Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##ELOkuisten ma-ti kuulumiset##

22.05.2006 |

Eipä taida olla kenellekään yllätys, että yövuorossa olen kun pinon aloitan :) jatketaan vielä tällä " pari päivää kerralla" -linjalla. Kunhan pinot alkavat taasen kasvaa niin siirrytään takaisin päivä per pino-tyyliin.

Niin sitten syntyi ensimmäinen elokuinen. Vielä kerran onnittelut Erialla+perheelle. Vaikka matkaa vielä H-hetkeen onkin, tuntuu se niin paljon läheisemmltä kun miettii Erian vauvaa. Esikoista kun odotin oli mulla jo näihin aikoihin vaatteet pestyinä ja viikattuina lipastossa ja niitä sitten kävin päivittäin hypistelemässä :) Nyt kaikki on enemmän ja vähemmän vaiheessa.. hiljaa hyvää tulee. Kovasti odottelen Kelalta postia. Paperit vein henkilöstö sihteerille noin neljä viikkoa sitten. Sieltä ne menevät palkkoihin ja palkat laittavat paperit Kelaan. Tiedä sitten ovatko paperit vielä lähteneet palkoista minnekään.

Lauantaina piipahdin työkavereiden kanssa Tallinnassa. Kävimme päiväristeilyllä ja täytyy tunnustaa, että reissu oli raskas. Kaikki se käveleminen tuntui nivusissa ja lonkissa. Onneksi illalla ymmärsin ottaa särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa. Sunnuntaina pääsin ylös suht kivuttomasti. Miehelle kyllä naurahdin että tuli elämäni halvimmat kännit: Olo on kuin krapulassa vaikka tippaakaan en ottanut.

Sitten kysymys KANTOrepuista. Useasti on ollut liinoista puhetta ja itseäni kiinostaa hug-a-bub-liina (meniköhän nimi edes lähelle). Lueskeltuani sivuja on ollut paljon puhetta myös Ergo- ja Patapum-repuista. Kovasti käyttäjät ovat kehuneet mutta mieleeni tuli kysyä myös täältä mielipidettä. Ilmeisesti kyseiset reput käyvät vasta vanhemmille vauvoille. Kovin ajankohtainen kysymykseni ei ole, kunhan uteliaisuuttani kyselen :)

Nyt takaisin töiden pariin :)

pubu ja Unski rv27+3

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsit taas valvottua tai huonosti nukuttua yötä.. en tajua miten voisin saada jonkun hyvän asennon ettei masu olisi esteenä :), jommalla kummalla kyljellä nukun ,mut kääntyminenkin on jo niin öhinän takana.

onneksi on 2 viikkoa sairista niin saa lepää kun tuntuu siltä.. jokaisessa unessa on aina jotain isästä,ja huomena joutuu taas menee sairaalaan hakemaan kuolintod. jne..tulee muistot taas mieleen..:(

onko muille ilmaantunut " suonikohjuja" tonne alaketaan niinku taipeisiin? ja voiko ne aiheuttaa paineen tunnetta,ku mä en oo ihan varma onko alkanu tulee:D iiiiiiik... tänä aamunakin paineen tunne oli toooosi voimakas..

masun oon saanu ainaskin toimii siten että aamupalaksi puuroa ja siinä tuoremehu ja raudat..

mutta ei kait tässä sen ihmosia..:) päivä jatkoja kaikille!

k.h.p ja tärppi 26+3

Vierailija
22/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sataa ropisee... Kyllä on tylsä ja harmaa ilma ulkona. Nyt ei harmittaisi olla töissä, mutta meneehän tämä viikko vielä täällä kotosallakin.

