nyt suhtautuisi... Tarkempaa ehkä myöhemmin, nyt syönnille. Imettäminen on ihanaa!!!
*Kitta ja perhe*
mihis kaikki on tosiaankin kadonneet?? Huhuuuu!! Tulkaas ulos koloistanne, vai saadaankohan tässä ihan pian vauvauutisia?!?! Hui, jännää! :)
Me päätettiin nyt varata se rakenneultra. Maksaa nyt enintään sen satasen, joten kait sen verran kärsii tuhlata sitten.. Ajan sain kuopuksen syntymäpäiväksi 10.3., ja nyt jo alkaa jännittää. Miksiköhän tämä raskaus on tehnyt musta suhteellisen hermoheikon jännittäjän?? Jännitän kaikkea ihan turhiakin, hammaslääkäriäkin pelkäsin viimeksi entistäkin enemmän.. Saapas nähdä mitä papuselle massuun kuuluu, viimeksi on nähty rv10+jotain ultrassa!! Sukupuolta ei meinata kysyä, se säilykööt sailisuutena synnytykseen saakka! Eikä auta vaikka ultraaja kuvaisi haaruksia, mä olen aivan toivoton edes yrittämään tulkita niitä kuvia...
Väsymys ei vielä ole alkanu hellittää. Muutaman päivän kyllä oonkin vasta rautalisää ottanut, et eipä se taida hetkessä helpottaa. Ostin nyt sitä Kräüteblusaftia, eikä se tosiaan vaikuta tuohon mahaan laisinkaan. Hyvä. Maku ei kyllä miellytä juurikaan.. :x Väsy vaan sitten vaikuttaa siihen, että mamman pinna kiristyy ja räjähtelenkin aika usein. Voishan mieskin myös enemmän ottaa osaa arkisiin askareisiin, mut sillä on taas kausi et vasta kun pyydän, tai oikeastaan käsken, niin miehen takamus sohvalta nousee. :( Se on jotenkin kyllästynyt työhönsä ja vaikuttaa olevan hiukan maassa. Onneks ei sen enempiä kiukkuile, mutta harmittaa sekin kun itse hermostuksissaan koettaa puhua tärkeistäkin asioista, niin toinen on " joo joo" -linjalla eikä edes kuuntele! Sit kun ihmettelet miksei mies jotain tiedä/tee vasta paljastuu ettei kuunnellu. :/ Nää nyt on näitä kausia, toivon että pian menee ohi!
Nyt kutsuu taas nuo taistelevat metsot, nuoremmat tappelupukarit.. *huokaa*
Ädä+kolmikko+papu rv19+6