K.h.p., mulla oli joitakin viikkoja sitten kans sellainen ihan älytön painon/paineen tunne alapäässä. Tunne alkoi aina, jos olin kävellyt tai seisonut pitkään ja varsinkin seksin jälkeen. Se meni hetkellisesti aina ohi, jos istuin alas, mutta alkoi heti uudelleen kun nousi ylös.Valitin asiasta neuvolassa, mutta sieltä ei osattu sanoa siihen oikein mitään. Sanoivat vain, että jos en olisi juuri ollut lääkärillä, he olisivat lähettäneet sisätutkimukseen tsekkaamaan, että paikat ovat vielä kiinni. Nyt paineentunnetta ei enää ole ollut ainakaan 2-3 viikkoon.

Minkä verran teillä muilla on supistuksia? Mähän jouduin saikulle niiden TODELLA kipeiden supistusten takia ja nyt ne ovatkin pysyneet aika hyvin poissa, viime viikolla tuli vain kaksi kertaa. Nyt kuitenkin huomaan kohdun supistelevan tosi usein, pari kertaa tunnissa vähintään, mutta supistukset ovat täysin kivuttomia, lähinnä sellaisia vatsan kivikovaksi menemisiä. Onkohan tämä ihan normaalia? Äitini oli ainakin sitä mieltä ettei näillä viikolla saisi olla edes tuollaisia kivuttomia supistuksia noin paljon. Täytyy varmaan soittaa neuvolaan ja kysellä.

Nyt täytyisi varmaan nousta tästä koneen äärestä ja huitaista ripsaria silmiin. Käydään miehen kanssa kaupungilla lounastamassa niin ei tavitse alkaa kokkaamaan.

Pantoufle 30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p: miula on tuota painon tunnetta ollu alapäässä sieltä alusta asti... ja kyllä taitaa joku suonikohjukin löytyä :(, onneksi eivät kuitenkaan vielä ole kovinkaan pahoja... Meillä neuvolassa kyllä ottavat tuon painontunteen aina aikasta vakavasti ja yleensä varaavat ajan lääkärille (tarkastaavat kohdunkaulan tilanteen), syitähän siihen voi olla monia (lapsi on semmoses asennos että painaa alapäätä -> turvottaa, lapsi alkaa kiinnittymään, tulehdus jne jne)..

PANTOUFLE: kivuttomat supparit harvemmin on mitenkään vaarallisia, mulla ne ei saa tuolla alaosastossa mitään aikaseks ja sullakin on jo niin paljon viikkoja kasassa että kohtu tosiaan alkaa jo supistella, sulla kyllä tulee noita suppareita tosi tiheeseen, että mie kyl ainakin soittelisin neuvolaan. Miule joku lääkäri joskus sano et miul on helposti supisteleva kohtu, reagoi liikkeeseen, lämpöön, tulehduksiin (hiiva yms) jne...

Juu, ei miula nyt tähän hätään muuta.. se on moro!

hanneli rv 29+2

Vierailija
24/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut Erialle pojasta!!!

k.h.p.lle pahoittelut isäsi poismenon johdosta :( Jaksamisia!

Mulla meni nyt niin pitkään tuossa esittelypinon päivittämisessä kun piti noita syntyneitäkin jo lisäillä ;) ettei kerkee nyt kummempia pölistä. Lähden ruuan laittoon!

Peeveli rv 27+4

Vierailija
25/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PANTOUFLE: juuh, jotenkin sain sen käsityksen että sua supistaa vielä useammin :).. mullakin noita kivuttomia kovotuksia tulee muutamia tunnissa... mutta silti kannattaaa ottaa yhteyttä neuvolaan jos yhtään huolestutta ja lepäillä aina kun mahdollista...

Vierailija
26/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan satelee...Mutta ainakin kukat saavat vettä.

Makeasti tuli nukuttua vaikka olinkin yksin kotona. Mies oli ostanut vauvalle jotain kivoja vaatetuliaisia ulkomailta eilen. Jos sukupuoliarvio menee pieleen niin sitten jää kyllä varmaan käyttämättä, mutta sitten voi myydä vaikka huuto netissä... Kivaa! vauvanvaatteita on hauska katsella. Ja eilenkään ei ollut mitään kelalta vielä.

Eilen aloin päivittämään nettisivuja ja samalla katselin kaikkia valokuvia viime syksyiseltä ulkomaanreissulta. Ja vitsit miten pikkanen mä olinkaan, ihanat kapeat farkut ja ihan litteä masu ja rinnatkin ihan eri kokoiset. Kylläpäs houkuttaisi jo pian päästä vauvan kanssa sitten kävelylenkeille ja toipumaan tästä raskaudesta ja tulevasta synnytyksestä... Mutta tässä sitä vielä pitäisi 2kk vaan kasvatella masua vielä ja toivottavasti ei synnykään ajoissa :)

Tänään neuvolaan ja neuvolalääkäriin. IIK...Pitääpi tulla heti kertoilemaan kuulumisia tänne jos ei tänään niin huomenna.

Pia rv:lla 31

Vierailija
27/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä monen päivän yhteen liittäminen omiaan vähentämään kirjoittelua kun tulee nin monta sivua yms ?

Pantoufle ja hanneli80:

Täälläkin yks jota aika herkästi suppailee liikkeestä, tulehduksista ja sitten ihan muuten vaan.

Nyt ei ole tullut kipeitä suppareita kuukauteen eli paremmin on alkanut mennä tässä kuin jossain vaiheessa meni ja jotkut päivät menee huonommin. Mutta nyt ei säännöllisesti eikä kipeästi ja kohdunkaula oli pitkä ja kiinni eli mulla ei ainakaan ole vaikuttanut onneksi :)

Neuvolalääkärillä tuli käytyä, hemppa ei noussut rautakuurista huolimatta ollenkaan eli satasessa vaan ollaan :( , kohtu kasvanut kivasti linjassa ja on nyt 28 cm kp korkeus.

Pia rv:lla 31

Vierailija
28/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa ja tuulee,on kuin ois syksy.

Mä olen nyt sairaslomalla, eilen iltasella alkoi taas supistelemaan, ei kovin kipeesti,mutta usein ja nyt kun olis 5 työpäivää ennen lomaa, päätin ottaa vastaan sen kauan tarjotun sairasloman.

Huomenna onkin ultra ja lääkäri.

Äitiyspäivärahahakemuksen pistän justiin valmiiksi, mutta kertokaas nyt viisaammat, eikö miehen tulot vaikuta näihin päivärahoihin missään vaiheessa? Mun mies kun on PAPERILLA suurituloinen (yrittäjä)

niin olen koko ajan ajatellut että me ei ainakaan saada kuin minimit joka puolelta. Mutta ei se sit kai niin olekkaan?

Milloin sitten se isyyspäiväraha haetaan, vasta sitten kun se on pidetty vai? Silloinko vasta miehen tulotiedot sinne tarvitaan?

Me ollaan kyllä niin vihreitä näissä hommissa, että jestas.

Nyt mä kellahdan tästä takaisin sohvalle peiton alle, ihana maata siellä loikoillen kun on harmaata ulkona, mutta toisaalta aika tulee varmaan pitkäksi parissa päivässä, joten huomenna taitaa täytyy jo tehdä jotain rakentavampaa=)

Lilli 26+1

Vierailija
29/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli, sun miehen tulot ei vaikuta äitiypäivärahaan mitenkään, ainoastaan sun omat tulosi. Ei siis hätää vaikka mies olisikin suuripalkkainen, äippärahaan se ei vaikuta.

Musta tuntuu, että mun vatsa on ihan kivikova vähän väliä näiden supistusten takia. Ja anteeksi tästä ällötyskommentista, mutta äsken pyyhkiessä tuli ihan kamala vaalea limamölli. Voi apua tätä olotilaa, mä alan varmaan olla ihan vainoharhainen että kohta varmaan irtoaa limatulpat ja ties mitkä... Sori nyt tästä, mun täytyy varmaan hengähtää ja miettiä taas jotain muuta kuin omaa napaa välillä.

Taidan valmistautua hakemaan neidin päiväkodista.

Pantoufle

Vierailija
30/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARVIKKEISTA täällä ollut puhetta, meillä kaksostenrattaat valmiina (ikäero tulee olemaan 1v10kk) mutta mitään muuta sitten ei -tai siis pitää mennä penkomaan vanhempieni varastoa niin eiköhän sieltä niitä pikkuruisia vaatteita löydy.

ÄITIYSPVÄRAHA-anomuksen jätin eilen, huh mikä helpotus saada paperit vihdoin sisään. Otin pakkauksen rahana kun meillä kumminkin sitä tavaraa löytyy...kun muistais vaan mihin oon ne pakannut muutossa!

TUNTEET PINNASSA, olemme huomenna lähdössä Ruotsin-matkalle, palaamme sunnuntai-aamuna. Ihana lähteä mutta haikeaa jättää kuopus mummin hoiviin, sitä jo yhtenä päivänä tänne pinoon valittelinkin. Hän kyllä hyvin pärjää mutta pärjääkö mamma?!? Toisaalta, olen ollut kyllä tosi poikki ja yritän nyt nauttia siitä että saa rauhassa syödä eikä tarvitse kanniskella pikkuista kaiken aikaa =)

Toinen MIELIPAHAA tuottava asia joka nyt on pakko tänne purkaa -lukekaa jos jaksatte- on meidän esikoisen (7v)jumppaharrastus. Ovat menossa suuriin kisoihin esiintymään ja nyt sain valmentajalta viestiä että tuli pahaan saumaan tuo ruotsin matka kun tytöllä jää kahdet harjoitukset väliin. Ja että hänellä on kirittävää muihin nähden ja katsotaan pääseekö esiintymään. Mä oon varmaan HORMOONEISSA täällä mutta rupesi tosiaan ottamaan pattiin. Jos tilanne on noin paha, olisivat sitten kommunikoineet aikaisemmin. Tyttö on moneen otteeseen tullut itkien harkoista ja sanonut että ei osaa mitään (mun mielestä esityksiä katsoessa osaa ihan hyvin, taidokkaita ja notkeita kaikki ryhmäläiset) ja että valmentajat vaan huutavat hänelle. En ole oikein puheita ottanut todesta mutta nyt alan tosissaan miettiä onko tämä kaikki sitten oikeasti asian arvoista. Eikös harrastuksen pitäisi tuottaa lapselle iloa? Ymmärrän että on hyvä oppia hiukan venymään mutta joutuuhan sitä jo koulupäivän aikanakin venymään...

Ah, ihan itku pääsi tytön puolesta. Mitäs sitten jos ei kisoihin pääsekkään?

Anteeksi nyt tämä vuodatus. Tiedän että täälläkin on palstailijoilla oikeasti isot huolenaiheet ja suuret menetykset viimeaikoina. No, kait se tästä taas *huoh*.

Nyt heräsi kuopus, lähden tästä hipsimään yläkertaan.

Päivänjatkot kaikille!

t.tuuli72 + jumppatyttö 26+6

Vierailija
31/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä tohon mun viesttiin vielä...mun mies ei varsinaisestiole mitenkään suuripalkkainen, vaan paperilla näyttää hyvältä, mutta se on kai yrittäjän yleinen ongelma, eipä tuolle käteen jää juuri enempää kuin sen työntekijöillekään =)

Niin ja tuosta supistelusta, mulla oli sitä limaällöä ja muutama päivä silloin pari viikkoa sitten ja kylläs se lääkäri halus mut silloin tutkia kun kohdunsuu ja kohdunkaula erittää enemmän kypsyessään. Kandee tarkistuttaa. Mulla silloin se agalaktianäyte otettiin ja se oli positiivinen,se aiheuttaa mahdollisesti mun supistelut ja mutta se limainen juttu loppui.

Kyllä lepo mulla on ollut paras lääke vaikka supparit ei ole olleet kamalan kivuliaita. Ne kivuttomat tulee kotona ollessa muutaman kerran päivässä, mutta töissäollessa tuli varmaan 30 kertaa päivässä.

Jaksamista sinne ja lepoa =)

Vierailija
32/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUULI: siis että mua pisti vihaksi kun luin tuon teidän tytön jumppajutun.... siis voiko tässä maassa olla noin tyhmiä valmentajia että 7 vuotiaalta pitää jo vaatia ties mitä???? eikös sitä tässä vaiheessa vaan leikitä eikä veri suussa ähelletä olympiamitalit silmissä??? siis oikeesti... tuli kyllä pahamieli sinun ja tyttösi puolesta :(

PANTOUFLE: mulle tuli heti mieleen et olikohan se sitten limatulppaa mikä sulta irtosi.... Tosin tulehduksessa valkovuotokin voi olla semmosta limaklönttiä... Mulla limatulppa oli esikoisen kohdalla semmonen kellertävä isohkoa kokkaretta mitä tuli sitten muutaman päivän ajan, sen kyllä jotenki tajus heti et se oli limatulppa, koska koostumus oli sen verran tiukempaa tavaraa mitä valkovuoto.....

Vierailija
33/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa noista supisteluista kärsinyt ja tänään soitellut neuvolat ja naistenklinikat. Naistenklinikalle saan mennä tarkistuttaa tilannetta jos haluan kun neuvolalla ei ollut antaa lääkäriaikaa kuin vasta kesäkuulle.

Mut nyt kun noista limoista ollut puhetta niin tuli mieleen et kätilö naistenklinikalle soittaessani sanoi et tuu käymään omien tuntemusten mukaan, mutta jos limaista vuotoa tulee niin silloin kannattaa heti mennä.

Mulla sitä ei kyllä oo tullut mut on niin samperin kivuliaita noi supparit.

Tässä nyt sit arvon ittekseni et meenkö huomenna näytille vai odotanko sitä neuvolan lääkäriaikaa.

Reippaana tyttönä sain kans vietyä tänään kelaan viimeinkin paperit, miten se onkin niin vaikeaa kävellä sinne asti varsinkin kun tuo kela sattuu olemaan ruokakaupan vieressä jossa asioin melkein päivittäin... =)

Kovasti tekis mieli aloittaa ihan kunnon suursiivous mut tiedä et uskaltaako kuitenkaan liikaa rehkiä. Vauvanvaatteille on ainakin jossain vaiheessa pakko raivata jostain tilaa. Ollut suunnitelmissa jo pitkään mut aina jäänyt. Mut toivottavasti aikaa on viel monia viikkoja.

Pakko lähtee tarkistaa mitä tuo nuorempi poika touhuaa kun on niin pahaenteisen hiljaista...

LEM 29+2

Vierailija
34/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin taas hetki aikaa kun olen viimeksi itse kirjoittanut, lueskellut kylläkin.

Aikaa ja hermoja menee täällä kun yritän hoitaa ihan perusasiota, ulkomaille muutto vaatii aina kamalasti hallinnointia.Mua ei kukaan ota " tosissaan" kun en ole ollut täällä ansiotyössä joten kaikki asiat pankkikortista kännykkään täyttyy laittaa miehen nimiin kun en saa mitään hoidettua itse.Ihan uutta mulle ja sekös hermostuttaa varsinkin kun mies on paljon matkoilla enkä saa asioita eteenpäin.

Olo on valtava enkä käsitä kuinka vielä kaksi kuukautta pitäisi kasvaa.

ERIAlle mielettömästi onnea!Uutisesi innoittamana näin ekan synnytys ja vauva unen.Synnytin eilen toukokuussa keskosen joka painoi 4,3 kiloa :) Vauva myös puhui ihan sujuvasti heti ja vaatia uusia sukkia takajalkoihin......en tiedä mitkä hormonit jylläävät tällä viikolla.

Runsasvalkovuoto ja kantapääkivut vaivaavat täälläkin mutta muuten ihan hyvä olo.Minä joka olen aina ollut unten mestari herään itsestään joka aamu kello 7, ihan ihme juttu.

KHP, olen todella pahoillani sinun ja perheesi puolesta.Koita jaksaa vaikka varmasti elät elämäsi vaikeinta aikaa.

Tietääkö joku nimenannosta jo sairaalassa? Siis voiko lapselle rekisteröidä jo virallisen nimen synnärillä?

Iloista viikkoa Suomeen!

minik rv 30

Vierailija
35/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu että on vähän kohtuutonta. Ensi syksystä alkaisi jo olla kolme kertaa viikossa harkat mikä mun mielestä kuulostaa aika paljolta koulun päälle. Riippuu varmaan lapsesta mikä tahti on hyväksi (=kuinka innostunut on asiasta ja minkä luonteinen on, mikä on stressinsietokyky) mutta jos on tullut äitiinsä niin taidetaan vaihtaa kokkikerhoon =)

Tää on tätä ennen matkaa -hässäkkää. KYLPPÄRIREMONTIN alkamispäivä näyttäisi toteutuvan kuukauden päähän. Käytiin tänään Laattapisteessä ja nyt onkin niin että se meidän peruslaatta on muuttunut tilaustuotteeksi ja voi olla että ei ole saatavilla. Voi stressin määrää...me ollaan valkattu kaikki valmiiksi jo viime syksynä mikä olikin aikamoinen prosessi. Nyt jos kaikki meneekin uusiksi, apuva en edes viitsi ajatella sitä!

Sitten ollaankin kuukausi ilman suihkua, toisin sanoen ravataan mummilassa suihkussa.

Anteeksi edelleen tämä valitus =)

t.tuuli72

TUULI: siis että mua pisti vihaksi kun luin tuon teidän tytön jumppajutun.... siis voiko tässä maassa olla noin tyhmiä valmentajia että 7 vuotiaalta pitää jo vaatia ties mitä???? eikös sitä tässä vaiheessa vaan leikitä eikä veri suussa ähelletä olympiamitalit silmissä??? siis oikeesti... tuli kyllä pahamieli sinun ja tyttösi puolesta :(

Vierailija
36/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toisaalta on ihana kun sataa, ulkona tuoksuukin niin ihanalle.

LILLI: vielä kommentoin noihin kelan papereihin, että isyysrahaa haetaan tosiaan sitten vasta kun isyyslomat on pidetty. Voi hakea joka pätkän jälkeen tai sitten lopuksi yhtenä könttänä. Miten vaan parhaaks näkee.

TUULIn tytölläkö se oli hurjan kuuloinen jumppavalmentaja?? Mielestäni noin pienelle se ei sais olla tommosta, mitä kerroit, kovin aikaisin alkavat huippu-urheilijoita muokkaamaan, tai mitä sitten lieneekään.

Mä olen edelleen siinä onnellisessa asemassa, että näytän välttyvän ainakin toistaiseksi kaikilta kolotuksilta. Alkuraskauden pahoinvointi olikin sitä luokkaa, että ihan kiva välillä voida koko ajan hyvin. Valkovuoto on mullakin erittäin runsasta, mutta se on pientä, kun närästykset tai supparit ei oo vielä mua vaivanneet. Anteeksi kun kehun näin, varmaan sattuu vielä omaan nilkkaan ja maataan loppuaika vuoteessa....

Saipas tänään paheksuvia katseita luokkatovereiltani, kun heille valkeni, että en aijo keskeyttää opintojani vuodeksi vauvan takia, vaan syksyllä tentin kotoa käsin ja keväällä alan käymään ihan normaalisti koulussa. Tai tämä siis suunnitelma, eri asia jaksaako sitä sitten toteuttaa. Heittäisin kyllä mielelläni vuodeksi kaiken kouluressin pois ja keskittyisin vauvaan, mutta asuntovelka painaa harteilla ja töihinkin pitäis joskus päästä. Ja olen vahvasti sitä mieltä, että isi on vähintään yhtä hyvä hoitaja kun äitikin. Mutta kuitenkin, pahalle tuntuivat ne katseet ja kommentit. Mutta siihen kai saa tottua, että tekee niin tai näin, niin aina on ihmisiä joiden mielestä on huono äiti. =( Katotaan nyt tuleeko siitä opiskelusta ees sitten mitään.

Vauva on taas ruvennut terhakkaasti potkimaan. Hyvä niin, ehdin jo hetken olla huolissaan, kun viikon ajan niin vaisua menoa.

Olipas ihana avata eilen se äitiyspakkaus. Tänään on saanut pestä sitten vauva pyykkiä =) Mutta mun pitää mennä nyt lärisemästä, vielä olis huomenna viimenen tentti, ennen koulun loppumista tältä keväältä... Jaksas vaan lukea

Ikarus, 27 tasan.

Vierailija
37/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni k.h.p tämä on sinulle raskasta aikaa - ilo ja odotus sekä kaipaus ja luopuminen... suunnattomasti voimaa sinulle...

Onnea Taatelille ja Erian perheelle, ihmeellistä!

Toivottavasti kuitenkin muut eloset malttaisivat pysyä masuasunnoissa vielä reilun kuukauden ainakin...

Minä kävin neuvolassa eilen. Minä olin laihtunut kuukaudessa 400g mikä ei ole kohdallani lainkaan huonojuttu. Ihmettelen miten tämä oli mahdollista, sillä tähän väliin mahtui kahdet lapsen synttärit,omat, äitienpäivä ja vappu! Hb oli 132 ja paineet suorastaan mainiot. Mitään ongelmia ei siis ollut. Keskiraskauden lääkäriä eillä ei ole.

Äitiyslomalle minä jään vasta 29.6. Se on se normaalit 30pv ennen laskettua. Tuntuu moni elonen olevan jo lomilla tai ainakin ihan lähellä. Ilmeisesti sairaslomia ja aikaistettuja äippälomia, sillä minä kuitenkin kuulun alkukuun odottajiin la 3.8. Minulla ei ole koskaan ollut mitään selkäkipuja, liitoskipuja, ennenaikaisia suppareita, avautumista, paineita jne jotta pääsisin sairaslomille .... korkeintaan hattu puristaa välillä, mutta tuolla " kotipsykologilla" on ihmeen joustava pinna. Olen vähän kuitenkin järjestellyt töitä niin, että voisin jäädä lomille, mutta en kuitenkaan osaa jättäytyä poiskaan vielä.

Hankintoja en ole tehnyt vielä, eikä mitään erityistä tarvi hankkiakkaan kun kaikkea on. Hankintalistalle kuuluu imetysliivit, rintasuojat ja siteet. Mitään muuta ei tule mieleen. Vaippojakin hankittiin kun kaks nuorinta halus nukkevauvalle vaipan :) Vaatteet siirtelen laatikosta kaappiin sit kun jään lomille...vaikka tekis mieli alkaa heti.

Esikon huonetta pitäisi alkaa kunnostaan. Menee syksyllä kouluun ja hänelle on luvattu oma huone. Sänky on hankittu, mut sepitäisi hioa ja petsata. Sit pitäisi hankkia siihen sopiva koulupöytä. Ongelmana vaan on että sänky on yli 100v joten ihan mikä vaan pöytä ei sovi siihen.

t. Kretu 29+5

Vierailija
38/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUULILLE: Tosi outo tuo lapsesi jumppavalmentaja. Meillä 9-v käy telinevoimistelussa, mutta niillä on vain yksi esitys kevätjuhlissa, ja sinne pääsee kaikki mukaan haluavat taidoista riippumatta. Kyllä noin pienillä pitäisi vielä olla leikkimielistä se harrastaminen (tää on mun käsitys asiasta). Tietty jos huippu-urheilijaksi haluaa, niin se myös vaatii paljon, mutta silloin yleensä lapsi itse on luonteeltaankin sen tyyppinen, että haluaa tehdä vain ja ainoastaan juuri sitä omaa harrastusta. Harrastuksen pitäisi olla miellyttävää ja nautittavaa, ei pakonomaista. Koulu jo vie ison osan päivästä. Toivottavasti selviää asiat ja valmentaja vähän tuosta rauhottuu ;)

Lääkärineuvolassa olin tänään. Kaikki oli ok, mutta lääkäri kuitenkin ehdotti sairaslomaa?! Turvotuksen takia lähinnä ja sitten kun on supistuksia. Mutta mä nyt en voi jäädä saikulle. Supparit ei ole edes aiheuttanut mitään tuolla kohdunsuulla, joten pitää ja haluan jaksaa vielä 5-6 viikkoa. Sitten heinäkuun alusta voi vähän ottaa rauhallisemmin kun ei töissä tarvitse käydä, luultavasti. Jos olisin vakityössä, niin varmasti olisin innolla ottanut vastaan sairasloman, mutta elämäntilanne nyt on mikä on, ja mä olen just viikko sitten aloittanut työt sijaisena, joten nyt ei vielä ainakaan voi jäädä millekään lomalle.

Jamssa rv28+3

Vierailija
39/39 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne taas tullut mukavasti uusia viestejä :). Taitaa huononevat säät saada elohiirulaiset taas tietokoneen ääreen. Kotiuduin vähän aikaa sitten kauppareissulta ja vielä on pakko tehdä vähän töitä kotoa käsin. Mutta tärkeimmät tietenkin ensin eli kuulumisten lukeminen :).

Huomenna olisi pitkästä aikaa neuvola. Laskin juuri, että edellisestä käynnistä on 9 viikkoa!! On tässä välissä ollut yksi lääkärikäynti, mutta varsinaista neuvolakäyntiä ei ole ollut. Saas nähdä, onko minun rautakuurini (laiskasti olen rautaa ottanut) nostanut hemoglobiinia. Vähän päälle 100 se oli viime kerralla eli aivan liian vähän. Laskeskelin tässä myös, että painoa olisi tullut tämän 9 viikon aikana keskimäärin 400 g/vko. Onko se nyt sitten paljon vai vähän, tiedä tuota, mutta ihan samoilla painoilla mennään nyt, kuin esikoisesta samaan aikaan.

Ilmoitin tänään esikoisen ensi syksyllä alkavaan MUSKARIIN Olin paikalla reilu puoli tuntia ennen ilmoittautumisen alkua, mutta silti paikalla oli jo hirmuinen jono. Poika sai kuitenkin onneksi paikan juuri siihen ryhmään ja sille opettajalle, jolle halusinkin. Pojan ensi syksyn viikko-ohjelma alkaa pikkuhiljaa selkiintyä. Odotan vielä tietoa seurakunnan kerhoon pääsystä ja lisäksi pitäisi sopia pojan pph:n kanssa, minä päivinä poika hoidossa kävisi.

Kävin tänään Stockalla hamstraamassa vauvanvaatteita, kun äitiysavustus oli viime viikolla ilmestynyt tilille. Tuli ostettua vaikka mitä ihanaa!! Hirveän vaikeaa kyllä arvioida, minkä kokoisia vaatteita hankkisin. Esikoisen vauva-aika on jo täysin unohtunut.

Eipä tässä tällä kertaa muuta. Pakko kai ne työt on aloittaa, jos meinaan tänään vielä nukkumaankin päästä.

Pepper (29+5)